Spring naar bijdragen

Donald Trump versus The New World Order


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opvallend dat je die journalist brutaliteit en onbeschoftheid verwijt, terwijl je tegelijk instemmend een filmpje post van een militair die nog veel brutaler en onbeschofter zijn toekomstige opperbeve

@Gaitema Misschien moet je het advies van je verloofde maar opvolgen en niet meer reageren, en met haar meehuilen als jullie voor de TV zitten en beelden zien van de vluchtelingen.  Je hebt namel

Het is puberaal om te reageren op en bijdrage die je niet goed gelezen hebt,en waar lagen in zitten tja........

Posted Images

media_xl_887889.jpgHoe men het wenden of keren talloos velen hebben vandaag het glas geheven  op de nieuwe President van de VS  Donald Trump.

48 minuten geleden zei Thorgrem:

Ze zijn er natuurlijk niet vanaf. Ook in Nederland zijn we niet van een partij af als die verliest bij verkiezingen.

Daarnaast zijn zowel democraten als republikeinen naar onze maatstaven politiek rechts. 

Ik ben gaan fan van Trump, en ik denk dat er heel weinig gaat veranderen maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik hoop voor het beste voor de gewone Amerikaan en vooral de working poor klasse. https://en.wikipedia.org/wiki/Working_poor

Wat internationale politiek betreft hoop ik dat de VS zich meer op eigen land gaat richten en zich minder gaat bemoeien met de rest. De NAVO mag van mij ook langzaam afgebouwd worden (en vervangen door een EU leger voor wat betreft Europa).

EU Leger zou perfekt zijn maar dan moet men wel aan het EU leger centjes uit willen geven,nu bij de NAVO betaald de VS alles,maar daar komt een keer een eind en en dan.Wordt tijd dat er in Europa mannen en vrouwen komen die hun verantwoording nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Vrijheid:

Wel neen mijn beste; wat denk je van de schoonmaakverkiezingen in maart 2017 in NL,ook hier zal de bezem er door gaan eindelijk.(F)

En zo zal het ook in andere landen van Europa gaan.

Ik lees het al als ik Google. Vluchtelingen uit Syrië en andere conflictgebieden komen er niet in. Dat is rechtstreeks tegen Gods wil. Een land dient vluchtelingen op te nemen. De Bijbel is er zeer helder over. De vreemdelingen, weduwen en wezen opvangen. Zowel Clinton als Trump zijn geen christelijke kandidaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Ik lees het al als ik Google. Vluchtelingen uit Syrië en andere conflictgebieden komen er niet in. Dat is rechtstreeks tegen Gods wil. Een land dient vluchtelingen op te nemen. De Bijbel is er zeer helder over. De vreemdelingen, weduwen en wezen opvangen. Zowel Clinton als Trump zijn geen christelijke kandidaten.

Wees nou maar blij dat Trump de nieuwe President is,het zal heel de wereld ten goede komen.verder kijken dan je neus lang is he:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Vrijheid:

Wel neen mijn beste; wat denk je van de schoonmaakverkiezingen in maart 2017 in NL,ook hier zal de bezem er door gaan eindelijk.(F)

En zo zal het ook in andere landen van Europa gaan.

Ik lees het al als ik Google. Vluchtelingen uit Syrië en andere conflictgebieden komen er niet in. Dat is rechtstreeks tegen Gods wil. Een land dient vluchtelingen op te nemen. De Bijbel is er zeer helder over. De vreemdelingen, weduwen en wezen opvangen. Zowel Clinton als Trump zijn geen christelijke kandidaten.

19 minuten geleden zei Vrijheid:

Wees nou maar blij dat Trump de nieuwe President is,het zal heel de wereld ten goede komen.verder kijken dan je neus lang is he:)

Dat betekend nog niet dat we asielzoekers moeten terug sturen. Hier in Ede hebben we vele mensen zien gedoopt worden in onze kerk uit Iran en Afghanistan.  Ze getuigen vaak erbij van de hel waar ze doorgegaan waren. Een man geloofde al niet meer in God door naar de ellende om zich heen te kijken, tot hij de christelijke God leerde kennen . Anderen verloren er veel dierbaren en moesten werkelijk vluchten voor hun leven. We steunen dit werk. Zoals Jezus ons leert.

4 uur geleden zei Thorgrem:

Ze zijn er natuurlijk niet vanaf. Ook in Nederland zijn we niet van een partij af als die verliest bij verkiezingen.

Daarnaast zijn zowel democraten als republikeinen naar onze maatstaven politiek rechts. 

Ik ben gaan fan van Trump, en ik denk dat er heel weinig gaat veranderen maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik hoop voor het beste voor de gewone Amerikaan en vooral de working poor klasse. https://en.wikipedia.org/wiki/Working_poor

Wat internationale politiek betreft hoop ik dat de VS zich meer op eigen land gaat richten en zich minder gaat bemoeien met de rest. De NAVO mag van mij ook langzaam afgebouwd worden (en vervangen door een EU leger voor wat betreft Europa).

Hmmm, volledig met je eens geloof ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei ineke-kitty:

Niks  "links en rechts"  tegelijk.  De republikeinse partij heeft de meerderheid in de Senaat EN in de Hoge Raad.  

President Obama hield na de overwinning van Trump een verzoenende speech waarbij hij nog eens benadrukte dat een Amerikaan in de eerste plaats geen republikein is of een democraat, maar een Amerikaan: een patriot die het beste voor heeft met zijn land. Iedereen op zijn eigen manier. Democraten en republikeinen moeten nu eenmaal samenwerken om een compleet verdeeld land weer op te bouwen anders gaat het niet werken. De politiek is een afspiegeling van het volk. Gelukkig zijn er genoeg mensen zoals Obama die zelfs na een nederlaag verzoenende woorden spreken. Wat een fantastische man en president is dat geweest. De man is een toonbeeld van diplomatiek zijn, verbinding en respect voor alle groepen mensen. Gelukkig is niet iedereen zoals Ineke: polariserend, verdeeldheid zaaiend, kortzichtig en xenofoob.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei ineke-kitty:

 

 Ik ben heel goed geinformeerd, en persoonlijk ben ik blij dat de beste man de bezem er door gaat halen en korte metten gaat nemen met illegalen , IS van de kaart gaat vegen, banen gaat creeren voor iedereen.  De belasting gaat verlagen zodat er eindelijk eens gerechtigheid gaat komen.  De VN gaat aanpakken enz. enz.

Foei Ineke-Kitty, moet ik jou terecht wijzen?

Psalm 146 : 2
Vest op prinsen geen betrouwen,
Waar men nimmer heil bij vindt;
Zoudt g' uw hoop op mensen bouwen?
Als Gods hand hun geest ontbindt,
Keren zij tot d' aarde weer,
Storten met hun aanslag neer. 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thorgrem:

Het standaard verhaaltje na elke presidentsverkiezing in de VS. 

Elkaar maandenlang de grond in trappen en het volk in verdeeldheid brengen om na de uitslag verbindende woorden te spreken. Hetzelfde toneelstukje gebeurd elke 4 jaar. 

Dat zal best. Maar niet iedereen kan dit op de manier waarop Obama dit doet. Dat is voor weinigen weggelegd. En het is ook meer noodzakelijk dan ooit om die 2 groepen weer bij elkaar te brengen gezien de enorme verdeeldheid en cynisme wat er nu leeft. Zo kun je een land nooit opbouwen. Als Trump's beleid een afspiegeling is van zijn verleden van racisme en verdeeldheid zaaien dan heb ik er weinig  vertrouwen in. We zullen zien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Heb ik gezegd dan dat ik op mensen mijn vertrouwen zou stellen?  Je "terechtwijzing"  slaat nergens op.  Ik heb mijn vertrouwen alleen op God gesteld, en heb daarmee ook het vertrouwen dat Hij Zijn plan zal uitvoeren OOK met deze wereld en haar leiders.  Er wordt hier een pleidooi gehouden voor vreemdelingen [asielzoekers]   die wij zouden moeten toelaten in ons land, en haalt daar de Bijbel bij om dat te onderbouwen.  Men vergeet echter dat God in de eerste plaats zorgt voor Zijn Eigen volk en land, en als een vreemdeling zijn toevlucht zoekt bij dat volk en in dat land, zij zich moeten onderwerpen aan de God van dat volk . DAT leert de Bijbel. Maar die voorwaarde wordt al lang niet meer gehandhaafd in Nederland, want ons land is verre van christelijk, en houdt zich allang niet meer aan de voorwaarden die God heeft ingesteld aangaande vreemdelingen en vluchtelingen . 

Ach,  Obama met zijn 'politieke correctheid'  heeft niets maar dan ook niets gedaan dan een slap beleid voeren aangaande de problematiek in het Midden Oosten. En die 'redevoering'  na de overwinning van Trump is eveneens een politiek correct praatje, net als de reacties van onze eigen politieke leiders, die Trump  eerst voor van alles en nog wat uitmaakten, en nu ineens stroop gaan smeren omdat ze straks samen moeten werken met de machtigste man van de wereld.  Allemaal politieke correctheid wat de klok slaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

En die 'redevoering'  na de overwinning van Trump is eveneens een politiek correct praatje, net als de reacties van onze eigen politieke leiders, die Trump  eerst voor van alles en nog wat uitmaakten, en nu ineens stroop gaan smeren omdat ze straks samen moeten werken met de machtigste man van de wereld.  Allemaal politieke correctheid wat de klok slaat.

En wat denk je dat Trump gaat doen wanneer hij op het wereldtoneel verschijnt met al die andere wereldleiders? Wanneer hij moet onderhandelen over internationale verdragen. Lekker politiek incorrect zijn? Zijn eerste wapenfeit was het enorm matigen van zijn toon en ideeën vlak nadat de uitslag binnen was. Maandenlang hele bevolkingsgroepen demoniseren en nu is hij opeens de president van 'alle Amerikanen'. Zijn standpunten over moslims zijn al verwijderd van zijn website. Onuitvoerbaar. Maandenlang noemde hij Mexicanen criminelen en verkrachters en had hij het over een muur die Mexico zelf zou betalen. Maar toen meneer Trump met Nieto sprak was hij opeens zo mak als een lammetje. Miljoenen migranten moesten het land worden uitgezet, je hoort er niks meer over. Klimaatverdragen lopen nog door tot het einde van zijn presidentschap, en ga zo maar door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

Ach,  een "toon matigen"  is al sinds mensenheugenis heel normaal, zoals wel weer eens gebleken is na de "felicitaties" door de wereldleiders.  Ze zullen toch "door een deur" moeten met een van de machtigste leiders van deze wereld.  Dat heet nu eenmaal politiek bedrijven. We zullen moeten afwachten hoe het allemaal gaat lopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

Heb ik gezegd dan dat ik op mensen mijn vertrouwen zou stellen?  Je "terechtwijzing"  slaat nergens op.  Ik heb mijn vertrouwen alleen op God gesteld, en heb daarmee ook het vertrouwen dat Hij Zijn plan zal uitvoeren OOK met deze wereld en haar leiders.  Er wordt hier een pleidooi gehouden voor vreemdelingen [asielzoekers]   die wij zouden moeten toelaten in ons land, en haalt daar de Bijbel bij om dat te onderbouwen.  Men vergeet echter dat God in de eerste plaats zorgt voor Zijn Eigen volk en land, en als een vreemdeling zijn toevlucht zoekt bij dat volk en in dat land, zij zich moeten onderwerpen aan de God van dat volk . DAT leert de Bijbel. Maar die voorwaarde wordt al lang niet meer gehandhaafd in Nederland, want ons land is verre van christelijk, en houdt zich allang niet meer aan de voorwaarden die God heeft ingesteld aangaande vreemdelingen en vluchtelingen . 

Ach,  Obama met zijn 'politieke correctheid'  heeft niets maar dan ook niets gedaan dan een slap beleid voeren aangaande de problematiek in het Midden Oosten. En die 'redevoering'  na de overwinning van Trump is eveneens een politiek correct praatje, net als de reacties van onze eigen politieke leiders, die Trump  eerst voor van alles en nog wat uitmaakten, en nu ineens stroop gaan smeren omdat ze straks samen moeten werken met de machtigste man van de wereld.  Allemaal politieke correctheid wat de klok slaat.

J e hebt geheel gelijk.wederom je hebt een goed politiek inzicht van het gezonde verstand|:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Ach,  een "toon matigen"  is al sinds mensenheugenis heel normaal, zoals wel weer eens gebleken is na de "felicitaties" door de wereldleiders.  Ze zullen toch "door een deur" moeten met een van de machtigste leiders van deze wereld.  Dat heet nu eenmaal politiek bedrijven. We zullen moeten afwachten hoe het allemaal gaat lopen. 

Kortom: je kritiek op de gevestigde politiek geldt net zo goed voor Trump. Fijn dat je het zelf ook inziet. In een voorverkiezing kun je blijkbaar roepen wat je maar wilt, zodra het brutale jongetje voor de klas wordt gezet, moet hij het opeens zelf gaan vertellen. En ja, dan gaat hij óf keihard door de mand vallen óf politiek correct meedraaien in een wereld van bureaucratie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Vrijheid

Ja, ik negeer dan ook maar de opmerking  " politiek geblaat van je".   Ik ben dan wel een christen, maar dat betekent nog niet dat ik geen kaas gegeten zou hebben van het politieke gekonkel in deze wereld. Persoonlijk ben ik blij dat er nu eens een frisse wind geblazen wordt door een man die geen blad voor z'n mond neemt . Geen politieke correctheid, maar een recht voor z'n raap- man. Maar DAT is men nu precies niet gewend, en men schijt in de broek voor elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

@Vrijheid

Ja, ik negeer dan ook maar de opmerking  " politiek geblaat van je".   Ik ben dan wel een christen, maar dat betekent nog niet dat ik geen kaas gegeten zou hebben van het politieke gekonkel in deze wereld. Persoonlijk ben ik blij dat er nu eens een frisse wind geblazen wordt door een man die geen blad voor z'n mond neemt . Geen politieke correctheid, maar een recht voor z'n raap- man. Maar DAT is men nu precies niet gewend, en men schijt in de broek voor elkaar.

Als ik jouw geneuzel populistisch geblaat noem dat is dat ook recht voor zijn raap. Maar dat kan je blijkbaar niet verdragen :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ineke-kitty:

@Vrijheid

Ja, ik negeer dan ook maar de opmerking  " politiek geblaat van je".   Ik ben dan wel een christen, maar dat betekent nog niet dat ik geen kaas gegeten zou hebben van het politieke gekonkel in deze wereld. Persoonlijk ben ik blij dat er nu eens een frisse wind geblazen wordt door een man die geen blad voor z'n mond neemt . Geen politieke correctheid, maar een recht voor z'n raap- man. Maar DAT is men nu precies niet gewend, en men schijt in de broek voor elkaar.

Inderdaad;juist een Christen moet strijdbaar zijn,en eindelijk gaat het dan gebeuren in de VS een man Donald Trump dus GEEN blad voor de mond en echt wat gaat doen dus een frisse wind en die frisse wind gaat ook komen in NL .Maart 2017 krijgen we ook hier grote schoonmaak verkiezingen. Eindelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Onzin.  Trump had in de voorverkiezing al "mee kunnen draaien met de wereld van bureaucratie" maar heeft dat nu juist NIET gedaan, en toch heeft hij de overwinning behaald door de verkiezing te winnen.

Je leest weer slecht. Ik heb het over de situatie dat Trump als brutale jongetje voor de klas wordt gezet. Wat een metafoor is voor als hij als president het ineens zelf moet gaan vertellen. Dan komt hij zelf in de wereld van buraucratie terecht en zal hij niet ver komen met zijn opruiende teksten maar verbinding moeten zoeken met diverse partijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

Heb ik gezegd dan dat ik op mensen mijn vertrouwen zou stellen?

Niet met zoveel woorden, maar je bent nogal verzekerd van de juiste aanpak van Trump en heb geen goed woord over voor Obama. Van jou als streng-gelovige had ik verwacht dat je zou zeggen dat God in zijn plan niet afhankelijk is van wie er aan de macht is.  Maar het kan natuurlijk zijn dat God Europe een lesje wilt leren en ons de kosten van de Navo zelf wil laten ophoesten en hem daarom heeft laten winnen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Ik kan veel verdragen, behalve onwaarheden dat ik geen inzicht zou hebben in de politiek van deze wereld.  Misschien kan jij niet verdragen dat er iemand is verkozen tot president van de VS  die recht voor z'n raap zegt wat er allemaal mis is gegaan in zijn land en daar korte metten mee gaat maken.

Wees wijs laat lekker gaan;de Amerikanen hebben hun gezonde verstand gebruikt en zeiden nu is het afgelopen dus we willen en man als Trump die zegt waar het op staat,en dat gaat ook hier gebeuren in NL. Maar links heeft nou eenmaal een plaat voor hun kop van vooral niet luisteren naar het volk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid