Spring naar bijdragen

Wat is het verschil tussen God en Satan/Duivel ?


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei HJW4:

Oké, als je het zo bedoelt is het prima. Vaak is het bedoeld om ze als gesprekspartner te diskwalificeren.

Vaak wordt het door ongelovigen of andersgelovigen opgevat als zou er sprake zijn van superioriteitsdenken.  Dat is dan een reflectie van hun eigen superioriteitsdenken ten aanzien van gelovigen. Dat hebben ze alleen niet in de gaten. Dat resulteert dan in valse beschuldigingen. Daarom begrijp ik wel dat menigeen even afhaakt als het weer eens over dit soort onderwerpen gaat. 

3 minuten geleden zei HJW4:

Klopt, het is wat christenen geloven.


Hebreeën 11:6

Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hemel en hel worden over het algemeen geestestoestanden genoemd, geen fysiek aanwijsbare plaatsen, maar zijn in zekere zin wel vele malen werkelijker dan onze eigen werkelijkheid. Hoewel C.S. Lewis in

Dat is niet wat je stelde  

Zou het niet handiger zijn geweest als God de boom niet had geplant ? Zou het niet handiger zijn geweest als God de slang geen toegang tot de hof had gegeven ?   Je zou gaan denken dat het de

15 minuten geleden zei Flawless victory:

Vaak wordt het door ongelovigen of andersgelovigen opgevat als zou er sprake zijn van superioriteitsdenken.  Dat is dan een reflectie van hun eigen superioriteitsdenken ten aanzien van gelovigen. Dat hebben ze alleen niet in de gaten. Dat resulteert dan in valse beschuldigingen. Daarom begrijp ik wel dat menigeen even afhaakt als het weer eens over dit soort onderwerpen gaat. 


Hebreeën 11:6

Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet

Het geloof is de basis, dat is mij helder. Iets wat je hoopt is toch niet zeker ? Als het voor jou zo werkt en het je een degelijke basis geeft, dan is dat toch prima. Het is je van harte gegund.


Zo zie je ook bij meerdere religies dat ze de boeken waar ze zich op baseren een goddelijke of heilige status geven. Voor de joden is de Tenach heilig, voor de christenen is de Bijbel een goddelijk geïnspireerd en heilig boek, voor de moslims is de Koran dat en voor de hindoes de Veda’s. Blijkbaar is het een breed gevoelde behoefte.

Je ziet het regelmatig dat christenen zich superieur opstellen, je ziet het ongelovigen ook regelmatig doen richting gelovigen. Ik heb met beide niet zoveel. Mijn gedachtengangen zijn niet superieur aan die van jou, misschien heb jij wel gelijk en zit ik er naast.

Valse beschuldigingen gaan vaak beide kanten op. En van beide kanten haakt men dan wel weer eens af. Daarin is de enige groep niet witter dan de andere.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Flawless victory:

Het feit dat er nu nog een bedekking over een groot deel van de Joden ligt heeft hoegenaamd niets te maken met de door jou vermeende superioriteitsgevoelens. Het is het Plan Gods dat tot ontvouwing komt en daarbij heeft Hij een belangrijke rol weggelegd voor de Joden. Ze heten niet voor niets het uitverkoren volk.  Dat volk was uitverkoren om de Messias voort te brengen en dat volk is uitverkoren om in de laatste dagen een grote schare tot geloof in Jezus Christus te brengen. Op hen ligt een bedekking terwille van de volkeren.

Kun je een tekstgedeelte geven waarin dit genoemd wordt? Dat in de laatste dagen een grote schare tot geloof komt.

PS wat bedoel je met "de laatstre dagen"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid