Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

42 minuten geleden zei ineke-kitty:

Tja, een verkeerde voorstelling van zaken  wordt hier weer eens neergezet.  Trump is tegen lui die illegaal de grens oversteken en de banen inpikken van de Amerikanen.  En terecht.  Moslims komen er ook niet meer in,  en terecht.  Amerika heeft genoeg te lijden gehad door alle aanslagen en de Amerikanen zijn het zat.  De kloof tussen arm en rijk is ten hemel schreiend, daar moet een einde aan komen.  En ja, hij is tegen abortus.  En terecht.

Zoals gewoonlijk is Ineke weer eens slecht geïnformeerd, kan ze haar mening niet onderbouwen en blijkt ze nog xenofobisch te zijn ook. Wat zijn Amerikanen ook al weer Ineke? Immigranten. Het bekende riedeltje van banen inpikken (alsof ze die banen daadwerkelijk stelen), grenzen dicht voor moslims, etc. Die retoriek, om ziek van te worden. Wanneer verschijnt er hier nu eens iemand met een goed verhaal? 

Zelf heb ik een dubbel gevoel bij Trump als president. Ik ben ervan overtuigd dat mensen grotendeels niet vóór de man hebben gestemd maar vooral tegen Clinton en de gevestigde politiek. Mensen stemmen vooral vanuit hun onderbuik. Er is blijkbaar een hele grote groep die qua aantal sterk onderschat is, die enorm ontevreden is met hun eigen situatie. Dat zijn de boze blanke Amerikaanse arbeiders. De haat richting de politiek en de onvrede over hun ooit zo goede positie is zelfs zo groot dat ze blijkbaar bereid zijn een racistische, seksistische  xenofoob als president te kiezen om maar te voorkomen dat ze nog 4 of 8 jaar op dezelfde voet doorgaan. Dat zegt iets over de morele toestand van een groot deel van het volk. De bereidheid om op iemand te stemmen die fatsoenregels dagelijks aan zijn laars lapt. Maar goed, met de onvrede daar moet je iets mee en het is onvoorstelbaar jammer dat Amerika geen ander alternatief heeft kunnen produceren om de stem van dat volk te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

@Hitchens

Ach, schei toch uit.  Ik ben heel goed geinformeerd, en persoonlijk ben ik blij dat de beste man de bezem er door gaat halen en korte metten gaat nemen met illegalen , IS van de kaart gaat vegen, banen gaat creeren voor iedereen.  De belasting gaat verlagen zodat er eindelijk eens gerechtigheid gaat komen.  De VN gaat aanpakken enz. enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Ach, schei toch uit.  Ik ben heel goed geinformeerd, en persoonlijk ben ik blij dat de beste man de bezem er door gaat halen en korte metten gaat nemen met illegalen , IS van de kaart gaat vegen, banen gaat creeren voor iedereen.  De belasting gaat verlagen zodat er eindelijk eens gerechtigheid gaat komen.  De VN gaat aanpakken enz. enz.

Inderdaad.............. je hebt een goed politiek inzicht,wat wij al zeiden eindelijk grote schoonmaak,alleen links heeft een betonnen plaat voor de kop   en dat is in de VS afgestraft in aankomend maart 2017  schoonmaak verkiezingen in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei ineke-kitty:

 

 

7 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Ach, schei toch uit.  Ik ben heel goed geinformeerd, en persoonlijk ben ik blij dat de beste man de bezem er door gaat halen en korte metten gaat nemen met illegalen , IS van de kaart gaat vegen, banen gaat creeren voor iedereen.  De belasting gaat verlagen zodat er eindelijk eens gerechtigheid gaat komen.  De VN gaat aanpakken enz. enz.

Als je het zelf maar gelooft Ineke..:'(

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei ineke-kitty:

Mexicanen vluchtelingen?????  Hoe kom je erbij.  Het zijn gelukszoekers, want Amerika is het land van melk en honing voor die lui.   Voor wie en wat zouden ze dan moeten vluchten?  Voor de drugs baronnen zeker. Pfff.  ze smokkelen juist de drugs mee naar Amerika, zodat er duizenden op straat levende jongeren van ellende aan de drugs gaan.

Goed bezig xenofoob. Lekker over één kam scheren. Apart dat credible niks doet aan dit soort haatzaaiende en polariserende teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De toon wordt hard. Jammer vind ik dat. Trouwens, ik ben tegen Geert Wilders en zie het sluiten van grenzen van Europa voor asielzoekers ook als duivels. Verder ben ik ook tegen de VVD, CDA en de SGP. Mijn stem zal meer richting Groen Links gaan. Wat de VS betreft zou ik als Amerikaan denk ik hoe dan ook niet op Clinton gestemd hebben inderdaad en vertwijfeld zijn over wat wijsheid is. Het nuttige van Trump lijkt me puur zijn bereidheid met de Russen om tafel te zitten en zijn wil talenten in het land te laten ontplooien. Wat ik tegen hem heb is zijn machogedrag. Het populistisch imago en de schijn tegen wat betreft zijn omgang met vrouwen. Echter, Koning David wie een man was naar Gods hart liet vele koppen rollen alsof het een levenslust is en was nog slechter met vrouwen dan Trump. Zijn familie was één ordinaire puinzooi. Ik krijg de indruk dat de bekende dochter van Trump echter ziels veel van zijn vader houdt. Trump heeft twee kanten. Zijn toon wordt nu al milder. Zie je vaak na de verkiezingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

En wat zou credible aan de waarheid dan moeten doen?  Wat een onzin zeg.  Trump is verkozen tot de president van Amerika, en terecht.  Hij had daar geen lobbyisten voor nodig zoals mevr. Clinton die Obama en zijn vrouw voor haar karretje spande, en bekende artiesten liet opdraven ter meerdere eer en glorie voor haarzelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

En wat zou credible aan de waarheid dan moeten doen?  Wat een onzin zeg.  

Dé waarheid dat dé Mexicanen gelukzoekers zijn en dat zé drugs smokkelen naar America. Je ziet het niet he? Je scheert een hele bevolking over één kam en zet hen negatief neer. Dat is gewoon fout. Straks ga je nog roepen dat het allemaal verkrachters zijn.

Dat is wat me stoort aan deze discussie. Mensen zoals jij die niet meer normaal kunnen nadenken en maar wat roeptoeteren omdat Trump het ook zegt. Trump's gedachtegoed is gevaarlijk omdat het generaliserend werkt op zijn volgers. Dat blijkt nu maar weer op een hele trieste manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

Voor de goede orde:  Trump heeft het over illegalen!!!!!!,  en IK ook.   ZIJ zijn de gelukszoekers, en nemen en passant ook nog een plastic zak met drugs mee, om te verkopen aan mensen die op straat moeten leven, omdat zij geen baan en huis meer hebben door het jarenlange wanbeleid door Obama die er nul comma nul aan heeft gedaan om hun situatie ook maar enigszins te verbeteren.   Hetzelfde geldt voor de arme zwarte bevolking, die hij al die jaren in hun hemd heeft laten staan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Voor de goede orde:  Trump heeft het over illegalen!!!!!!,  en IK ook.   ZIJ zijn de gelukszoekers, en nemen en passant ook nog een plastic zak met drugs mee, om te verkopen aan mensen die op straat moeten leven, omdat zij geen baan en huis meer hebben door het jarenlange wanbeleid door Obama die er nul comma nul aan heeft gedaan om hun situatie ook maar enigszins te verbeteren.   Hetzelfde geldt voor de arme zwarte bevolking, die hij al die jaren in hun hemd heeft laten staan. 

We moeten inderdaad niet generaliseren en te gelijk ook kijken naar wat Trump bedoeld. Wat is zijn visie eigenlijk op asielzoekers?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het werkt net zo als in de Gemeente.  Als een oudste niet eerst voor zijn eigen gezin kan zorgen., hoe kan hij dan de gemeente leiden.  De leider van een land dient eerst voor zijn eigen volk te zorgen, voordat hij voor anderen kan zorgen.  Wel, eindelijk krijgt Amerika een president die eerst de belangen van het Amerikaanse volk gaat behartigen, en zo hoort het ook.  Het heeft niets te maken met dat God alle mensen heeft geschapen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, en ik krijg niet eerlijk het antwoord op mijn vraag. 

Ik lees het al als ik Google. Vluchtelingen uit Syrië en andere conflictgebieden komen er niet in. Dat is rechtstreeks tegen Gods wil. Een land dient vluchtelingen op te nemen. De Bijbel is er zeer helder over. De vreemdelingen, weduwen en wezen opvangen. Zowel Clinton als Trump zijn geen christelijke kandidaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei ineke-kitty:

Het werkt net zo als in de Gemeente.  Als een oudste niet eerst voor zijn eigen gezin kan zorgen., hoe kan hij dan de gemeente leiden.  De leider van een land dient eerst voor zijn eigen volk te zorgen, voordat hij voor anderen kan zorgen.  Wel, eindelijk krijgt Amerika een president die eerst de belangen van het Amerikaanse volk gaat behartigen, en zo hoort het ook.  Het heeft niets te maken met dat God alle mensen heeft geschapen. 

Denk je dat hij de belangen van de armere Amerikanen gaat behartigen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik zou ontzettend graag bij het team van de D66 jongeren die afgereisd zijn naar de VS om vrijwilliger te zijn bij de campagne van Clinton. End an wel op het moment dat het tot ze doordrong dat Clinton het zou afleggen. Die gezichten zouden ongetwijfeld priceless foto's opleveren. :)

Wat triest. Een beetje mensen natrappen die voor hun belangen opkomen. Of je nu wint of verliest je heeft elkaar de hand achteraf maar je gaat niet sneu zitten doen. Kinderachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hitchens:

Wat triest. Een beetje mensen natrappen die voor hun belangen opkomen. Of je nu wint of verliest je heeft elkaar de hand achteraf maar je gaat niet sneu zitten doen. Kinderachtig.

Leedvermaak is ook vermaak. :)

Hun belangen? Je bedoeld een stel wereldvreemde idealisten die zich inmenging in binnenlandse politiek van een bevriende staat veroorloven. Hoe leuk zou jij het vinden als wat islamitische vriendjes van Denk even komen invliegen vanuit Turkije bij de verkiezingen?

Je geeft elkaar de hand bij winst of verlies? Dan ken je D66 nog niet, ook nu staat kereltje Arrogander nog te blaten over Trump.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ineke-kitty:

Enfin, ik ben er wel weer klaar mee. Gelukkig is Amerika van die linkse rakkers af en hebben het nakijken.

Ze zijn er natuurlijk niet vanaf. Ook in Nederland zijn we niet van een partij af als die verliest bij verkiezingen.

Daarnaast zijn zowel democraten als republikeinen naar onze maatstaven politiek rechts. 

Ik ben gaan fan van Trump, en ik denk dat er heel weinig gaat veranderen maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik hoop voor het beste voor de gewone Amerikaan en vooral de working poor klasse. https://en.wikipedia.org/wiki/Working_poor

Wat internationale politiek betreft hoop ik dat de VS zich meer op eigen land gaat richten en zich minder gaat bemoeien met de rest. De NAVO mag van mij ook langzaam afgebouwd worden (en vervangen door een EU leger voor wat betreft Europa).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid