Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ineke-kitty:

@Gaitema

Gods wetten gelden niet meer?  Dode letters van het O.T.?   Scheur dan het O.T. maar uit je Bijbel, als je beweert dat het dode letters zijn. Ik geloof in de gehele Schrift.  Jij niet dan?   God heeft duidelijk landsgrenzen bepaald voor de volkeren,  en echt niet alleen voor het volk Israel.  Dat de mens daar zelf een puinhoop van heeft gemaakt, heeft niets te maken met Gods liefde voor Zijn schepping.  Je bent toch hopelijk bekend met Genesis 11 en wat daar gebeurde, namelijk hun streven naar eenheid, ook op godsdienstig vlak?  God greep toen in om afgesneden te worden al wat zij [zelf]  bedacht hadden te maken. [vs.6] . BABEL namelijk, een beeld van [ook]  het toekomstige streven van deze wereld om tegen Gods wil in te gaan. En wat zegt Openbaring 18:4?   "Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt".  

En maak niet de grote vergissing om de naam "Babel"  op Rome te plakken, zoals zoveel calvinistische christenen dat plegen te doen, en de paus als de antichrist te bestempelen.  De antichrist zal komen uit de Islamitische hoek, en daarmee uit het Midden-Oosten, waar de hele Arabische wereld in betrokken zal zijn. En wij, als westerlingen halen die Arabische wereld blindelings binnen en zijn blind voor het gevaar van de opkomst van de Islam binnen de grenzen van Europa. 

Ik voorspel je dat Europa geleidelijk een door de Islam overheerste samenleving gaat worden, en na de twee mislukte pogingen in de 8e en de 17e eeuw het dit keer zal lukken om Europa te Islamiseren, omdat de moslimactivisten steun zullen krijgen van linkse intellectuelen, die op marxistische wijze de religieus-culturele kloof tussen de Islam en het Westen zullen dichten, TENZIJ, men wakker wordt en in gaat grijpen.

Het christendom heeft tot op heden weinig of geen antwoord op de enorme opleving van de Islam.  Het enige recept voor een antwoord lijkt te bestaan uit twee mogelijkheden, namelijk verdraagzaamheid en dialoog. Nu is verdraagzaamheid een goede, christelijke eigenschap. Maar er zijn grenzen. Een overheid heeft de plicht zijn burgers te beschermen.  Ook tegen de agressie en het terrorisme van de extreme moslims.  Langs democratische wegen dringen niet alleen Moslims door in sociale en bestuurlijke verbanden van onze samenleving, maar ook worden sluipend sharia-achtige zaken in onze samenleving genesteld. Scenario's waarbij onze Westerse samenlevingen binnen afzienbare tijd worden overgenomen door de Islam.  De opmars van de Islam lijkt niet meer te stuiten.  Lang, zelfs tot voor kort, werd de Islam gezien als een  "doe" religie die bezig was een langzame dood te sterven.  Het tegendeel blijkt. De Islam groeit en is springlevend.  U bent gewaarschuwd.

In heel jouw reactie kan ik merken dat je weinig vetrouwen hebt in  het evangelie werk van Jezus Christus. Geen woord rep je over de enorme opwekkingen in de Islam. De vele bekeringen tot het christendom. Ik geloof niet in  jouw uitleg van de volken. Die je enkel toe past op de Islam overigens. Je reageerd niet op hun  nood en de vele bekeringen tot het christendom. Ook niet op mijn laatste genoemde bijbeltekst. Je gaat gewoon door met het onkruid uittrekken. Het is absoluut Gods wil niet en wie de antichrist zal zijn  weet niemand. Al die theorieën er over is één groot mensenwerk. 

Daarbij geloof ik inderdaad niet dat de wetten van mozus voor ons zijn. Ze waren van toepassing op de situatie van toen. In die tijd was enkel Israël een volk van God. Maar je ziet het niet en zonder jouw geweten  te laten spreken kan jij zonder blikken en blozen  oorlogsvluchtelinge terug sturen naar hun hel en daar laten omkomen. Ik vind dat ronduit duivels. In evangelisatie onder hen die geestelijk honger hebben geloof je niet. Van vele bekeringen onder hen wil je niets weten. Nee, ik zie niet dat je een warm hart hebt voor deze mensen. Ik geloof in een totaal andere God dan jouw straffende rassistische god.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

@Gaitema

Nou, dan geloof je het toch niet.  Persoonlijk ben ik waakzaam over de ontwikkelingen in deze wereld, en de opkomst van de Islam.

Overigens wat Anne v/d Bijl betreft:  ik heb de beste man jarenlang gesteund met het verspreiden van Bijbels naar landen waar de Bijbel verboden is.  Respect daarvoor, met gevaar voor zijn eigen leven.  Makkelijk om moslims te bekeren tot het christendom in je eigen veilige landje.  Dat er moslims tot bekering komen is alleen maar toe te juichen, dat bestrijd ik nergens. Voor de goede orde:  de gelijkenis van het goede kruid en het onkruid, gaat over de gelovigen en de ongelovigen in deze wereld, die samen opgroeien.  Ik "ruk"  helemaal niks uit. Dus die vlieger gaat niet op.

Het onkruid en het kruid zal bij de voleinding van deze wereld, net als de bokken van de schapen , gescheiden worden. Dat is wat deze gelijkenis betekent. 

O ja, je bent toch hopelijk ook op de hoogte van het feit dat de Islam christenen beschouwt als ongelovigen, en dat Amerika de "grote satan"  genoemd wordt?  Laat Trump het maar niet horen, hoewel hij ongetwijfeld op de hoogte is van deze leus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelijkenissen pas ik niet alleen toe op christenen. Zo is God niet. Gemakkelijk bekeren in eigen land? Als dat zo is, waarom ben je er dan tegen dat ze met liefde opgevangen worden? Juist door onze liefde bekeren ze. Die laat je niet zien door ze aan hun lot over te laten, omdat ze moslim zijn. Dan worden ze hoe dan ook niet bereikt door het evangelie.

Ze zijnnet zo veel mens als jij bent.

In liefde door God geschapen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een moslim is niet pas door God geroepen als hij bekeerd tot Jezus. Nee, hij is ook net als ons al door God geroepen voor hij überhaupt bestond. Als je zo'n moslim die door God geroepen is terug stuurde naar zijn eigen land, waar hij voor IS gevlucht is bijvoorbeeld, dan stuur je tarwe naar het onkruid! En zelfs onder de Islam is tarwe te vinden, want ook daarvan zijn bekeringen bekend. Of een moslim dus door God geroepen is of niet, weet je niet en juist vanwege de tarwe onder hen, dien je hen vanuit Gods Liefde te helpen. Als je dat doet, leer je God werkelijk kennen en zo worden er bij ons mensen gedoopt.

Nu ga ik slapen |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei ineke-kitty:

@Thorgrem

Klopt, dat is mijn standpunt. 

Zou je kunnen uitleggen waarom honderdduizenden moslims, die gewoon geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving, collega's en buurtgenoten van mij. Waaronder hoogopgeleiden en laagopgeleiden die allemaal netjes hun belastinggeld betalen, een bijdrage leveren aan onze vreedzame samenleving en niets liever willen dan in vrede leven met een huisje boompje en beestje dit land, waar zij dus dagelijks aan bijdragen, zouden moeten verlaten? Of waarom ze hun geloof niet zouden mogen uitoefenen?

 

Ik heb het niet over de extremisten of de moslims met bedenkelijke standpunten ten opzichte van het westen, maar de gewone man en vrouw die niets liever willen dan in vrede hun leven leven, een gezin willen stichten, een winkel willen runnen of in loondienst willen werken. Die willen dat hun kinderen een gedegen opleiding krijgen. Enz enz. Wat hebben die mensen in Gods naam zo verkeerd gedaan om gedeporteerd te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Een goed verstaander zou moeten weten dat ik met "alle moslims"  uiteraard de extremisten en de moslims met bedenkelijke standpunten bedoel, en niet degenen die zich keurig hebben aangepast aan onze cultuur en wetten van ons land.  Mijn  dochter is bijv. geemigreerd naar Frankrijk, en zij heeft zich niet alleen moeten onderwerpen aan de wetten van dat land, maar eveneens zich aan moeten passen aan hun cultuur, die behoorlijk afwijkt van onze cultuur, wilde zij geaccepteerd worden als burger van dat land. Het begon enkele decennia geleden met het binnenhalen van moslim gastarbeiders naar het luxueuze, verwende Westen. Met hen kwamen hele families mee.  Velen van hen weigerden zich in de cultuur van het gastland aan te passen, en weigeren dat nog steeds.  De weigering zich aan te passen, de taal te leren, de eisen eigen [religieuze]  gewoontes wettig te maken,  eigen wetgeving [sharia] te kunnen toepassen hebben toch echt een diepere achtergrond dan alleen maar afschuw van bepaalde uitwassen van de Westerse samenleving.  Sommigen spreken openlijk over hun verborgen agenda:  "Straks zijn wij de meerderheid en nemen het land over".  En het tweede wapen in de strijd om de Westelijke wereld is gebruik maken van de Westerse democratie om meer invloed te krijgen.  In politieke partijen, in bestuurslichamen en overlegstructuren.  Ook dit wapen wordt met succes toegepast in ons land en in diverse andere West-Europese landen.  Men hoopt op een status quo, een vreedzame wijze van samenleven.   Was er maar een gemeenschappelijk doel tussen de Islam en de Westerse samenleving. Men vergeet dat hun ideologie, of beter hun religieuze overtuiging , en doel is om over de wereld te regeren. 

Wat onze regering betreft is een krachtig beleid tegen alle verzet, geweld en opstand een eerste eis.  Geen tolerantie.  Aanpassen en samen met de autochtone Nederlanders aanpakken in de Nederlandse samenleving OF wegwezen. 

Overigens weiger ik het stempel van "liefdeloosheid"  opgeplakt te krijgen van sommigen hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thorgrem

Wel, duidelijk genoeg zou ik zeggen.  Men zou er goed aan doen om zich eens te verdiepen in de doelstelling van de Islam, voordat men een oordeel uit gaat spreken over mijn standpunten voor wat betreft het 'vluchtelingenprobleem'  en het mogelijke gevaar van Islamisering in ons land in het algemeen en van Europa in het bijzonder. Het  "bekeren"  van een enkele moslim tot het christendom zal dat gevaar niet tegen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

Het  "bekeren"  van een enkele moslim tot het christendom zal dat gevaar niet tegen houden.

Noo nou, dan onderschat je Gods macht als die allemaal blijde engelen om zich heen ziet:

Alzo, zeg Ik ulieden, is er blijdschap voor de engelen Gods over een zondaar, die zich bekeert. (Lukas 15:10)

Je zou daarom misschien beter wat meer moeite kunnen doen een enkele moslim te bekeren dan de grenzen voor hen te willen sluiten uit angst dat jouw "Gemeente Gods" in gevaar komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist

Met sarcasme kom je er niet, en zeker niet met opmerkingen als dat ik er iets aan zou moeten doen om moslims tot bekering te brengen. Ik dien al 40 jaar de Heer, en jij hebt geen enkel idee van wat ik in al die jaren aan evangelisatie heb gedaan. 

Wat versta je onder evangelisatie? Met medechristenen aan bijbelstudie doen of moslims opzoeken en hen over Jezus vertellen. Hoeveel moslims zijn  er in die 40 jaar door jouw toedoen bekeerd?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei violist:

Noo nou, dan onderschat je Gods macht als die allemaal blijde engelen om zich heen ziet:

Alzo, zeg Ik ulieden, is er blijdschap voor de engelen Gods over een zondaar, die zich bekeert. (Lukas 15:10)

Je zou daarom misschien beter wat meer moeite kunnen doen een enkele moslim te bekeren dan de grenzen voor hen te willen sluiten uit angst dat jouw "Gemeente Gods" in gevaar komt.

 

Als jij je nou bezig houdt met het bekeren van moslims, dan houden anderen zich bezig met het sluiten van de grenzen, zodat die bekeerde moslims hier geen gevaar lopen door onbekeerde landgenoten onder de voet gelopen en opnieuw onderdrukt te worden, en zodat islamitische wetgeving hier geen voet aan de grond kan krijgen.

Dit is wat enkele christenen niet hebben begrepen. De wijsheid Gods is veelkleurig. De christengemeenschap en de mensheid moet het niet hebben van 1 invloed en 1 visie. De christengemeenschap zou moeten beseffen dat meerdere invalshoeken en visies nodig zijn en dat die gebruikt worden door het Hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei ineke-kitty:

Ten eerste hoeft het evangelie niet meer verkondigd te worden aan 'medechristenen'  want die zijn al bekeerd.  En ten tweede gaat het je niks aan ,  hoeveel moslims ik verteld heb over  het evangelie.  En ten derde gaat de methode die ik daarvoor heb gebruikt je ook niks aan.

Gaat het verder wel goed met je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ineke: ik ben het met Thorgrem eens dat je zeer onduidelijk beschrijft wat jouw visie is. Je zegt eerst dat alle moslims Nederland uitgezet moeten worden en nu blijkt dat dit niet hoeft.

En  in mijn ogen is het harteloos om vluchtelingen niet op te vangen vanwege hun geloof en hun geloof te verbieden, wat ik meen te verstaan uit jouw visie of zijn er ook moslims (die zich aanpassen) die wel mogen opgevangen worden? Het staat totaal haaks op hoe Jezus werkt, als we vluchtelingen terug sturen in levensgevaarlijke landen voor hen. Ik kan er niets anders van maken. Mijn Godsbeeld is totaal anders dan de jouwe, meen ik hieruit op te maken, tenzij ik je niet begrepen heb. Ik zou het niet over mijn  hart kunnen verkrijgen om deze vluchtelingen naar hun vijanden terug te sturen met gevaar voor eigen leven. Ik geloof werkelijk niet dat God zo is . In onze kerk getuigde bij de doop bekeerlingen hoe ze meerdere vrienden en familieleden zijn kwijt geraakt. 

Maar ook met het oog op evangelisatie, is het puur onze plicht om hen de liefde van Jezus Christus te laten "zien". Want dat is waardoor veel moslims tot geloof komen: door onze liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

En  in mijn ogen is het harteloos om vluchtelingen niet op te vangen vanwege hun geloof en hun geloof te verbieden, wat ik meen te verstaan uit jouw visie of zijn er ook moslims (die zich aanpassen) die wel mogen opgevangen worden? 

En je vindt het niet harteloos om het paard van Troje binnen te halen en je medemensen, je nageslacht en de echte vluchtelingen met dat paard van Troje op te zadelen?  In hoeverre houd je je nog bezig met de echte actualiteit, en in hoeverre leef je in een droomwereld? Een droomwereld van miljoenen moslims die hier wel eens even opgewekt zouden worden volgens jou?  Lees je ook nog wel andere topics hier, zoals over de NMF en wat die willen met dit land?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei ineke-kitty:

Gods wetten gelden niet meer?  Dode letters van het O.T.?   Scheur dan het O.T. maar uit je Bijbel, als je beweert dat het dode letters zijn. Ik geloof in de gehele Schrift.  Jij niet dan?   God heeft duidelijk landsgrenzen bepaald voor de volkeren,  en echt niet alleen voor het volk Israel.  Dat de mens daar zelf een puinhoop van heeft gemaakt, heeft niets te maken met Gods liefde voor Zijn schepping.  Je bent toch hopelijk bekend met Genesis 11 en wat daar gebeurde, namelijk hun streven naar eenheid, ook op godsdienstig vlak?  God greep toen in om afgesneden te worden al wat zij [zelf]  bedacht hadden te maken. [vs.6] .

Ik dacht dat de meeste gelovigen het er wel over eens zijn dat het verhaal over de toren van Babel niet letterlijk genomen dient te worden. Het verhaal beeldt alleen uit dat een collectief samen willen gaan zonder God in de ogen van de schrijver van dit verhaal op niets uitloopt. En dat toen ineens het Nederlands spontaan zou zijn ontstaan gelooft natuurlijk geen hond meer. Maar er is  niets op tegen het verhaal wel letterlijk te nemen. Wat anders wordt het wanneer men de wetten van Mozes serieus neemt zoals ik hierboven lees. Volgens Exodus 21:15 moet een kind dat zijn vader of moeder slaat gedood worden. Ook wie zijn vader of moeder vervloekt. En werken op zondag is ook uit den boze:

Zes dagen zal men het werk doen; doch op den zevenden dag is den sabbat der rust, een heiligheid des HEEREN! Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden (Exodus 31:15)

Ik denk dat er bij naleving van dat gebod weinig christenen in Nederland zullen overblijven. En hiermee begint dan het geschipper. Een vrije interpretatie van de wetten van God. En een niet te volgen uitleg waarom en waar de bijbel wel en waar de bijbel niet letterlijk genomen moet worden. 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

En je vindt het niet harteloos om het paard van Troje binnen te halen en je medemensen, je nageslacht en de echte vluchtelingen met dat paard van Troje op te zadelen?  In hoeverre houd je je nog bezig met de echte actualiteit, en in hoeverre leef je in een droomwereld? Een droomwereld van miljoenen moslims die hier wel eens even opgewekt zouden worden volgens jou?  Lees je ook nog wel andere topics hier, zoals over de NMF en wat die willen met dit land?

Nou wel de spijker op zijn kop:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag was Trump in het nieuws en over immigranten was hij best helder. Eerst gaan alle illegalen die crimineel gedrag vertonen het land uitgezet worden of opgesloten worden. De immigranten die zich goed gedragen en uitstekende mensen zijn vallen daar niet onder. Daar kijkt hij later naar. Eerst het land veilig maken. Dat vond ik een vrij milde toon, wat ik ook hoopte te horen. Daar kan ik mee uit de voeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Wat probeer je nu allemaal te zeggen?  Het lijkt erop dat je een reactie uit wil lokken. Ik ben wel klaar met dit topic. Ik heb mijn punt gemaakt. Daar mag men het mee eens zijn of niet.  En zoals eerder gezegd,  ik blijf waakzaam over de ontwikkelingen van de komende verkiezingen van ons eigen land, en ik hoop dat de ogen van onze regering nu eens open gaan na de verkiezingen in Amerika, waar Donald Trump duidelijk  gemaakt heeft dat de burgers van zijn eigen land voor gaan en veiligheid wil scheppen door het ongeregeld zootje wat zijn land illegaal binnensluipt, zonder pardon weer de grens over te zetten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij doet Nederland het netjes. Het is hier eerder dat er meer blauw op straat moet en dat criminaliteit best pittiger gestraft wordt. Ook meer blauw op de snelwegen. 

Wat de Nederlandse politiek betreft zou het in veel opzichten ook socialer mogen. Het kopen of huren van een huis moet gemakkelijker worden. Werk meer vast. Zorg socialer, en ook de samenleving zelf socialer. Maar dat laatste moeten de mensen zelf doen. Meer omzien naar elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Volgens mij doet Nederland het netjes. Het is hier eerder dat er meer blauw op straat moet en dat criminaliteit best pittiger gestraft wordt. Ook meer blauw op de snelwegen. 

Wat de Nederlandse politiek betreft zou het in veel opzichten ook socialer mogen. Het kopen of huren van een huis moet gemakkelijker worden. Werk meer vast. Zorg socialer, en ook de samenleving zelf socialer. Maar dat laatste moeten de mensen zelf doen. Meer omzien naar elkaar.

Je snapt het niet. Ineke-kitty ziet alle buitenlanders en met name de moslims als een bedreiging voor haar eigen luxueuze leventje. Met de bijbel in de hand verdedigt zij haar standpunt alsof het Gods wil is. Die zou de grenzen van Nederland hebben vastgesteld, die zou gezegd hebben eerst je eigen inwoners en dan pas  die daar buiten en ook dat elke vreemdeling christen moeten worden.  Pas als de Nederlandse regering haar grenzen sluit is zij tevreden en gaat dus voorbij aan de door jou genoemde wensen alsof dat vanzelf wel in orde komt zodra Nederland moslimvrij is. Ik vind dat egoïstisch en slecht getuige van naastenliefde. Bovendien, Nederlanders zijn echt niet beter dan het buitenlandse "ongeregelde zootje"  Met haar christelijk geloof zou ik denken dat God, als Hij dat belangrijk vindt,  er zelf wel voor kan zorgen dat de christelijke religie in Nederland niet ten onder gaat aan de Islam en dat Hij alleen maar aan haar vraagt haar naasten lief te hebben als zichzelf. Dus ook een "stelletje ongeregeld"

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei violist:

Bovendien, Nederlanders zijn echt niet beter dan het buitenlandse "ongeregelde zootje"

Grotendeels met je eens, op deze na. 

Van de hier in Nederland levende bevolkingsgroepen, indien je die gaat indelen op land van herkomst, of dat van ouders/grootouders is statistisch wel bewezen dat de niet wasterse allochtoon crimineler is. Dat kunnen we ook zien in programma's als opsporing verzocht en aan de gevangenispopulatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei violist:

Je snapt het niet. Ineke-kitty ziet alle buitenlanders en met name de moslims als een bedreiging voor haar eigen luxieuze leventje. Met de bijbel in de hand verdedigt zij haar standpunt alsof het Gods wil is. Die zou de grenzen van Nederland hebben vastgesteld, die zou gezegd hebben eerst je eigen inwoners en dan pas  die daar buiten en ook dat elke vreemdeling christen moeten worden.  Pas als de Nederlandse regering haar grenzen sluit is zij tevreden en gaat dus voorbij aan de door jou genoemde wensen alsof dat vanzelf wel in orde komt zodra Nederland moslimvrij is. Ik vind dat egoïstisch en slecht getuige van naastenliefde. Bovendien, Nederlanders zijn echt niet beter dan het buitenlandse "ongeregelde zootje"  Met haar christelijk geloof zou ik denken dat God, als Hij dat belangrijk vindt,  er zelf wel voor kan zorgen dat de christelijke religie in Nederland niet ten onder gaat aan de Islam en dat Hij alleen maar aan haar vraagt haar naasten lief te hebben als zichzelf. Dus ook een "stelletje ongeregeld"

Je richt je pijlen nou wel op het mede forumlid @ineke-kitty en ten onrechte;laat nou het over grote deel van de Nederlanders willen dat er grote schoonmaak wordt gehouden en dat NL inderdaad moslim vrij gaat worden en tevens het uitzetten van allerlei buitenlandse criminelen en zo gek is dat niet.

De aankomende  verkiezingen maart 2017 zullen zeer historische verkiezingen worden;de Hollander/Nederlander zullen hun land terug nemen.Ken u realiteit en WAKKER worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Thorgrem:

Grotendeels met je eens, op deze na. 

Van de hier in Nederland levende bevolkingsgroepen, indien je die gaat indelen op land van herkomst, of dat van ouders/grootouders is statistisch wel bewezen dat de niet wasterse allochtoon crimineler is. Dat kunnen we ook zien in programma's als opsporing verzocht en aan de gevangenispopulatie. 

Ik ben daarvan op de hoogte. Ik geloof echter niet dat de ene bevolkingsgroep beter is dan de ander. Wel dat er verschil in gedrag is. Maar dat is dus slechts de buitenkant en kan snel omslaan zodra omstandigheden als welvaart veranderen. Zodra een individu geen toekomst in een samenleving heeft is de kans groot dat hij in het criminele circuit terecht komt, ongeacht afkomst, ras of geloof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid