Spring naar bijdragen

10 geboden, gebod 4


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 357
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ok mijn kennis over dit soort zaken zijn beperkt maar zegt jezus niet: volg mij, en leef zoals ik leefde? en jezus was welzeker een gelovige jood die de sabbat en alle oudtestamentische geboden hield. is het dan niet logisch dat de eerste christenen dan ook letterlijk leefden als jezus??

Jezus keek zeer zeker geen tekenfilms met bont gekleurde paardjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Dit topic is nu voor de laatste keer opgeruimd. We kunnen hier op een normale manier praten over de vraagstelling en of Christenen wel of niet de sabbat moeten vieren. Het topic is niet bedoelt om de RKK onder de loep te nemen, dat kan in andere topics, maar daarbij letten wij zeer op de toon, waarmee de muziek gemaakt wordt. Hier terug naar het onderwerp, anders een slot.
Link naar bericht
Deel via andere websites

ffvlug...

In de 1e alinea verwar je de wet van Mozes met de 10 geboden. Al eerder werd in deze thread duidelijk dat de ethische wet een andere is dan de ceremoniele. Van minder belang is dat je Israelieten met Joden verwart. Verder spreek je over een tempel waar de heidenen niet in mochten, terwijl God over een tempel spreekt die bestaat uit levende stenen; mensen. De tempel die zij niet in mochten was die van steen onder het oude verbond.

Voor de 2e alinea geldt hetzelfde. De reformatie bleef een dochter van de moederkerk, als een puber die zich afzet tegen gezag van z'n ouders, al had de reformatie wel begrepen dat mams een volkomen andere kerk was dan die Christus gesticht had.

3e alinea. Christus sprak in gelijkenissen, en dit niet opdat hij begrepen zou worden, maar juist om het tegenovergestelde (math. 13:10-16). Die miljarden zijn nooit het 'kleine kuddeke geweest.De enkelen van nu, die met Hem zullen heersen moeten de satan overwinnen, die vandaag nog koning van de aarde is en iedereen ver- en misleidt. Wanneer Christus wederkomt en Hij Koning is, zal satan gebonden zijn en hoeft de mens (christen) de boze niet te overwinnen aangezien hij gebonden zal zijn. Gods plan tot redding is groter dan het lijkt. Overigens zal over een paar eeuwen, net als een paar eeuwen geleden de ethische wet der 10 geboden niets anders zijn dan nu en toen. En wat de last betreft: een last draag je, die vier je niet zoals de sabbat. Het 2e gebod is dan wel uit een bepaalde leer verdwenen en het 10e in tweeen gedeeld, maar voor wie het origineel leest valt er niets te interpreteren of een andere lezing van de 10 geboden te geven. Wie Vertelt mij welk gebod voor tweerlei uitleg vatbaar is?

4e alinea

Wat gods correctie aangaat. Adam wist van de Sabbat, en de Sabbat werd al ingesteld voor de wet. (Ex.16:23 en goed en wel beschouwd al in exodus 12 bij het Pascha). En al die tijd riep Gods wet. Al die tijd werd er gecorrigeerd, maar geen gehoor gegeven. God heeft die zondag nooit geheiligd of ingesteld. Dit terwijl ik van een overtuigd katholiek op deze site lees: De zondagsplicht gaat me de laatste tijd steeds beter af. Ik denk dat het een kwestie van gewenning is

Als je er ook zo over denkt snap ik dat je de sabbat niet vieren kan, maar een last van andere origine draagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

nog ff vlug;

Er zijn veel heidenen die "de wet van Mozes" moeten houden, overal ter wereld, zelf waar ze nooit van hem gehoord hebben.

Zelfs in diep donker Afrika of op Paaseiland, bij indianenstammen en bij de heidenen in India, China en Mongolie zijn er gezagsdragers die zeggen dat je niet stelen mag. Ja en om het nog gekker te maken zeggen ze dat hun burgers niet mogen moorden, en meineed is daar strafbaar! En hun burgers zijn het er nog mee eens ook, en dragen die last zonder morren.

Als ze deze wetten niet meer mogen naleven wanneer daar het Evangelie gebracht zou worden, denk ik dat ze beter af zijn zonder dat Evangelie.

Dat kan 2 dingen betekenen:

1: Het Evangelie is niet goed

2: Een evangelie dat ze verbiedt zulke wetten na te leven is een evangelie "buiten hetgeen gij ontvangen hebt".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch, als je de wet van Mozes niet meer mag naleven zit je met de gebakken peren!
Er is een verschil tussen de wet van Mozes en de ingeschapen natuurlijke moraal die mensen van nature hebben en die je in alle culturen terug ziet komen. De wet van Mozes bevestigd deze natuurlijke moraal maar is niet de oorsprong ervan. Je zegt het zelf: in culturen waar niemand van de wet van Mozes heeft gehoord leven mensen ook volgens de essentiële regels van niet-doden, niet-stelen etc. Deze hangen dus niet samen met de wet van Mozes hoewel ze hier wel door worden bevestigd.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom is het ook niet de wet van Mozes, maar de Wet van God. De ethische Wet der 10 geboden. De 'natuurlijke moraal' kan er 9 vanuit het geweten bevatten, zelfs de 1e 2, aangezien de schepping van God getuigd. Het is nu juist dat 4e gebod dat het grote verschil maakt, want wie dat naleeft moet in contact met de Levende God geweest zijn. Immers:

SVV Ex 31:13 Gij nu, spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Gij zult evenwel mijn sabbatten onderhouden; want dit is een teken tussen Mij en tussen ulieden, bij uw geslachten; opdat men wete, dat Ik de HEERE ben, Die u heilige.

Alleen dit 4e gebod van de 10 verbindt de mens rechtstreeks met de Schepper, Die hem heiligt. Het geweten noch de moraal kunnen je dit vertellen. Het is een openbaring, een teken tussen Hem en jou, want niemand anders kan je dat verteld hebben. En als je groeien wilt in genade en geheiligd worden wilt, en daarbij weten Wie het is Die die verandering in je teweegbrengt, is het dit ene gebod dat je dat kan doen realiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarom is het ook niet de wet van Mozes, maar de Wet van God. De ethische Wet der 10 geboden.

De door Mozes opgeschreven wet van God als je het precies wil stellen.

De 'natuurlijke moraal' kan er 9 vanuit het geweten bevatten, zelfs de 1e 2, aangezien de schepping van God getuigd. Het is nu juist dat 4e gebod dat het grote verschil maakt, want wie dat naleeft moet in contact met de Levende God geweest zijn. Immers:

SVV Ex 31:13 Gij nu, spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Gij zult evenwel mijn sabbatten onderhouden; want dit is een teken tussen Mij en tussen ulieden, bij uw geslachten; opdat men wete, dat Ik de HEERE ben, Die u heilige.

Mooi citaat maar wel gericht aan kinderen Israels dus als je niet besneden bent en je geen Jood bent is het niet aan jou gericht. Christenen hebben contact met de Levende God door de Heilige Geest die in hen woont.

Alleen dit 4e gebod van de 10 verbindt de mens rechtstreeks met de Schepper, Die hem heiligt. Het geweten noch de moraal kunnen je dit vertellen. Het is een openbaring, een teken tussen Hem en jou, want niemand anders kan je dat verteld hebben. En als je groeien wilt in genade en geheiligd worden wilt, en daarbij weten Wie het is Die die verandering in je teweegbrengt, is het dit ene gebod dat je dat kan doen realiseren.

Dit wordt al duizenden jaren verteld dus om het een (nieuwe) openbaring te noemen is wat overdreven. Jezus vat de geboden samen tot één groot gebod en zegt nadrukkelijk dan het ene gebod niet groter is dan de ander en dat wie één gebod overtreedt ze allemaal overtreedt. Ik snap dat voor ZDA het moeilijk te verteren is maar er is simpelweg geen bijbelse grond voor het houden van de sabbath door de christenen uit de heidenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het lijkt er op dat m'n vraag per ongeluk is opgeruimd. mijn vraag was: als jezus zegt volg mij en doe wat ik doe, waarom betekent dat dan niet letterlijk om de joodse wetten te gebruiken? jezus was tenslotte ook een jood die de sabbat hield? de vroege christenen zullen denk ik zeker niet opeens hun wetten opzij hebben gezet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
het lijkt er op dat m'n vraag per ongeluk is opgeruimd. mijn vraag was: als jezus zegt volg mij en doe wat ik doe, waarom betekent dat dan niet letterlijk om de joodse wetten te gebruiken?

Jezus trouwde ook niet. ;)

De Joodse wetten vragen om nog wel wat meer dan alleen het vieren van de Sabbat, ook bijvoorbeeld de reinheidswetten (zoals voedsel). En ook het een en ander met betrekking tot de tempel die er niet meer staat. En met de Joodse oplossing omtrent de afwezigheid van de tempel sla je een andere traditie in, eentje die zich ná de komst van Jezus ontwikkeld heeft. Eentje die trouwens niet zo denkt over Jezus als het christendom dat doet. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus zegt daar het volgende over:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 Voor het overige, broeders en zusters, laat de Heer uw vreugde blijven. Ik heb er geen moeite mee te herhalen wat ik u al geschreven heb; het is voor uw eigen bestwil. 2 Pas op voor die honden met hun kwalijke praktijken, pas op voor die versnijdenis van ze! 3 Wij zijn het die besneden zijn, wij verrichten onze dienst door de Geest van God en laten ons voorstaan op Christus Jezus, niet op onszelf, 4 hoewel ik redenen genoeg zou hebben om op mezelf te vertrouwen. Als anderen menen dat te kunnen doen, dan kan ik dat zeker. 5 Ik werd besneden toen ik acht dagen oud was en behoor tot het volk van Israël, tot de stam Benjamin, ik ben een geboren Hebreeër met de wetsopvatting van een farizeeër 6 en heb de gemeente fanatiek vervolgd. Aan wat er in de wet over gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. 7 Maar wat voor mij winst was, ben ik omwille van Christus als verlies gaan beschouwen. 8 Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van hem heb ik alles prijsgegeven; ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen 9 en één met hem zijn – niet door mijn eigen rechtvaardigheid omdat ik de wet naleef, maar door die van God, de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus. 10 Ik wil Christus kennen en de kracht van zijn opstanding ervaren, ik wil delen in zijn lijden en aan hem gelijk worden in zijn dood, 11 in de hoop misschien ook zelf uit de dood op te staan.

Jezus volgen betekent dus niet zo veel mogelijk joods zijn. Wat betekent het dan wel?

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. 2 Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. 3 U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. 4 En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen.

Het nieuwe leven

5 Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, 6 want om deze dingen treft Gods toorn degenen die hem ongehoorzaam zijn. 7 Vroeger hebt u ook die weg gevolgd en zo geleefd, 8 maar nu moet u alles wat slecht is opgeven: woede en drift, vloeken en schelden. 9 Bedrieg elkaar niet, nu u de oude mens en zijn leefwijze afgelegd hebt 10 en de nieuwe mens hebt aangetrokken, die steeds vernieuwd wordt naar het beeld van zijn schepper en zo tot inzicht komt. 11 Dan is er geen sprake meer van Grieken of Joden, besnedenen of onbesnedenen, barbaren, Skythen, slaven of vrijen, maar dan is Christus alles in allen.

12 Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent en hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid, bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld. 13 Verdraag elkaar en vergeef elkaar als iemand een ander iets te verwijten heeft; zoals de Heer u vergeven heeft, moet u elkaar vergeven. 14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. 15 Laat in uw hart de vrede van Christus heersen, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam. Wees ook dankbaar. 16 Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing met heel uw hart psalmen en hymnen voor God en liederen die de Geest u vol genade ingeeft. 17 Doe alles wat u zegt of doet in de naam van de Heer Jezus, terwijl u God, de Vader, dankt door hem.

Het gaat er niet om dat je een nieuw pakket regeltjes krijgt, maar dat je compleet veranderd wordt en bent, een nieuwe mens die zijn identiteit in Jezus vindt.

(sorry voor de lappen tekst, je kunt het het beste zelf nalezen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
het lijkt er op dat m'n vraag per ongeluk is opgeruimd. mijn vraag was: als jezus zegt volg mij en doe wat ik doe, waarom betekent dat dan niet letterlijk om de joodse wetten te gebruiken?

Jezus trouwde ook niet. ;)

De Joodse wetten vragen om nog wel wat meer dan alleen het vieren van de Sabbat, ook bijvoorbeeld de reinheidswetten (zoals voedsel). En ook het een en ander met betrekking tot de tempel die er niet meer staat. En met de Joodse oplossing omtrent de afwezigheid van de tempel sla je een andere traditie in, eentje die zich ná de komst van Jezus ontwikkeld heeft. Eentje die trouwens niet zo denkt over Jezus als het christendom dat doet. ;)

dus je denkt dat een van de belangrijkste wetten uit het oudtestament opeens niet meer gaat gelden? nergens in de bijbel staat dat jezus de sabbat wil opheffen, of wel? ik bedoel, het houden van de sabbat staat zij aan zij de wetten zoals god is een, zij zult geen gesneden beelden aanbidden. ik ben niet gelovig maar ik kan best begrijpen dat veel joden dit niet makkelijk kunnen slikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wet der 10 geboden, die in de ark lagen, die God met zijn eigen vinger geschreven heeft, in steen, om nooit te worden uitgewist. Waarover 1x per jaar de Hogepriester in het heilige der Heilige, het bloed nam van een smetteloos lam nam, ((wat het bloed moest voorstellen van onze Heiland, onze verlosser en zaligmaker))) ,en dat sprenkelde over het verzoendeksel ter vergeving van onze zonden, is niet alleen voor joden, of israelieten, maar voor alle mensen. Zijn WIJ !! uit de heidenen, niet net zo zondig dan als alle, mensen overal op aarde. Werd het bloed van onze Heiland dan niet vergoten voor U???. Als de wet der 10 geboden niet voor u zijn,maar alleen voor Joden en israelieten , is Jezus bloed niet voor u van toepassing???

Waarom kan Genade niet hand in hand gaan met, trachten naar de wet te leven? uit dankbaarheid van wat Jezus Christus voor U heeft moeten leiden, uit liefde!!

Geen mens op aarde is in staat gebleken zondeloos te leven. dan onze heiland alleen , betekend dat nu! omdat we niet in staat zijn de wet 100% na te leven, dat we niet ons best moeten doen? We zijn bekeerde mensen toch? het is niet OF,OF maar altijd EN EN, (en de wet ,en de genade) nooit OF OF Kom, kom, we zij toch geen zuigelingen meer?

Als de wet der 10 geboden er niet voor ons is,maar alleen voor joden en israelieten , Tja ! zonder wet geen zonde ! dus zijn we zondeloos, en Zouden we JEzus niet nodig hebben.

Dan wens ik u heel erg veel sterkte!!

vriendelijke groet PvH

Link naar bericht
Deel via andere websites
dus je denkt dat een van de belangrijkste wetten uit het oudtestament opeens niet meer gaat gelden? nergens in de bijbel staat dat jezus de sabbat wil opheffen, of wel?

Nee, maar Jezus vertelde wel dat Hij de wet kwam vervullen. En dat heeft Hij ook gedaan. De wet verwijst naar Christus. Op zondag herdenken we zijn offer en opstanding en waarop dus de sabbat tot vervulling kwam. En ook de waarden waar de tien geboden een afspiegeling van zijn komen nog steeds tot uiting op de dag dat we de opstanding van Jezus vieren. De zondag is in die zin een rustdag en daarin komen de waarden van dat gebod oko terug. Maar de zondag is niet 'de sabbat' in de Joods religieuze zin van het woord.

En het klopt m.i. dan ook niet als christenen een sabbat zoals die in het Jodendom bestaat willen vieren. Of dat nu dan op zaterdag is, of op zondag. (Joodse sabbat heeft nogal wat meer regels over het vieren. Denk bijvoorbeeld aan het verbod op vuur stoken, afstand die je mag reizen, etc.)

ik bedoel, het houden van de sabbat staat zij aan zij de wetten zoals god is een, zij zult geen gesneden beelden aanbidden.

Zoals ik al Zei, Jezus kwam ook niet om de wet af te schaffen maar om te vervullen.

ik ben niet gelovig maar ik kan best begrijpen dat veel joden dit niet makkelijk kunnen slikken.

Ik ook. Maar die geloven dan ook niet dat Jezus de messias is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat bedoel je met vervulling? ik snap dat de christelijke theologie leert dat jezus stierf als offer voor de zonden van de mensen en zo een brug naar de vader die een is met jezus en nog een heilige geest omdat de mens te zondig is voor die vader... maaar... hoe wordt dit in verband gebracht met een vervulling van 10 geboden en al die andere "wetjes en regeltjes ;)"?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De wet der 10 geboden, die in de ark lagen, die God met zijn eigen vinger geschreven heeft, in steen, om nooit te worden uitgewist.

De door God zelf geschreven stenen tafelen zijn door Mozes stukgegooid toen hij het aanbidden van het gouden kalf zag.

Waarover 1x per jaar de Hogepriester in het heilige der Heilige, het bloed nam van een smetteloos lam nam, ((wat het bloed moest voorstellen van onze Heiland, onze verlosser en zaligmaker))) ,en dat sprenkelde over het verzoendeksel ter vergeving van onze zonden, is niet alleen voor joden, of israelieten, maar voor alle mensen. Zijn WIJ !! uit de heidenen, niet net zo zondig dan als alle, mensen overal op aarde. Werd het bloed van onze Heiland dan niet vergoten voor U???. Als de wet der 10 geboden niet voor u zijn,maar alleen voor Joden en israelieten , is Jezus bloed niet voor u van toepassing???

Wij zijn met Jezus gestorven en weer opgewekt, wij leven niet meer onder de wet. Iets wat overigens redelijk uitgebreid in het NT beschreven wordt. De christenen uit de heidenen hoefde zich niet te laten besnijden, zich niet aan de spijswetten te houden. Ze moesten zich alleen onthouden van het vlees met bloed en het drinken van bloed, andere lasten worden ze niet opgelegd.

Waarom kan Genade niet hand in hand gaan met, trachten naar de wet te leven? uit dankbaarheid van wat Jezus Christus voor U heeft moeten leiden, uit liefde!!

Geen mens op aarde is in staat gebleken zondeloos te leven. dan onze heiland alleen , betekend dat nu! omdat we niet in staat zijn de wet 100% na te leven, dat we niet ons best moeten doen? We zijn bekeerde mensen toch? het is niet OF,OF maar altijd EN EN, (en de wet ,en de genade) nooit OF OF Kom, kom, we zij toch geen zuigelingen meer?

Als de wet der 10 geboden er niet voor ons is,maar alleen voor joden en israelieten , Tja ! zonder wet geen zonde ! dus zijn we zondeloos, en Zouden we JEzus niet nodig hebben.

Zoals gezegd leven we niet meer onder de wet door Jezus dus hoe je erbij komt dat we Jezus niet nodig hebben, zie ik niet helemaal.

Dan wens ik u heel erg veel sterkte!!

vriendelijke groet PvH

Jij ook veel sterkte met het je houden aan alle geboden uit het Oude Testament.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De door God zelf geschreven stenen tafelen zijn door Mozes stukgegooid toen hij het aanbidden van het gouden kalf zag.

Daar ben ik van op de hoogte Dingo ! in de eerste instantie had hij ze toch met zijn eigen vinger geschreven.

Wij zijn met Jezus gestorven en weer opgewekt, wij leven niet meer onder de wet. Iets wat overigens redelijk uitgebreid in het NT beschreven wordt

Dit stukje onderschrijf ik ook van ganser harte!!! AMEN!!! DIT IS HET EVANGELIE.AMEN AMEN inderdaad, ons oude leven hebben we met onze leugens, moord, afgoderij,overspel, vloeken en vervloeken, het begeren van uws naasten huis en vrouw en andere eigendommen begraven, en we zijn een ander leven gaan leiden, nu proberen we uit liefde al deze stoute dingen niet meer te doen,want voor deze stoute dingen moest Jezus immers sterven, nou dan zal ik best nog wel is een keer of nog een paar keer en nog een paar keer struikelen , maar als je, je best doet, en jezus weet dat je je best doet, zal Hij zeker jouw wit wassen als witte sneeuw. maar als je gewoon doorgaat met moorden, stelen, echtbreken, afgodsbeelden aanbidden ,enz enz dan heb heb je je oude leven helemaal niet afgelegd, en zal die zelfde wet jou overtuigen van zonde. waneer je dus wel je oude leven met zijn begeerte hebt afgelegd, leef je niet meer onder de wet,en mag je aanspraak maken op zijn genade.

Dus in het kort nog een keer. ik kan mij niet 100% procent aan de wet houden! ik weet dat ik het eeuwige leven niet kan verdienen,gelukkig is daar Jezus!! hij legt bij waar ik te kort ben geschoten.

Hebreeen 10 vers 26 en 27

26 Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.

IK KAN HET EEUWIGE LEVEN NIET VERDIENEN .IK WEET HET!!!!!!. PROBEER ZELF ALLES OP EEN RIJTJE TE KRIJGEN, DAN ZAL JE ZIEN DAT HET NIET TEGEN ELKAAR IS, MAAR MET ELKAAR

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 joh 5 vers 2

2 Hieraan onderkennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben en zijn geboden doen. 3 Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar, 4 want al wat uit God geboren is, overwint de wereld;

amen en welterusten voor straks

Goed onthouden !!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik dat allemaal lees, wordt het me zwaar te moede. Ik zie maar 2 mensen die begrijpen dat genade niet zonder wet kan bestaan, 2 die begrijpen dat er een verschil tussen Gods 10 geboden en de wet van Mozes is. Nog 1 x dan met andere bijbelteksten dan in eerdere posts, en als je wil nog 10 x met steeds andere verzen want het N.T. door wordt het verkondigd,,,

SVV Ro 5:13 Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.

SVV 1Jn 1:8 . Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, zo verleiden wij ons zelven, en de waarheid is in ons niet

AV 1Jn 3:4 . Whosoever committeth sin transgresseth also the law: for sin is the transgression of the law.

SVV Ro 7:24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? 25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere. (7: 26) Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde

SVV Ro 6:15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade? Dat zij verre

En wat is zonde? 1 Johannes 3 vers 4. Nu ben je christen en niet onder de wt maar onder de genade. Zeg je dat je geen zonde hebt? (1 Joh.1:8) Nee? Oh, dat komt dan vast omdat je de wet wel eens overtreedt (1 Joh.3:4). AAAAAH! Ellendige broeder of zuster! Wie zal je verlossen? Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere. omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade!

Terwijl haast elke christen zegt dat het de eindtijd is en hele volksstammen de wet hebben verworpen in de naam van Jezus die de wet vervuld en weggedaan heeft. Miljoenen (en ik las hier zelfs miljarden) mensen geloven deze leer in dit einde der tijden, vlak voor Christus wederkomst. Wie is er hier de onnozele als Iemand zich afvraagt:

Lukas 18:8b: Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?

VV Mt 24:24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.

SVV Mk 13:22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen

SVV Lk 12:32 Vreest niet, gij klein kuddeken, want het is uws Vaders welbehagen, ulieden het Koninkrijk te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik dat allemaal lees, wordt het me zwaar te moede. Ik zie maar 2 mensen die begrijpen dat genade niet zonder wet kan bestaan, 2 die begrijpen dat er een verschil tussen Gods 10 geboden en de wet van Mozes is. Nog 1 x dan met andere bijbelteksten dan in eerdere posts, en als je wil nog 10 x met steeds andere verzen want het N.T. door wordt het verkondigd,,,

SVV Ro 5:13 Want tot de wet was de zonde in de wereld; maar de zonde wordt niet toegerekend, als er geen wet is.

SVV 1Jn 1:8 . Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, zo verleiden wij ons zelven, en de waarheid is in ons niet

AV 1Jn 3:4 . Whosoever committeth sin transgresseth also the law: for sin is the transgression of the law.

SVV Ro 7:24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? 25 Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere. (7: 26) Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde

SVV Ro 6:15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade? Dat zij verre

En wat is zonde? 1 Johannes 3 vers 4. Nu ben je christen en niet onder de wt maar onder de genade. Zeg je dat je geen zonde hebt? (1 Joh.1:8) Nee? Oh, dat komt dan vast omdat je de wet wel eens overtreedt (1 Joh.3:4). AAAAAH! Ellendige broeder of zuster! Wie zal je verlossen? Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere. omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade!

Terwijl haast elke christen zegt dat het de eindtijd is en hele volksstammen de wet hebben verworpen in de naam van Jezus die de wet vervuld en weggedaan heeft. Miljoenen (en ik las hier zelfs miljarden) mensen geloven deze leer in dit einde der tijden, vlak voor Christus wederkomst. Wie is er hier de onnozele als Iemand zich afvraagt:

Lukas 18:8b: Doch de Zoon des mensen, als Hij komt, zal Hij ook geloof vinden op de aarde?

VV Mt 24:24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.

SVV Mk 13:22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen

SVV Lk 12:32 Vreest niet, gij klein kuddeken, want het is uws Vaders welbehagen, ulieden het Koninkrijk te geven.

Bespaar me je dramatiek en smijten met bijbelteksten. Wij christenen uit de heidenen moeten ons houden aan het grote gebod en niet aan de Joodse wetten dat is nu al een aantal keren compleet met bijbelteksten verteld. Welk nieuw element wil je nu nog naar voren brengen of is het alleen herhaling van zetten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid