Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

13 minuten geleden zei Noppert1998:

Nu ben je Pythagoras voor je aan het karretje aan het spannen. Pytha zou nooit jouw godheid bedoelen als hij het had over God.

Hoezo ben ik Pythagoras voor mijn karretje aan het spannen? Ik probeerde slechts aan te geven dat de oude meesters vaak meer begrepen dan de nieuwe. Pythagoras begreep tenminste dat wiskunde niet door mensen is bedacht maar ontdekt en dat wiskunde de hele realiteit bepaalt. Mijn wiskundeleraren begrepen dat helemaal niet en dachten er zeer waarschijnlijk niet eens over na. Op twee heel lieve leraressen na waren mijn wiskundeleraren ook nog eens arrogante, opgeblazen  en onsympathieke mensen die dachten alles te weten maar in werkelijkheid de meeste simpele dingen niet begrepen of wisten. Ze waren daarom ook niet in staat mijn interesse op te wekken. Die interesse kwam pas later, toen ik ontdekte dat er wiskundigen bestaan die wel iets begrijpen en weten maar die staan op een veel hoger niveau dan de gemiddelde leraar op de middelbare school, uitzonderingen daargelaten. Goede leraren stimuleren je om zelf na te denken en dingen uit te vinden; slechte leraren proberen je het denken en uitvinden juist af te leren.

 

31 minuten geleden zei Noppert1998:

En de wetenschappers die gelovig worden gaan ook niet meteen over naar christendom. Maar meer naar ID, dat een intelligentie het universum geschapen moet hebben. Meestal geven ze aan die godheid ook geen naam.. 

Dat beweer ik dan ook helemaal niet, alhoewel ik er vele op zou kunnen noemen die dat wel doen. Er zijn namelijk nogal wat consequenties aan verbonden die vele wetenschappers dan dwingen om verder te zoeken.

 

33 minuten geleden zei Noppert1998:

Het idee dat er een God is wil nog niet zeggen dat die God een zoon heeft die op Aarde rondgelopen heeft, die gekruisigd is etc. Dat lees je namelijk niet in wiskunde.

Ik snap wel wat je bedoelt maar zelfs dit is aanvechtbaar. Als je goed genoeg zoekt vind je de waarheid en dan zou je uiteindelijk kunnen ontdekken dat alle vormen van wetenschap, en wiskunde in het bijzonder, wel degelijk kunnen aantonen wat jij nu (nog) niet ziet. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen uitkomen op de wiskunde van de Bijbel en het Hebreeuws. En dan zou het zomaar kunnen dat je dan zo overweldigd wordt door wiskundig bewijs dat je aanbiddend aan de voeten van Gods Zoon neervalt.  En dan zou je lang niet de eerste zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Hoezo ben ik Pythagoras voor mijn karretje aan het spannen? Ik probeerde slechts aan te geven dat de oude meesters vaak meer begrepen dan de nieuwe. Pythagoras begreep tenminste dat wiskunde niet door mensen is bedacht maar ontdekt en dat wiskunde de hele realiteit bepaalt. Mijn wiskundeleraren begrepen dat helemaal niet en dachten er zeer waarschijnlijk niet eens over na. Op twee heel lieve leraressen na waren mijn wiskundeleraren ook nog eens arrogante, opgeblazen  en onsympathieke mensen die dachten alles te weten maar in werkelijkheid de meeste simpele dingen niet begrepen of wisten. Ze waren daarom ook niet in staat mijn interesse op te wekken. Die interesse kwam pas later, toen ik ontdekte dat er wiskundigen bestaan die wel iets begrijpen en weten maar die staan op een veel hoger niveau dan de gemiddelde leraar op de middelbare school, uitzonderingen daargelaten. Goede leraren stimuleren je om zelf na te denken en dingen uit te vinden; slechte leraren proberen je het denken en uitvinden juist af te leren.

 

Hoezo is wiskunde niet door mensen bedacht? Tevens doet jouw manier van spreken over je leraren mij nou niet echt verheugen om met jou in discussie te gaan.. Nogal opgeblazen en arrogant hoe jij jouw leraren wegzet..

6 minuten geleden zei Willempie:

Dat beweer ik dan ook helemaal niet, alhoewel ik er vele op zou kunnen noemen die dat wel doen. Er zijn namelijk nogal wat consequenties aan verbonden die vele wetenschappers dan dwingen om verder te zoeken.

 

6 minuten geleden zei Willempie:

Ik snap wel wat je bedoelt maar zelfs dit is aanvechtbaar. Als je goed genoeg zoekt vind je de waarheid en dan zou je uiteindelijk kunnen ontdekken dat alle vormen van wetenschap, en wiskunde in het bijzonder, wel degelijk kunnen aantonen wat jij nu (nog) niet ziet. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen uitkomen op de wiskunde van de Bijbel en het Hebreeuws. En dan zou het zomaar kunnen dat je dan zo overweldigd wordt door wiskundig bewijs dat je aanbiddend aan de voeten van Gods Zoon neervalt.  En dan zou je lang niet de eerste zijn. 

Dat laatste weet ik wel, dat zijn mensen die al een idee hebben en daar hun "wetenschap" op baseren. En zo uitkomen bij allerlei theorieën over Hebreeuws en wiskunde. Allemaal theorieen die arbitrair zijn. 

 

"aanbiddend voor de voeten van Gods Zoon neervalt".. Lijkt wel op de preek van de JG die twee weken geleden bij mij aan de deur stond 🤣

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Noppert1998:

Hoezo is wiskunde niet door mensen bedacht? Tevens doet jouw manier van spreken over je leraren mij nou niet echt verheugen om met jou in discussie te gaan.. Nogal opgeblazen en arrogant hoe jij jouw leraren wegzet..

Getallen bestonden al lang voordat mensen die ontdekten, net zoals de natuurwetten al bestonden voordat mensen die ontdekten. Voor alle wiskundige bewijzen en axioma's geldt hetzelfde. Mijn ervaringen zijn mijn ervaringen en die zijn nu eenmaal niet zo positief, ondanks dat jij dat blijkbaar niet graag verneemt. Het begon al op mijn allereerste dag op het Lyceum waar ons even werd medegedeeld dat we voorbestemd waren om de elite van de maatschappij te gaan vormen en daarom bepaalde dingen niet langer konden doen (het betrof dan zaken die op het "plebs" van toepassing waren).  Nou, dan wek je bij mij al grote weerzin op. Het zal nu wellicht niet meer zo extreem zijn als in mijn tijd maar ik spreek vanuit mijn eigen ervaring. Alleen al de term "Hogere Burger School" zei eigenlijk al genoeg. Die benaming is niet voor niets afgeschaft want dit soort termen komen in deze tijd zeer discriminerend over. En dat zijn ze natuurlijk ook gewoon. Je had burgers en hogere burgers. Weerzinwekkend! Mijn allerbeste schoolvriend, die naar de LTS ging, meende zelfs om die reden niet langer mijn vriend te kunnen zijn. Dat is toch verschrikkelijk? of niet?

 

31 minuten geleden zei Noppert1998:

Dat laatste weet ik wel, dat zijn mensen die al een idee hebben en daar hun "wetenschap" op baseren. En zo uitkomen bij allerlei theorieën over Hebreeuws en wiskunde. Allemaal theorieen die arbitrair zijn. 

Nee, dat zijn mensen die de consequenties van hun ontdekkingen serieus nemen en die daarna niet gewoon overgaan tot de orde van de dag en het ontdekte verder gewoon voor lief nemen zonder er een verklaring voor te zoeken of te kunnen geven. Het gaat ook zelfs niet over theorieën maar over wiskundige bewijzen en uitermate overweldigende aanwijzingen dat het geen toeval kan betreffen. 

 

31 minuten geleden zei Noppert1998:

"aanbiddend voor de voeten van Gods Zoon neervalt".. Lijkt wel op de preek van de JG die twee weken geleden bij mij aan de deur stond 🤣

En toch is deze uitdrukking geen eigendom van JG's.  Ik had die zelfs kunnen bedenken. :)

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Wiskunde bestond al lang voordat mensen die ontdekten. De wiskundige bewijzen eveneens. Mijn ervaringen zijn mijn ervaringen en die zijn nu eenmaal niet zo positief. Het begon al op mijn allereerste dag op het Lyceum waar ons even werd medegedeeld dat we voorbestemd waren om de elite van de maatschappij te gaan vormen en daarom bepaalde dingen niet langer konden doen (het betrof dan zaken die op het "plebs" van toepassing waren).  Nou, dan wek je bij mij al grote weerzin op. Het zal nu wellicht niet meer zo extreem zijn als in mijn tijd maar ik spreek vanuit mijn eigen ervaring. Alleen al de term "Hogere Burger School" zei eigenlijk al genoeg. Ik vermoed dat die benamingen niet voor niets aangepast zijn omdat ze in deze tijd zeer discriminerend zouden overkomen. En dat zijn ze ook gewoon. Je had burgers en hogere burgers. Weerzinwekkend!

 

Wiskunde bestaat helemaal niet zonder dat mensen die ontdekken. Mensen hebben wiskunde verzonnen. Net zoals waarheid niet bestaat zonder mensen. Ik weet niet wat voor wereldbeeld je hebt maar dit is wel een heel vreemde..

8 minuten geleden zei Willempie:

Nee, dat zijn mensen die de consequenties van hun ontdekkingen serieus nemen en die daarna niet gewoon overgaan tot de orde van de dag en het ontdekte verder gewoon voor lief nemen zonder er een verklaring voor te zoeken of te kunnen geven. Het gaat ook zelfs niet over theorieën maar over wiskundige bewijzen en uitermate overweldigende aanwijzingen dat het geen toeval kan betreffen. 

Je weet dat mensen heel goed in staat zijn verbanden te leggen die er niet zijn? Dat is evolutietechnisch best logisch uit te leggen. Als je in de bomen leeft en een blaadje ziet ritselen kan je beter vals denken dat het een roofdier is dan vals denken dat het de wind is. 

Ik zal jou bij deze maar even op de negeerlijst zetten, je hele manier van discussiëren bevalt me niet. Je gaat al vele te veel uit van jouw gelijk zonder dat je erkent dat je het eventueel fout kan hebben. Daarom ook jouw "notrue scotsman" met "serieus nemen" "echt onderzoek doen" etc.. Mensen die op iets anders uitkomen nemen hun ontdekkingen niet serieus of doen geen echt onderzoek..

12 minuten geleden zei Willempie:

En toch is deze uitdrukking geen eigendom van JG's.  Ik had die zelfs kunnen bedenken. :)

Ik weet het, ik vind het enkel hoogdravend klinken.. Zoals evangelisten wel vaker hoogdravende dingen beweren. Of wedergeboren christenen..  Als agnost kan ik hier enkel mijn schouders over ophalen en doorgaan met mijn leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Noppert1998:

Wiskunde bestaat helemaal niet zonder dat mensen die ontdekken. Mensen hebben wiskunde verzonnen.

Wiskundige ontdekkingen gaan heden ten dage onverminderd voort. Het woord "ontdekken" geeft al aan dat het er al was. Waarheid was er natuurlijk ook altijd al. Dat wordt niet door mensen verzonnen. Je haalt de begrippen  ontdekken en verzinnen door elkaar. 

 

28 minuten geleden zei Noppert1998:

Je weet dat mensen heel goed in staat zijn verbanden te leggen die er niet zijn? Dat is evolutietechnisch best logisch uit te leggen. Als je in de bomen leeft en een blaadje ziet ritselen kan je beter vals denken dat het een roofdier is dan vals denken dat het de wind is. 

Wat ik veel beter weet is dat mensen heel goed in staat zijn verbanden juist niet te leggen. Dat is niet alleen een belemmering in de wetenschap maar ook vooral in het gewone leven. Men begrijpt vaak zelfs de meest logische verbanden niet langer. Voor mij is dat het duidelijkste zichtbaar in de politiek en de zakenwereld. Het is voor mij dan ook geen vraag meer waarom deze wereld op zijn einde aan het lopen is en er uiteindelijk van hoger hand moet worden ingegrepen, willen we niet met z'n allen ten onder gaan. 

28 minuten geleden zei Noppert1998:

Ik zal jou bij deze maar even op de negeerlijst zetten, je hele manier van discussiëren bevalt me niet. Je gaat al vele te veel uit van jouw gelijk zonder dat je erkent dat je het eventueel fout kan hebben. Daarom ook jouw "notrue scotsman" met "serieus nemen" "echt onderzoek doen" etc.. Mensen die op iets anders uitkomen nemen hun ontdekkingen niet serieus of doen geen echt onderzoek..

Hoezo? Omdat je wat tegengas krijgt? Als je dat niet kunt verdragen, waarom zit je dan op een christelijk forum? Om ons allemaal een lesje te leren?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

Wiskundige ontdekkingen gaan heden ten dage onverminderd voort. Het woord "ontdekken" geeft al aan dat het er al was. Waarheid was er natuurlijk ook altijd al. Dat wordt niet door mensen verzonnen. Je haalt de begrippen  ontdekken en verzinnen door elkaar. 

Zucht, ben je echt zo of doe je maar alsof? Waarheid is een afspraak tussen mensen dat iets waar is. Vandaar dat waarheid vandaag morgen geen waarheid meer kan blijken te zijn. En met wiskunde is het al helemaal zo.. 

Mensen ontdekken dan ook geen waarheid of wiskunde, maar spreken het met elkaar af. Zo heb je culturen waar men nog geen cijfers heeft, en die functioneren ook prima.. 

 

17 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik veel beter weet is dat mensen heel goed in staat zijn verbanden juist niet te leggen. Dat is niet alleen een belemmering in de wetenschap maar ook vooral in het gewone leven. Men begrijpt vaak zelfs de meest logische verbanden niet langer. Voor mij is dat het duidelijkste zichtbaar in de politiek en de zakenwereld. Het is voor mij dan ook geen vraag meer waarom deze wereld op zijn einde aan het lopen is en er uiteindelijk van hoger hand moet worden ingegrepen, willen we niet met z'n allen ten onder gaan. 

De cijfers (hehe, wiskunde) liegen niet Willempie en die laten juist zien dat het steeds beter gaat. Minder criminaliteit, minder oorlog, minder honger.. Dus je kan wel denken dat deze wereld op zijn einde aan het lopen is, maar dat denkt de mensheid al 2000 jaar. Paulus dacht dit al, die dacht dat Jezus terugkwam toen Paulus nog leefde.

Feit blijft ook dat mensen heel vaak verbanden zien die er niet zijn. Vooral in de esoterische wereld.. 

19 minuten geleden zei Willempie:

Hoezo? Omdat je wat tegengas krijgt? Als je dat niet kunt verdragen, waarom zit je dan op een christelijk forum? Om ons allemaal een lesje te leren?

Neen, het ging me vooral omdat je negatief was over je leraren, je termen bezigt als "echt onderzoek" "goed onderzoek" waarmee je mensen die een andere mening zijn toegedaan of die niet tot jouw geloof komen weg kan zetten als "die heeft gewoon niet goed onderzoek gedaan".  Ik noemde nog de term no-true scotsman waaraan je je schuldig maakte..

Ik hou juist wel van tegengas, maar het moet wel een beetje van niveau zijn.. En niet van niveau "alpha cursus"..

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Noppert1998:

Zucht, ben je echt zo of doe je maar alsof? Waarheid is een afspraak tussen mensen dat iets waar is. Vandaar dat waarheid vandaag morgen geen waarheid meer kan blijken te zijn. En met wiskunde is het al helemaal zo.. 

Zijn de natuurwetten dan volgens jou ook door mensen verzonnen? 

 

25 minuten geleden zei Noppert1998:

Mensen ontdekken dan ook geen waarheid of wiskunde, maar spreken het met elkaar af. Zo heb je culturen waar men nog geen cijfers heeft, en die functioneren ook prima..

Welke culturen hebben geen kennis van getallen? Welke cultuur heeft er volgens jou geen kennis van dat een appel en nog een appel  twee appels zijn? Kun je me een voorbeeld geven want dit is me niet bekend.

 

25 minuten geleden zei Noppert1998:

De cijfers (hehe, wiskunde) liegen niet Willempie en die laten juist zien dat het steeds beter gaat. Minder criminaliteit, minder oorlog, minder honger.

Het gaat hartstikke goed, hè? Minder criminaliteit (sic), minder oorlog (sic) en minder honger (sic). Heb jij enig idee hoeveel mensen er nu iedere dag door honger sterven? Hoeveel kinderen? Hoeveel volwassenen en kinderen er tegenwoordig op straat leven zonder dat er noemenswaardig naar ze wordt omgezien? Zelfs binnen de rijke V.S. en de eveneens rijke Europese gemeenschap? Leef jij onder een rots?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Zijn de natuurwetten dan volgens jou ook door mensen verzonnen? 

Er zijn geen natuurwetten. Dat is weer een verband die men overhaast heeft getrokken. Er zijn zaken die continu gebeuren, en dus noemt men het natuurwetten. 

 

13 minuten geleden zei Willempie:

Welke culturen hebben geen kennis van getallen? Welke cultuur heeft er volgens jou geen kennis van dat een appel en nog een appel  twee appels zijn? Kun je me een voorbeeld geven want dit is me niet bekend.

Ik kan dit niet meteen vinden op internet, maar op tv ben ik programma's tegengekomen die gingen naar culturen die leefden zonder cijfers. Of 1 2 veel. 

Edit: Toch gevonden

www.nemokennislink.nl/publicaties/woordenloos-tellen-kan-niet/

www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,20040907:newsml_266367f5d5f7c2e6ef3c3f65a66a7bee

19 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat hartstikke goed, hè? Minder criminaliteit (sic), minder oorlog (sic) en minder honger (sic). Heb jij enig idee hoeveel mensen er nu iedere dag door honger sterven? Hoeveel kinderen? Hoeveel volwassenen en kinderen er tegenwoordig op straat leven zonder dat er noemenswaardig naar ze wordt omgezien? Zelfs binnen de rijke V.S. en de eveneens rijke Europese gemeenschap? Leef jij onder een rots?

Ik leef niet onder een rots, ik leef van statistieken.. En niet van onderbuik gevoel.. Het wordt iedere dag herhaalt hoe slecht het is tegenwoordig maar je kunt beter nu leven dan pakwek 50 jaar geleden. Of 100 jaar geleden.

www.tijd.be/opinie/column/waarom-het-steeds-slechter-gaat-met-de-wereld/10038357.html

npokennis.nl/longread/7914/gaat-het-eigenlijk-niet-steeds-beter-met-de-wereld

 

Dit zijn wel van voor de oorlog in Oekraine. Maar goed, oorlog is van alle tijden. Dus je moet je toch beter laten informeren over de echte cijfers en niet enkel je onderbroekgevoel volgen. O nee, onderbuikgevoel.

dus je kan wel stoer roepen "leef je onder een rots" maar de enige die onder een rots leeft ben jij. Gemiddelde leeftijd (waarop iemand dood gaat) gaat vooruit. Rijkdom gaat vooruit. Armoede achteruit. Steeds meer volkeren krijgen voldoende water etc. Hygiëne doet het beter dan vroeger. 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Noppert1998:

Gemiddelde leeftijd (waarop iemand dood gaat) gaat vooruit. Rijkdom gaat vooruit. Armoede achteruit. Steeds meer volkeren krijgen voldoende water etc. Hygiëne doet het beter dan vroeger. 

Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat met deze wereld. Het wordt steeds beter en beter.  Ik ben het met je eens dat we ons meer door feiten moeten laten overtuigen dan door sentimenten. Maar doen we dat ook? Je hebt het over onderbuikgevoelens maar kunnen die gevoelens misschien ook niet soms iets met ons geweten te maken hebben? Hoe kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de Amerikaanse overheid zegt de belangen van de Oekraïense en de rest van de Europese bevolking op het oog te hebben terwijl ze mensen in hun eigen land gewoon laten creperen? Hoe kan het dat dit zelfs in de Europese gemeenschap het geval is? Hoeveel Europese politici ken jij die zich het lot aantrekken van of iets proberen te doen voor de ouderen die in Roemenië iedere winter winter weer in grote getalen op straat liggen dood te vriezen? Zonder dat er iemand naar ze omkijkt? Dit is binnen de Europese Unie, hè, waarvoor ze pretenderen verantwoording te dragen. Hoor jij onze politici daar wel eens over? Ik nooit. Het lijkt wel niemand te interesseren.  Dit laatste is gelukkig niet helemaal waar maar het zijn vrijwel uitsluitend christelijke organisaties die het leed van deze mensen proberen te verzachten. Dorcas, het Leger des Heils, World Vision, Samaritan Purse en, godzijdank, nog vele andere. Maar jij bent blijkbaar van mening dat het allemaal harstikke de goede kant uitgaat. Hoeveel politici kun jij dan opnoemen die zich überhaupt over deze arme mensen bekommeren? Jij vindt dat het allemaal steeds beterder en beterder wordt. Had je maar gelijk. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Ik ben blij dat het allemaal zo goed gaat met deze wereld. Het wordt steeds beter en beter.  Ik ben het met je eens dat we ons meer door feiten moeten laten overtuigen dan door sentimenten. Maar doen we dat ook? Je hebt het over onderbuikgevoelens maar kunnen die gevoelens misschien ook niet soms iets met ons geweten te maken hebben? Hoe kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de Amerikaanse overheid zegt de belangen van de Oekraïense en de rest van de Europese bevolking op het oog te hebben terwijl ze mensen in hun eigen land gewoon laten creperen? Hoe kan het dat dit zelfs in de Europese gemeenschap het geval is? Hoeveel Europese politici ken jij die zich het lot aantrekken van of iets proberen te doen voor de ouderen die in Roemenië iedere winter winter weer in grote getalen op straat liggen dood te vriezen? Zonder dat er iemand naar ze omkijkt? Dit is binnen de Europese Unie, hè, waarvoor ze pretenderen verantwoording te dragen. he jij onze politici daar wel eens over gehoord? Het zijn vrijwel uitsluitend christelijke organisaties die het leed van deze mensen proberen te verzachten. Dorcas, het Leger des Heils, World Vision, Samaritan Purse en, godzijdank, nog vele andere. Maar jij bent blijkbaar van mening dat het allemaal harstikke de goede kant uitgaat. Hoeveel politici kun jij dan opnoemen die zich überhaupt over deze arme mensen bekommeren? Jij vindt dat het allemaal steeds beterder en beterder wordt. Had je maar gelijk. 

 

Dit is een typisch voorbeeld van doelpalen verschuiven.. En dat doe je maar lekker met iemand anders.

Tevens weiger ik te geloven dat bijna alleen maar christelijke organisaties iets willen doen aan het leed van mensen.. Zal ook te maken hebben met je onderbuik gevoelens denk ik. Kom maar met de cijfers..

www.fondsenwerving.nl/verdieping/artikel/2020/04/15/Geven-in-Nederland-2020-nog-nooit-gaven-we-zo-veel-aan-goede-doelen

Zelf geef ik ook veel aan goede doelen en aan instanties die goede doelen hebben (Amnesty, Rode kruis, Dorcas etc)..

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Noppert1998:

 

Dit is een typisch voorbeeld van doelpalen verschuiven.. En dat doe je maar lekker met iemand anders.

Tevens weiger ik te geloven dat bijna alleen maar christelijke organisaties iets willen doen aan het leed van mensen.. Zal ook te maken hebben met je onderbuik gevoelens denk ik. Kom maar met de cijfers..

www.fondsenwerving.nl/verdieping/artikel/2020/04/15/Geven-in-Nederland-2020-nog-nooit-gaven-we-zo-veel-aan-goede-doelen

Zelf geef ik ook veel aan goede doelen en aan instanties die goede doelen hebben (Amnesty, Rode kruis, Dorcas etc)..

 

 

Hartstikke goed van je. Dat meen ik. Tegelijkertijd ontgaat het je blijkbaar dat de vorige eeuw de bloedigste is geweest in de menselijke geschiedenis, daarmee jouw vooruitgangsgeloof volslagen ongeloofwaardig makende. Wat deze eeuw ons gaat brengen weten we nog niet maar het ziet er bepaald niet hoopvol uit. Het spijt me als ik je in jouw utopische verwachtingen  teleurstel. Het is goed om positief te zijn maar niet om naïef te zijn en de huidige realiteit te ontkennen. Ik ben persoonlijk zelfs zeer positief maar op geheel andere gronden dan jij. We krijgen nog enorme problemen maar uiteindelijk wordt er van hogerhand ingegrepen. Ik denk dat wij dit nog gaan meemaken, ondanks al ons ongeloof. Wij zijn de laatste generatie in deze wereldbedeling. Ik verzin dit niet maar het is wat de Bijbel ons vertelt. De wonderlijke en door bijna niemand voor mogelijk gehouden heroprichting van de staat Israël. De terugkeer van het Joodse volk naar het land van haar oorsprong, geheel in lijn volgens de profeten, na duizenden jaren. De generatie dit dit zou meemaken. De vijgenboom (let daarop, weet dan) en de andere bomen die weer zouden gaan uitbotten, niet alleen Israël maar ook de andere Bijbelse landen om Israël heen. Je ziet het gewoon voor je ogen gebeuren. Uiteindelijk mondt dit uit in de totale overwinning van de enige rechtmatige en werkelijk waardige koning van deze wereld en de oprichting van zijn rechtvaardige koninkrijk. Ik ben er voor honderd procent van overtuigd dat wij dit gaan meemaken, jij ook.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Willempie:

Hartstikke goed van je. Dat meen ik. Tegelijkertijd ontgaat het je blijkbaar dat de vorige eeuw de bloedigste is geweest in de menselijke geschiedenis, daarmee jouw vooruitgangsgeloof volslagen ongeloofwaardig makende. Wat deze eeuw ons gaat brengen weten we nog niet maar het ziet er bepaald niet hoopvol uit. Het spijt me als ik je in jouw utopische verwachting teleurstel. Het is goed om positief te zijn maar niet om naïef te zijn en de huidige realiteit te ontkennen. Ik ben persoonlijk zelfs zeer positief maar op geheel andere gronden dan jij.  

Je leest niet wat de links zeggen? Die hebben cijfers. Veel beter dan onderbuikgevoelens waar mensen aan lijden.

Zo heb je elk jaar een onderzoek onder Nederlanders over hun gevoel voor de toekomst. Ze zijn altijd positief over de eigen toekomst maar over de toekomst van ons allemaal minder.. 

ALS Christus terug zou komen als het slecht gaat dan had hij vorige eeuw moeten komen, en niet deze eeuw. Dus je bent weer doelpalen aan het verschuiven en doet alsof ik naïef ben. Maar nogmaals, cijfers liegen niet. Ons gevoel wel.

Minder armoede, meer gezondheid, gemiddelde leeftijd is zelfs verdubbeld. 

www.volksgezondheidtoekomstverkenning.nl/c-vtv/trendscenario-update-2020/sterfte-en-levensverwachting#:~:text=De%20levensverwachting%20stijgt%20van%2081,bijna%204%20jaar%20bij%20krijgen.

 

www.eoswetenschap.eu/gezondheid/loopt-de-eerste-mens-die-150-jaar-wordt-al-rond

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Straks krijgen we de  clash tussen de BRIC-landen en het Westen, zo heel moeilijk is dat niet.

In tegenwoordigheid bestaat er geen straks.

De Griekse filosoof Epictetus zei al: kijk naar jouw interpretatie van de situatie. Meestal heb je geen last van wat er gebeurt, maar van je ideeën daarover. Ik heb nooit ideeën over WO3 of de clash tussen de BRIC-landen en het Westen.  Waarmee we met iemands interpretatie al kunnen opmaken hoe de persoon is.  Appeltje eitje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

In tegenwoordigheid bestaat er geen straks. De Griekse filosoof Epictetus zei al: kijk naar jouw interpretatie van de situatie. Meestal heb je geen last van wat er gebeurt, maar van je ideeën daarover. Ik heb nooit ideeën over WO3 of de clash tussen de BRIC-landen en het Westen.  Waarmee we met iemands interpretatie al kunnen opmaken hoe de persoon is.  Appeltje eitje.

Die clash tussen de BRIC-landen en het Westen gebeurt in tegenwoordigheid, volop bezig. 'Straks' is daarom enkel het vervolg in het voortschrijdende hier en nu, een manier van spreken.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hopper:

Meestal heb je geen last van wat er gebeurt, maar van je ideeën daarover.

image.thumb.png.67c53d94091335215b88121f9605c1e0.png

12 uur geleden zei Willempie:

Getallen bestonden al lang voordat mensen die ontdekten, net zoals de natuurwetten al bestonden voordat mensen die ontdekten.

Straks gaat het nog kloppen, dat de dyade getallen baart. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Aan geleerde mensen die denken zelf niet onderhevig te zijn aan de paradigmashifts die ze maar al te graag promoten, stel je maar beter geen hulpvragen ter preventie van erger.

Voor hulpvragen raadpleeg ik mijn eigen computer, die baart ook getallen en is beter in rekenen dan ik zelf.   Hij is ook geleerder dan ik zelf , in minder dan 1 seconde kan hij woorden verklaren waar ik de betekenis niet van ken.  Hoe zullen we die wiskundige God gaan noemen?  De Grote Gieg?  En Geometrie was zijn Zoon?

Excuses voor deze melige grapjes-onzin verder natuurlijk.  Ik kan dit op geen enkele wijze meer serieus nemen TTC.  Het heeft ook niks van doen met Jezus en de Bergrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Hopper:

Voor hulpvragen raadpleeg ik mijn eigen computer, die baart ook getallen en is beter in rekenen dan ik zelf.   Hij is ook geleerder dan ik zelf , in minder dan 1 seconde kan hij woorden verklaren waar ik de betekenis niet van ken.  Hoe zullen we die wiskundige God gaan noemen?  De Grote Gieg?  En Geometrie was zijn Zoon? Excuses voor deze melige grapjes-onzin verder natuurlijk.  Ik kan dit op geen enkele wijze meer serieus nemen TTC.  Het heeft ook niks van doen met Jezus en de Bergrede.

Het is beter om het onderwerp buitenspel te laten, dan bergen die niet bestaan te verzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het is beter om het onderwerp buitenspel te laten, dan bergen die niet bestaan te verzetten.

Het verzetten van bergen dient metaforisch te worden opgevat aangezien bulldozers rond het begin van de jaartelling nog niet bestonden.

Ken je de uitdrukking ergens rotsvast van overtuigd te zijn? Welnu, als ik die overtuiging opblaas met dynamiet heb ik daarnet een berg verzet! Maar er zijn ook beschaafdere methoden, zoals twee aan twee langs de deuren gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Piebe:

Het verzetten van bergen dient metaforisch te worden opgevat aangezien bulldozers rond het begin van de jaartelling nog niet bestonden. Ken je de uitdrukking ergens rotsvast van overtuigd te zijn? Welnu, als ik die overtuiging opblaas met dynamiet heb ik daarnet een berg verzet! Maar er zijn ook beschaafdere methoden, zoals twee aan twee langs de deuren gaan.

Bronkennis mag dan wel tijdloos zijn, het zegt niets over de vele variaties hoe een hamer te hanteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid