Spring naar bijdragen

10 geboden, gebod 4


Aanbevolen berichten

Thorgrem schreef naar aanleiding van een ractie van Biblebook:
Bij gebrek aan andere stokken om mee te slaan lijkt mij. Daarnaast acht Biblebook zich nog wijzer dan Jezus Christus zelf zo te zien aan zijn visie op de sleutel. Daarmee lijkt mij geen zinnig gesprek meer mogelijk.

Ik vind dat maar een raar antwoord. Misschien kan Thorgrem aanduiden waarom het wellicht een reden kan zijn, dat Biblebook de RKK aanhaalt. Er zou ergens een grond voor moeten zijn.

Thorgrem denkt dat Biblebook een papenhater is. Thorgrem is van mening dat in veruit de meeste reacties van Biblebook een diepe afkeer jegens de Kerk te bespeuren is. De reden daarvoor weet Thorgrem niet, wellicht kan Biblebook dat zelf even vertellen aan Thorgrem. Thorgrem verwacht echter dan weer een tirade van Biblebook die kant noch wal raakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 357
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Beste Ursa,

Ik ga je zoveel mogelijk antwoord geven, maar ik heb helaas nog nie zoveel kennis om je meteen overal argumenten op te geven. Ik ga me erin verdiepen.

- met de vierde hoorn bedoelde ik de kleine hoorn, slordig foutje. Dus de hoorn die zorgt dat 3 hoorns wijken. De 3 hoorns die moeten wijken zijn de 3 steden die ik in mijn vorige bericht heb aangehaald. Vandaar dat ik ook beargumenteer dat het om de 10 koninkrijken van 'toendertijd' in Europa gaat, want toevallig zijn net deze 3 koninkrijken teniet gedaan. Vergeef me dat ik geen specifiek jaargetal aan kan geven, dit ga ik uitzoeken.

- het beest is naar mijn mening de Paus zijn koninkrijk. Uit dit koninkrijk zullen 10 koninkrijken ontstaan, maar een ander zal na hen ontstaan, het Pausdom, die opnieuw de macht zal krijgen (de kleine hoorn die groeit).

- de Sabbat heb ik bij 'de tijden en wet veranderen' aangehaald omdat de Sabbat een belangrijk punt is die ze in het verleden hebben veranderd.

- Dat rekensommetje van de 3,5 tijd is zoals een profetische tijd wordt uitgelegd. Zijn hier dan nog andere leerstellingen voor?

- De hoorn was inderdaad anders, maar de hoorn zal zich nog ontplooien en dat zal niet meer lang duren, want ik merk echt dat we in het einde van de eindtijd zitten. Het merk van het beest is naar mijn mening de zondagswet, het is ook mijn plicht om de Sabbat te verkondigen, met op eerste plaats de verlossing van Jezus Christus, het lam voor al onze zondes. Ik hoop dat Jezus zijn wederkomst spoedig zal zijn..

- In 1798 ontplooide het Adventgeloof zich. Ik zou je met behulp van een andere profetie kunnen laten zien dat de Adventkerk is voorspeld, het jaar 1844.

- Dat van 331 en 337 na Chr. houd ik je tegoed, ik ga me hierin verdiepen en kom erop terug.

- Het een en ander verschuiven in de 10 geboden vind ik best gevaarlijk, het gaat wel om Gods geboden die op deze manier verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd.

- Jezus Christus is onze enige bemiddelaar om tot God te komen, hij is onze hogepriester en geen mens kan dit nadoen.

- Wat je zei over Babylon begrijp ik niet helemaal, is voor mij onbekend..

Ik waardeer je kritiek, het is goed om met broeders en zusters te discussiëren. Zoals ik al zei, ik ben nog maar een beginnertje, maar ben erg overtuigd van mijn geloof, ondanks dat ik hier en daar wat fouten maak. Moet ergens beginnen :) Dat de Heilige Geest ons allen mag lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sel-S-7 schreef:

In Daniël 7 staat een profetie, het visioen van de 4 dieren. Deze profetie kan je vergelijken met het visioen in Daniël 2, over de droom van koning Nebukatnesar (sic). Uit deze profetie kun je halen welk deel van het beeld van de droom en dus ook welk dier welk koninkrijk voorstelt. Het 4e beest is het 4e koninkrijk dat op aarde kwam, zie Daniël 7:23. Vers 24 t/m 27 legt uit wat dit koninkrijk zal doen. De macht van het beest ligt in het verleden en daarom kan ik met argumenten mijn leerstelling beargumenteren (maar de macht zal weer komen in de toekomst, de nieuwe hoorn)

Ursa antwoordde:

Dit komt op mij wat wazig over. Dat de vier dieren voor vier wereldrijken staan wil ik nog wel geloven, aangezien dat in de tekst zelf ook zo wordt uitgelegd. Maar de 'vierde hoorn' die jij aanhaalt vind ik wat wazig. Hoezo ligt diens macht in het verleden? Hoezo komt die macht weer terug

Het Boek Daniël staat vol met symbolieken, zoals ook Openbaringe dat is. Beiden horen bijelkaar en vullen elkaar aan.

De essentie van Daniël, 2 vinden we terug in Dan.2:27-35

27 Daniël antwoordde de koning: ‘Wijzen, bezweerders, magiërs noch toekomstvoorspellers kunnen het mysterie dat de koning wil begrijpen aan hem onthullen. 28 Maar er is een God in de hemel die mysteries onthult. Hij heeft koning Nebukadnessar laten weten wat er aan het einde van de tijd zal gebeuren. De droom en de visioenen die tijdens uw slaap in u opkwamen, waren deze: 29 Tijdens uw slaap, majesteit, kwamen gedachten bij u op over wat er in de toekomst gebeuren zal; hij die mysteries onthult, heeft u laten weten wat de toekomst zal brengen. 30 Dit mysterie is mij onthuld, niet door enige wijsheid die ik op anderen voor zou hebben, maar opdat ik de uitleg aan de koning zou overbrengen en u zou begrijpen wat er in uw hart omgaat. 31 U, majesteit, hebt een visioen gehad. U zag een groot beeld. Dat beeld was reusachtig en bezat een prachtige glans. Het stond voor u en de aanblik ervan was afschrikwekkend. 32 Het hoofd van het beeld was van zuiver goud, zijn borst en armen waren van zilver, zijn buik en lendenen van brons, 33 zijn benen van ijzer, zijn voeten deels van ijzer, deels van leem. 34 U zag hoe een steen losraakte, zonder dat er een mensenhand aan te pas kwam, hoe de steen tegen de ijzeren en lemen voeten van het beeld sloeg en ze verbrijzelde. 35 Op hetzelfde ogenblik verpulverden het ijzer, leem, brons, zilver en goud. Het werd als kaf op een dorsvloer in de zomer; de wind voerde het mee, totdat er geen spoor meer van te vinden was. Maar de steen die tegen het beeld was geslagen, werd een hoge berg die de hele aarde bedekte.

De essentie van deze tekst weergeeft de droom van Nebukadnessar, die alleen door de profeet Daniël verklaart kon worden. Het beeld stelt de koninkrijken voor die na, dat van Nebukadnessar zouden komen. Het hoofd van goud, is het Rijk waarover Nebukadnessar heerst. De Almachtige gebruikte deze beeldvorming voor Nebukadnessar, omdat het in de antieke wereld het gewoon was dat openbare godsdienstoefeningen veelal gehouden werden aan de voet van een beeltenis van enorme afmetingen. De tijd waarin wij nu leven, vinden we terug in de voeten en tenen van het beeld.

Volgens profetische inzichten zijn de voeten en tenen van het Beeld, een mengsel van ijzer en leem. Een samenstelling dat broos en niet aanéén hecht (Dan 2:42,43). Het stelt het Europa van vandaag voor. Een samenstel van landen dat probeert één Rijk te (willen) vormen maar steeds door allerlei onverwachte tegenslagen niet tot een éénheid kan komen. Het loodzware beeld staat als het ware te wankelen op zijn voeten. Een steen die niet door toedoen van mensen het beeld aan zijn voeten zal raken, doet het beeld omvallen en het geheel zal tot stof verpulverd worden! God grijpt in. De volkeren die dus de opvolging van het Romeinse Rijk zijn, kunnen dus nooit tot één (politieke-) Europese Natie komen! Wel, we zien wat er zich vandaag de dag afspeelt, in Europa en in Brussel!

Daniël wijst er ook op dat de poging om Europa te verenigen tot één Staat/Rijk, door Koningshuizen met elkaar te verbinden, via huwelijks verbindingen, ook niet tot een succes is geworden ("zij zullen geen samenhang vormen")

Ook hier is de profeet en de profetie van Daniël erg duidelijk:

Daniël 2:44

44 Wanneer die koningen regeren, zal de God van de hemel een rijk stichten dat nooit te gronde gaat en door geen ander volk overheerst zal worden. Het zal al die rijken verpletteren en er voorgoed een eind aan maken. Maar zelf blijft dat rijk voor altijd bestaan.

Hoe zit het dan met de Kerk die zo`n belangrijke rol heeft gespeeld bij alle aspecten van de pogiong om Europa één te maken! Voor de Kerk van Rome was eeuwenlang een verenigt Europa dé ideale positie waarin zij zich kon bewegen en haar geloofspunten daadwerkelijk gestalte kon geven en "heersen" als een Koning over dat Europa. Maar in plaats van naar de Kerk van Rome te luisteren, voerden de Staten oorlog en verdeeldheid en onstonden er voor de Kerk van Rome, problemen die ook voor haar onoverkomelijk zijn en leken. Ook hier heeft dus de profetische uitspraak: "ze zullen geen samenhangend geheel vormen" betrekking op. En nu zien we dus die voorspellingen langzamerhand uitkomen, want een economische-/financiële crisis binnen Europa is wel de slechste negatieve positie die men kan gebruiken en zal de Staten van Europa nog meer verdelen, want deze crisis is als een Octupus, haar tentakels geraken nu elk aspect van de maatschappij, het zal de maatschappelijke verhoudingen verstoren, niet in de laatste plaats die met de doorsnee burger.

De Steen raakt immers de aanbidder, die aan de voeten van het enorme beeld staat.

Het gaat dus om een werkelijk geestelijke toestand waarin de "aanbidder" zich bevind. Hij zal uiteindelijk moeten kiezen. Het Beeld aanbidden en diens wetten en geboden navolgen, of de Almachtige god aannemen en diens geboden en wetten aannemen. De keuze staat een ieder vrij!

Want waar Daniël 2 op wijst is feitelijk de essentie dan de gelovige wijzen op de keuze die hij of zij uiteindelijk zal moeten maken: Bereid u voor op de vereniging met uw Heer en Schepper, wil Daniêl 2 zeggen. Immers Daniël 2:44 zegt duidelijk dat de komst van Christus te verwachten is " in de dagen van die koningen"We vinden de boodschap terug in Openbaring 14:6-12.

We moeten begrijpen dat Daniël en Openbaringen wijzen op de noodzaak dat de mens, wereldse aanbidding moet leren afzweren en daarvoor terug te keren naar de grondbeginselen van de wetten en geboden van een Almmachtige god, en een Koning van dat Rijk, dat nooit ten onder zal gaan.

Wat Sel-S-7 nu bedoelt denk ik met de weergave van Daniël 7 is, dat daar de Almachtige god, onze gezamelijke vriend zich openbaart in de Rechtzaal. Waar dus direct uit moet blijken dat de Wet (inderdaad de 10 geboden +2 liefdesgeboden die ten grondslag liggen aan de decaloog)toegepast zal worden op de mens! Het is niet de bedoeling dat ik nu een volledig verslag ga weergeven over de 4 dieren, maar deze vertegenwoordigen de 4 Rijken van Daniël. Wellicht dat we daar later op in kunnen gaan.

Waar het in Daniël 7 om gaat is dus de Almachtige god en Zijn Zoon in het oordeel!

Hierbij staat de redding van de mens centraal, dat heeft consequentie voor de mens. Hij moet kiezen, zoals ik al eerder aangaf m.b.t. Openbaring 14:6-12

Het is dus logisch dat de Tegenstander een plan maakt om de getrouwen, zij die de wet van het Rijk van Christus, in geestelijke strekking willen navolgen, te kunnen vervolgen. En dat is reden voor de Tegenstander om een gemeenschap in het leven te roepen die de Wet van de Almachtige god en Zijn Zoon, op een andere manier invulling gaat geven en "wetten en geboden" gaat veranderen en de mensen wijs maken dat die verandering van de Almachtige zelf komt. Daniël spreekt over die politiek-religieuze macht als " een kleine horen" die zich machtig maakt. Deze "horen" strijd dus tegen de heiligen!

De "kleine horen" is gebaseert op 4 grondbeginselen en 8 kenmerken.

Deze tonen aan wat de bedoeling van "de kleine horen" is en wat haar kenmerken in de wereld zijn, zodat de "heiligen" de getrouwen van Jezus, zij die de Getuigen willen zijn, de tegensatnder herkennen en zich kunnen voorbereiden, al kost het strijd en opoffering. Alles heeft dus met de 10 geboden en vooral het 4e gebod te maken, zoals de Almachtige god en Jezus Christus ons dus in de Rechtzaal van het oordeel, zelf openbaren.

We zullen dan niet tot een andere conclusie kunnen komen dan dat er een basis is voor en van het oordeel is(Dan 7:10 en Openbaring 20:12-15)Blijkbaar houdt de Almachtige god "boeken bij" over ons allemaal, als bewijs tegen over de Tegenstander (Maleachi 3:16)en ten goede van hen die de Here aanbidden, en Zijn Naam in ere houden.

Misschien komen we hierna verder, ook wat betreft het 4e dier het tienhoofdige monster (Rome), van waaruit de "kleine horen" ontstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thorgrem schreef naar aanleiding van een ractie van Biblebook:
Bij gebrek aan andere stokken om mee te slaan lijkt mij. Daarnaast acht Biblebook zich nog wijzer dan Jezus Christus zelf zo te zien aan zijn visie op de sleutel. Daarmee lijkt mij geen zinnig gesprek meer mogelijk.

Ik vind dat maar een raar antwoord. Misschien kan Thorgrem aanduiden waarom het wellicht een reden kan zijn, dat Biblebook de RKK aanhaalt. Er zou ergens een grond voor moeten zijn.

Thorgrem denkt dat Biblebook een papenhater is. Thorgrem is van mening dat in veruit de meeste reacties van Biblebook een diepe afkeer jegens de Kerk te bespeuren is. De reden daarvoor weet Thorgrem niet, wellicht kan Biblebook dat zelf even vertellen aan Thorgrem. Thorgrem verwacht echter dan weer een tirade van Biblebook die kant noch wal raakt.

Lol, moest wel lachen dat praten in de 3e persoon :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thorgrem,

Ik ben van mening dat je nogal erg van jezelf vervuld bent. Ik heb van biblebook zo het één en ander gelezen, maar ik zie niet echt dat hij of zij nu een "papenhater" is.

Wel vind ik dat hij misschien een beetje té snel de Kerk van Roem er bij sleept, maar misschien moet je eerst vanuit de Bijbel zelf, eens zijn motivaties om over de Kerk van Rome te spreken, onderzoeken.

Ik heb de moeite genomen eens te bekijken wat anderen er over schrijven en wat studies van Daniël doorgenomen, maar helaas kan ik daar nergens iets van vinden van "papenhaat". Wat ik wél terug vindt is het feit dat Daniël spreekt over een "kleine horen" en "wandaden van de kleine horen". Dat de "kleine horen" opkomt uit het 4e dier (het 10 koppige monster) voorstellende een Rijk, dat op deze aarde tot stand komt.

Ik zie dus alleen maar feiten en ook, dat het geschiedkundig klopt. Zo zie ik dat DanIël 7:8 en 23-25 spreekt over bepaalde kenmerken van de "kleine horen"

In dat hoofdstuk staat ook wat het doet:

1.De horen komt voort uit het 4e dier (een dier staat voor een Rijk)

2.De horen stoot drie politieke machten van de troon en wil de wet (decaloog) van de Almachtige god en Christus veranderen. Het is, zoals Daniël beschrijft een politiek-religieuze macht met ongekende grootspraak tegen de Almachtige god én Zijn Zoon.

Het beledigt dus God en Jezus, door hun wetten te veranderen en te gebruiken voor een eigen, politiek-religieuz doel, teneinde de macht over de mensheid te verkrijgen en het "volk van de Almachtige god, te "vertrappelen". Wie zich verzet, wordt vervolgd8

3 Uit de kleine horen komt een heersende macht (Daniël 7:20).

Toen het westelijk gebied van het Romeinse Rijk veroverd werd door de Germaanse stammen, kreeg de bisschop van Rome in het westen steeds meer invloed, totdat hij tenslotte niet meer alleen de geestelijke macht kon uitoefenen, maar ook de politieke. " De Kerk van Rome drong zich op die wijze geruisloos op de plaats van het Romeinse Rijk, waarvan zij een voortzetting is. Het Romeinse Rijk (wereldrijk) is niet geëindigd te bestaan, maar heeft een transformatie ondergaan.

Wie nu diverse publicaties (boeken) over de macht van de Kerk van Rome bestudeert, zal dus zelf kunnen lezen dat de profetie van Daniël geheel en al uit is gekomen en dat het Pausdom, vooral onder Paus Johannes II, bezig is om wereldheerschappij te verwerven, op basis van haar kalender en niet die op grond van een Hemelse Almachtige god.

Vandaar dat Daniël en Openbaring met elkaar verbonden zijn.

Daniël waarschuwt aangaande een macht die de vernietiging van God volk voorstaat en Openbaringen legt Gods volk ( en de mensheid) om "uit te gaan" van die macht, die de wereld tot haar Rijk zal maken. De Bijbel spreekt dan van een totale spraakverwarring, die vooral geestelijk is, het " Grote Babylon".

Dat nu de Kerk van Rome daarin een grote rol speelt is een feit en valt volgens mijn opvattingen, niet te ontkennen! Het zijn de feiten zoals ze zijn; geschiekundig, Bijbels en een realiteit ontbreekt het ook niet. De Almachtige is een standvastige en onwankelbare god en we hoeven aan haar profetsiche boodschappen niet te twijfelen!

Verwerpen mogen we ze, zeker. Maar daarmee wil nog niet gezegd zijn dat Jezus Christus, door de Heilige Geest, Zijn dienstwerk niet zal afmaken.

Dus om nu te zeggen dat mensen "papenhaters" zijn als zij menen vanuit de Bijbel die Macht op een bepaalde manier te moeten benoemen, gaat een beetje te ver. Tenslotte zegt de Bijbel zelf dat mensen die zich tegen die Macht verzetten, vervolgd zullen worden, je uitspraken Thorgrem wijzen daarop. Ik hoop niet dat jij ooit eens op een dag "medechristen" moet vervolgen, als zij zich openlijk tegen de Kerk van Rome zullen verzetten, want die tijd komt!! Want een zekere geveinsde "haat" tegen die mensen maak ik, enigzins, op uit je antwoorden, die ik hier en daar van je heb gelezen, tegenover biblebook. Ik hoop echter dat ik mij vergis!

Het leert mij alleen maar dat zij die gelovigen als "papenhaters" betitelen, waarschijnlijk de achtergronden van wereldse machten niet begrijpen of niet willen zien.

Maar Jezus zegt zelf al dat er twee stromingen op het einde van het werelds bestaan zullen zijn. Zij die Hem navolgen en zij die Hem haten! Vanzelf dat dan eerst die mensen worden nagewezen en vervolgd die Hem navolgen, waar "Hij ook gaat". Logsich natuurlijk.

De Kerk van Rome heeft immers in "die oude tijden" door Kruistochten mensen al eens vervolgd om hun "heidendom" en hen te dwingen de Kerk van Rome na te volgen.

Het zegt volgens mij ook helemaal niets over wie wel of wie niet gered zijn. Want bij Christus gaat het nog steeds om het persoonlijke hart. Niet de sprekers aangaande de wet doen de waarheid, maar de daders der wet zullen Hem waarlijk kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit zijn de 10 koninkrijken die ik bedoelde: Angelsaksen (Engelsen), Franken (Fransen), Alamani (Duitsers), Lombarden (Italianen), Visigoden (Spanjaarden), Burgondiërs (Zwitsers), Suevi (Portugezen) en dit zijn de 3 koninkrijken die zijn teniet gedaan door de macht die de paus heeft verkregen: Ostrogoden, Vandalen en Heruli.

In de geschiedenis kun je dit ook terugvinden. Daniel 7.23 gaat over het 4e beest, hetzelfde als het 4e deel van het beeld in Daniel 2 (dus het 4e koninkrijk op aarde). In de geschiedenis kunnen we terugvinden dat dit het Pausdom is, dus een bewijs dat het angstaanjagende beest over het Pausdom gaat. Daniel 7 vers 20 geeft aan dat de nieuwe hoorn zorgt dat 3 hoorns moeten uitwijken. In vers 24 wordt hier uitleg over gegeven, dat 3 koninkrijken ten val worden gebracht (dus die ik hierboven heb aangehaald). Er wordt vaak gezegd dat het om interpretatie gaat, maar aan de hand van uitleg in profetien en door kennis op te doen uit de geschiedenis kan er veel worden bewezen.

Het klopt inderdaad dat de Sabbat niet is veranderd in de tijd dat de paus regeerde, wel ben ik ervan overtuigd dat hij hier achterstond. Kan ook niet anders, want hedendaags houden de Katholieken geen Sabbat. De andere punten die ik aanhaalde zijn wel in de tijd 538 t/m 1798 gebeurd. Wat ik duidelijk wilde maken is dat het Pausdom bepaalde wetten en regels van God hebben gewijzigd en teniet hebben gedaan in deze tijd. Het is niet zomaar iets om de 10 geboden te veranderen. Ook dat het priesterschap van Jezus door menselijke wezens kan worden vervuld is een grote fout. En het 2e gebod wordt ook niet serieus genomen (beelden etc). Ik beweer niet dat de Katholieken slecht zijn, integendeel, er zijn zat Katholieken die zich meer aan God wijden dan wie dan ook. Maar het feit dat ze geen waarde meer hechten aan belangrijke wetten van God, zoals ook de Sabbat niet vieren, is een belangrijke issue, en ik vind het belangrijk dat deze boodschap naar buiten wordt gebracht, zoals God ook heeft aangegeven in de bijbel (3 engelen boodschap). Natuurlijk worden wij alleen gered door geloof in Jezus, Jezus is voor onze zonde gestorven. Maar wanneer we geloven in Jezus Christus is het vanzelfspreken dat wij zijn wet met liefde zo goed mogelijk willen naleven, voor ons eigen bestwil en voor een betere band met onze schepper. God heeft de Sabbat heilig verklaard en kan niet zomaar door mensen worden gewijzigd. Jezus adviseerde niet voor niks om niet te vluchten op Sabbat toen hij sprak over de verwoesting van de tempel, die in 70 na Chr. plaatsvond. Logischerwijze zou het ook niet kunnen dat de Sabbat wordt gewijzigd, de Sabbat is een deel van de SCHEPPING. Hoe kan de schepping nou worden gewijzigd? Zoals ik al eerder zei zie ik het ook als een groot zegen om in deze drukke wereld op Sabbat alles even opzij te kunnen zetten en me volledig te kunnen richten op God.

God heeft ons lief, maar hoe kunnen wij God liefhebben?

Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren. (Joh. 14:21)

Ik moet nog veel leren, maar ik laat de Heilige Geest mij lijden in mijn leerproces. Nogmaals mijn excuses voor de verwarrende uitleg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thorgrem,

Ik ben van mening dat je nogal erg van jezelf vervuld bent. Ik heb van biblebook zo het één en ander gelezen, maar ik zie niet echt dat hij of zij nu een "papenhater" is.

Wat jou mening nou wel of niet is, aan de hand van je schrijfsels (waarom praat je overigens in de derde persoon?) heb ik inmiddels wel de conclusie getrokken dat een gesprek met jou een verspilling van tijd en energie is. Toedeledokies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Thorgrem,

Waarom ik in de derde persoon schreef heeft een rede. In die persoonsvorm schrijven, geeft aan dat ik a.h.w. terug kijk op hetgeen ik eerder heb beweerd. Aan de verwijzing naar het Boek Daniël, kun je dan zien dat ik nergens onwaarheden schrijf.

Wat ik zo ernstig vind Thorgrem is dat je zonder maar één Bijbelverwijzing toe te passen, mij of anderen verwijt dat ze "papenhaters" zijn.

Laat ik je zeggen, in het boekwerk "Geloofsboek" van de Bisschoppen van België, slaat me de schrik om het hart, als ik zei hoe onrechtvaardig men met Gods geboden om gaat. Hoe men de onwaarheden met waarheid vermengt. Waar men Jezus Christus (helaas moet ik zeggen) en Zijn gemeende oproepen tot bekering, minimaliseert tot een onbeduidend iets, dat volgens hen in de mens zelf te vinden is.

Waarin men aangaande de Sabbat van het 4e gebod, dit geheilige en gezegende gebod, meent te moeten zien als afgeschaft en veranderd in de zondag, die men ook nog "heilig" noemt.

Men beweert zelfs dat Katholieke gelovigen de "verrijzenis" zullen ervaren zoals Christus dat ervoer. Wat een blasfemie en, vooral de mensen verblinden met onjuistheden aangaande het Dienstwerk van Christus.

En dan zegt men doodleuk, aangaande dat Kerkelijke (en niet Bijbelse) gebod.

De zondag is een voortzetting van de Sabbat. Zoals toen is het de dag waarop wij onze vrijheid vieren, onze verlossing van het slavenjuk; ooit was je slaaf onder de zweep van de slavendrijver; maar Ik, uw God, Ik maak u vrij!

Men verwijst dan naar Deut. 5:15

14 maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw runderen, uw ezels en al uw andere dieren, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen; want uw slaaf en slavin moeten evengoed rusten als u. 15 Bedenk dat u zelf slaaf was in Egypte totdat de HEER, uw God, u met sterke hand en opgeheven arm bevrijdde. Daarom heeft hij u opgedragen de sabbat te houden.

Als we nu vers 14 er bij betrekken, dan kunnen we toch allemaal,lezen, met eigen ogen, dat de Heer hier spreekt over de Sabbat van de 7e dag, nietwaar!

Wel de Bisschoppen maken er een potje van:

Op blz 168 schrijven zij ongegeneerd:

De zondagsrust betekent (de) voltooing van de Sabbat en van zijn motivering. Van maandag tot de zaterdag staat Gods scheppende arbeid moedel. Maar op de zondag spelen wij in op de voltooïng van hemel en aarde, de kroon op het werk.

Zonder blikken of blozen verwijst men naar Exodus 20:11, waarin -echter- staat:

11 Want in zes dagen heb ik de hemel, de aarde en de zee gemaakt en alles wat zij bevat, maar op de zevende dag heb ik gerust. Daarom heb ik de sabbat gezegend en er een bijzondere dag van gemaakt.

Hier staat toch nergens dat de Almachtige god de Schepping op de zondag (notabene de eerste dag na de Sabbat) heeft voltooïd.

Viering van de sabbat

Exodus 31:12-17

[12] De heer sprak tot Mozes: [13] ‘Zeg tegen de Israëlieten: Onderhoud mijn sabbat, want die is, alle generaties door, voor u en voor Mij het teken dat Ik de heer ben die u heiligt. [14] Onderhoud dus de sabbat, die moet heilig zijn voor u. Wie hem schendt, moet onverbiddelijk ter dood gebracht worden. Wie op die dag arbeid verricht, zal uit zijn volk worden verwijderd. [15] Zes dagen mag men werken, maar de zevende dag is een volstrekte rustdag, gewijd aan de heer. Iedereen die op de sabbat arbeid verricht, moet onverbiddelijk ter dood gebracht worden. [16] De Israëlieten moeten door alle generaties heen de sabbat onderhouden als een eeuwig verbond. [17] Het is voor altijd een teken tussen Mij en hen; want in zes dagen maakte de heer de hemel en de aarde, maar op de zevende dag rustte Hij om op adem te komen.’

Deze tekst komt van een RK website. Men verblindt de mens dus, door zich zogezegd "Protestants" op te stellen, maar feitelijk de Heer te verloochenen, door intern de catechismus op andere wijze uit te leggen en toe te passen. Protestanten geven dus, ongewild, all eer aan de RK Staat, door de zondag te vieren, in plaats van de Sabbat van het 4e gebod. Wat de RK Staat dus met de zondag bedoelt, heb ik sumier uitgelegd, maar de overige teksten die in het Geloofsboek van de Bisschoppen staat, doet vermoeden dat, als straks de mens "niet meer kan kopen of verkopen" de Inquiqitie van de Kerk van Rome (Congregatie van de Geloofsleer) door het Wereldwijde Kerkrecht, weer volop toegepast zal worden, waardoor de vervolging van hen die " De geboden van de Almachtige bewaren en het Getuigenis (daarvan) in Christus laten zien" in de belangstelling zal staan en we terugkeren naar de Middeleeuwen en de tijd van het Romeinse Rijk, als het om de vervolging van mensen gaat!

HET IS DE KRACHT WELKE SCHUILGAAT ACHTER DE GEBODEN,

Zoals verwoord in De R.K.- catechismus, wijken de geboden binnen de RK Kerkleer sterk af van Gods Tien Geboden, zoals u die in de Bijbel aantreft. Vergelijk de geboden, zoals deze in de R.K.- catechismus staan vermeld eens met de Tien Geboden Gods, zoals u deze in de Bijbel ziet opgetekend, namelijk in Exodus, hoofdstuk 20, de verzen 2 t/m 17.

Een van de geboden, die de R.K.- kerk heeft veranderd, betreft het vierde gebod aangaande de rustdag. In de Bijbel staat dit gebod als volgt vermeld: "

Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven" (* SV). In dit gebod lezen wij, dat de zevende dag, de sabbat, de rustdag is.
Door nauwkeurig te lezen, ontdekken we in de bewoording van dit gebod "Het zegel Gods".
Een zegel draagt de naam en titel van de eigenaar. Tevens geeft het diens mate van gezag weer, dan wel het grondgebied waarover hij de heerschappij uitoefent. God heeft Zijn zegel in de Wet gelegd, en dit wordt in het 4e gebod teruggevonden. De Naam van de Wetgever is de HEERE, Zijn titel Schepper. (Hij, die alles geschapen heeft) en Zijn grondgebied omvat hemel en aarde, de zee, en al wat daarin is.

Het was een wel overwogen zet van de R.K. - kerk dit zegel "weg te masseren"in hun onvolledig en onjuiste versie van dit gebod in hun catechismus. Daarin wordt de aandacht van de mens niet langer gevestigd op Hem, Die de wetgever is en aan wie zij trouw zullen belijden, maar op mensen die menen dat zij de Apostolische opvolging van Jezus zijn.

Door hun vermeende kerkelijke macht en gezag, hebben zij de geboden naar eigen goeddunken gewijzigd.

We kunnen allemaal in de Bijbel lezen wat er gebeurt met mensen die op eigen gezag de Bijbelse waarheden veranderen, berduisteren, aanvullen met menselijke teksten!

Zij zullen allen zeer klein heten in het Koninkrijk gods!

Overigens, het gaat hier om een religieus systeem, dat geboden en wetten vernaderd, niet om individuele mensen die geloven in een opgestane Heer! Het gaat hier dus niet om mensen persoonlijk, maar om twee systemen die tegen over elkaar staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik verwijt niets, ik constateer slechts. Je manipuleert de Bijbel dusdanig dat je je haat jegens de katholieke Kerk eruit kan rechtvaardigen. Vervolgens kom je weer met een heel verhaal, schijnbaar kan je het maar moeilijk verkroppen dat jouw mening (nav je eerdere schrijfsels) mij net zoveel kan interesseren als een pisvlek op de wc-vloer van een uitgaansgelegenheid. En ja je leest het goed, ik zeg mening, want feit is het allerminst.

Tip: Ik heb honderden reflectieverslagen geschreven en over jezelf schrijven in de derde persoon is geen stijl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Thorgrem,

Dank voor je snelle reactie!

Je schreef:

verwijt niets, ik constateer slechts. Je manipuleert de Bijbel dusdanig dat je je haat jegens de katholieke Kerk eruit kan rechtvaardigen. Vervolgens kom je weer met een heel verhaal, schijnbaar kan je het maar moeilijk verkroppen dat jouw mening (nav je eerdere schrijfsels) mij net zoveel kan interesseren als een pisvlek op de wc-vloer van een uitgaansgelegenheid. En ja je leest het goed, ik zeg mening, want feit is het allerminst.

en

Tip: Ik heb honderden reflectieverslagen geschreven en over
jezelf schrijven in de derde persoon is geen stijl

Let op Thorgrem!

Ik heb voor zover altijd op Bijbelse gronden en met Bijbelse teksten mijn stelling verdedigt. Aangaande het Boek Daniël zijn de profetieën in relatie tot Openbaringen uit gekomen. Niet alleen dat bevestig ik, dat doet ook de RK Kerkstaat, waar ik hoop in één van de volgende postings op terug te komen, want ik heb bij toeval een filmpje gevonden, waarin bevestigd wordt dat een Jezuït Bisschop erkent dat zij probeert andersdenkenden de mond te snoeren.

Ook in het Geloofsboek van de Bischoppen van België kom ik dreigende taal tegen, tegen hen die de Wereldkerk trachten tegen te spreken.

In Das Buch Daniël van W.H. Shea kom ik m.b.t. de wandaden van de kleine horen, tot mijn spijt, de volgende conclusie tegen.

De kerkgeschiedenis laat duidelijk zien dat de Wereldkerk van Rome zich altijd het recht heeft voorbehouden om tegen ieder die zich tegen haar theologische standpunten of gezag heeft verzette, geweldadig op te treden. Dat de Wereldkerk van Rome meer onschuldig bloed heeft vergoten dan welk ander Instituut in de geschiedenis (tot aan het einde van de 19e eeuw), kan door geen protestantse kenner van de geschiedenis worden bestreden.

Zodra de politieke regering van de Europese commissie tot overeenstemming is gekomen om de Wereldkerk van Rome toe te laten en te erkennen tot de" Kerk van het Verenigde Europa", zal de niet alleen de zondagwet een feit worden, maar ook het Kerkrecht zijn intrede doen voor alle denominaties. Doordat electronsich kopen en verkopen tot een individuele zaak geworden is, waarbij je GSM tot kassa is opgewaardeerd en alle financiële handelingen zijn beperkt tot dat éne handige mobieltje, zullen dus ook al je persoonlijke aankopen en financiële handelingen met naam en toenaam geregistreerd worden.

Het is dan voor de Wereldkerk van Rome dan een kleine kunst om de bevolking er toe te dwingen haar na te volgen (het Beeld aanbidden waar Daniël over spreekt). Zij die dat weigeren, worden beperkt in de mogelijkheden om te kopen en te verkopen. Ergo men zal deze personen uitsluiten van het maatschappelijke verkeer. Zij horen immers tot een "ander Rijk".

Wel Thorgrem, ik manipuleer dus niets. Want de Bijbel is op zich niet te manipuleren, tenzij men wetten en geboden van God tot geboden en wetten van mensen maakt en een Bijbel samenstelt, waarin die staan opgetekend. Vandaar dus ook dat het 4e gebod van de decaloog, waar het in dit topic om gaat, in de Bijbel van de Wereldkerk Rome, tot het 3e gebod is herleid. Dat is niet alleen een vorm van blasfemie, maar voor ook gebodsverachting en, indirect de verachting van Jezus Christus en de Almachtige god. Maar het allerbelangrijkste Thorgrem is het een teken van de verachting van de medemens!

En van zo`n liederlijke taal, als de verachting van je medemens, bedien jij je zo nu en dan! Als jij de Wereldkerk van Rome wil vertegenwoordigen, dan is desondanks even ongepast dat je woorden als:

als een pisvlek op de wc-vloer

gebruikt in het licht van Rooms Katholieke gelovigen, die het oprecht en getrouw goed menen met onze Hemelse Almachtige god, want Thorgremp ijn feite beledig je deze mensen, terwijl het niet om mensen gaat, in het geval van de Wereldkerk Rome, maar om eenpolitiek religieus systeem, zoals ik al eerder aangaf.

Kom nu eens met Bijbelse informatie, aangaande mijn beweringen of anderen, hier in dit topic. Dan pas ben je een echte vent en verdedig je de Wereldkerk Rome even rechtvaardig als wij die de Here Jezus Chritus trachten voor te stellen zoals Hij daadwerkelijk ook is.

Benamingen voor de Wereldkerk Rome in het boek Daniël:

-De kleine horen (Daniël 7:8, 23-25)

-De wandaden van de kleine horen(Daniël 7:25)

-De plannen van de kleine horen (Daniël 7:25)

-De tijd van de kleine horen (Daniël 7:25 en Openbaring 11:2/12:6-14 /13:5

Gewoon profetische vooerspellingen die tot op de dag van vandaag uitgekomen zijn.

In het Geloofsboek van de Belgische Bisschoppen, worden enkele feiten aangaande die profetsiche aspecten, aan historische kerkgeschiedenis, uit één gezet.

Je ziet Thorgrem, God openbaart zonden en zaken, die de mens misleiden en de wederkomst van Christus in de weg kunnen staan, als het om de opdracht van Mattheus 28 gaat en wordt hiermee ook bevestigd dat de geboden van de Almachtige god en Jezus Christus nooit zullen veranderen, hoe groot de Wereldkerk van Rome deze geboden dan ook vanuit een berperkte menselijke visie ze probeert te maken, om een Beeld van het Beest aan de mensheid voor te houden, om te aanbidden!

Want de geboden én het 4e gebod staan centraal in de boodschappen van Daniël en Openbaringen, we zullen verder zien!

Ik rechtvaardig geen haat tegen wie dan ook, wel stel ik mij, als het om de geboden van de Almachtige gaat. Het is rechtvaardig en zelfs een plicht van de gelovige mens, om zonden en valse verkondiging aan het liehct te brengen. (Jesaja 8:20 / Johannes 3:3-8)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Sel-S-7,

Aangaande de Kleine horen die "tot aan het heer des hemels reikt"

Spreekt de Bijbel hier, zoals we dus kunnen lezen in Daniël maar ook Openbaringen, er hier over, dat deze profetie zich niet tegen gelovigen, zelfs niet tegen dwalenden, maar tegen een systeem dat een heilsweg op grond van menselijke bemiddeling voorstaat en daarmee ten diepste tegen de waarheid van de Almachtige god, indruist. Het gaat hier dus, mijns inziens, om een anti-chrtistelijke machtsstreven, maar ook een macht die zich tegen de Almachtige god keert.

Edoch, Daniël 8:7 en de verzen 8 en 25 leren ons dat deze ant-cxhristelijke macht, het uiteindelijk zal verliezen. Hopen nmaar dat vele dat leren inzien, voordat het te laat is.

God maakt er "zonder mensenhanden" een eind aan. Elke heerser, of dat nu een politieke of religieuze is, welke zich tegen de Allerhoogste god keert zal uiteindelijk door diezelfde Almachtige god vernietigt worden, zoals de geschiedenis ons leert.

Daniël 8

7 En ik zag hem, nakende aan den ram, en hij verbitterde zich tegen hem, en hij stiet den ram, en hij brak zijn beide hoornen; en in den ram was geen kracht, om voor zijn aangezicht te bestaan; en hij wierp hem ter aarde, en hij vertrad hem, en er was niemand, die den ram uit zijn hand verloste.

8 En de geitenbok maakte zich uitermate groot; maar toen hij sterk geworden was, brak die grote hoorn, en er kwamen op aan deszelfs plaats vier aanzienlijke, naar de vier winden des hemels.

25 En door zijn kloekheid zo zal hij de bedriegerij doen gedijen in zijn hand; en hij zal zich in zijn hart verheffen; en in stille rust zal hij er velen verderven, en zal staan tegen den Vorst der vorsten, doch hij zal zonder hand verbroken worden.

Alle rijken, in maatschappelijke, fysieke of geestelijk opzicht, die wij tot nu toe hebben gekend in het beeld van Nebukadnessar, zoals Daniël dat uit legt, zijn ten onder gegaan. Alle heersers die ten grondslag lagen aan de oprichting van deze rijken, door koningen of priesters, zijn overleden. Hun werken volgen hen na.

Wij kunnen menen voor de anti-christelijke machten, die velen in feite zijn, op te komen en hen te beschermen, maar de Almachtighe god maakt een onvoorwaardelijk einde aan alle machten en heersers, die zich tegen de geboden van de Allerhoogste god verzetten of er over liegen.

God heeft, hoe dan ook altijd het laatste woord! Ook de kleine horen, waarover hier al veel is geschreven, zal uiteindelijk de strijd verliezen. Allen die deze macht, willens en wetens, hebben nagevolgd, zich bewust van hun dwalingen en niet luisterend naar Gods laatste oproepen en Schriftwoord, zullen met die macht ten onder gaan.

En daarmee wordt dan het Heiligdom gereinigd.

Daniël 8:10-14

10 En hij werd groot tot aan het heir des hemels; en hij wierp er sommigen van dat heir, namelijk van de sterren, ter aarde neder, en hij vertrad ze.

11 Ja, hij maakte zich groot tot aan den Vorst diens heirs, en van Denzelven werd weggenomen het gedurig offer, en de woning Zijns heiligdoms werd nedergeworpen.

12 En het heir werd in den afval overgegeven tegen het gedurig offer; en hij wierp de waarheid ter aarde; en deed het, en het gelukte wel.

13 Daarna hoorde ik een heilige spreken; en de heilige zeide tot den onbenoemde, die daar sprak: Tot hoelang zal dat gezicht van het gedurig offer en van den verwoestenden afval zijn, dat zo het heiligdom als het heir ter vertreding zal overgegeven worden?

14 En hij zeide tot mij: Tot twee duizend en driehonderd avonden en morgens; dan zal het heiligdom gerechtvaardigd worden.

Naar mijn mening leven we in die tijd. Vandaag en nu! De volkeren verenigen zich, door geweld en politiek-economische druk om zich tegen de Allerhoogste god te keren. Men zegt dan ook wel "de volkeren begeven zich naar het middelpunt van de aarde". Zij verenigen zich, uiteraard door het geweld en oorlog van de Duivel, waardoor ze geleid worden en waarbij politieke en religieuze redenen voor gevonden worden.

Tenslotte komt ijn Gods Heiligdom ( en niet op de aarde) de zaak van de wereld, en dus onze zaak, aan de orde in dat Hemels Heiligdopm, ook dat van de 10 geboden en daarvan het 4e gebod. Alles staat opgetekend, door engelen, in de "boeken des hemels". Niemand zal een excuus kunnen vinden voor zijn of haar dwaling. Iedereen kan niet anders dan Jezus Christus te erkennen als de Overwinnaar. Het lot van de wereld ligt in de handen van de ALmachtige god en van niemand anders. Hij openbaart aan aan ons nu hoe dicht we bij de voltooïng van het verlossingsplan zijn. Daniël 12:4 bevestigt ons dat de visioenen en profetsiche boodschappen aangaande de profetieën van Daniël waar zijn en onvoorbiddelijk zullen uitkomen. Ze zijn in het bijzonder bestemd voor ons, zij die zich Christenen noemen en Hem alleen willen aanbidden en leren kennen.

Daniël 7 leert ons datgene wat we nodig hebben om te weten aangaande het Volk van de Almachtige god

Daniël 8 gaat het om het Heiligdom, dat in de hemel is en niet op aarde

Daniël 9 gaat het om de "heilige stad" van de Almachtige en de Zoon de Messias.

En in al deze zaken staan de geboden van de Almachtige en Zijn Rijk centraal waarbij het 4e gebod de essentie van de relatie tussen Hem en ons aangeduidt en bevestigt wordt. Daarvoor is geen enkele ander moment in de week voor vastgesteld door de Schepper van Hemel en aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit zijn de 10 koninkrijken die ik bedoelde: Angelsaksen (Engelsen), Franken (Fransen), Alamani (Duitsers), Lombarden (Italianen), Visigoden (Spanjaarden), Burgondiërs (Zwitsers), Suevi (Portugezen) en dit zijn de 3 koninkrijken die zijn teniet gedaan door de macht die de paus heeft verkregen: Ostrogoden, Vandalen en Heruli.

In de geschiedenis kun je dit ook terugvinden.

Dat zijn we dan maar even gaan opzoeken.

Allereerst is het niet duidelijk over welke tijdsperiode het gaat. Graag daar duidelijkheid in. Gezien de volkeren die je opsomt neem ik aan zo rond het jaar 500. Enkele volkeren geef je overigens wel een heel vreemde naam.

Angelsaksen (Engelsen)

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Angelsaksen

Franken (Fransen)

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Franken_(volk)

Alemannen (Duitsers)

Een verbond van germanse stammen behorende tot de groep van de Sueven. Geen koninkrijk overigens.

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alemannen

Lombarden (Italianen)

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lombarden

Visigoten (Spanjaarden)

Die hadden pas omstreeks het jaar 500 een koninkrijk in het door jou genoemde gebied.

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Visigoten

Burgondiërs (Zwitsers)

Aan het begin van de 1e eeuw arriveerden de Bourgondiërs aan de benedenloop van de Weichsel. Daar waren zij voortdurend betrokken in conflicten met de omwonende Goten, Vandalen en Semnonen. Vanaf 150 werden de Bourgondiërs naar het westen verdreven en omstreeks 250 verschenen zij aan de bovenloop van de Main. Hier raakten zij slaags met de Alemannen die het onderspit dolven. De Bourgondiërs namen een deel van het Alemaans gebied in bezit en vestigden zich hier.

Geen koninkrijk bij mijn weten.

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bourgondiërs

Suevi (Portugezen)

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Suevi

Ostrogoden

De Ostrogoten die in Pannonië verbleven, verlieten dit gebied omstreeks 400 en zwierven sindsdien ten noorden van de Donau en ten oosten van de Rijn. Ze werden geleid door Radegast. Deze verzamelde samen met andere leiders een leger van Ostrogoten en andere Germaanse stammen. In 405 trok dit Germaanse leger naar het zuiden en deed een grote inval in Noord-Italië. Geruime tijd kon dit leger ongestoord zijn gang gaan, maar begin 406 werd het ingesloten door de Romeinen en bij de Florence vernietigd. De overwonnen Ostrogoten sloegen op de vlucht en sloten zich daarop aan bij de Hunnen.

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ostrogoten

Waar precies (geschiedkundige feiten graag) blijkt uit dat de dit de oorzaak was van de paus?

Vandalen

Na de nederlaag tegen de Romeinen wordt de Vandaalse koning Gelimer in ballingschap afgevoerd. De Vandaalse troepen worden opgenomen in het Romeinse leger en de Vandalen verliezen hun bevoorrechte positie in Afrika. Hierna verdwijnen de Vandalen als volk van het toneel: de overwonnen Vandalen assimileerden met de omringende bevolking.

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vandalen

Waar precies (geschiedkundige feiten graag) blijkt uit dat de dit de oorzaak was van de paus?

Heruli

Tegen het eind van de 4e eeuw vielen de Herulen onder de heerschappij van de Ostrogoten en, nadat de Ostrogoten onder koning Ermanarik in 375 verslagen werden door de Hunnen, onder heerschappij van de Hunnen. Na de dood van Attilla en de val van het Hunnenrijk in 454 vestigden sommige Herulen zich in Zuid-Slowakije, bij de rivieren de Theiss en de MureÅŸ, en stichtten daar een koninkrijk. dat grensde in het zuiden aan de Ostrogoten, links van de Donau in Hongarije aan de Longobarden en verder stroomafwaarts aan de Gepiden.

Meer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Heruli

Waar precies (geschiedkundige feiten graag) blijkt uit dat de dit de oorzaak was van de paus?

Kortom: er mankeert nogal wat aan je lijstje. Je noemt koninkrijken die nooit bestaan hebben. Het is maar de vraag of al deze volkeren met de locaties die je noemt elkaar overlappen op de tijdsbalk. Dat heb ik niet uitgezocht daar je over koninkrijken spreekt die er dus in sommige gevallen niet waren. De volkeren die door de romeinen verslagen waren, daarvan is tot op heden geen connectie met een paus aangetoond. Aangezien het blijkbaar over volkeren gaat, er zullen er ongetwijfeld veel meer zijn geweest die in Europa rondzwierven.

Kortom, waar heb je deze nonsens vandaan? Geef daar eens openheid over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Thorgrem,

Sel-S-7 schreef:

Dit zijn de 10 koninkrijken die ik bedoelde: Angelsaksen (Engelsen), Franken (Fransen), Alamani (Duitsers), Lombarden (Italianen), Visigoden (Spanjaarden), Burgondiërs (Zwitsers), Suevi (Portugezen) en dit zijn de 3 koninkrijken die zijn teniet gedaan door de macht die de paus heeft verkregen: Ostrogoden, Vandalen en Heruli.

In de geschiedenis kun je dit ook terugvinden.

Nou, ik zal binnen niet al te lange tijd, uitgebreid ingaan op dat gegeven. We zullen dan zien hoe het Pausdom van vandaag aan haar macht gekomen is, waarbij deze stammen een grote rol hebben gespeeld. In ieder geval kloppen de profetiën van Daniël geheel en leven we vandaag de dag in een era van een Geestelijk Romeins Rijk, dat geleid wordt door het (moderne) Pausdom, een mix van Paganisme(heidenom) en Papisme(Pausdom). Dat betekent dus dat het Romeinse Rijk van Constatijn ( die verhuisde naar Constantinopel)werd opgevolgd door de Rooms Katholieke Kerk, daar de Bisschop van Rome meer en meer invloed kreeg, op alle vlakken van de maatschappij.

Door het politieke-geestelijke en militaire geweld van dit Pausdom, is het niet verwonderlijk dat de profeet Daniël in hoofdstuk 8 er over spreekt dat deze macht zich tegen de Almachtige god (in de hemel) keert en meent daarboven te staan, althans Diens plaats te hebben ingenomen.

Dat wat dus Sel-S-7 aangeeft klopt in essentie, maar ontbreken de historische feiten, die ik hoop uitgebreid aan te kunnen geven en geschiedkundig aantoonbaar zijn, in een volgende posting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het enige wat ik nou werkelijk het hele topic al niet begrijp is hoe het mogelijk is dat iemand denkt dat hij weet wat de tien koninkrijken betekenen die in Daniël genoemd worden. Hoezo West-Europese volken? Alsof de wereld alleen uit West-Europa bestaat. Wel eens van de Chinezen gehoord? Of de Maya's? Of de Papoea's, Eskimo's. Die staan ook niet bekend om het houden van de sabbatrust. Zoveel volken, zoveel jaren geschiedenis die al achter ons liggen, hoe kun je nou als leek de ingewikkelde profetieën van Daniël proberen te duiden?

Oh en dan nog wat. Wie zegt dat een 'tijd' gelijk is aan een profetisch jaar? Dat idee heb ik werkelijk nog nooit gehoord en als gereformeerde durf ik wel te zeggen dat ik enige bijbelkennis heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo beste vriend Thorgrem,

Je moet maar zeggen hoe je er over denkt, anderen lezen ook mee, dus!

Overigens denk ik dat we hier aardig off topic geraken en dwalen we af naar het boek Daniël, waarvan reeds een topic is.

Wellicht denk je dat het met een Wereldkerk ophoud, maar ik denk dat deze Kerk ten onder gaat en plaats gaat maken voor een Rijk dat nooit meer ten onder zal gaan Helaas heb ik nog weinig Bijbelse weergave van je beweringen kunnen vinden en is het wellicht zo dat je die ook niet kunt vinden, dat valt op. Wetenschappelijke of menselijke weergave, kunnen nooit en te nimmer in het licht staan van de profetische weergaven van de Bijbel. Het enige is dat de Geschiedenis die mensen optekenen, bewezen worden aan die Bijbelse profetieën en tonen dan aan dat menselijke religieuze stromingen of politieke machten die zich tegen de Allerhoogste verzetten,het moeten afleggen tegen de Heer van de Hemel; Jezus Christus!

Wel nu hoe zit het met de stammen, die Sel-S-7 heeft aangeduid!

De overgrote meerderheid van de christenen in de 2e en 3e eeuw noemde zich "katholiek". We vinden deze uitdrukking voor het eerst duidelijk weergeven in een brief van Ignatius, bisschop vabn Antiochië aan de gemeente te Smyrna zo 115 voor Christus. Katholiek betekent daar "universeel" /"wereldwijd" en "orthodox", in tegenstelling tot sectarische of ketterse gemeenschappen.

De komst van de "tien horens" betekent een verschuiving van "katholiek" naar "rooms katholiek" dat plaats vond in de periode van dat het Romeinse Rijk sterk aan macht moest inboeten en een invasie van diverse Germaanse stammen moest verwerken.

Constatijn, de eerste christelijke keizer (306-337) verplaatste zinj zetel naar Constantinopel om diverse redenen. Het vertrek van dat Keizerlijke hof uit Rome veroorzaakte dat het aanzien van de Bisschop van Rome aanmerkelijk steeg. Daarmee steeg ook zijn politieke-religieuze invloed en macht.

Rond 376 kreeg het stammenverband van de West-Goten officieel toestemming om de Donau over te steken om zich te vestigen op Romeins grondgebied. In de eeuw daarna werden de West-Goten gevolgd door nog eens 20 andere stammen, kleine en grotere.

Ze vertegenwoordigden het begin van de Europese naties van heden
.

De belangrijkste stammen waren:

-de Oost Goten

-de Vandalen

-de Boergondiërs

-de Lombarden

-de Angel-Saksen

-de Franken

-de Alemannen,

-de Herulen

-de Sueven

Dit is dus wat Daniël bedoelt met de "

tien horens
"

Dan spreekt Daniël over "

drie horens die uitgerukt worden
"

Enkele stammen waren reeds overgegaan naar het Ariaanse geloof voordat ze de grenzen van het Romeinse Rijk overgetrokken waren. Ze waren niet Katholiek. Ze geloofden dus niet dat Jezus deelde in het "wezen" van de Heilige Hemelse Vader. Er ontstond dus een conflict tussen de Katholieken en de Arianen. Gevolg was dat, toen de Ariaanse Oost-Goten onder leiding van Theodorik in 493 Italië veroverden, ze besloten de macht van de Bisschop van Rome te beperken. Theodorik gaf de Bisschop zelfs opdracht om te pleiten om een einde te maken aan de vervolging van de Ariaanen, bij Constantijn in Constantinopel. De Bisschop werd zelfs gevangen genomen.

Edoch de Katholieke keizers wisten zich te ontdoen van de Ariaanse stammen.Zeno (474-491) sloot in 478 een verdrag met de Oost Goten dat leidde tot de uiteindelijke vernietiging van de Herulen

In de zesde eeuw verwoestte Justinianus (527-565) het rijk van de Vandalen

en werd tegelijkertrijd ook de macht van de Oost-Goten volledig gebroken.

Op deze wijze werden dus drie horens van Daniël "uitgerukt"

De uitdrukking "een tijd, tijden en een halve tijd" waar Daniëls profetie betrekking op heeft is de uitbeelding vande "kleine horen" die de heiligen van de Allerhoogste god, een bepaalde periode in zijn macht heeft. In Openbaring 13:5 wordt er gesproken over een periode van 42 maanden en in Openbaring 12:6 over "1260 dagen" Al deze profetische symbolische weergaven hebben betrekking op de Wereldkerk van Rome die in strijd verkeert met de heiligen der Allerhoogsten.

Daniël 7 geeft dus precies de tanende invloed aan van de Rooms-Katholieke Kerk op het leven in West Europa, door de weergaven in die "tijdsspannen" zoals aangebuid.

Toch verkreeg de Pauselijke macht haar fundament in Europa door het vacuüm dat ontstond na de ondergang van het rijk der Oost-Goten. Zo werd dan de Bisschop van Rome de belangrijkste persoon en figuur in het algemeen van de zesde eeuw, voor het Westen. Hij was ( en is nog steeds) het hoofd van een strak georganiseerde Kerk met een nauw omschreven belijdenis en een groot potentieel aan politieke macht. Maar heden ten dage, na de val van 1798 en de terugkeer vanaf 1929 (ten tijde van Mussolini)heeft de Paus nog geen absolute macht over Europa, dan alleen in geestelijk opzicht. Een feit is dat de Rooms Katholieke Kerk de werkelijke erfgenaam van het oude Rome is.

We kunnen dat verder terug vinden in veel zaken waar de Rooms Katholieke Kerk beslist trots kan zijn:

-Katholieke Universiteiten maakten het mogelijk dat mensen in de Middeleeuwen konden studeren aangaande diverse belangrijke maatschappelijke aspecten zoals, Rechten, medicijnen en theologie bivoorbeeld; (KU Leuevn)

-Kloosters waren niet alleen centras van geestelijke zaken maar ook veelal hospitalen ( Bijloke te Gent wat nu Jan Palfijn heeft)

_ Men had goede zorg voor bejaarden, weduwen en wezen, waarvan zeker in België veel aspecten in het maatschappelijke gebied veel terug kunnen vinden.

_ Latijn was de taal van de diplomatie en de handel zowel de diplomaat als de zakenman kon opleiding en ondersteuning ontvangen van de hiervoor opgerichtte Rooms Katholieke instanties en instellingen.

- In Groot Brittanië heeft bijvorbeeld de wolhandel een enorme opleving doàorgemaakt door het werk van Cisterciënzer monniken.

- En het belangrijkste aspect van de RK organisatie was de kerstening van grote gebieden van West Europa en de begeleiding van pastorale zorg voor de bevolking, dat we nu vooral terug vinden in burgerwetegvingen. (België)

In de loop van de geschiedenis, vanuit Daniël en Openbaringen symbolisch voorgesteld, nam de Pauselijke macht gestaag weer toe. In 1076 ontsloeg Paus Gregorius VII de Duitse burgers ervan om hun eed aan Keizer Hendrik IV nog verder gestand te doen.

Dit, terwijl Hendrik IV toen dert ijd de machtigste man van het toenmalige Europa was.

Omdat Hendrik zeigerde zich te bekeren tot het Rooms Katholisicme, liet Gregorius hem ontbieden naar het Pauselijke winterverblijf, waar hij drie dagen en nachten blootvoets in de kou en sneeuw moest afwachten wanneer de Paus hem "vergiffenis" zouschenken.

In navolging van deze bijzondere zaak, verklaarde Pius V in 1570 Elisabeth 1 van ENgalnd tot een vervloekte ketter aan wie geen enkele onderdaan nog enige gehoorzaamheid verschuldigt was (bul Regnans in Exelsis "Hij die rgeert in de hemelen")

Hier hebben we dus een kort overzicht van het feit hoe het Pausdom hgaar macht op vrijwel alle gebieden, eens krachtiger dan weer wat minder invloedrijk, heeft kunnen uitoefenen, tot aan de dag van vandaag! Europa werkt aan een grotere macht voor het Pausdom, door haar wetten en geboden aanvaardbaar te maken (tot burgerwetten) voor dat éne Europa, dat volgens het Beeld van Nebukadnessar en de profetie daaraan verbonden, op lemen voeten staat dat vermengd is met ijzer, dreigt te zullen vallen, omp plaats te maken voor een Rijk dat nooit meer ten onder zal gaan.

In 1890 verklaarde Paus Leo XIII in zijn encycliek "Aangaande de Hoofdtaken van Christenen en Burgers" op 10 januari van dat jaar dat hij als Paus van zijn tijd " De hoogste leraar in de kerk is de Roomse Pontifix Maximus. Eenheid van gedachte eist daarom.. een volledige onderwerping en gehoorzaamheid aan de wil van de Kerk en de Rooms Pontifix, als aan God zelve.

Op 20 juni 1894 verklaarde hij in " De Hereniging van het Chrstendom:

"

Wij, de Paus bekleden op deze aarde de plaats van de Almachtige god
".

Opmerkelijk dat reeds in 1512 tijdens het Vijfde Lateraanns Concilie een zekere Christopher Marcellus tegen Paus Julius II zei:

"U bent de Herder, u bent de Heelmeester, u bent de Heerser, u bent Beheerder, u bent een andere God op aarde( tu enim pastor..tu denique alter Deus in terris (J.D. Mansi d. Sacrorum Concilliorum Vommectio 32:761)

En zo is dus het Pausdom en de Pausen van de laatste eeuwen aan hun macht en invloedijke positie gekomen en is zeker het Europa van alle tijden, de bakermat voor een wereldwijde New World Order onder leiding van deze Machtige Wereldkerk en hunnen Machtige Hoofden, tot nu aan! Eén en ander kunnen we bevestigd zien in het boek " The Keys of this blood" van Malachi Martin, Jezuït Kardinaal, die aan de blauwdrukken stond van de doelstellingen stond van het vormen van een Verenigd Europa, onder leidng van Paus Johannes Paulus II op de wereld één te maken, onder zowel burger- als kerkelijke wetgeving (algemeen kerkrecht) vanuit Europa, onder de machtige en bezielende leiding van de Europese Commisiie en de Verenigde Staten van Amarika (The Keys of this blood)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Pinkeltje,

Profetiën zijn niet voor niks ingewikkeld, God wilt dat we zijn woord bestuderen. Wel worden in de bijbel altijd antwoorden gegeven op profetiën, maar niet altijd zo letterlijk als bij het koninkrijken van het beeld in Daniël 2 oftewel de 4 dieren. In Daniël 8:20-25 kun je letterlijk terugvinden om welke koninkrijken het gaat. Frapant is dat hierin geen letterlijk antwoord wordt gegeven welk koninkrijk het 4e koninkrijk (4e beest, 4e deel van het beeld) betreft, wel worden er veel aanwijzingen gegeven in Dan. 8, zo ook in Daniël 2 en Daniël 7.

Door de aanwijzingen van de profetiën te vergelijken met de geschiedenis kunnen we erg veel antwoorden krijgen. In een eerder bericht heb ik aangegeven dat het 4e koninkrijk, het 4e beest het Romeinse rijk betreft (dus de 1260 jaar was het Romeinse rijk aan de macht, maar in die tijd en daarvoor ook al waren de machtigen ook bevoegd om de geestelijke functie te beoefenen, zo ook keizer Constantein die de zondagswet heeft ingezet). De nieuwe hoorn betreft geestelijk Rome, deze zal nog aan de macht komen.

Hoe weten we nou of de 10 koninkrijken, 10 tenen van het beeld, de 3 uitwijkende hoorns West-Europese volken betreffen?

Daniel 7:23-24 Hij zei: “Dat vierde dier duidt op een vierde koninkrijk dat op aarde zal komen, anders dan alle andere koninkrijken, en dat de hele aarde zal verslinden, vertrappen en vermorzelen. Die tien horens duiden op tien koningen die uit dat koninkrijk zullen opstaan, maar na hen zal een andere opstaan, anders dan alle vorige, en deze zal drie koningen ten val brengen

Opb. 17:12 En de tien hoornen, die gij gezien hebt, zijn tien koningen, die het koninkrijk nog niet hebben ontvangen, maar als koningen macht ontvangen op één uur met het beest.

Uit deze teksten blijkt dat de 10 koninkrijken uit het 4e beest ontstaan. Als het 4e beest het Romeinse rijk betreft dan kan het onmogelijk zijn dat het koninkrijken uit China of waar dan ook betreffen. Wanneer je in de geschiedenis kijkt kun je zien dat in de vroege middeleeuwen Rome uiteenviel. In een proces van jaren werden dit uiteindelijk 10 koninkrijken. 3 hiervan zijn teniet gedaan omdat zei de 'Christelijke' leer van de Romeinen niet wilde naleven. Ik heb deze info in een map bij elkaar verzameld, ook een kaart van het vroegere Europa, de 10 koninkrijken, dus als je interesse hebt kan ik deze inscannen en opsturen. Ook is het frapant dat net die drie koninkrijken (Ostrogoten, Vandalen en Heruli) in de tijd van de 10 koninkrijken teniet zijn gedaan, zoals ook wordt omschreven in Daniël dat de kleine hoorn (geestelijk Rome) ervoor zorgt dat 3 koninkrijken moeten uitwijken (omdat zei zich niet aan de Christelijke leer van de Romeinen wilden houden).

Zoals ik al zei, het staat niet letterlijk in de bijbel, maar door behulp van geschiedenis kun je deze info wel achterhalen. Er zijn zoveel zaken die erop duiden dat het deze koninkrijken betreffen. Ik snap dat je graag meer feitelijke geschiedenis info wilt, maar vertrouw aub niet teveel op wikipedia, ik ga uitzoeken waar je deze info terug kunt vinden.

Wat betreft de tijd als profetisch jaar (360 dagen).

In Dan. 12:7 staat de 3,5 tijd, het heilige volk zal hierna niet langer onderdrukt worden.

Open. 12:14 Maar God gaf haar (de vrouw, het heilige volk) de vleugels van de grote arend om naar de woestijn te vliegen, naar de plaats waar voor haar gezorgd werd, een tijd, twee tijden en een halve tijd, een plaats ver weg van de slang.

Openb. 13:5 Het was het beest (Romeinse rijk) gegeven woroden van hoogmoed en godslastering te spreken en tweeënveertig maanden lang kreeg het daartoe de macht.

(42 maanden = 3,5 jaar).

Openb. 11:2 Maar sla het plein voor de tempel over; meet het niet op, want het is in handen van de heidenen (Romeinse rijk) gegeven. Zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang. (42 maanden = 3,5 jaar).

Openb. 12:6 De vrouw (het heilige volk) vluchtte naar de woestijn, naar een plaats die God voor haar gereedhield, waar voor haar gezorgd zou worden, twaalfhonderdzestig dagen.

(1260/360 = 3,5 jaar)

Openb. 11:3 Maar mijn twee getuigen zal ik opdracht geven het rouwkleed aan te trekken en al die twaalfhonderdzestig dagen mijn boodschap te verkondigen. (1260/360 = 3,5 jaar)

Deze teksten gaan hebben allen betrekking op elkaar. Hierin wordt aangegeven 3,5 tijd, 42 maanden en 1260 dagen. Hoop dat ik je zo meer duidelijkheid heb gegeven.

En daar het 3,5 profetische jaren betreft (1 dag is 1 jaar) gaat het om 1260 werkelijke jaren (3,5 x 360 = 1260 jaar).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Thorgrem,

Allereerst wil ik zeggen dat de benamingen die ik heb gegeven van de 10 koninkrijken ik in het Papiamentu heb opgeschreven. Ik heb deze uit mijn man zijn map gehaald en hij spreekt deze taal, dus mijn excuses. Het lijkt erg op de Nederlandse bewoording, vandaar dat dit me niet meteen is opgevallen.

Zoals ik al zei tegen Pinkeltje ga ik op zoek naar bronnen waar je meer informatie kunt vinden over de feitelijke geschiedenis van deze 10 koninkrijken. Ik heb niet zo een vertrouwen in wikipedia.. ook heb ik enkele bewijzen thuis in een map zitten, kan alvast de kaart inscannen en opsturen van de 10 koninkrijken indien hier interesse voor is. Ik kom hier dus op terug.

Mijn excuses voor het niet goed uitleggen van het 4e beest. Ik heb mezelf tegengesproken en wil hierbij duidelijkheid geven. Het 4e beest betreft politiek Rome, maar toendertijd kregen de machtigen (koningen etc) de geestelijke bevoegdheid, zo ook keizer Constantijn die de zondagswet heeft ingebracht. Dus in principe had politiek Rome de macht maar zei bezaten ook meteen de macht over het geestelijke stuk van het volk. De nieuwe hoorn betreft geestelijk Rome (de Paus) die in de toekomst de macht zal verkrijgen. In de geschiedenis zal dus niet direct een link worden gegeven tussen de Paus en de volkeren die door de Romeinen werden verslagen. Ik ga uitzoeken of hier toch feitelijke geschiedenis over terug te vinden is.

Maar omdat ik hier niet direct info (feitelijke geschiedenis) op kan geven betekent niet dat ik deze dingen uit mijn mouw schud. Alles heeft betrekking op elkaar. De hele bijbel, de profetien, de uitleg hierover in de bijbel en de geschiedenis. Maar we blijven mensen en kunnen niet meteen op alle details antwoord hebben(was dat maar zo). Waarschijnlijk heb ik iets teveel geroepen waarover ik nog niet genoeg informatie op tafel heb liggen, wel ben ik ervan overtuigd en wel omdat de puzzelstukjes samen een complete puzzel worden. Dus nogmaals ik kom hierop terug.

Had nooit verwacht dat het onderwerp over de Sabbat zo diep zou gaan! Maar voor ons allen een manier om onze kennis te delen en elkaar aan te vullen. Dus ook alle kritiek is welkom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Excuses hoeven echt niet als je gewoon een foutje maakt, dat doen we namelijk allemaal regelmatig. Ik wacht rustig af op je verdere onderbouwing.

Met de Sabbat heeft het mijn inziens al helemaal niets meer te maken, maar goed, schijnbaar is het voor sommige mensen onvermijdelijk om bij zo'n beetje alles de katholieke Kerk erbij te slepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid