Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

12 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Ik kan veel verdragen, behalve onwaarheden dat ik geen inzicht zou hebben in de politiek van deze wereld.  Misschien kan jij niet verdragen dat er iemand is verkozen tot president van de VS  die recht voor z'n raap zegt wat er allemaal mis is gegaan in zijn land en daar korte metten mee gaat maken.

Maar je toont met je berichten hier dagelijks aan dat je gebrekkig inzicht hebt..

Nee wat ik moeilijk kan verdragen is dat een man wiens bestaansrecht is gebaseerd op racisme, seksisme, kortzichtheid, fraude en het polariseren van groepen mensen op een hoogste positie gezet kan worden door een bevolking. Dat neem ik de bevolking overigens niet heel kwalijk want de groep ontevreden blanke arbeiders hadden nauwelijks een alternatief. 

Dat iemand recht voor zijn raap is kan ik juist goed waarderen. Maar dat moet dan op een positieve constructieve manier zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, dan vangen wij de vluchtelingen op. Daar is Europa dan maar het opvangtehuis voor. Van Libanon kunnen we het ook niet meer verwachten, want zij hebben al 2 miljoen vluchtelingen opgenomen op een bevolking van 4 miljoen inwoners. Daar stromen de kerken trouwens vol met bekeerlingen :)

Wilders wordt gelukkig buiten spel gezet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een zogenaamde vluchteling die op het strand uit een zogenaamde slecht zinkende  boot is gered  en vrolijk een selfie staat te maken is natuurlijk geen vluchteling maar een gelukzoeker.

Echte vluchteling zitten altijd in het buurland,om dat zij weer zo snel mogelijk naar huis willen als dat mogelijk is.

 

Kortom de meeste zogenaamde vluchtelingen zijn geen vluchtelingen totaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtig om die actualiteiten programma's op NPO en RTL te zien met al die policor mensen die buttHurt zijn. Arrogander die zelfs een grote advertentie laat zetten in een landelijke krant.

Het valt, nu ze kwaad zijn, nog meer op dat er best veel racisten en en seksisten tussen het politiek correcte goedvolk zitten die vooral heel erg tegen democratie zijn. Dat ze dat zelf eigenlijk niet door hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

En wat jij zegt slaat nergens op en je verdraait mijn woorden weer eens.  Ik ben bereid mensen te helpen die asiel zoeken in ons land, mits zij zich houden aan de regels en wetten van ONS land. 

Je zegt het nu (zoals gewoonlijk) al weer wat gematigder maar je begon met:

Men vergeet echter dat God in de eerste plaats zorgt voor Zijn Eigen volk en land, en als een vreemdeling zijn toevlucht zoekt bij dat volk en in dat land, zij zich moeten onderwerpen aan de God van dat volk. 

Als jij onverhoopt door oorlogsgeweld zou moeten vluchten naar een moslimland, zou jij dan je God verloochenen en Allah gaan aanbidden? Ik houd je daarom slechts een spiegel voor maar waar je niet in wenst te kijken, zo blijf je ziende blind en horende doof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Thorgrem:

Prachtig om die actualiteiten programma's op NPO en RTL te zien met al die policor mensen die buttHurt zijn. Arrogander die zelfs een grote advertentie laat zetten in een landelijke krant.

Het valt, nu ze kwaad zijn, nog meer op dat er best veel racisten en en seksisten tussen het politiek correcte goedvolk zitten die vooral heel erg tegen democratie zijn. Dat ze dat zelf eigenlijk niet door hebben.

T ja de ware aard komt boven links fascisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Niks  "gematigder".  Een vreemdeling/vluchteling heeft zich maar aan te passen aan de regels en wetten van het land waar hij zijn toevlucht zoekt, en dat is precies wat de Bijbel leert. En ALS de situatie zich al zou voordoen, waarbij ik zou moeten vluchten, zou dat beslist niet naar de Moslimland zijn, waar men christenen het hoofd afhakt omdat zij geloven in de God van de Bijbel.  Dat zie ik in ONS land niet gebeuren.  Jij wel?  Wat een belachelijke veronderstelling van zaken schets je hier weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ineke-kitty:

Je zegt dat vluchtelingen opgenomen mogen worden als zij zich houden aan de wetten van ons land. Dat geloof ik ook en daarom vind ik ook dat omdat Trump hen niet wil opnemen, de rest van de wereld nu genoodzaakt is hen op te nemen. We zullen wel moeten en God zal dit vluchtelingenwerk werkelijk zegenen. Daar ben ik van overtuigd. Bij de Open Doors dag afgelopen zaterdag hoorden wij de getuigenis van een Libanesche baptistenvoorganger, die getuigde hoe duizenden  "gezinnen" zich bij hen aansloten als Islamitische vluchtelingen en christen zijn geworden, vanwege voornamelijk "de liefde" waarmee ze ontvangen en geholpen worden in de gemeente. Dat is onze kracht. God zegend het. Het is een unieke kans om hen te bereiken in liefde en vrijheid die zij niet hebben gekend 

Al blijft een moslim een moslim, net als andere Nederlanders boeddhisten, atheïsten en ietsisten zijn, dan nog zal God niet vanwege zijn geloof uit haat zo iemand naar een oorlogsgebied terug sturen, waar hij vervolgd wordt. God haat de moslims niet. Het zegt iets over ons beeld van God, als wij denken dat Hij dat wel doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Prachtig om die actualiteiten programma's op NPO en RTL te zien met al die policor mensen die buttHurt zijn. Arrogander die zelfs een grote advertentie laat zetten in een landelijke krant.

Het valt, nu ze kwaad zijn, nog meer op dat er best veel racisten en en seksisten tussen het politiek correcte goedvolk zitten die vooral heel erg tegen democratie zijn. Dat ze dat zelf eigenlijk niet door hebben.

Wie is er precies een racist en seksist in de Nederlandse politiek? Graag met onderbouwing per persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema

Zullen we even een paar zaken onderscheiden? Je zegt:  "God haat de moslims niet".  God haat de mens niet Gait, en dat is heel wat anders.  Elke vreemdeling die een toevlucht zocht bij het volk Israel, en dus ook in het land wat God aan hen had gegeven, diende zich op de eerste plaats zich te onderwerpen aan God Zelf, en op de tweede plaats zich te houden aan de wet van God.  Zij moesten zich afkeren van hun afgoden en de ware God gaan dienen.  Ik weet niet of je je er bewust van bent, maar de god van de moslim is beslist niet de God van de Bijbel, en God haat afgoderij. Zoals eerder gezegd is Nederland al lang geen christelijk land meer die zich houdt aan de wet van God, en DUS mag de moslim in ons land vrijuit zijn eigen godsdienst onderhouden en hun 'godshuizen' [moskeeën]  uit de grond stampen zoveel als zij willen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

Nee, ik heb geen goed woord over voor Obama met zijn slappe beleid.  En daarom werd het nu eens tijd dat er een man opstond die recht voor z'n raap de wantoestanden waar Obama niets aan heeft gedaan, aan het licht heeft gebracht, en daar daadwerkelijk iets aan gaat doen.

Je bent het met Trump oneens op dat punt dus. Zoals Trump het zelf zegt:" ik voel veel respect voor de president. Het gesprek ging tien minuten duren, maar we bleven anderhalf uur praten. En het had nog langer kunnen duren.Hij heeft grote dingen bereikt, het was een eer voor me."

13 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Gaitema

Zullen we even een paar zaken onderscheiden? Je zegt:  "God haat de moslims niet".  God haat de mens niet Gait, en dat is heel wat anders.  Elke vreemdeling die een toevlucht zocht bij het volk Israel, en dus ook in het land wat God aan hen had gegeven, diende zich op de eerste plaats zich te onderwerpen aan God Zelf, en op de tweede plaats zich te houden aan de wet van God.  Zij moesten zich afkeren van hun afgoden en de ware God gaan dienen.  Ik weet niet of je je er bewust van bent, maar de god van de moslim is beslist niet de God van de Bijbel, en God haat afgoderij. Zoals eerder gezegd is Nederland al lang geen christelijk land meer die zich houdt aan de wet van God, en DUS mag de moslim in ons land vrijuit zijn eigen godsdienst onderhouden en hun 'godshuizen' [moskeeën]  uit de grond stampen zoveel als zij willen. 

Ineke de haat-christen, heeft gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

Wie is er precies een racist en seksist in de Nederlandse politiek? Graag met onderbouwing per persoon.

Ik heb het niet direct over politici. Alhoewel Arrogander wel extreem aan het polariseren is. Ik heb het over columnisten op oa Joop.nl. Over Simons van DENK.

Heerlijk dat die nu zo gigantisch door de mand vallen. EN het loopt ze nu al dun door de broek, Arrogander ook overigens, met de komende verkiezingen in het achterhoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

Niks  "gematigder".  Een vreemdeling/vluchteling heeft zich maar aan te passen aan de regels en wetten van het land waar hij zijn toevlucht zoekt, en dat is precies wat de Bijbel leert. En ALS de situatie zich al zou voordoen, waarbij ik zou moeten vluchten, zou dat beslist niet naar de Moslimland zijn, waar men christenen het hoofd afhakt omdat zij geloven in de God van de Bijbel.  Dat zie ik in ONS land niet gebeuren.  Jij wel?  Wat een belachelijke veronderstelling van zaken schets je hier weer.

Wees eens eerlijk, draai er niet om heen, ik heb het niet over regels en wetten, daar is iedereen het over eens maar je zei dat de God uit de bijbel van vreemdelingen verwachtte, eiste, dat ze Hem zouden gaan dienen. Dat heb jij hier aangehaald en ook gezegd dat jij dat van vluchtelingen in Nederland verwacht. Ik citeer je nog maar een keer want je las er bewust overheen:

Men vergeet echter dat God in de eerste plaats zorgt voor Zijn Eigen volk en land, en als een vreemdeling zijn toevlucht zoekt bij dat volk en in dat land, zij zich moeten onderwerpen aan de God van dat volk. 

Van moslims die naar Nederland vluchten verwacht jij dat ze christen worden maar jij wil zelf als vluchteling in een moslimland geen moslim worden. Ik ga er hierbij even van uit dat niet alle vluchtelingen in het land van hun eerste keuze terechtkomen. Maar los daarvan, wanneer ze zijn gevlucht voor oorlogsgeweld en bij ons aankloppen behoren wij ze onderdak te geven met behoud van hun eigen geloof. Dat de schrijvers van de bijbel duizenden jaren geleden van mening waren dat hun God de enige ware God was en dat vreemdelingen Hem ook moesten gaan dienen is toch geen reden  dat in 2016 nog steeds van vluchtelingen in Nederland te verwachten?   Neem je de bijbel nu niet al te letterlijk of alleen maar omdat het jou zo uitkomt omdat je ook zegt:

Zoals eerder gezegd is Nederland al lang geen christelijk land meer die zich houdt aan de wet van God, en DUS mag de moslim in ons land vrijuit zijn eigen godsdienst onderhouden en hun 'godshuizen' [moskeeën]  uit de grond stampen zoveel als zij willen.   

Je kan je het jammer vinden  dat Nederland geen christelijk land meer is en je mag je er aan ergeren als op elke hoek van de straat een moskee verrijst maar we leven in een vrij land met vrijheid van godsdienst. Daar horen de lusten bij en in jouw geval ook de lasten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Ik blijf bij mijn op grond van de Bijbel gestoelde standpunt wat betreft vreemdelingen/vluchtelingen.  Dat dit jou als ongelovige niet zint, is in deze niet van belang. In een democratie met vrijheid van Godsdienst, kan inderdaad niet verwacht worden dat een moslim automatisch christen zal worden .  Ik ga dan ook bijbels gezien, niet uit van een democratie, maar van een theocratie. Maar dat zal voor een ongelovige wel niet te verteren zijn. Zoals gezegd,  ons land is al lang geen christelijk land meer die zich aan de wet van God houdt.  En dat zal zich een keer wreken met de kans dat, niet alleen ons land maar heel Europa, zal lijden onder de dictatuur van de Islam.

@Hitchens

Er komen helemaal geen rechtszaken tegen Trump, want dan zou mevr. Clinton in theorie ook gewoon veroordeeld moeten worden voor haar blunder met die e-mail affaire , wat in de doofpot is gestopt.  Je maakt je dus blij met een dooie mus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ineke-kitty:

@Gaitema

Zullen we even een paar zaken onderscheiden? Je zegt:  "God haat de moslims niet".  God haat de mens niet Gait, en dat is heel wat anders.  Elke vreemdeling die een toevlucht zocht bij het volk Israel, en dus ook in het land wat God aan hen had gegeven, diende zich op de eerste plaats zich te onderwerpen aan God Zelf, en op de tweede plaats zich te houden aan de wet van God.  Zij moesten zich afkeren van hun afgoden en de ware God gaan dienen.  Ik weet niet of je je er bewust van bent, maar de god van de moslim is beslist niet de God van de Bijbel, en God haat afgoderij. Zoals eerder gezegd is Nederland al lang geen christelijk land meer die zich houdt aan de wet van God, en DUS mag de moslim in ons land vrijuit zijn eigen godsdienst onderhouden en hun 'godshuizen' [moskeeën]  uit de grond stampen zoveel als zij willen. 

Een mens die er niet klaar voor is kan je niet dwingen christelijk te worden. Geen enkel land ter wereld is ooit christelijk geweest en het onderwerpen van een land aan één godsdienst is nooit de bedoeling van Jezus geweest. Voor het Romeinse rijk het christendom als staatsgodsdienst kreeg, was 10 procent van het Romeinse rijk christelijk. Ik geloof dat het nooit een staatsgodsdienst had moeten worden. Toen dat wel werd, kwam de wereld in de kerk, wat het van binnenuit de kerk geen goed gedaan heeft. Echte liefde dwingt niet. De aanpak van Jezus is niet oud testamentisch. Bovendien zijn de joden doorgaans tegen de ontwikkelingen die we nu wereldwijd zijn. Ze waarschuwen er tegen dat wat zij als joden aan behandeling in de tweede wereldoorlog hebben gehad, nu de moslims wordt aangedaan. Daar ben ik ook bang voor. Daar hebben ze een punt. Ook in Libanon wordt de vluchteling gehaat. Of het nu een christen of moslim is, maakt niet uit. Echter de baptistenvoorganger zei dat in zijn kerk duizenden moslims kwamen voor de hulp en de liefde die zij bodem. Daardoor erg geraakt werden en christelijk werden. Dat voorbeeld stel ik mij helder voor ogen.

Moslims uit de oorlogsgebieden staan vaak erg open voor het evangelie. In onze kerk zijn er al tientallen gedoopt. 

De duivel wil hen vervolgen, zodat ze de liefde van God niet van ons ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

Ik blijf bij mijn op grond van de Bijbel gestoelde standpunt wat betreft vreemdelingen/vluchtelingen.  Dat dit jou als ongelovige niet zint, is in deze niet van belang. In een democratie met vrijheid van Godsdienst, kan inderdaad niet verwacht worden dat een moslim automatisch christen zal worden .  Ik ga dan ook bijbels gezien, niet uit van een democratie, maar van een theocratie. Maar dat zal voor een ongelovige wel niet te verteren zijn. Zoals gezegd,  ons land is al lang geen christelijk land meer die zich aan de wet van God houdt.  En dat zal zich een keer wreken met de kans dat, niet alleen ons land maar heel Europa, zal lijden onder de dictatuur van de Islam.

@Hitchens

Er komen helemaal geen rechtszaken tegen Trump, want dan zou mevr. Clinton in theorie ook gewoon veroordeeld moeten worden voor haar blunder met die e-mail affaire , wat in de doofpot is gestopt.  Je maakt je dus blij met een dooie mus.

Zoals de wil van het volk is, worden ook de schapen van de Heer onder de vluchtelingen teruggestuurd. Er wordt daarmee niet naar geloof gekeken. Daarbij, het christendom verliest haar kracht als het volk gedwongen christen moet worden. Dwang komt niet van God.

Trump heeft overigens wel gezegd een rechtzaak tegen Clinton te gaan opzetten. Hij zei dat ondanks de positieve benadering na de uitslag Clinton niet moet denken, dat zij een rechtszaak ontloopt.

Ik verwacht trouwens dat Trump nog wel milder wordt naar vluchtelingen toe. Ik hoop het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ineke-kitty

Je zei:

Men vergeet echter dat God in de eerste plaats zorgt voor Zijn Eigen volk en land, en als een vreemdeling zijn toevlucht zoekt bij dat volk en in dat land, zij zich moeten onderwerpen aan de God van dat volk. 

Moeilijk he, om te terug te nemen wat je heb gezegd, namelijk dat vluchtelingen christen moeten worden, ook al zie je nu eindelijk in dat dat in een democratisch land niet kan, helaas voor jou geen theocratie.

 

5 uur geleden zei ineke-kitty:

Ik blijf bij mijn op grond van de Bijbel gestoelde standpunt wat betreft vreemdelingen/vluchtelingen.  Dat dit jou als ongelovige niet zint, is in deze niet van belang. In een democratie met vrijheid van Godsdienst, kan inderdaad niet verwacht worden dat een moslim automatisch christen zal worden .  Ik ga dan ook bijbels gezien, niet uit van een democratie, maar van een theocratie. Maar dat zal voor een ongelovige wel niet te verteren zijn. Zoals gezegd,  ons land is al lang geen christelijk land meer die zich aan de wet van God houdt.  En dat zal zich een keer wreken met de kans dat, niet alleen ons land maar heel Europa, zal lijden onder de dictatuur van de Islam.

Dan ga je toch lekker op Wilders stemmen kind, ben je gelijk van de minaretten af die jou niet zinnen.

Wat versta jij trouwens onder de wet van God? De wetten van Mozes letterlijk naleven? Laat me niet lachen. Ik denk dat onze lieve Heer het belangrijker vindt dat jij je wat verdraagzamer tegenover ongelovigen en anders denkenden op stelt. De letter doodt, maar de Geest maakt levend zegt Paulus (2 Kor 3:6) En verder zou ik me maar niet al te druk maken of de sharia hier zal komen of niet, vertrouw op de Heer. Of ben je echt bang voor je eigen hachie en dat je onthoofd zal worden zoals je eerder zei: "' waar men christenen het hoofd afhakt omdat zij geloven in de God van de Bijbel"  Denk aan wat de psalmist zei:

psalm 91:5

Ik steun op God, mijn toeverlaat,
Dies heb ik niets te vrezen:
Wie God vertrouwt, die deert geen kwaad;
Uw tent zal veilig wezen.
Hij zal Zijn engelen gebien,
Dat z' u op weg bevrijden;
Gij zult hen, in gevaren, zien
Voor uw behoudnis strijden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid