Spring naar bijdragen

credible opdelen per gemeenschap?


Aanbevolen berichten

Op 15-9-2023 om 10:45 zei Barnabas:

Het onderwerp betreft haat zaaien en christenen algemeen beschuldigen. Nu ga je op af mij en begin je mij persoonlijk te beschuldigen. Wanneer je over homoseksualitiet wilt praten spreek daar dan in het algemeen over want homoseksualiteit is een openbare maatschappelijke aangelegenheid waar ook ik mijn standpunt in heb.

 

Het is goed om in de liefde te blijven en daar moeten we ook naar blijven zoeken.

Maar Jezus stelt toch Petrus aan hoewel Petrus weet dat hij tekort schiet en zich bewust is van zijn eigen zonden.

Dus het is goed liefde na te streven, maar er staat ook dat Petrus een zwaard moest kopen (de discipelen) en dat de overheid het zwaard niet tevergeefs draagt.

Hebreeën 12:2 Looking unto Jesus the author and finisher of our faith; who for the joy that was set before him endured the cross, despising the shame, and is set down at the right hand of the throne of God

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beter gezegd: Jezus had slechte ervaringen met de hele mensheid. Desondanks.. verwierp ie de mensheid niet. 

Ik zou daar geen bezwaar tegen hebben en vroeger was Credible.nl ook grotendeels zo; alleen in één subforum waren niet-christenen redelijkerwijs vrij om het geloof kritisch te bevragen vanuit hun eige

Run Forrest ! Je wilt van alle weerwoorden af, en je denkt: mocht die GaitJ christen zijn dan versperren we hem/haar wel de weg als “nieuweling”. Maar wie blijft er dan over om nog tegenaan

Posted Images

7 uur geleden zei Breuk:

Helaas weer een verhaal over een kerk die wegkijkt: 

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/30189/kerkelijke-pijn/

Triest verhaal. Het merkwaardige vind ik dan dat er in het antwoord dan gezegd wordt: "... Je had beter even door kunnen praten en eventueel je kerk inschakelen". 

Beter je kerk inschakelen. Met zo'n verleden. Hoe krijg je het bedacht. 

Ik had 's een artikelen gelezen over de hoofdredenen waarom mensen twijfelen aan het christelijk geloof. Hypocrisie staat denk ik terecht op 1. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Triest verhaal. Het merkwaardige vind ik dan dat er in het antwoord dan gezegd wordt: "... Je had beter even door kunnen praten en eventueel je kerk inschakelen". 

Beter je kerk inschakelen. Met zo'n verleden. Hoe krijg je het bedacht. 

Ik had 's een artikelen gelezen over de hoofdredenen waarom mensen twijfelen aan het christelijk geloof. Hypocrisie staat denk ik terecht op 1. 

 

Jezus had ook al slechte ervaringen met de kerk. Desondanks verwierp Hij het jodendom en de joden niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 5-9-2023 om 16:42 zei Fundamenteel:

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil totaal geen afbreuk doen aan iets of de huidige gang veranderen. Maar misschien een deel exclusief voor christenen waar zij zaken kunnen bespreken zonder niet-christenen of nieuwelingen.

Dus niets veranderen gewoon een "onzichtbaar" deel erbij exclusief voor christenen.

A. Het opdelen bestond vroeger al. Het was meer dat je alleen uit vooronderstellingen kunt discussiëren. Dus toen was dat de appostolische geloofsbelijdenis.

B. De discussien was altijd wat een christen was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Olorin:

A. Het opdelen bestond vroeger al. Het was meer dat je alleen uit vooronderstellingen kunt discussiëren. Dus toen was dat de appostolische geloofsbelijdenis.

B. De discussien was altijd wat een christen was.

Wat credible mij leerde is dat er 2 soorten zijn, ongeacht katholiek, protestant of getuige.

Je hebt mensen die de waarheid zoeken en daar desnoods voor tot op het bot en beenmerg gaan, geen compromis maken. En je hebt mensen die enkel nemen wat conform met het wereldbeeld is om een compromis te maken.

De Bijbel leert ons net over de status van mens en de wereld. Het is geen regenboog en zonnestraaltjes van pride en freedom.

Ik vind het wel jammer dat dit zoveel contraversie veroorzaakte. Een enorm schuldgevoel overneemt me vaak.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat credible mij leerde is dat er 2 soorten zijn, ongeacht katholiek, protestant of getuige.

Je hebt mensen die de waarheid zoeken en daar desnoods voor tot op het bot en beenmerg gaan, geen compromis maken. En je hebt mensen die enkel nemen wat conform met het wereldbeeld is om een compromis te maken.

De Bijbel leert ons net over de status van mens en de wereld. Het is geen regenboog en zonnestraaltjes van pride en freedom.

Ik vind het wel jammer dat dit zoveel contraversie veroorzaakte. Een enorm schuldgevoel overneemt me vaak.

Kan het zijn dat Jezus door mensen beschuldigd en vermoord is, die dachten vanuit de religie of ideologie de waarheid in pacht te hebben?  
Indien ‘waarheid’ ten koste van mensen gaat, rammelt het aan alle kanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Breuk:

Kan het zijn dat Jezus door mensen beschuldigd en vermoord is, die dachten vanuit de religie of ideologie de waarheid in pacht te hebben?  
Indien ‘waarheid’ ten koste van mensen gaat, rammelt het aan alle kanten.

Pot en ketel. Als je gelooft dat de Waarheid gebundeld staat in de Bijbel, zou dogma niet eens ter discussie mogen staan.

Wie heeft de waarheid wel in pacht? Maar hem samen zoeken is hier gewoon quasi onmogelijk omdat velen nog te werelds en niet bijbels kijken.  Zoals ik eerder zei: velen googelen hun Bijbel bij elkaar zonder eens met eigen ogen te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Pot en ketel. Als je gelooft dat de Waarheid gebundeld staat in de Bijbel, zou dogma niet eens ter discussie mogen staan.

Wie heeft de waarheid wel in pacht? Maar hem samen zoeken is hier gewoon quasi onmogelijk omdat velen nog te werelds en niet bijbels kijken.  Zoals ik eerder zei: velen googelen hun Bijbel bij elkaar zonder eens met eigen ogen te lezen.

De Waarheid staat in de Bijbel, dat klopt.  Maar we mogen nooit uit het oog verliezen dat de Bijbel niet de Waarheid is.

Verder heb ik het vrijblijvende advies om de Bijbel nu eens niet met eigen ogen te lezen.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Breuk:

Kan het zijn dat Jezus door mensen beschuldigd en vermoord is, die dachten vanuit de religie of ideologie de waarheid in pacht te hebben?  
Indien ‘waarheid’ ten koste van mensen gaat, rammelt het aan alle kanten.

De geschiedenis leert dat....

 

ach dat weet je wel. 

Het gevaar van religie; mensen die met de beste wil tot Gods Wil doen oftewel Goeddoen:  in de hoek/ tot /op de brandstapel worden gezet. 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry, echt sorry, maar het gevaar komt van links hoor. Degene die doden zijn vooral daar en degene die dood en verderf willen voorkomen zijn de haatzaaiers omdat ze ageren tegen onrecht!

11 uur geleden zei Hopper:

De Waarheid staat in de Bijbel, dat klopt.  Maar we mogen nooit uit het oog verliezen dat de Bijbel niet de Waarheid is.

Verder heb ik het vrijblijvende advies om de Bijbel nu eens niet met eigen ogen te lezen.....

De Bijbel IS de waarheid en het Woord van God, Jezus is dat vleesgeworden Woord, leefde het Woord (zoals uitgevouwd in de Bijbel) tot de komma na. Hij was daarom dus vrij van zonde en overwon aldus zo de dood.

Het zijn je eigen creaturen Hopper... sorry :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

 

De Bijbel IS de waarheid en het Woord van God, Jezus is dat vleesgeworden Woord, leefde het Woord (zoals uitgevouwd in de Bijbel) tot de komma na. Hij was daarom dus vrij van zonde en overwon aldus zo de dood.

Het zijn je eigen creaturen Hopper... sorry :)

Jij maakt geen onderscheid tussen de geschreven woorden en hét Woord.  Maar dat is een keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Hopper:

Jij maakt geen onderscheid tussen de geschreven woorden en hét Woord.  Maar dat is een keuze.

Daar hadden we het al eens over.

Het geschreven woord is door God geïnspireerd en een reflectie van Het Woord. God als Woord is dan een bredere context. Maar dan gaan we al richting logos wat voor de meeste maar een woord zonder echte betekenis is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Daar hadden we het al eens over.

Het geschreven woord is door God geïnspireerd en een reflectie van Het Woord. God als Woord is dan een bredere context. Maar dan gaan we al richting logos wat voor de meeste maar een woord zonder echte betekenis is.

Precies, voor de meeste mensen is het Woord (de Logos) zonder betekenis.   En dus blijft men maar een beetje in de bijbelse verhaaltjes hangen.   Wat het 'geschreven woord' inhoudsloos maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Precies, voor de meeste mensen is het Woord (de Logos) zonder betekenis.   En dus blijft men maar een beetje in de bijbelse verhaaltjes hangen.   Wat het 'geschreven woord' inhoudsloos maakt.

Het is de hele samenhang in totaliteit zonder iets te schrappen wat het Heilig maakt. Inclusief de Bijbel als het geschreven Woord van de Waarheid. Jezus heeft de schrijvers van Zijn testament goed gekozen hoor. Al van aan Genesis.

Het Woord werd daad.

Het is ook opgeschreven om Zich te openbaren aan de hele mensheid. Zonder de Zoon ga je in dark side occulte praktijken belanden en u met ongewenste principaliteiten verbinden. Zonder de Bijbel heb je geen kennis van Het Woord he. Dat is de fond om uw geest op te vernieuwen en wedergeboren te worden eens ge letterlijk voor de Logos komt te staan en al uw errors (schrijffouten? :)) van dat Woord bekend worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid