Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei TTC:

Synchroniciteit kan over kleine wondertjes gaan, in relatie tot de oneindigheid van het Zijn is dit misschien amper het vermelden waard. Wanneer we echter een aantal praktisch maken dan wordt het een heel ander verhaal, en toch blijft het in essentie over kleine dingen gaan.  Mysterieus is het niet, tenzij je hier nog nooit van gehoord hebt, dan geloof je het aanvankelijk misschien niet, maar toch waar. 

Ik geloof je wel hoor

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar dat verandert niets

Dan verandert het niets, de logica zelve.

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik geloof je wel hoor.

Wat als lastig ervaren kan worden zijn de kloven die ontstaan naarmate een herstel- en/of groeiproces vordert, kennismatig, cultureel, bewustzijn en bijgevolg ook in de communicatie hierover. Op deze manier komen we tot vragen die ook tot enig wenkbrauwgefrons kunnen leiden, of zelfs gewoon aan de aandacht ontglippen en geen betekenis hebben, enig gevoel of raakvlak ontbreekt. Luxevragen zijn het, zoals wat we nu precies gaan doen met al onze vrije tijd wanneer we nog maar 15 uur per week hoeven te werken, enig idee? En het ware potentieel wordt misschien nog iets totaal anders, wie weet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Dan verandert het niets, de logica zelve.

Wat als lastig ervaren kan worden zijn de kloven die ontstaan naarmate een herstel- en/of groeiproces vordert, kennismatig, cultureel, bewustzijn en bijgevolg ook in de communicatie hierover. Op deze manier komen we tot vragen die ook tot enig wenkbrauwgefrons kunnen leiden, of zelfs gewoon aan de aandacht ontglippen en geen betekenis hebben, enig gevoel of raakvlak ontbreekt. Luxevragen zijn het, zoals wat we nu precies gaan doen met al onze vrije tijd wanneer we nog maar 15 uur per week hoeven te werken, enig idee? En het ware potentieel wordt misschien nog iets totaal anders, wie weet?

15h per week werken? Dat doe ik soms op 1 dag lol.

En voor wie werken? Dat genocidaal koningshuis? Hun hofnarren? Hun opzegpremies? Ik weet het niet....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, wat zouden we dan doen met onze vrije tijd? 

Werken voor onszelf? Wat gaan we in die 15h doen? Werken voor wie of wat?

Beter is dat we eerst zelfvoorzienend worden, daar willen velen met man en macht aan werken. Anders, veel succes werkvolk te vinden lol. 

Ghetto’s en hofnarren pleasen of inzetten op eigen mensen. Geen middenweg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Werken voor onszelf? Wat gaan we in die 15h doen? Werken voor wie of wat? Beter is dat we eerst zelfvoorzienend worden, daar willen velen met man en macht aan werken. Anders, veel succes werkvolk te vinden lol. 

Er staat alleen de vraag wat we met onze vrije tijd zouden doen, niet al het andere. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Dan verandert het niets, de logica zelve.

Wat als lastig ervaren kan worden zijn de kloven die ontstaan naarmate een herstel- en/of groeiproces vordert, kennismatig, cultureel, bewustzijn en bijgevolg ook in de communicatie hierover. Op deze manier komen we tot vragen die ook tot enig wenkbrauwgefrons kunnen leiden, of zelfs gewoon aan de aandacht ontglippen en geen betekenis hebben, enig gevoel of raakvlak ontbreekt. Luxevragen zijn het, zoals wat we nu precies gaan doen met al onze vrije tijd wanneer we nog maar 15 uur per week hoeven te werken, enig idee? En het ware potentieel wordt misschien nog iets totaal anders, wie weet?

Ja, pampervraagjes 

Mensen zijn aan het overleven en deze man vraagt zich af wat die met z'n vrije tijd moet doen 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niets vergeten, herinnerd ja... de ernst ervan is wat ze is... causaliteit zal dat nog afhandelen, in de zegen van tijd.

Synchroniciteit is a-causaal.

27 minuten geleden zei leren_schoen:

Ja, pampervraagjes. Mensen zijn aan het overleven en deze man vraagt zich af wat die met z'n vrije tijd moet doen 

Dit onderwerp is perfect voor je, alles werd voorzien. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben voor causaliteit, wat velen helderziend maakt. Zonder de new age connatie.  Having done all to stand.... don't change. 

Vrees dat je heel die tijd iets ontgaan is, zo wonderbaarlijk is het. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar dat denk ik andersom ook Intussen ben ik aan het ontnuchteren, nog 3? maandjes en de boel staat samengevat.... Censor that.

Kennen het mechanisme onderhand wel. 

3 minuten geleden zei leren_schoen:

Heb de vraag al beantwoord voor je. 

Ja, ik denk niet dat we mogen klagen, verrijkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Kennen het mechanisme onderhand wel. 

Ja, ik denk niet dat we mogen klagen, verrijkend.

Ik ben daar al mee bezig he? Ik ga zelfs een domeinnaam en webspace kopen. Maar dat is pas op het laatste omdat je per jaar betaald he.

Zie maar eens in dat script, dat is geen tjin tok maar echt merchandise he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben daar al mee bezig he? Ik ga zelfs een domeinnaam en webspace kopen. Maar dat is pas op het laatste omdat je per jaar betaald he. Zie maar eens in dat script, dat is geen tjin tok maar echt merchandise he.

Het is ook nooit zo geweest, dan heb je niet veel aan synchroniciteit, mysterieus is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei leren_schoen:

Heb de vraag al beantwoord voor je. 

Veel citaten worden pas levendig wanneer ze ook geflankeerd worden door concreet operationele voorbeelden die betrekking hebben op de realiteit die we als normaal percipiëren, en wanneer het specifiek handelt over tijdloze concepten dan kan dit tot vreemde observaties en tragisch absurde situaties leiden. En veel erger, we kunnen hier ook om de haverklap in verstrikt raken met alle gevolgen van dien, dialoog quasi onmogelijk, hoe hoopvol ook. Fascinerend is het, alsof magie en wonder werkelijk deel uitmaken van het alledaagse leven, niet zomaar wat.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Fascinerend is het, alsof magie en wonder werkelijk deel uitmaken van het alledaagse leven, niet zomaar wat.

Is normaal voor de gelovige. Alleen het ongeloof dooft de magie, verstoort het levenslicht. Synchroniciteit is constant en zit in elk moment en interactie.

tenor.gif

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Is normaal voor de gelovige. Alleen het ongeloof dooft de magie, verstoort het levenslicht. Synchroniciteit is constant en zit in elk moment en interactie.

Zo gaat het, het begint pas te schokken wanneer het zich aandient, en als magie en wonder door elkaar heen gebruikt worden, dikke miserie.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Synchroniciteit is niet iets om te bespreken maar wordt door ieder persoonlijk beleefd. Causaliteit is iets verder, je ziet het samenvallen voor het gebeurt.

Niets mag besproken worden, het mag de aandacht niet trekken door het schijnbaar averechtse te promoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Zo gaat het, het begint pas te schokken wanneer het zich aandient, en als magie en wonder door elkaar heen gebruikt worden, dikke miserie.

Niets mag besproken worden, het mag de aandacht niet trekken door het schijnbaar averechtse te promoten.

Dat mag wel. Begrijp me niet verkeerd;)

Ik wou zeggen dat synchroniciteit iets persoonlijks is en causaliteit voor iedereen opgaat.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid