Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

4 uur geleden zei TTC:

Aforismen bedenken is redelijk moeilijk zonder eerst een goed beeld te hebben waar ze naar zouden moeten verwijzen, maar aforismen zijn er wel in overvloed.

Ik ben niet goed in het bedenken van aforismen.  Dat is omdat ik weet dat de aforisme nooit uitgelegd mag worden, dat is als een mop uitleggen, dat pakt nooit goed uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Ik ben niet goed in het bedenken van aforismen.  Dat is omdat ik weet dat de aforisme nooit uitgelegd mag worden, dat is als een mop uitleggen, dat pakt nooit goed uit.

Denk dat we al blij mogen zijn dat je Jezus begrepen hebt, zo hoef je dat zelf niet te bedenken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Als je niet begrijpt wat TTC bedoelt is dat geen excuus om hem te beledigen. 

Weer iemand die denkt dat domheid slimheid is en dat de ander de domme niet begrijpt.. Zo werken ze waarschijnlijk ook in psychologische huizen..

 

Mag ik een kopje thee van jou, met suiker graag

"zes ons snoep koste in 1920 nog maar een guldencent, wist je dat"

Maar mag ik een kopje thee met suiker alsjeblieft

"vijf vissen en drie broden, dat is nog niet eens zo veel"

Laat maar, de thee is nu toch al koud

"Abe Lenstra was de beste voetballer in zijn tijd, beter nog dan Pirlala"

 

Feit is dat ik het had over oude religies en hij begint over de snorkels. En dit heb je echt in dit topic in overvloed. Dat Hopper nog serieus op hem reageert laat zien dat hij ook enkel zender is en geen ontvanger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noppert1998:

Feit is dat ik het had over oude religies en hij begint over de snorkels. En dit heb je echt in dit topic in overvloed. Dat Hopper nog serieus op hem reageert laat zien dat hij ook enkel zender is en geen ontvanger.

Gelet op onder andere de globale digitaliseringstrend, de beschikbaarheid van goedkope sociale technologie en de ontwikkeling van concepten rond zelforganisatie zullen we in veel contexten nieuwe balansen moeten zoeken tussen verticaal en horizontaal organiseren. Vooralsnog is hun impact vaak nog heel gering en blijft de opschaalbaarheid lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Misschien dat we voor dat helikoptergeld van Friedman en Bernanke beter drones kunnen inzetten, maakt veel minder lawaai.

Ik heb geen idee, arm van geest bemoeit zich niet zo met helikoptergeld .  Monopoly spelen was al moeilijk genoeg voor me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Helikoptergeld is een metafoor voor schuldenvrij geld dat ons herinnert aan bronkennis, of de neutraliteit van geld. 

Arm van geest wil ook zeggen dat de geest niet meer gehecht is aan geld.  Schuldenvrij geld interesseert me nog minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Dat is wat de neutraliteit van geld dan ook wil zeggen, er is geen schaarste aan. 

Interessanter is dat de mens zelf niet schuldenvrij is.  Onze ziel is belast met schuld.  Deze moet door de mens worden afbetaald in dit leven, anders kan hij niet arm van geest worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Interessanter is dat de mens zelf niet schuldenvrij is.  Onze ziel is belast met schuld.  Deze moet door de mens worden afbetaald in dit leven, anders kan hij niet arm van geest worden.

Dit meen je hopelijk niet want de mens is uiteraard nooit in staat zijn schuld af te lossen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Dit meen je hopelijk niet want de mens is uiteraard nooit in staat zijn schuld af te lossen.  

In Christus (Mij) is de mens schuldenvrij. Het kleine mij (ego) wordt dan Mij.  Veel gelovigen echter houden de opvatting er op na dat Jezus is gestorven voor onze zonden.   Maar dat betekent nog niet dat de mens achterover kan leunen en zijn schuld niet hoeft af te lossen.  Zoals ik het zie is het zo dat Jezus de Logos is (Ik was voordat Abraham was). Voor verklaring van de Logos (het Woord) zie ook de ik-ben-sprekingen van Jezus.  Mensen kunnen in geestelijke zin 'inwonen' in die Logos, alleen noemen we het dan 'Christus'.

Dan worden de zaligsprekingen ook werkelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

In Christus (Mij) is de mens schuldenvrij. Het kleine mij (ego) wordt dan Mij.  Veel gelovigen echter houden de opvatting er op na dat Jezus is gestorven voor onze zonden.   Maar dat betekent nog niet dat de mens achterover kan leunen en zijn schuld niet hoeft af te lossen.  Zoals ik het zie is het zo dat Jezus de Logos is (Ik was voordat Abraham was). Voor verklaring van de Logos (het Woord) zie ook de ik-ben-sprekingen van Jezus.  Mensen kunnen in geestelijke zin 'inwonen' in die Logos, alleen noemen we het dan 'Christus'.

Dan worden de zaligsprekingen ook werkelijkheid.

Het Bijbelse evangelie (het goede nieuws) vertelt ons dat onze schuld niet afgelost hoeft te worden omdat dat dit al gedaan is. "Het is volbracht."

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hopper:

Interessanter is dat de mens zelf niet schuldenvrij is.  Onze ziel is belast met schuld.  Deze moet door de mens worden afbetaald in dit leven, anders kan hij niet arm van geest worden.

Wellicht de laatste berichten niet degelijk kunnen verwerken, straks misschien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Over welke schuld gaat het hier precies? 

Onze individuele schuld (want hebben wij er alles aan gedaan om anderen te helpen?) en onze collectieve schuld (want wij zijn ook deel van de mensheid die zoveel schade aanricht).    

37 minuten geleden zei Hopper:

Dan hang jij dus de opvatting aan dat Jezus het vuile werk al heeft opgeknapt.  

Hij heeft alle schuld op zichzelf genomen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Willempie:

Onze individuele schuld (want hebben wij er alles aan gedaan om anderen te helpen?) en onze collectieve schuld (want wij zijn ook deel van de mensheid die zoveel schade aanricht).  

Kunnen dan slechts hopen dat het geen verhaal wordt om naar schuldigen te blijven zoeken, maakt allerhande opties beslist niet transparanter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Dan hang jij dus de opvatting aan dat Jezus het vuile werk al heeft opgeknapt.  

Hehe, dat is ook de bijbelse boodschap..

 

Jij bent de enige die in Christus Mij ziet, het hogere zelf voor de esoterici. Totaal andere zienswijze. En ook een zienswijze die je niet kan staven met de bijbel. Zoals ik al tig keer schrijf.

bewerkt door Noppert1998
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geĂŻntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid