Spring naar bijdragen

Kun je als christen of volgeling van Jezus nog wel vlees eten?

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei sjako:

Ziel kan verschillende betekenissen hebben. Hier heeft ziel de betekenis van het leven zelf. Aangezien het leven heilig is, is bloed dat ook. Zelfs nog meer eigenlijk, want bloed heeft een zonde reinigende kracht.

Zoals ik al eerder schreef is alleen de vrije wil heilig, en deze wordt van God uit niet beperkt. Iets niet doen omdat het niet mag heeft voor God geen enkele waarde. Vandaar dat Jezus ons maar één gebod gegeven heeft waarin alles besloten ligt en de grondwet wordt vervult. Alle ge- en verboden die worden gepredikt stoten dus omver wat heilig is, de vrije wil. En degenen die menen dat ze deze ge- en verboden moeten navolgen om naar Gods wil te leven vergissen zich. God beoordeelt alleen de graad van liefde in ons hart die zich uit in de liefde voor de medemens. Dat is alles wat Hem bekoort, dat is alles wat Hij van ons verlangt; dat wij onszelf uit vrije wil omvormen tot een liefdevol mens ter ere van God de Vader die de Liefde zelf is en uit Zijn overgrote liefde alles heeft geschapen wat bestaat en in dit ook in stand houdt. De Liefde is de grondwet, er geen andere weg die naar de Vader leidt ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Of je wel of niet vlees mag eten, is een persoonlijke afweging die je zelf moet maken. Je eigen geweten zal samen met het Evangelie daarin leidend zijn. In de christelijke geloofstraditie is het ech

“Niets wat de mond ingaat, kan een mens verontreinigen”. Als je dat wel denkt moet je je afvragen of je echt weet wat “mens” is.  Het komt allemaal neer op zelfkennis.  Ben je vlees en bloed, of

Dit is fundamentalistisch gemekker dat heel precies overeenkomt met evangelischen die beweren niet religieus te zijn. Een ingebeelde Jezus en een geidealiseerd paradijselijk verleden, generalisat

12 minuten geleden zei Mohawk:

Met de woorden "naar zijn aard" wordt de weerspannigheid bedoelt van de zielen die in de materiële vormen zijn ondergebracht

Hoe kom je daar nu weer bij. Ieder dier heeft zijn eigen lichaam en gedrag. Het zou heel goed kunnen dat uit basisdieren alle andere dieren zijn ontstaan. Bijv uit de wolf is de hond ontstaan. De aard van de hond is in principe nog steeds de wolf.

Zojuist zei Mohawk:

Zoals ik al eerder schreef is alleen de vrije wil heilig

Je kan zoveel schrijven, maar ik luister toch liever naar Gods woord en die zegt toch heel wat anders. Het is aan jou wat je ermee doet. Het is jou leven.

2 minuten geleden zei Mohawk:

De Liefde is de grondwet, er geen andere weg die naar de Vader leidt ...

Ja, maar die liefde moet je wel uiten. Door alles voor jezelf te houden uit je geen liefde. Door juist in Jezus voetsporen te lopen uit je liefde en laat je zien dat je geloofd. Satan geloofd ook, maar hij siddert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Je kan zoveel schrijven, maar ik luister toch liever naar Gods woord en die zegt toch heel wat anders. Het is aan jou wat je ermee doet. Het is jou leven.

Je luistert niet naar Gods woord. Je luistert naar de dwaling die je wordt gepredikt door leraren die niet door God zelf zijn aangewezen om te onderrichten. Je bent er zelfs trots op dat Gods woord wordt veranderd door vertalers die in hun duisternis van geest menen te weten hoe Gods woord dient te worden uitgelegd, die adviezen ombuigen in geboden en vanwege hun duisternis van geest nooit tot inzicht van de waarheid kunnen komen. Maar het siert je dat je zegt: het is aan jou wat je ermee doet, het is jouw leven. Dat toont in ieder geval nog een beetje respect voor mijn vrije wil die heilig is. Al vraag ik me af of je mij die vrijheid uit liefde laat of uit geestelijke arrogantie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mohawk:

Je luistert niet naar Gods woord.

Ik laat Gods woord maar antwoord geven. 
2 Johannes 6 

En dit betekent liefde: dat we naar zijn geboden blijven leven. Dit is het gebod dat jullie vanaf het begin hebben gehoord: dat jullie die weg moeten blijven volgen.  7 Want er zijn veel bedriegers in de wereld verschenen, degenen die niet erkennen dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de bedrieger en de antichrist.

Dit zegt genoeg denk ik.

11 minuten geleden zei Mohawk:

Je bent er zelfs trots op dat Gods woord wordt veranderd door vertalers

Vertalen is niet woord voor woord ‘vertalen’ maar zo vertalen dat de ware betekenis naar voren komt. Verder zijn we nu uitgepraat denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Ik ga een heel eind met je mee in deze redenering. Echter, ik zoek een verklaring voor de veelheid aan denominaties. Ik ken veel mensen die ik als oprecht waarheid zoekend christen beschouw. Maar er toch zeer verschillende visies op na houden. Zelfs @thombeschouw ik als oprecht christen terwijl ik zijn visie echt niet deel.

De veelheid aan dominaties is het gevolg van de dwaling die door Gods tegenstander in de wereld is verspreid. Jezus heeft ons niet opgeroepen kerkelijke organisaties op te richten. Jezus heeft ons opgeroepen deel uit te maken van de ware kerk, die op het geloof in Zijn gebod van de liefde is gegrondvest. De ware kerk van Christus is heel iets anders dan kerkelijke organisaties die menen de wijsheid in pacht te hebben. Die in hun hoogmoed er ook niet voor terugdeinzen om de mensen een juk van geboden op te leggen die God de mens niet gegeven heeft, die hun macht willen vergroten door hun aanhang onder bedreiging van uitsluiting te dwingen deze door hen gestelde geboden na te leven. Die er ook niet voor terugdeinzen de bijbelse geschriften aan te passen, zodat de dwaling niet opgemerkt wordt door hun aanhang die zich uitsluitend voedt met deze verontreinigde leer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mohawk:

De veelheid aan dominaties is het gevolg van de dwaling die door Gods tegenstander in de wereld is verspreid. Jezus heeft ons niet opgeroepen kerkelijke organisaties op te richten. Jezus heeft ons opgeroepen deel uit te maken van de ware kerk, die op het geloof in Zijn gebod van de liefde is gegrondvest. De ware kerk van Christus is heel iets anders dan kerkelijke organisaties die menen de wijsheid in pacht te hebben. Die in hun hoogmoed er ook niet voor terugdeinzen om de mensen een juk van geboden op te leggen die God de mens niet gegeven heeft, die hun macht willen vergroten door hun aanhang onder bedreiging van uitsluiting te dwingen deze door hen gestelde geboden na te leven. Die er ook niet voor terugdeinzen de bijbelse geschriften aan te passen, zodat de dwaling niet opgemerkt wordt door hun aanhang die zich uitsluitend voedt met deze verontreinigde leer.

Heldere woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 29-3-2021 om 11:59 zei sjako:

Ik laat Gods woord maar antwoord geven. 
2 Johannes 6 

En dit betekent liefde: dat we naar zijn geboden blijven leven. Dit is het gebod dat jullie vanaf het begin hebben gehoord: dat jullie die weg moeten blijven volgen.  7 Want er zijn veel bedriegers in de wereld verschenen, degenen die niet erkennen dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de bedrieger en de antichrist.

Dit zegt genoeg denk ik.

Vertalen is niet woord voor woord ‘vertalen’ maar zo vertalen dat de ware betekenis naar voren komt. Verder zijn we nu uitgepraat denk ik.

Hier wreekt zich wederom dat veel Christenen zich vastgeketend hebben aan de ritualistisch-dogmatische verering van de (onbegrepen) betekenis van het begrip "Woord".

Zij menen dat het Woord samenvalt met de onbetwistbare waarheid van de teksten die zij zelf bijeen geschreven en bijeen gesprokkeld hebben. En dan durven ze ook te beweren dat de liefde van God en die van Jezus daarmee samenvalt. Allemaal stierenschijt, zeker als je bedenkt dat al die woorden onderling vaak conflicteren.

De liefde van God en de liefde van Jezus is het beschermen en ondersteunen van de meest kwetsbaren en lijdenden in Zijn schepping en daaronder vallen ook de dieren.  Laat je ze zinloos slachten en lijden om "lekker" te kunnen eten dan heb je de boodschap van Jezus onvoldoende begrepen, in mijn ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei zendeling:

Hier wreekt zich wederom dat veel Christenen zich vastgeketend hebben aan de ritualistisch-dogmatische verering van de (onbegrepen) betekenis van het begrip "Woord".

Zij menen dat het Woord samenvalt met de onbetwistbare waarheid van de teksten die zij zelf bijeen geschreven en bijeen gesprokkeld hebben. En dan durven ze ook te beweren dat de liefde van God en die van Jezus daarmee samenvalt. Allemaal stierenschijt, zeker als je bedenkt dat al die woorden onderling vaak conflicteren.

De liefde van God en de liefde van Jezus is het beschermen en ondersteunen van de meest kwetsbaren en lijdenden in Zijn schepping en daaronder vallen ook de dieren.  Laat je ze zinloos slachten en lijden om "lekker" te kunnen eten dan heb je de boodschap van Jezus onvoldoende begrepen, in mijn ogen

Een goed stuk waarbij je de spijker regelmatig op de kop slaat.  Maar in de laatste zin vlieg je de bocht uit door precies dat te doen wat je anderen daarvoor kwalijk neemt: De waarheid halen uit teksten die zelf geschreven of verzameld zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites