Spring naar bijdragen

credible opdelen per gemeenschap?


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben wel jaren lid geweeest?

Maar dat is de issue niet he? Het gaat ook niet over die mensen specifiek he? Dat wordt er wel van gemaakt.

Het gaat erover dat leden zeggen dat je verwijfd gedragen en homoseksualiteit geen zonde meer is? Je droeg daarvoor zelfs Romeinen 1 aan? Gekker moet het dan toch niet worden Breuk?

Romeinen 1:21-28

Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;

Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;

En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.

Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;

Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.

Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;

Dat bedoel ik, je komt weer met een bijbeltekst maar hebt niet het juiste inzicht (en levenshouding) om met deze teksten een kwetsbare groep weg te zetten. Bij jou valt het kwartje maar niet, maar je kunt achteraf niet zeggen dat wij je niet gewaarschuwd hebben. 

Ken je deze tekst:

Mattheüs 10:11 Welke stad of welk dorp u ook zult binnenkomen, onderzoek wie het daarin waard is; en blijf daar, totdat u weer vertrekt.
12. En als u een huis binnengaat, begroet het dan.
13. En als dat huis het waard is, laat dan uw vrede erover komen, maar als het dat niet waard is, laat dan uw vrede tot u terugkeren.
14. En als iemand u niet ontvangt en niet naar uw woorden luistert, vertrek dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten.
15. Voorwaar, Ik zeg u: Het zal voor het land van Sodom en Gomorra verdraaglijker zijn op de dag van het oordeel dan voor die stad.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beter gezegd: Jezus had slechte ervaringen met de hele mensheid. Desondanks.. verwierp ie de mensheid niet. 

Ik zou daar geen bezwaar tegen hebben en vroeger was Credible.nl ook grotendeels zo; alleen in één subforum waren niet-christenen redelijkerwijs vrij om het geloof kritisch te bevragen vanuit hun eige

Run Forrest ! Je wilt van alle weerwoorden af, en je denkt: mocht die GaitJ christen zijn dan versperren we hem/haar wel de weg als “nieuweling”. Maar wie blijft er dan over om nog tegenaan

Posted Images

10 minuten geleden zei Breuk:

Dat bedoel ik, je komt weer met een bijbeltekst maar hebt niet het juiste inzicht (en levenshouding) om met deze teksten een kwetsbare groep weg te zetten. Bij jou valt het kwartje maar niet, maar je kunt achteraf niet zeggen dat wij je niet gewaarschuwd hebben. 

Ken je deze tekst:

Mattheüs 10:11 Welke stad of welk dorp u ook zult binnenkomen, onderzoek wie het daarin waard is; en blijf daar, totdat u weer vertrekt.
12. En als u een huis binnengaat, begroet het dan.
13. En als dat huis het waard is, laat dan uw vrede erover komen, maar als het dat niet waard is, laat dan uw vrede tot u terugkeren.
14. En als iemand u niet ontvangt en niet naar uw woorden luistert, vertrek dan uit dat huis of die stad en schud het stof van uw voeten.
15. Voorwaar, Ik zeg u: Het zal voor het land van Sodom en Gomorra verdraaglijker zijn op de dag van het oordeel dan voor die stad.

 

Jij kwam met Romeinen 1. Ik hield hem erbij. Wat leest u in het vetgedrukte en vat u met uw eigen geest samen? Eerlijk wezen, wat vat u samen?

Wie is die stad in uw tekst? ;)

Het kwartje moet niet vallen neen. Ik doe geen genitale verminking en andere dwaalleren door bijbelteksten te amputeren en de liefde te verdraaien tot perversie.

 

Ik begroet die mensen en kan me neutraal opstellen als ik ze hand in hand zie. Maar diezelfde neutraliteit verwachten mensen wel terug. Lgbqt++ hoeft niet op kinderen toegepast te worden. Dat is zowat het hele betoog in een notendop. Daarna kwam de discussie om transgenderrechten uit te breiden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij kwam met Romeinen 1. Ik hield hem erbij. Wat leest u in het vetgedrukte en vat u met uw eigen geest samen? Eerlijk wezen, wat vat u samen?

Wie is die stad in uw tekst? ;)

Dit staat in mijn bijbel.
Romeinen 1
De brief van de apostel Paulus aan de Romeinen

Kan je dat lezen en een tijdje op je in laten werken.  
Het is dus geen brief aan een fundamentalistische christen die zich los van de kerk en een gezonde leer en een gezonde levenshouding de hele dag op een forum zit. Dat staat er echt niet boven. Zoek een voorganger die jou recht in de ogen kan kijken en laat je helpen (ook met deze lastige tekst).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

Dit staat in mijn bijbel.
Romeinen 1
De brief van de apostel Paulus aan de Romeinen

Kan je dat lezen en een tijdje op je in laten werken.  
Het is dus geen brief aan een fundamentalistische christen die zich los van de kerk en een gezonde leer en een gezonde levenshouding de hele dag op een forum zit. Dat staat er echt niet boven. Zoek een voorganger die jou recht in de ogen kan kijken en laat je helpen (ook met deze lastige tekst).

Lees het vetgedrukte en vergelijk het met uw Bijbel. Wat vat je samen en welke autoriteit op dit forum staat daarboven? Kan het zijn dat de beschuldigingen eerder aan de andere zijde manifesteren? Of wie of wat is anno 2023 een autoriteit zich boven den apostel te stellen?

35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben wel jaren lid geweeest?

Maar dat is de issue niet he? Het gaat ook niet over die mensen specifiek he? Dat wordt er wel van gemaakt.

Het gaat erover dat leden zeggen dat je verwijfd gedragen en homoseksualiteit geen zonde meer is? Je droeg daarvoor zelfs Romeinen 1 aan? Gekker moet het dan toch niet worden Breuk?

Romeinen 1:21-28

Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden; Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden; En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten. Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen. Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;

 

Clear as day, toch? Of moet ik de basisbijbel erbij nemen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

En waarom altijd kinderachtig de aandacht op de boodschapper vestigen? Ik zei al dat ik sedert de kleuterschool in christendom gevormd werd. Hoewel dat gewoon katholiek onderwijs was.

Maar door 1 maand baptisten op te volgen, leerde ik meer over christendom dan in al die decennia. Ik ben er full continu mee bezig en volg wekelijks minstens 4 diensten op. Dit al gedurende jaren.

En al dat weegt geen gram op tegen wat de Bijbel leert.

Wie verkoopt dat homoseksualiteit en zich verwijfd gedragen geen zonde is, dient daar toch verantwoordelijkheid voor te nemen. Of niet... mijn geloof is het niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of je nu 20 jaar bij katholieken bent, 20 jaar bij getuigen of 20 jaar bij protestanten, zo groot zijn de verschillen niet rond dogma en al zeker niet rond homoseksualiteit of genderideologie.

Als ik vraag bij welke gemeenschap u bent of waar u Bijbelstudie nam, gaat u dat dan ook weerhouden als degene die niet voorbij googlz geraken?

Bij de reformatie was het zo belangrijk dat ieder christen kon lezen om met de eigen ogen te aanschouwen. Maar vandaag zijn velen al vies van het woord dogma... hoe komt dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom het probleem van homoseksualiteit aansnijden als er een veel urgenter probleem is met ‘onze’ kinderen.

In Nederland hebben 900.000 kinderen te maken met een of beide ouders die psychische of verslavingsproblemen hebben. Psychische problemen kun je dat mensen kwalijk nemen? Is het aangeboren of is het een effect van de opvoeding of omgeving? 
Wanneer mag de overheid en wanneer mag de overheid niet ingrijpen? Moeten ouders die zichzelf niet willen helpen, geforceerd worden om een conversie therapie te volgen? In hoeverre spelen demonen of de duivel een rol? Ligt hier een taak voor de kerk om het aloude exorcisme weer eens op te pakken. En waarom neemt het toe, leven we in de laatste dagen waar dit soort zaken toenemen?

(Ps. Verander nu het onderwerp naar homoseksualiteit en lees de tekst opnieuw)

Als achtergrond (Uit het ND):

Trimbos: Eén op de vier kinderen groeit op met ouder met psychische stoornis of verslaving

Ruim een kwart van de Nederlandse kinderen heeft op zijn minst één ouder met een psychische stoornis of een verslaving. Die inschatting is zelfs nog aan de lage kant.

Die inschatting maakt het Trimbos-instituut, dat zich onder meer baseert op eigen langlopend onderzoek. Het instituut schat dat tegenwoordig 900.000 minderjarigen een ouder hebben met een psychische aandoening of een alcohol- of drugsprobleem. Dit aantal neemt volgens het instituut toe.

Die stijging komt vooral doordat het aantal mensen met psychische aandoeningen in het algemeen ook stijgt in Nederland. Volgens Trimbos gaat het inmiddels om 3,3 miljoen mensen, waaronder 671.000 ouders. Het instituut waarschuwt dat één op de vier kinderen die een ouder met een stoornis of verslaving heeft zelfs om een onderschatting gaat en dat de werkelijke getallen nog weleens hoger kunnen liggen. Dat komt ook doordat in deze cijfers niet alle psychische aandoeningen zijn meegenomen, zo ontbreken autisme en persoonlijkheidsproblemen. 

Het instituut waarschuwt dat deze kinderen ook een hoger risico lopen om op latere leeftijd zelf psychische problemen te ontwikkelen. Ongeveer 59.000 kinderen hebben een ouder die zowel verslaafd is als een stoornis heeft, zoals een depressie, een angststoornis of ADHD. Zo’n ‘dubbele diagnose’ maakt de hulpverlening nog complexer.

Het bereiken van deze kinderen is ook niet eenvoudig. Omdat meer dan de helft van de ouders het afgelopen jaar contact had met een hulpverlener, ziet projectleider Anouk de Gee mogelijkheden om ook de kinderen via de volwassenenzorg te bereiken. ‘Tegelijkertijd is er een groep kinderen, die bijna net zo groot is, waar dit niet voor geldt. Voor deze kinderen is het nodig dat we andere manieren vinden om hen met preventie te kunnen bereiken’, voegt ze eraan toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Breuk:

Waarom het probleem van homoseksualiteit aansnijden als er een veel urgenter probleem is met ‘onze’ kinderen.

In Nederland hebben 900.000 kinderen te maken met een of beide ouders die psychische of verslavingsproblemen hebben. Psychische problemen kun je dat mensen kwalijk nemen? Is het aangeboren of is het een effect van de opvoeding of omgeving? 
Wanneer mag de overheid en wanneer mag de overheid niet ingrijpen? Moeten ouders die zichzelf niet willen helpen, geforceerd worden om een conversie therapie te volgen? In hoeverre spelen demonen of de duivel een rol? Ligt hier een taak voor de kerk om het aloude exorcisme weer eens op te pakken. En waarom neemt het toe, leven we in de laatste dagen waar dit soort zaken toenemen?

(Ps. Verander nu het onderwerp naar homoseksualiteit en lees de tekst opnieuw)

Als achtergrond (Uit het ND):

Trimbos: Eén op de vier kinderen groeit op met ouder met psychische stoornis of verslaving

Ruim een kwart van de Nederlandse kinderen heeft op zijn minst één ouder met een psychische stoornis of een verslaving. Die inschatting is zelfs nog aan de lage kant.

Die inschatting maakt het Trimbos-instituut, dat zich onder meer baseert op eigen langlopend onderzoek. Het instituut schat dat tegenwoordig 900.000 minderjarigen een ouder hebben met een psychische aandoening of een alcohol- of drugsprobleem. Dit aantal neemt volgens het instituut toe.

Die stijging komt vooral doordat het aantal mensen met psychische aandoeningen in het algemeen ook stijgt in Nederland. Volgens Trimbos gaat het inmiddels om 3,3 miljoen mensen, waaronder 671.000 ouders. Het instituut waarschuwt dat één op de vier kinderen die een ouder met een stoornis of verslaving heeft zelfs om een onderschatting gaat en dat de werkelijke getallen nog weleens hoger kunnen liggen. Dat komt ook doordat in deze cijfers niet alle psychische aandoeningen zijn meegenomen, zo ontbreken autisme en persoonlijkheidsproblemen. 

Het instituut waarschuwt dat deze kinderen ook een hoger risico lopen om op latere leeftijd zelf psychische problemen te ontwikkelen. Ongeveer 59.000 kinderen hebben een ouder die zowel verslaafd is als een stoornis heeft, zoals een depressie, een angststoornis of ADHD. Zo’n ‘dubbele diagnose’ maakt de hulpverlening nog complexer.

Het bereiken van deze kinderen is ook niet eenvoudig. Omdat meer dan de helft van de ouders het afgelopen jaar contact had met een hulpverlener, ziet projectleider Anouk de Gee mogelijkheden om ook de kinderen via de volwassenenzorg te bereiken. ‘Tegelijkertijd is er een groep kinderen, die bijna net zo groot is, waar dit niet voor geldt. Voor deze kinderen is het nodig dat we andere manieren vinden om hen met preventie te kunnen bereiken’, voegt ze eraan toe.

Ok ik begrijp je standpunt. Poog hier nu iets bij voor te stellen:

Je bent persoonlijk betrokken bij iets en engageert je via de weinige middelen om tot een groter overzicht te komen. Je bent communicatief niet zo vaardig als de "politiek correcten". Die komen je van de wijs brengen en vragen de hele tijd "ja maar wat met... en dit. En dat..." Het is gewoon niet mijn strijd en veel veroorzaakt niet eens de maatschappelijke problemen waarvoor we staan (als traditionele ouder) met genderideologie.

Als ieder onderwerp nu gewoon eens per onderwerp behandeld werd? Zonder whatabout of die mens die het onderwerp aansnijdt persoonlijk aan te spreken. Ik zou dat ook veel beter verdragen (ad hominems) als mensen daarnaast ook nog iets on topic zouden zeggen.

Je kan niet mensen beschuldigen van allerlei als ze een zaak voorleggen die je niet kan weerleggen. Hoeveel whatabouts of ad hominems er ook aan versleten worden. Ik vind het ook beledigend te stellen dat ik niet in staat zou zijn de Bijbel te begrijpen. Niemand kan dat volledig, maar zaken die hier ter discussie stonden zouden eigen niet zoveel ophef mogen veroorzaken. Dat is allemaal puur dogma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Breuk:

Zowel Fundament en jij meten jezelf autoriteit aan, omdat je volgens je eigen inzicht de bijbel als uitgangspunt neemt.  
Zijn jullie echter aangesteld vanuit een christelijke gemeenschap of hebben jullie zoals Paulus een rechtstreeks visoen gehad?
Nee dus het is jullie eigen (nogal) beperkte inzicht. Het lijkt me goed om dat bij stellige uitspraken te vermelden.

Die autoriteit krijg je zeker niet, als je handelen niet strookt met diezelfde bijbel of als je gewoon niet geschikt bent om teksten uit te leggen.
Waar blijkt uit dat GaitJ zich niet in de bijbel verdiept heeft?
Waar komt jullie constante focus op sexualiteit en gender vandaan?



 

Dat hoef ik aan jou niet te verantwoorden en jij bent weer op het christendom aan het schelden. Bovendien bluf je met je uitspraak dat onze focus constant op sexualiteit en gender ligt. Je bluft je door het forum heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Barnabas:

Dat hoef ik aan jou niet te verantwoorden en jij bent weer op het christendom aan het schelden. Bovendien bluf je met je uitspraak dat onze focus constant op sexualiteit en gender ligt. Je bluft je door het forum heen.

Ach ze constructen er op los...

Traditionelen vragen net die focus weg te houden bij de kinderen. :)

Wij willen dat seksualiteit terug naar de privesfeer gaat en kinderen niet opgezadeld worden met woke ideologie...

Dit wordt dan in onze schoenen geschoven,  maar het omgekeerde is waar.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naast het feit dat ouders in veel gevallen door psychische of verslavingsproblemen niet voor hun kinderen kunnen zorgen, is daarnaast een onveilige omgeving voor kinderen een groot probleem. Er zijn gesloten religieuze gemeenschappen waar er geen aangifte volgt en worden de daders niet vervolgd. 

Het is duidelijk dat kinderen niet bedreigd worden door mensen van hetzelfde geslacht die in liefde en trouw met elkaar willen samenleven. Het grote gevaar zit in een heel andere hoek. Sommige christenen kijken weg en zijn liever totaal gefocust op seksuele geaardheid en gender. Gelukkig blijven dat vooral uitzonderingen.

Enige schokkende cijfers:

https://www.augeo.nl/actueel/feiten-en-cijfers-over-seksueel-geweld-tegen-kinderen


Kerncijfers en inzichten mensenhandel en seksueel geweld tegen kinderen

De Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen kinderen doet onderzoek naar het voorkomen en effectief aanpakken van seksueel geweld tegen kinderen en mensenhandel. Bij het afscheid van de Nationaal Rapporteur Herman Bolhaar onlangs, verscheen een document met feiten en cijfers.

50% van de meiden en 20% van de jongens maakt een strafbare vorm van fysiek seksueel geweld mee voor hun achttiende verjaardag.

Jaarlijks maken naar schatting 7.800 jongens en 13.000 meiden van 12 tot en met 16 jaar een ernstige vorm van fysiek seksueel geweld mee.

29% van de meiden en 9% van de jongens van 16 en 17 jaar maken jaarlijks online seksueel geweld mee.

Een derde van de slachtoffers vertelt niemand over het seksueel geweld. Wanneer een slachtoffer wel iemand over het misbruik vertelt, dan is dat vaak aan een leeftijdsgenoot.

77% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een bekende van het kind. 46% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een leeftijdsgenoot.

Het aantal meldingen van beeldmateriaal van seksueel kindermisbruik is in 2019 vijf keer zo groot als in 2015. Ook zijn veel van deze daders actief op darkweb-netwerken.

In de periode 2015-2019 heeft de politie bijna 16.500 incidenten van seksueel geweld tegen kinderen behandeld. Bij 48% van deze incidenten is aangifte gedaan


Heb je hulp nodig: 

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/seksueel-misbruik/

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Breuk:

Naast het feit dat ouders in veel gevallen door psychische of verslavingsproblemen niet voor hun kinderen kunnen zorgen, is daarnaast een onveilige omgeving voor kinderen een groot probleem. Er zijn gesloten religieuze gemeenschappen waar er geen aangifte volgt en worden de daders niet vervolgd. 

Het is duidelijk dat kinderen niet bedreigd worden door mensen van hetzelfde geslacht die in liefde en trouw met elkaar willen samenleven. Het grote gevaar zit in een heel andere hoek. Sommige christenen kijken weg en zijn liever totaal gefocust op seksuele geaardheid en gender. Gelukkig blijven dat vooral uitzonderingen.

Enige schokkende cijfers:

https://www.augeo.nl/actueel/feiten-en-cijfers-over-seksueel-geweld-tegen-kinderen


Kerncijfers en inzichten mensenhandel en seksueel geweld tegen kinderen

De Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen kinderen doet onderzoek naar het voorkomen en effectief aanpakken van seksueel geweld tegen kinderen en mensenhandel. Bij het afscheid van de Nationaal Rapporteur Herman Bolhaar onlangs, verscheen een document met feiten en cijfers.

50% van de meiden en 20% van de jongens maakt een strafbare vorm van fysiek seksueel geweld mee voor hun achttiende verjaardag.

Jaarlijks maken naar schatting 7.800 jongens en 13.000 meiden van 12 tot en met 16 jaar een ernstige vorm van fysiek seksueel geweld mee.

29% van de meiden en 9% van de jongens van 16 en 17 jaar maken jaarlijks online seksueel geweld mee.

Een derde van de slachtoffers vertelt niemand over het seksueel geweld. Wanneer een slachtoffer wel iemand over het misbruik vertelt, dan is dat vaak aan een leeftijdsgenoot.

77% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een bekende van het kind. 46% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een leeftijdsgenoot.

Het aantal meldingen van beeldmateriaal van seksueel kindermisbruik is in 2019 vijf keer zo groot als in 2015. Ook zijn veel van deze daders actief op darkweb-netwerken.

In de periode 2015-2019 heeft de politie bijna 16.500 incidenten van seksueel geweld tegen kinderen behandeld. Bij 48% van deze incidenten is aangifte gedaan


Heb je hulp nodig: 

https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/seksueel-misbruik-geweld/seksueel-misbruik/

Intussen maken ze bespreekbaar of kinderporno moet kunnen. Hoe het gemaakt moet worden stellen ze dan minder in discussie... De P hoort bij het alfabet. Ik heb die mensen seksuele roofdieren genoemd als ze azen op de seksualiteit van kinderen. Maar dan was ik niet liefdevol, echt waar.

Ze houden zich meer met cancel culture dan met seksuele misdrijven bezig imo.

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1705531/

 

When rape survivors are exposed to victim-blaming behaviors or attitudes, the experience may feel like a “second assault” or a “second rape”, a phenomenon known as “secondary victimization” (Campbell, 1998; Madigan & Gamble, 1991; Martin & Powell, 1994; Williams, 1984). In many instances, these behaviors are overt as system personnel explicitly hold survivors responsible for the assault, doubt the veracity of survivors’ stories, or minimize the seriousness of the crime (Madigan & Gamble, 1991). In other instances, this revictimization occurs when rape survivors are denied needed or desired services (Campbell & Bybee, 1997; Campbell et al., 2001; National Victim Center, 1992).

 

Gelijk meisjes die verkracht worden op het wc, maar de dader zelf uitnodigde dus minder erg. Of omdat rechts het gebruikt... Kwam het geweld van rechts, de stilte zou nu stormen...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Breuk:

Zowel Fundament en jij meten jezelf autoriteit aan, omdat je volgens je eigen inzicht de bijbel als uitgangspunt neemt.  
Zijn jullie echter aangesteld vanuit een christelijke gemeenschap of hebben jullie zoals Paulus een rechtstreeks visoen gehad?
Nee dus het is jullie eigen (nogal) beperkte inzicht. Het lijkt me goed om dat bij stellige uitspraken te vermelden.

Die autoriteit krijg je zeker niet, als je handelen niet strookt met diezelfde bijbel of als je gewoon niet geschikt bent om teksten uit te leggen.
Waar blijkt uit dat GaitJ zich niet in de bijbel verdiept heeft?
Waar komt jullie constante focus op sexualiteit en gender vandaan?



 

Dit is een domheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Barnabas:

Dit is een domheid.

The Left...

Ook Breuk probeerde, maar kon niet op de inhoud. Met eigen interpretaties zonder in naam van de gemeenschap te spreken en persoonlijk te worden, komen we nergens in essentiële zaken zoals kindermishandeling en transrechten

Rechts moet daarom nooit lang naar school geweest zijn. Wegens het eigen denken kunnen die een universitair politiek uitschakelen met de simpele waarheid. :D

De waarheid behoeft geen sluwe strategieën, verdraaiingen, groupthinking en al zeker geen censuur ! Cancel culture zou de ware aard van die opdringerige mensen  moeten weergeven... Maar owee als je ze met andere totalitairen vergelijkt... Wee wie parallelen durft trekken met fascisme.

Al wat er gedaan werd is het debat openen en Bijbelse normen verdedigen rond mijn eigen familie. Ik ben hoofd daar en hoef me niet eens te verantwoorden aan linksen.

De aansprakelijkheid van diezelfden rond de myocarditits bij de kinderen? De massa migratie? De oorlogen in naam van hen?  De genitale mutilatie en chemische sterilisaties? Allemaal makkelijk de propaganda na te doen, maar verzet vereist steeds meer moed. In een vrije samenleving ... 🤨

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

The Left...

Ook Breuk probeerde, maar kon niet op de inhoud. Met eigen interpretaties zonder in naam van de gemeenschap te spreken en persoonlijk te worden, komen we nergens in essentiële zaken zoals kindermishandeling en transrechten

Rechts moet daarom nooit lang naar school geweest zijn. Wegens het eigen denken kunnen die een universitair politiek uitschakelen met de simpele waarheid. :D

De waarheid behoeft geen sluwe strategieën, verdraaiingen, groupthinking en al zeker geen censuur ! Cancel culture zou de ware aard van die opdringerige mensen  moeten weergeven... Maar owee als je ze met andere totalitairen vergelijkt... Wee wie parallelen durft trekken met fascisme.

Al wat er gedaan werd is het debat openen en Bijbelse normen verdedigen rond mijn eigen familie. Ik ben hoofd daar en hoef me niet eens te verantwoorden aan linksen.

De aansprakelijkheid van diezelfden rond de myocarditits bij de kinderen? De massa migratie? De oorlogen in naam van hen?  De genitale mutilatie en chemische sterilisaties? Allemaal makkelijk de propaganda na te doen, maar verzet vereist steeds meer moed. In een vrije samenleving ... 🤨

Hij heeft het ook steeds maar over christenen in het algemeen. Hij is niet in staat te spreken over individuele christenen. Op die manier is het niet mogelijk er op in te gaan en de beschuldiging van de hand te wijzen. Het is heel makkelijk zwartmakerij van anderen aan te nemen en te geloven wat er over christenen verteld wordt en wanneer je dan niet concreet wilt worden en op onderzoek uitgaat dan ontdek je de waarheid niet en daar is hij bang voor. Dan wordt de leugen ontdekt en verschuilt hij zich achter algemeenheid, want dat kun je niet weerleggen omdat je dan van iedereen vrij moet aantonen hoe het zit. Daarbij zijn er natuurlijk gevallen van christenen die de wetten van God absoluut naast zich neer leggen en zich christen noemen. Hij heeft gewoon geen begrip van de waarheid. Het is haat om alle christenen ruchsichtloos zwart te maken. En wie het wel goed menen zijn het haasje omdat de goeden ruchsichtsloos en in één adem bij de kwaaien worden getrokken. Omdat er geen aandacht is voor het goede en niet onderzocht wordt op details. Dan is het makkelijk om iedereen over één kam te scheren en geweld aan te doen aan hen die het wel goed menen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Barnabas:

Hij heeft het ook steeds maar over christenen in het algemeen. Hij is niet in staat te spreken over individuele christenen. Op die manier is het niet mogelijk er op in te gaan en de beschuldiging van de hand te wijzen. Het is heel makkelijk zwartmakerij van anderen aan te nemen en te geloven wat er over christenen verteld wordt en wanneer je dan niet concreet wilt worden en op onderzoek uitgaat dan ontdek je de waarheid niet en daar is hij bang voor. Dan wordt de leugen ontdekt en verschuilt hij zich achter algemeenheid, want dat kun je niet weerleggen omdat je dan van iedereen vrij moet aantonen hoe het zit. Daarbij zijn er natuurlijk gevallen van christenen die de wetten van God absoluut naast zich neer leggen en zich christen noemen. Hij heeft gewoon geen begrip van de waarheid. Het is haat om alle christenen ruchsichtloos zwart te maken. En wie het wel goed menen zijn het haasje omdat de goeden ruchsichtsloos en in één adem bij de kwaaien worden getrokken. Omdat er geen aandacht is voor het goede en niet onderzocht wordt op details. Dan is het makkelijk om iedereen over één kam te scheren en geweld aan te doen aan hen die het wel goed menen.

 

Ik heb contact met Amerikaanse en Europese christenen, geen enkele die zegt dat homoseksualiteit en transgenderisme geen zonde is. Geen enkele. Wel zijn we verdraagzaam en kan iedereen deelnemen die wil deelnemen. Zelfs een man in vrouwenklederen. Maar moeten wij daar de Bijbel op aanpassen of de doctrine en geest van ons geloof? Nooit! Er wordt niet gebogen voor afgodsbeelden, al voed je ons aan leeuwen of verbrand je ons. Wij gehoorzamen de overheid ondergaan ons lot (vervolging is optie 2) als we iets onaanvaardbaar moeten  aanvaarden. Dat is wat onze christelijke voorouders deden, dat is wat wij onze volgende generatie ook verplicht zijn.

Lo and behold, christenen slaan de handen in elkaar, zelfs met moslims; tegen dit beest.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb contact met Amerikaanse en Europese christenen, geen enkele die zegt dat homoseksualiteit en transgenderisme geen zonde is. Geen enkele. Wel zijn we verdraagzaam en kan iedereen deelnemen die wil deelnemen. Zelfs een man in vrouwenklederen. Maar moeten wij daar de Bijbel op aanpassen of de doctrine en geest van ons geloof? Nooit! Er wordt niet gebogen voor afgodsbeelden, al voed je ons aan leeuwen of verbrand je ons. Wij gehoorzamen de overheid ondergaan ons lot (vervolging is optie 2) als we iets onaanvaardbaar moeten  aanvaarden. Dat is wat onze christelijke voorouders deden, dat is wat wij onze volgende generatie ook verplicht zijn.

Lo and behold, christenen slaan de handen in elkaar, zelfs met moslims; tegen dit beest.

Dat is genade, om de wet wel te erkennen maar verdraagzaam te zijn. Dat is wat christenen doen.

Moslims wijs ik af als deel uitmakende van het christelijke geloof en onderdeel van de kerk, er moet nu eenmaal onderscheid zijn, maar wanneer hun standpunten overeenkomen met het christelijke standpunt dan zijn zij welkom om deel uit te maken van de maatschappij. Dan zijn zij in staat mede te strijden tegen het kwaad. 

In de schrift zijn vele waarachtige verhalen waarin men handelt zoals jij beschrijft en dat is de werkelijke christelijke moraal die op de site aangevallen wordt. Zij zijn onverdraagzaam tegen het christelijke standpunt.

58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb contact met Amerikaanse en Europese christenen,

Lo and behold, christenen slaan de handen in elkaar,

Zo moet het, vrienden en bekenden uitnodigen en daar je toevlucht hebben terwijl anderen je bestoken met onzin. Staande bijven in het debat en zeggen waar het op staat, ter zake blijven en dan jezelf terugtrekken tot je vrienden, daar kun je bijkomen en je weer klaarmaken voor de strijd en overeind blijven.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wij gehoorzamen de overheid

Inderdaad. Christenen staan over het algemeen bekend als overheidsgetrouw. Dat is een eer omdat de overheid een door het volk gekozen vertegenwoordiging is en de christenen op die manier rekening houden met het belang van iedereen dat door de overheid in wetten en regelgiving vastgelegd wordt. En daar hoort ook het belang van christenen bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Barnabas:

Dat is genade, om de wet wel te erkennen maar verdraagzaam te zijn. Dat is wat christenen doen.

Moslims wijs ik af als deel uitmakende van het christelijke geloof en onderdeel van de kerk, er moet nu eenmaal onderscheid zijn, maar wanneer hun standpunten overeenkomen met het christelijke standpunt dan zijn zij welkom om deel uit te maken van de maatschappij. Dan zijn zij in staat mede te strijden tegen het kwaad. 

In de schrift zijn vele waarachtige verhalen waarin men handelt zoals jij beschrijft en dat is de werkelijke christelijke moraal die op de site aangevallen wordt. Zij zijn onverdraagzaam tegen het christelijke standpunt.

Zo moet het, vrienden en bekenden uitnodigen en daar je toevlucht hebben terwijl anderen je bestoken met onzin. Staande bijven in het debat en zeggen waar het op staat, ter zake blijven en dan jezelf terugtrekken tot je vrienden, daar kun je bijkomen en je weer klaarmaken voor de strijd en overeind blijven.

Amen! Wij weten het ook niet altijd, daarom is de Bijbel het opwegende argument. God weet het wel beter.

En verdraagzaamheid werkt ook andersom. Hoeveel heeft men vriendelijk verzocht die seksualiteiten niet rond onze kinderen te praktiseren of onderwijzen? Geen druk uit te oefenen op homohuwelijken edm?

 Dan toon je die mensen de geest van genderideologie, maar ze gaan gewoon steeds verder. De grens verlegt zich steeds verder. Wat is het einddoel? Een übermensch waar man en vrouw onherkenbaar werden?

Moslims en christenen delen 1 gemeenschappelijke vijand. We vechten dit vanuit onze eigen gemeenschappen aan, maar hokken daarom niet samen. Het is tenslotte onze godsdienstvrijheid die massaal aan de voeten getreden wordt. Zover de diversiteit...

In real life ben ik omringd door minder dan 10 mensen, maar niet de minste. Vroeger omringde ik mij met mensen die tv keken en politiekers uitbeeldden, dat kan ik nu echt niet meer opbrengren.

Ook homoseksuele gemeenschappen namen de strijd op en willen de QT uit hun alfabet schrappen. Dan weet je wel hoe laat het is :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Breuk kan gelijk hebben met percentages, maar tolereren is geen Bijbelse optie, begrip tonen voor de mensals mens  , maar niet meegaan met Woke gedrag lijkt mij het beste, Regeringen hebben een verantwoordelijkheid om mensen te begeleiden en ondersteunen , maar niet hun Woke gedrag promoten,

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Breuk:

Naast het feit dat ouders in veel gevallen door psychische of verslavingsproblemen niet voor hun kinderen kunnen zorgen, is daarnaast een onveilige omgeving voor kinderen een groot probleem. Er zijn gesloten religieuze gemeenschappen waar er geen aangifte volgt en worden de daders niet vervolgd. 

Wanneer je aanduidt wie dat zijn kan ik je geloven. Er moet eerst aanleiding zijn voor een gegronde beschuldiging. Wat weet je er van? Maak het bekend want ook christenen moeten zich aan de wet houden. Maar wanneer je beschuldiging algemeen is dan is het haat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei antoon:

Breuk kan gelijk hebben met percentages, maar tolereren is geen Bijbelse optie, begrip tonen voor de mensals mens  , maar niet meegaan met Woke gedrag lijkt mij het beste, Regeringen hebben een verantwoordelijkheid om mensen te begeleiden en ondersteunen , maar niet hun Woke gedrag promoten,

Et voila! Een overheid dient zich neutraal op te stellen en eerlijke wetenschappen te praktiseren. Doen ze dat niet is dat een rode vlag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Et voila! Een overheid dient zich neutraal op te stellen en eerlijke wetenschappen te praktiseren. Doen ze dat niet is dat een rode vlag.

Ze zouden ons toe moeten staan onze eigen scholen te hebben met gezag over ons eigen leerprogramma waarin scheppingsleer onderwezen kan worden. Zolang de waarheid maar gezegd wordt. Eerlijk ondewijs geeft eerlijke kinderen die wanneer zij opgegroeid zijn geoefend zijn in eerlijkheid en daarmee een gefundeerde bijdrage aan de maatschsppij kunnen leveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Barnabas:

Wanneer je aanduidt wie dat zijn kan ik je geloven. Er moet eerst aanleiding zijn voor een gegronde beschuldiging. Wat weet je er van? Maak het bekend want ook christenen moeten zich aan de wet houden. Maar wanneer je beschuldiging algemeen is dan is het haat. 

Ik schreef “gesloten religieuze gemeenschappen”:

Vrij recent (2020):

https://www.wodc.nl/actueel/nieuws/2020/01/23/onderzoek-naar-ervaringen-seksueel-misbruik-binnen-de-gemeenschap-van-jehovas-getuigen-openbaar
https://repository.wodc.nl/handle/20.500.12832/2450

Onderstaande is inmiddels van 10 jaar geleden (ik weet niet of door het ingestelde meldpunt de situatie is verbeterd).

https://www.movisie.nl/sites/movisie.nl/files/publication-attachment/De mantel der liefde [MOV-177668-0.4].pdf

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/reformatorische-kerken-komen-met-meldpunt-seksueel-misbruik

bewerkt door Breuk
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

Dan is onvoldoende aanleiding. Daar kan de politie niks mee. Dit is haat zaaien. Je moet een gegronde reden aan kunnen voeren ander gaan anderen er op los op iedereen die zij verdenken van hetgeen jij uitgesproken hebt. Een gesloten gemeenschap is nog geen misdrijvende gemeenschap.

Maar de drugscriminaliteit is dat wel. Zijn dat christenen? Is meneer Wilders roepende allerlei ongein christen? Zijn SGP kamerleden die zich netjes uitdrukken en hun taalgebruik beheersen beter dan Wilders? Zijn niet de SGP-kamerleden degenen die christen zijn en het beter weten omdat zij weten hoe zij zich beter kunnen uitdrukken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid