Spring naar bijdragen

Wat is het verschil tussen God en Satan/Duivel ?


Aanbevolen berichten

Op 25-11-2023 om 09:03 zei Petra.:

Als God mensen voor straf eeuwig naar de hel stuurt, wat is dan het verschil tussen God en Satan ?   Dan is het toch God die Kwaad doet, voor eeuwig nog wel. 

God brengt de gezonde rechte leer en de satan brengt dwaalleer. Een goede vader wordt kwaad op zijn zoon wanneer deze de oorlog proclameert terwijl een slechte vader zijn goede zoon met drog, de oorlog als goed voorstellende, overhaalt er één te beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hemel en hel worden over het algemeen geestestoestanden genoemd, geen fysiek aanwijsbare plaatsen, maar zijn in zekere zin wel vele malen werkelijker dan onze eigen werkelijkheid. Hoewel C.S. Lewis in

Dat is niet wat je stelde  

Zou het niet handiger zijn geweest als God de boom niet had geplant ? Zou het niet handiger zijn geweest als God de slang geen toegang tot de hof had gegeven ?   Je zou gaan denken dat het de

22 minuten geleden zei Barnabas:

God brengt de gezonde rechte leer en de satan brengt dwaalleer. Een goede vader wordt kwaad op zijn zoon wanneer deze de oorlog proclameert terwijl een slechte vader zijn goede zoon met drog, de oorlog als goed voorstellende, overhaalt er één te beginnen.

Weet je nog wel waar het nu precies over gaat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Hopper:

Die woningen zijn voor jou en mij (indien we er voor in aanmerking komen) , dat God daar woont, -in die vele woningen- dat is niet wat er staat.   In 1 Tim.6:16 wordt ons meegedeeld dat God een ontoegankelijk licht bewoont, dat geen der mensen gezien heeft of zien kan.   Vandaar mijn retorische opmerking 15 uur geleden.

Ik denk ook dat je de uitspraken van Jezus niet letterlijk moet interpreteren , er zal geen nieuwbouwwijk in de hemel staan met vele woningen.  Veel zeggingen van Jezus zijn mystiek i.m.o.   We kunnen de betekenis alleen kennen door Jezus te volgen in het licht.

Maar dat hij bedoelde dat het hier de hemel is. Dus de woningen zijn niet de kern van de uitspraak, hij zei ik ga terug naar hemel, dus de hemel is echt een plaats. Bovendien staat in Jesaja 65:17  "ik maak nieuwe hemel en nieuwe aarde"  aarde is fysiek plaats en dus hij bedoelt nieuwe hemel en nieuwe aarde (als echt plaats) niet geestelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei fyg:

Maar dat hij bedoelde dat het hier de hemel is. Dus de woningen zijn niet de kern van de uitspraak, hij zei ik ga terug naar hemel, dus de hemel is echt een plaats. Bovendien staat in Jesaja 65:17  "ik maak nieuwe hemel en nieuwe aarde"  aarde is fysiek plaats en dus hij bedoelt nieuwe hemel en nieuwe aarde (als echt plaats) niet geestelijk.

Het Nederlandse woord 'hemel' is al een moeilijk woord.   Er wordt vaak het uitspansel mee bedoeld, maar het is ook een verborgenheid.

https://www.theologie.nl/hemel-2/#:~:text=Het Hebreeuwse sjamajim (evenals het,komt veel voor%2C ruim 450x.

Citaat

Van groot theologisch gewicht is de frequente verbinding hemel en aarde, of andersom aarde en hemel. Kennelijk zijn beide grootheden gelijkwaardig. Maar dat niet alleen; zij veronderstellen elkaar, kunnen niet los van elkaar gedacht en gezien worden. 

Alles wat aards is dat kennen we, daar heeft alles een vorm en plaats.     Zouden we de hemel ook interpreteren als aards, dan is het hele woord 'hemel' overbodig.  Dit citaat geeft een beetje de kern aan.   Hemel en aarde veronderstellen elkaar , ze maken elkaar wederzijds compleet.   Waarmee bedoeld wordt dat de een niet zonder de ander kan bestaan.

Citaat

De hemel is de basis van waaruit God ziet, spreekt, hoort en handelt. De nadruk ligt echter niet op de hemel als lokatie voor God, maar op Gods zijnswijze en karakter. God valt te typeren met de woorden verborgenheid, verhevenheid en goedheid. Die zienswijze op de Eeuwige bepaalt het beeld van de hemel. 

Hetzelfde geldt voor 'God'.  Als iemand van God een beeld maakt van een mannetje wat de scepter zwaait in de hemel, dan zijn we uitgesproken.   Want dan maak je een aards beeld van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jouw beeld van God is niet 'aards' dan? 

Nee.   Als ik ergens een beeld van maak (er aan denk) dan ben ik 'hier' en is het beeld 'daar'.  Van het vrijheidsbeeld kan ik een beeld maken in mijn hoofd, maar het vrijheidsbeeld zelf blijft gewoon in NY staan.  Dat is kennis van de menselijke geest.  De denker en het gedachte/bedachte beeld staan tegenover elkaar.   God heeft geen 'tegenover zich' omdat God Eén is.

Dat is allemaal te lezen in Exodus 20:4-6.    En ja, ik weet dat veel gelovigen en hier forumleden daar maling aan hebben.   Dat moeten ze zelf maar weten.  

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Kennis van de menselijke geest is ook dat als je een forumtroll negeert, dat dan de samenstelling van de denker en de gedachte/bedachte troll niet langer ontstaat.   De troll is er nog steeds (daar), maar de 'denker' houdt zichzelf leeg (hier).  Net zoals het vrijheidsbeeld altijd in NY zal blijven staan (daar).

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei fyg:

Maar dat hij bedoelde dat het hier de hemel is. Dus de woningen zijn niet de kern van de uitspraak, hij zei ik ga terug naar hemel, dus de hemel is echt een plaats. Bovendien staat in Jesaja 65:17  "ik maak nieuwe hemel en nieuwe aarde"  aarde is fysiek plaats en dus hij bedoelt nieuwe hemel en nieuwe aarde (als echt plaats) niet geestelijk.

Klopt. Er staat ook, Efeze 6:10-12:

"Verder, mijn broeders, word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht. Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel. Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten."

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Barnabas:

Verder, mijn broeders, word gesterkt in de Heere en in de sterkte van Zijn macht. Bekleed u met de hele wapenrusting van God, opdat u stand kunt houden tegen de listige verleidingen van de duivel. Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.

Hadden ze toen al een laptop en internet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Jouw beeld van God is niet 'aards' dan? 

Nee.   Als ik ergens een beeld van maak (er aan denk) dan ben ik 'hier' en is het beeld 'daar'.  Van het vrijheidsbeeld kan ik een beeld maken in mijn hoofd, maar het vrijheidsbeeld zelf blijft gewoon in NY staan.  Dat is kennis van de menselijke geest.  De denker en het gedachte/bedachte beeld staan tegenover elkaar.   God heeft geen 'tegenover zich' omdat God Eén is.

Dat is allemaal te lezen in Exodus 20:4-6.    En ja, ik weet dat veel gelovigen en hier forumleden daar maling aan hebben.   Dat moeten ze zelf maar weten.  

Met deze vraag bedoelde ik uiteraard 'een idee of gedachte' en niet een fysiek standbeeld. 
Je zult daar toch een beeld (zoals in idee of gedachte) van hebben ?
Want als dat niet zo is, waar geloof je dan in ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Met deze vraag bedoelde ik uiteraard 'een idee of gedachte' en niet een fysiek standbeeld. 
Je zult daar toch een beeld (zoals in idee of gedachte) van hebben ?
Want als dat niet zo is, waar geloof je dan in ? 

Alvast uitkijkend naar de workshop van morgen, verhelderend het verloop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Met deze vraag bedoelde ik uiteraard 'een idee of gedachte' en niet een fysiek standbeeld. 
Je zult daar toch een beeld (zoals in idee of gedachte) van hebben ?
Want als dat niet zo is, waar geloof je dan in ? 

We mogen van God geen enkel beeld maken of hebben, zo versta ik de Bijbel.  Waar ik in geloof is  de levende Vader.  Geheel volgens Johannes 5:19-43

De levende Vader plaatst de mens uit de 'dood' naar het leven.   Onder de 'doden' versta ik alle natuurmensen (Zij die louter uit de natuur zijn geboren).  Jou beschouw ik dus als 'dood'.  (Niet rot bedoeld hoor)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

We mogen van God geen enkel beeld maken of hebben, zo versta ik de Bijbel.  Waar ik in geloof is  de levende Vader.  Geheel volgens Johannes 5:19-43

De levende Vader plaatst de mens uit de 'dood' naar het leven.   Onder de 'doden' versta ik alle natuurmensen (Zij die louter uit de natuur zijn geboren).  Jou beschouw ik dus als 'dood'.  (Niet rot bedoeld hoor)

Mijn vraag was niet hoe je tegen mensen aan kijkt, maar wat jouw idee of gedacht van God is.
Je haalt Exodus aan. Daarin staat vele keren 'de Heer zei: '. Dus God spreekt Hebreeuws. Dat is toch een aardse eigenschap, hoe je het ook bekijkt, toch ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Mijn vraag was niet hoe je tegen mensen aan kijkt, maar wat jouw idee of gedacht van God is.
Je haalt Exodus aan. Daarin staat vele keren 'de Heer zei: '. Dus God spreekt Hebreeuws. Dat is toch een aardse eigenschap, hoe je het ook bekijkt, toch ? 

Waar staat: 'En God zei' dienen we dat niet letterlijk te nemen, God spreekt niet met aan maat gebonden woorden.  Laat staan dat God Hebreeuws of Nederlands spreekt.  Je verwart mij met hoofd-christenen, die alles letterlijk nemen wat in de Bijbel staat.  Die zijn verdwaald in hun eigen denkbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Waar ik in geloof is  de levende Vader.  Geheel volgens Johannes 5:19-43

Dan zijn er nog wel een paar aardse eigenschappen: liefhebben, oordelen.

Sterker nog: in vers 43 staat : U heeft nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien.
Dus die heeft hij wel, volgens jouw eigen woorden, want jij verwijst naar deze tekst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan zijn er nog wel een paar aardse eigenschappen: liefhebben, oordelen.

Sterker nog: in vers 43 staat : U heeft nooit zijn stem gehoord of zijn gedaante gezien.
Dus die heeft hij wel, volgens jouw eigen woorden, want jij verwijst naar deze tekst?

Sub 1.  Liefhebben is zowel aards als hemels.  De naaste liefhebben is aards, God liefhebben is hemels.  Oordelen is aards, niet-oordelen is hemels.

Sub2.  Ik heb in mijn voorgaande reactie juist geschreven dat God niet met aan maat gebonden woorden spreekt, dat is in overeenstemming met dat niemand zijn stem gehoord heeft of zijn gedaante gezien.   Alleen personen spreken met aan maat gebonden woorden en kun je zien spreken.  (Indien in het gezichtsveld uiteraard)

De taal van God is stilte.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

19 Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De Zoon kan niets van Zichzelven doen, tenzij Hij den Vader dat ziet doen; want zo wat Die doet, hetzelve doet ook de Zoon desgelijks.

20 Want de Vader heeft den Zoon lief, en toont Hem alles, wat Hij doet; en Hij zal Hem groter werken tonen dan deze, opdat gij u verwondert.

21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en levend maakt, alzo maakt ook de Zoon levend, Die Hij wil.

22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;

23 Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.

24 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit den dood overgegaan in het leven.

25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.

26 Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook den Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelven;

27 En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is.

28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, in dewelke allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;

29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.

30 Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.

32 Er is een ander, die van Mij getuigt, en Ik weet, dat de getuigenis, welke hij van Mij getuigt, waarachtig is.

33 Gijlieden hebt tot Johannes gezonden, en hij heeft der waarheid getuigenis gegeven.

34 Doch Ik neem geen getuigenis van een mens; maar dit zeg Ik, opdat gijlieden zoudt behouden worden.

35 Hij was een brandende en lichtende kaars; en gij hebt ulieden voor een korten tijd in zijn licht willen verheugen.

36 Maar Ik heb een getuigenis meerder, dan die van Johannes; want de werken, die Mij de Vader gegeven heeft, om die te volbrengen, dezelve werken, die Ik doe, getuigen van Mij, dat Mij de Vader gezonden heeft.

37 En de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Zelf van Mij getuigd. Gij hebt noch Zijn stem ooit gehoord, noch Zijn gedaante gezien.

38 En Zijn woord hebt gij niet in u blijvende; want gij gelooft Dien niet, Dien Hij gezonden heeft.

39 Onderzoekt de Schriften; want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben; en die zijn het, die van Mij getuigen.

40 En gij wilt tot Mij niet komen, opdat gij het leven moogt hebben.

41 Ik neem geen eer van mensen;

42 Maar Ik ken ulieden, dat gij de liefde Gods in uzelven niet hebt.

43 Ik ben gekomen in den Naam Mijns Vaders, en gij neemt Mij niet aan; zo een ander komt in zijn eigen naam, dien zult gij aannemen.

--------------------------

 

Wie de stem van de Vader heeft gehoord, die spreekt onwaarheid, wie Zijn gedaante heeft gezien, die spreekt onwaarheid.   Geheel in overeenstemming met de woorden van Jezus: Als jullie Mij kenden, zouden jullie ook mijn Vader kennen.   De Vader en de Zoon zijn één.  Waaruit blijkt dat de Vader wel kenbaar is.  Maar niet middels horen en niet middels zien.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hopper:

19 Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De Zoon kan niets van Zichzelven doen, tenzij Hij den Vader dat ziet doen; want zo wat Die doet, hetzelve doet ook de Zoon desgelijks.

20 Want de Vader heeft den Zoon lief, en toont Hem alles, wat Hij doet; en Hij zal Hem groter werken tonen dan deze, opdat gij u verwondert.

21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en levend maakt, alzo maakt ook de Zoon levend, Die Hij wil.

22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel den Zoon gegeven;

23 Opdat zij allen den Zoon eren, gelijk zij den Vader eren. Die den Zoon niet eert, eert den Vader niet, Die Hem gezonden heeft.

24 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit den dood overgegaan in het leven.

25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven.

26 Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook den Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelven;

27 En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is.

28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, in dewelke allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;

29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.

30 Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

31 Indien Ik van Mijzelven getuig, Mijn getuigenis is niet waarachtig.

32 Er is een ander, die van Mij getuigt, en Ik weet, dat de getuigenis, welke hij van Mij getuigt, waarachtig is.

33 Gijlieden hebt tot Johannes gezonden, en hij heeft der waarheid getuigenis gegeven.

34 Doch Ik neem geen getuigenis van een mens; maar dit zeg Ik, opdat gijlieden zoudt behouden worden.

35 Hij was een brandende en lichtende kaars; en gij hebt ulieden voor een korten tijd in zijn licht willen verheugen.

36 Maar Ik heb een getuigenis meerder, dan die van Johannes; want de werken, die Mij de Vader gegeven heeft, om die te volbrengen, dezelve werken, die Ik doe, getuigen van Mij, dat Mij de Vader gezonden heeft.

37 En de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Zelf van Mij getuigd. Gij hebt noch Zijn stem ooit gehoord, noch Zijn gedaante gezien.

38 En Zijn woord hebt gij niet in u blijvende; want gij gelooft Dien niet, Dien Hij gezonden heeft.

39 Onderzoekt de Schriften; want gij meent in dezelve het eeuwige leven te hebben; en die zijn het, die van Mij getuigen.

40 En gij wilt tot Mij niet komen, opdat gij het leven moogt hebben.

41 Ik neem geen eer van mensen;

42 Maar Ik ken ulieden, dat gij de liefde Gods in uzelven niet hebt.

43 Ik ben gekomen in den Naam Mijns Vaders, en gij neemt Mij niet aan; zo een ander komt in zijn eigen naam, dien zult gij aannemen.

--------------------------

 

Wie de stem van de Vader heeft gehoord, die spreekt onwaarheid, wie Zijn gedaante heeft gezien, die spreekt onwaarheid.   Geheel in overeenstemming met de woorden van Jezus: Als jullie Mij kenden, zouden jullie ook mijn Vader kennen.   De Vader en de Zoon zijn één.  Waaruit blijkt dat de Vader wel kenbaar is.  Maar niet middels horen en niet middels zien.

Het aangehaalde stukje zegt genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Exact.  Want de discussie was of je van God een 'aards' beeld kan hebben.  Dat kan niet volgens Jezus zelf.  En als we Jezus gaan tegen spreken , dan belanden we in bijgeloof.

Johannes, hoofdstuk 14, vers 9, staat: "Jezus zei tegen hem: ‘Ben Ik zo’n lange tijd bij jullie, en ken je Mij nog niet, Filippus? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe kun je dan zeggen: Laat ons de Vader zien?’"

Adam was de eerste gelijkenis, maar dat beeld viel en is dus Jezus nu het evenbeeld van den Vader waarin een gelovige herboren moet worden.

Jezus is dus het perfecte evenbeeld van de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Johannes, hoofdstuk 14, vers 9, staat: "Jezus zei tegen hem: ‘Ben Ik zo’n lange tijd bij jullie, en ken je Mij nog niet, Filippus? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe kun je dan zeggen: Laat ons de Vader zien?’"

Adam was de eerste gelijkenis, maar dat beeld viel en is dus Jezus nu het evenbeeld van den Vader waarin een gelovige herboren moet worden.

Jezus is dus het perfecte evenbeeld van de Vader.

19 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in.....u!

De geliefden van Gods Koninkrijk zijn verborgen in elkaar, waar er twee of meer in mijn naam vergaderen, daar ben Ik in uw midden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

19 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in.....u!

Maar het aards beeld van God is dan toch Christus? Ok hoe deze eruit zag weten we niet, maar over Zijn Aard zullen we het wel grotendeels eens zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Hopper:

Exact.  Want de discussie was of je van God een 'aards' beeld kan hebben.  Dat kan niet volgens Jezus zelf.  En als we Jezus gaan tegen spreken , dan belanden we in bijgeloof.

Dat is geen discussie maar een gegeven. Meestal een oude man in witte jurk met een baard.

Of je dat nu leuk vind of niet.  Dus ja, het kan.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar het aards beeld van God is dan toch Christus? Ok hoe deze eruit zag weten we niet, maar over Zijn Aard zullen we het wel grotendeels eens zijn.

 

Als de Vader in de Zoon is en de Zoon is in de Vader, dan is het toch helder dat ook niemand de stem van de Zoon heeft gehoord noch Zijn gedaante heeft gezien?  (Behalve toen Jezus op aarde verscheen natuurlijk)

Het Woord is ooit vlees geworden in de persoon van Jezus, dat is het aardse beeld.  Johannes, hoofdstuk 14 vers 20 geeft aan dat de mens de mogelijkheid heeft om ook Zoon te zijn.  Dan weet de mens niet alleen het verschil tussen geworden in het vlees (dat zijn we allemaal) en het zijn, maar ook wat het eeuwig leven is.

 

Vers 20 geeft duidelijk aan dat de Zoon in u kan zijn.   Maar dan moet de mens natuurlijk wel de begeerte van het vlees afzweren.  In het vlees leef je van geboorte tot dood en dat is het dan. Het eeuwig leven kan niet anders zijn dan een geestelijk  zijn zijn.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Als de Vader in de Zoon is en de Zoon is in de Vader, dan is het toch helder dat ook niemand de stem van de Zoon heeft gehoord noch Zijn gedaante heeft gezien?  (Behalve toen Jezus op aarde verscheen natuurlijk)

Het Woord is ooit vlees geworden in de persoon van Jezus, dat is het aardse beeld.  Johannes, hoofdstuk 14 vers 20 geeft aan dat de mens de mogelijkheid heeft om ook Zoon te zijn.  Dan weet de mens niet alleen het verschil tussen geworden in het vlees (dat zijn we allemaal) en het zijn, maar ook wat het eeuwig leven is.

 

Vers 20 geeft duidelijk aan dat de Zoon in u kan zijn.   Maar dan moet de mens natuurlijk wel de begeerte van het vlees afzweren.  In het vlees leef je van geboorte tot dood en dat is het dan. Het eeuwig leven kan niet anders zijn dan een geestelijk  zijn zijn.

En dus kunnen we door Christus wel een aards beeld ontvangen van de Vader.

En sorry dat ik het zo even abrupt stel, en door de vrucht van de meeste politiek: weten we wie daar de geest achter is.

We kunnen niet onze hoop in de duivel en God tegelijk vestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid