
fyg
Members-
Aantal bijdragen
86 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
even later terug op je woorden, kan je uitleggen wat je bedoelt ? over je vragen zeg ik het volgende: Waarom Satan in het verhaal van de schepping kwam, je bedoelt de slang, Maar jonden en christenen verschillende over de interpretatie van de slang in het verhaal, Adem deed wat hij moet doen, er was geen andere keuze, anders staat het verhaal niet in de bijbel.
-
IK begrijp van je woorden, het gaat dus niet om een berg in Jeruzalem, De vraag is waarom nam hij Jezus mee naar een top van berg, dan hoeft het niet naar een berg te gaan, , Satan kan ook zonder dat hij Jezus naar een hoge berg nam, alle koninkrijken van de wereld laat zien.
-
Jezus werd op de proef gesteld drie keer, de ene keer was hij in het woestijn, de andere keer aan top van berg, en ook in de tempel, dus er is verandering van de plaats en dat brengt twijfels of dat echt gebeurde is. er staat: (mat 4:5) de duivel neem Jezus mee aan de top van de een berg, Dus ik vraag me af: waarom gaat Jezus mee, hij kan ook zegen, ga weg Satan , ik weet wie je bent.
-
Verleidde Satan Jezus na 40 dagen vasten (Mat 4:2-3) of bleef hij hem gedurende die 40 dagen verleden ( Marcus:1:13). En nam Satan Jezus mee naar een hoge berg(Mat:4:8) Er is geen hoge berg in Jerusalem dat hij de hele wereld kan zien.
-
Wie heeft de meeste schuld aan de dood van Jezus?
discussie antwoordde op een Piebe van fyg in Bijbelstudie
ik lees in de Bijbel dat Judas Iskariot Jezus heeft verraden voor geld, was dat de echte reden? Was hij echt dief? ik kan niet geloven dat een van Jezus discpelen dief was, Wat bedoel je met dat Jezus niet volledig dood was, -
Is de gehele bijbel voor het jaar 70 geschreven ?
discussie antwoordde op een Petra. van fyg in Bijbelstudie
De schrijver van het evangelie van Johannes geeft ons zeer nauwkeurige informatie over de twaalf discipelen van Christus (hoofdstuk 4: 27 en 6: 17). Deze details die alleen bekend zijn onder de twaalf apostelen van Christus geven aan dat de schrijver een van de twaalf apostelen is. -
dit tekst is heel eenvoudige en leuk geschreven
-
toen ik je reactie lees, dacht ik later, daar ben ik niet met je eens: Ik lees in de bijbel dat Jona niet dood was toen hij in de buik van een grote vis was, en ik heb ook in het internet gezocht en lees niet dat Jona dood was. Er is nergens gemeld dat Jona dood was en hij is weer opgestaan. Bovendien de opstanding uit de dood komt in OT zelden of nooit voor
-
in Lev 19:17-18 staat: haat je broer niet in je hart, …… dus als je “je naaste” niet lief heb als jezelf, dan haat je hem/ haar. Zo begrijp ik deze tekst, er is volgens mij geen tussenweg, geen haat en geen lief hebben.
-
Graag gedaan Ik vind het goede, inspirerende boek met diepe betekenis van Jezus woorden.
-
-
Als ik terug ga naar oorspronkelijke tekst in Lev 19, dan bedoelt het met “je naasten” je eigenvolk, Want Joden waren een praktische volk, en dit kan ik wel toepassen. Maar als ik het verhalen van NT lees, dan merk ik wel dat jezus vaak gaat met mensen van andere volken om zoals Samaritaanvrouw, Of Samaritaan in het verhaal van Verloren Zoon.
-
fyg reageerde op een bericht in een discussie: Heb uw naaste lief als uzelf
-
ja, dat bedoel ik
-
Johannes Evangelie geeft details over de opstanding van Lazer, de Discipelen van Jezus waren ook erbij. En Johannes beschrijft dat op een prachtige manier met veel details, Toch leest men niets daarover in de drie andere Evangelies, heb je een verklaring daarvoor. Waarom vermeld de andere drie evangelies de opstanding van Lazer niet, en de opstanding van de dood is een grote wonder. En nog een punt: Jona was drie dagen levend in de buik van de vis, en niet dood, zo lees ik dat in de Bijbel. ik lees niet dat hij drie dagen dood daar was.
-
Heb de heer je God lief met heel je hart en je ziel en je verstand, Dat is de eerste gebod Als je niet aan deze gebod voldoet, kom je zozo niet aan de tweede gebod. Wat ik wil zegen dat de eerste en tweede gebod zijn verbond met elkaar, en dus je kant ze niet splitsen. Dus eerste gebod (God) en daarna kom je aan de tweede gebod