Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ieder zijn weg en doelen. Eenheidsworst is passé.

Parawetenschappers beschouwen psychologie als een pseudowetenschap, simpelweg omdat er geen rekening gehouden wordt met een economie die berust op beperkte rationaliteit van waaruit in alle onwetendheid een nuchter oordeel vellen onmogelijk wordt gemaakt. Ja, deze voor de leek onnavolgbare zinnen krijg je dan, omdat we in alle integriteit iets eenvoudigs willen zeggen maar hier geen ontvankelijkheid voor kunnen vinden, geen tijd, onmogelijk het begrip en bijhorend inzicht, in blakende gezondheid en welzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

Ik luister nog mee, en geloof steeds minder in de redding waar jullie van getuigen.

Het element van samenhangende kennis gaat over kennisdeling, onderwijs en bewustwording. Het niet correct – doch systeemconform – inlichten van de bevolking maakt dat de ‘utopische gespletenheid’ aangemoedigd blijft. Langs de andere kant is er geen gebrek aan volwaardige alternatieven maar ze blijven ‘dode letter’. En erger, ‘het systeem’ laat ons conform denken en handelen waardoor nieuwe (andere) informatie niet makkelijk kan doorstromen tot het collectieve bewustzijn. Dit betekent finaal dat we onszelf gevangen houden binnen het hedendaagse paradigma. De menselijke keuze en het besluitvormingsproces staan centraal, niet het gemis aan oplossingen. Aandacht, ontvankelijkheid en correcte (samenhangende) informatie zijn primaire voorwaarden om ons te bevrijden uit deze hachelijke situatie, net zoals de bereidheid tot oprechte samenwerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het element van samenhangende kennis gaat over kennisdeling, onderwijs en bewustwording. Het niet correct – doch systeemconform – inlichten van de bevolking maakt dat de ‘utopische gespletenheid’ aangemoedigd blijft. Langs de andere kant is er geen gebrek aan volwaardige alternatieven maar ze blijven ‘dode letter’. En erger, ‘het systeem’ laat ons conform denken en handelen waardoor nieuwe (andere) informatie niet makkelijk kan doorstromen tot het collectieve bewustzijn. Dit betekent finaal dat we onszelf gevangen houden binnen het hedendaagse paradigma. De menselijke keuze en het besluitvormingsproces staan centraal, niet het gemis aan oplossingen. Aandacht, ontvankelijkheid en correcte (samenhangende) informatie zijn primaire voorwaarden om ons te bevrijden uit deze hachelijke situatie, net zoals de bereidheid tot oprechte samenwerking.

Mensen zijn geen robotten. 

Zojuist zei Fundamenteel:

Neenee je zei dat ik een kindermoordenaar en seksueel roofdier was. Waarop baseer je dat? En moet ik de rest van uw schrijven dan nog serieus nemen?

Ik dacht het niet...

Gaan we nou doen alsof we een moraliteit hebben, hou je moeder voor de gek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Mensen zijn geen robotten. 

Het zwaartepunt van onze samenleving ligt lager dan het potentieel dat we in ons dragen, hierdoor ontstaat de robottheorie. Mensen gaan de taal spreken van het systeem waardoor dat zo lijkt, zeker voor wie hiervoor wakker wordt en de bijzondere neveneffecten die daaruit kunnen volgen. Bekeken conform het systeem is de beoordeling dan ook totaal anders dan van buiten het systeem, wat op zich een inhoudelijke verklaring geeft voor het OPS-lijderschap. Nee, mensen zijn geen robotten, het systeem wordt auto-immuun gevoed omdat er ook niet ernstig over nagedacht wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daar gaat het niet over.

Je zei dat ik een seksueel roofdier en kindermoordenaar was.

Liegen is een doodzonde.

Zoals de oorlog bewijst wie er verrader is, is het voor mij makkelijk om te zeggen dat jij seksueel roofdier bent in oorlogssituaties. Lekker doen alsof iedereen voor jou moet zijn omdat je tegen seksuele roofdieren bent. Zoals jij over jou “mokkel” praat...pffft.

1 minuut geleden zei TTC:

Het zwaartepunt van onze samenleving ligt lager dan het potentieel dat we in ons dragen, hierdoor ontstaat de robottheorie. Mensen gaan de taal spreken van het systeem waardoor dat zo lijkt, zeker voor wie hiervoor wakker wordt en de bijzondere neveneffecten die daaruit kunnen volgen. Bekeken conform het systeem is de beoordeling dan ook totaal anders dan van buiten het systeem, wat op zich een inhoudelijke verklaring geeft voor het OPS-lijderschap. Nee, mensen zijn geen robotten, het systeem wordt auto-immuun gevoed omdat er ook niet ernstig over nagedacht wordt. 

Ik geloof er al niet meer in, die “redding”.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Zoals de oorlog bewijst wie er verrader is, is het voor mij makkelijk om te zeggen dat jij seksueel roofdier bent in oorlogssituaties. Lekker doen alsof iedereen voor jou moet zijn omdat je tegen seksuele roofdieren bent. Zoals jij over jou “mokkel” praat...pffft.

Alsof die mijn piemel tegen haar goesting ontvangt?

Je slaat door kerel.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid