Petra. 410 Geplaatst 15 september Rapport Share Geplaatst 15 september (bewerkt) 7 minuten geleden zei Breuk: Nee daarom is het goed om na te denken over een alternatief. GG is een bestaand alternatief, maar een pool van moderators vinden is lastig. Wie zit er nu op GG als moderator? Tin (is nieuwe eigenaar), Dingo (is administrator) en Bonjour (is moderator). Alle drie modereren ze. Mart schreef dat je op FF actief was. Dus dat is ook een alternatief voor je. Die hebben wel een besloten deel. GG ook trouwens. Met zeg maar.. de beide uiteinden van de gemiddelde doelgroep 😄 15 september bewerkt door Petra. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 111 Geplaatst 15 september Rapport Share Geplaatst 15 september 3 minuten geleden zei Petra.: Tin (is nieuwe eigenaar), Dingo (is administrator) en Bonjour (is moderator). Alle drie modereren ze. Mart schreef dat je op FF actief was. Dus dat is ook een alternatief voor je. Die hebben wel een besloten deel. GG ook trouwens. FF heel sporadisch. Er is ook nog Twitter (X). Ik vind dat platform interessant omdat je gemakkelijk allerlei mensen kan benaderen (van professor tot muzikant). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 410 Geplaatst 15 september Rapport Share Geplaatst 15 september (bewerkt) 9 minuten geleden zei Breuk: FF heel sporadisch. Er is ook nog Twitter (X). Ik vind dat platform interessant omdat je gemakkelijk allerlei mensen kan benaderen (van professor tot muzikant). Ja, Twitter en Fb e.d. platforms zijn niks voor mij. Ze gaan me te oppervlakkig en snel. Overigens...nog een verschil. op GG is het besloten deel wel door iedereen te lezen (iedereen kan wel meelezen maar niet meeschrijven) op FF is het echt achter de schermen; leden hebben geen flauw benul wat een hilariteit er achter de schermen kan zijn. 15 september bewerkt door Petra. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 476 Geplaatst 15 september Rapport Share Geplaatst 15 september 5 uur geleden zei Fundamenteel: Niet iedereen is in Christus... anders was er geen laatste oordeel, he? Je quote waar 2 in Zijn Naam. Snap je die context? Wat is dan de context waar 2 in een veld ploegen, maar 1 opgenomen wordt? Johannes 7:24 Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel Ieder mens zal met zijn eigen oordeel geoordeeld worden, zo staat het geschreven in Matteüs 7. Of een mens oordeelt, dat weet de betreffende mens zelf als de beste. Daaruit kunnen we afleiden dat Christus zélf zonder oordeel is. Dus waar twee oordeel-loze mensen samen komen daar ben 'Ik' in hun midden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 815 Geplaatst 15 september Auteur Rapport Share Geplaatst 15 september (bewerkt) 18 minuten geleden zei Hopper: Ieder mens zal met zijn eigen oordeel geoordeeld worden, zo staat het geschreven in Matteüs 7. Of een mens oordeelt, dat weet de betreffende mens zelf als de beste. Daaruit kunnen we afleiden dat Christus zélf zonder oordeel is. Dus waar twee oordeel-loze mensen samen komen daar ben 'Ik' in hun midden. Lol dit is echt erg hoor Hopper. Als Christus zonder oordeel was en is, waarom sloeg Hij dan charlatans met de zweep uit Zijn tempel? Waarvoor dient de tweede dood dan? Waarom is Hij dan de enige weg? Of wat over Zijn uitspraken jegens de Farizeeën? "Ze zijn van hun vader den duivel"? Mattheus 7:2 doelt op een rechtvaardig en genadevol oordeel, he? Als je zegt dat homoseksualiteit een zonde is, kan dat vredevol gezegd worden zonder 1 te stenigen. Zeggen dat het geen zonde is, is een ander oordeel uitspreken dan Hem en dus zélf oordelen. Het oude zegt bv eer je vader en moeder. Maar in het nieuwe komt uitvoerig naar voor: Wees de ouderen gehoorzaam in den Heere. Je moet niet zomaar alles gehoorzamen he. Details en context zijn zeer belangrijk en niet zelf in te vullen. Overigens betrap ik u meermaals op oordelen hoor Wie doet het niet, he? Niemand is perfect. 15 september bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 815 Geplaatst 16 september Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september Op 15-9-2023 om 10:45 zei Barnabas: Het onderwerp betreft haat zaaien en christenen algemeen beschuldigen. Nu ga je op af mij en begin je mij persoonlijk te beschuldigen. Wanneer je over homoseksualitiet wilt praten spreek daar dan in het algemeen over want homoseksualiteit is een openbare maatschappelijke aangelegenheid waar ook ik mijn standpunt in heb. Het is goed om in de liefde te blijven en daar moeten we ook naar blijven zoeken. Maar Jezus stelt toch Petrus aan hoewel Petrus weet dat hij tekort schiet en zich bewust is van zijn eigen zonden. Dus het is goed liefde na te streven, maar er staat ook dat Petrus een zwaard moest kopen (de discipelen) en dat de overheid het zwaard niet tevergeefs draagt. Hebreeën 12:2 Looking unto Jesus the author and finisher of our faith; who for the joy that was set before him endured the cross, despising the shame, and is set down at the right hand of the throne of God Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Breuk 111 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Helaas weer een verhaal over een kerk die wegkijkt: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30189/kerkelijke-pijn/ Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 410 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 7 uur geleden zei Breuk: Helaas weer een verhaal over een kerk die wegkijkt: https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30189/kerkelijke-pijn/ Triest verhaal. Het merkwaardige vind ik dan dat er in het antwoord dan gezegd wordt: "... Je had beter even door kunnen praten en eventueel je kerk inschakelen". Beter je kerk inschakelen. Met zo'n verleden. Hoe krijg je het bedacht. Ik had 's een artikelen gelezen over de hoofdredenen waarom mensen twijfelen aan het christelijk geloof. Hypocrisie staat denk ik terecht op 1. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.263 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden zei Petra.: Triest verhaal. Het merkwaardige vind ik dan dat er in het antwoord dan gezegd wordt: "... Je had beter even door kunnen praten en eventueel je kerk inschakelen". Beter je kerk inschakelen. Met zo'n verleden. Hoe krijg je het bedacht. Ik had 's een artikelen gelezen over de hoofdredenen waarom mensen twijfelen aan het christelijk geloof. Hypocrisie staat denk ik terecht op 1. Jezus had ook al slechte ervaringen met de kerk. Desondanks verwierp Hij het jodendom en de joden niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Petra. 410 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden zei Willempie: Jezus had ook al slechte ervaringen met de kerk. Desondanks verwierp Hij het jodendom en de joden niet. Beter gezegd: Jezus had slechte ervaringen met de hele mensheid. Desondanks.. verwierp ie de mensheid niet. Willempie en Fundamenteel reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.263 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 25 minuten geleden zei Petra.: Beter gezegd: Jezus had slechte ervaringen met de hele mensheid. Desondanks.. verwierp ie de mensheid niet. Nog beter, inderdaad!🙂 Petra. reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten