Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Als we dat doel willen bereiken, werken we beter ook aan de verdeling onder mekaar. Wat hier op persoonlijk gebied een strijd van jewelste is. Er zijn tegenstanders die technieken en middelen op de mensheid toepassen. Bereik vergroten...

Heel eenvoudig dus, het bloedvergieten zit dus niet in de oplossingen maar in de reacties daarop, dat is onwetendheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

20 uur geleden zei TTC:

Heel eenvoudig dus, het bloedvergieten zit dus niet in de oplossingen maar in de reacties daarop, dat is onwetendheid. 

Ik ben bezig aan 6 boeken tegelijk. Css, html, jquery, java gewoon, php, ... Dat doe ik omdat te wetend zijn zeer frustrerend kan werken.

Dit komt in alle rust online op een betaalde server. Voorwaar zeg ik u, er is een complot gaande door diezelfde dat achter de ss stonden. Ze doen zelfs aan kinderoffers.

Door onwetendheid bloedt al reeds veel bloed. Mensen laten de tv zeggen wat ze moeten geloven, denken, wie te haten en wie tot vriend te nemen. En wij maar denken dat de EU vrede betekende, het is gewoon die organisatie achter Hitler in een nieuw jasje.

Ze moeten weG.... Ik roep er mijn Vader bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben bezig aan 6 boeken tegelijk. Css, html, jquery, java gewoon, php, ... Dat doe ik omdat te wetend zijn zeer frustrerend kan werken. Dit komt in alle rust online op een betaalde server. Voorwaar zeg ik u, er is een complot gaande door diezelfde dat achter de ss stonden. Ze doen zelfs aan kinderoffers. Door onwetendheid bloedt al reeds veel bloed. Mensen laten de tv zeggen wat ze moeten geloven, denken, wie te haten en wie tot vriend te nemen. En wij maar denken dat de EU vrede betekende, het is gewoon die organisatie achter Hitler in een nieuw jasje. Ze moeten weG.... Ik roep er mijn Vader bij.

Ga je de oerknal simuleren misschien? Misschien kan je even je licht opsteken bij al die anderen die hiermee bezig zijn. 

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Door onwetendheid bloedt al reeds veel bloed.

Wie als leek gezonde interesse toont in de GGZ raakt misschien overweldigd door de overvloed aan verklarende modellen, conflicterende meningen en adviezen, om finaal nog wat domme vragen te stellen en onherstelbare stoornissen te ontwikkelen. Parels worden knikkers en zaadjes bakstenen, slikken en verdringen, ongehoord en onbegrepen, hoop in schuiven, monddood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Ga je de oerknal simuleren misschien? Misschien kan je even je licht opsteken bij al die anderen die hiermee bezig zijn. 

Wie als leek gezonde interesse toont in de GGZ raakt misschien overweldigd door de overvloed aan verklarende modellen, conflicterende meningen en adviezen, om finaal nog wat domme vragen te stellen en onherstelbare stoornissen te ontwikkelen. Parels worden knikkers en zaadjes bakstenen, slikken en verdringen, ongehoord en onbegrepen, hoop in schuiven, monddood.

Ik geloof niet in de big bang.

Ik weet door geloof dat God sprak en het manifesteerde. Als wij spreken gaan die golven van de klank nog enige tijd verder. God Zijn Woord is oneindig. Die big bang, en alle wetenschap er rond is van goddelozen die iedereen in hun onwetendheid willen meetrekken.

De ggz komt niet op tegen onrecht, die leren ons ermee omgaan. Doe het in Zijn kracht.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik geloof niet in de big bang. Ik weet door geloof dat God sprak en het manifesteerde. Als wij spreken gaan die golven van de klank nog enige tijd verder. God Zijn Woord is oneindig. Die big bang, en alle wetenschap er rond is van goddelozen die iedereen in hun onwetendheid willen meetrekken. De ggz komt niet op tegen onrecht, die leren ons ermee omgaan. Doe het in Zijn kracht.

Het heeft eigenlijk wel iets van een tragische grap, wie zich vereenzelvigt met tijdloze concepten kan steeds hetzelfde blijven zeggen zonder begrepen te worden. Het enige wat dan nog gebeurt is dat je telkens dezelfde neveneffecten op je bord krijgt, waar je de tijdloze concepten als remedie voor in de plaats stelt. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het heeft eigenlijk wel iets van een tragische grap, wie zich vereenzelvigt met tijdloze concepten kan steeds hetzelfde blijven zeggen zonder begrepen te worden. Het enige wat dan nog gebeurt is dat je telkens dezelfde neveneffecten op je bord krijgt, waar je de tijdloze concepten als remedie voor in de plaats stelt. 

Sorry, ik ben terug in mijn schulp gekropen. Best dat ik zwijg...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Vorige keer was niet anders, de volgende reeks vonden we eeuwen geleden al terug.

Er gaat niets gesimuleerd worden maar chronologisch getoond worden voor de annalen der geschiedenis. Met screenshots van krantenkoppen en al. 

Er zijn slechte mensen die ervoor zorgden dat mensen als u naar de ggz moesten, dat ze afhankelijk en niet zelfstandig werden. Het is inderdaad al eeuwen zo. Zie wat ze met Jezus deden. Zie wat ze vandaag met mensen doen die niet meelopen.

wir haben das nicht gewusst,

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er gaat niets gesimuleerd worden maar chronologisch getoond worden voor de annalen der geschiedenis. Met screenshots van krantenkoppen en al. Er zijn slechte mensen die ervoor zorgden dat mensen als u naar de ggz moesten, dat ze afhankelijk en niet zelfstandig werden. Het is inderdaad al eeuwen zo. Zie wat ze met Jezus deden. Zie wat ze vandaag met mensen doen die niet meelopen. wir haben das nicht gewusst,

Praten over synchroniciteit is een ding, het ten gronde begrijpen nog een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Praten over synchroniciteit is een ding, het ten gronde begrijpen nog een ander.

Ik was daar niet over bezig, ik praat niet mee in die draad. Ik praat daar niet over wegens “zelfredzaamheid” :)

ieder het zijne, ik het mijne. The gates are closed en ik ga het vanuit hier en nu samenvatten, met de HEERE als getuige. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik was daar niet over bezig, ik praat niet mee in die draad. Ik praat daar niet over wegens “zelfredzaamheid” ieder het zijne, ik het mijne. The gates are closed en ik ga het vanuit hier en nu samenvatten, met de HEERE als getuige. 

Hadden het over systematische theologie, synchroniciteit valt hier moeilijk uit weg te redeneren. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Velen ervaren de synchroniciteit als de Heilige Geest.

Toegegeven, ik begrijp er nog maar weinig van maar intuïtief voel ik aan dat het wel logisch is, als steeds meer mensen zich vereenzelvigen met tijdloze concepten dan komen we collectief misschien los van het verleden, om zodoende de toekomst te scheppen. En ja, zo krijgt het OPS-lijderschap steeds meer inhoud die door iedereen begrepen kan worden, net zoals het E-pad deze conclusies eenvoudig toelaat. Althans, zo ervaar ik het toch, al doende voortschrijdend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Toegegeven, ik begrijp er nog maar weinig van maar intuïtief voel ik aan dat het wel logisch is, als steeds meer mensen zich vereenzelvigen met tijdloze concepten dan komen we collectief misschien los van het verleden, om zodoende de toekomst te scheppen. En ja, zo krijgt het OPS-lijderschap steeds meer inhoud die door iedereen begrepen kan worden, net zoals het E-pad deze conclusies eenvoudig toelaat. Althans, zo ervaar ik het toch, al doende voortschrijdend.

Op dat gebied willen we hetzelfde. Maar als het verleden en nu niet naar waarde geschat wordt, wat dan van morgen?

Ze voeden kinderen in leugens op van seksuele roofdieren. Zo wordt kritisch denken afgeleerd en gestigmatiseerd. Groepsdruk daarbij.

Ik heb laatst M hier eens laten meelezen als we over Epstein bezig waren. Ze kon haar ogen niet geloven. En je weet dat ze geen partij voor mij zOu nemen als ze vindt dat ik ongelijk kan hebben he.

En dan al die apps die ze op lange termijn heel veel schade aanbrengt, die psychologie daarachter is agenda. MK ultra, zeg ik al decennia. Nu komt de waarheid ervan boven.

Mar ik heb geleerd dat je het allemaal alleen moet doen. Zonder ggz, zonder vrienden, zonder lief, zonder steun. Olijene.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Op dat gebied willen we hetzelfde. Maar als het verleden en nu niet naar waarde geschat wordt, wat dan van morgen? Ze voeden kinderen in leugens op van seksuele roofdieren. Zo wordt kritisch denken afgeleerd en gestigmatiseerd. Groepsdruk daarbij. Ik heb laatst M hier eens laten meelezen als we over Epstein bezig waren. Ze kon haar ogen niet geloven. En je weet dat ze geen partij voor mij zOu nemen als ze vindt dat ik ongelijk kan hebben he. En dan al die apps die ze op lange termijn heel veel schade aanbrengt, die psychologie daarachter is agenda. MK ultra, zeg ik al decennia. Nu komt de waarheid ervan boven. Mar ik heb geleerd dat je het allemaal alleen moet doen. Zonder ggz, zonder vrienden, zonder lief, zonder steun. Olijene.

Hoe komen mensen die tijdloze concepten te weten? Is daar wel ruimte voor? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Hoe komen mensen die tijdloze concepten te weten? Is daar wel ruimte voor? 

Door degenen weg te halen die ze weerhouden? Ik durf ervoor te wedden dat je x en y maar tussen een massa moet laten lopen om dat probleem op te lossen.

Die draconische beveiliging is niet voor ons, maar voor hen. De vijand is niet de islam, die verspreiden ook geen virussen en verplichten geen vaccins .

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Door degenen weg te halen die ze weerhouden? Ik durf ervoor te wedden dat je x en y maar tussen een massa moet laten lopen om dat probleem op te lossen. Die draconische beveiliging is niet voor ons, maar voor hen. De vijand is niet de islam, die verspreiden ook geen virussen en verplichten geen vaccins .

Het lijkt logisch om te veronderstellen dat tijdloos tot niets leidt, ook ruimte zou dan wegvallen. Maar wat dit nu nog te maken heeft met de realiteit van alledag, ontgaat niet onbegrijpelijk wellicht velen. Maar uiteindelijk, het heeft er alles mee te maken, wanneer we een en ander pragmatischer gaan beschouwen, wat dan weer schokkend kan zijn en de emoties beroeren, dan wordt het praktische filosofie, allerminst dode letters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het lijkt logisch om te veronderstellen dat tijdloos tot niets leidt, ook ruimte zou dan wegvallen. Maar wat dit nu nog te maken heeft met de realiteit van alledag, ontgaat niet onbegrijpelijk wellicht velen. Maar uiteindelijk, het heeft er alles mee te maken, wanneer we een en ander pragmatischer gaan beschouwen, wat dan weer schokkend kan zijn en de emoties beroeren, dan wordt het praktische filosofie, allerminst dode letters.

Als we het beest/de duivel niet bij naam mogen noemen, komen we nergens. Maar ik ga hem nuances toedichten en verpersoonlijken in mensen door voorbeeld.

tick tock

De duivel is in de details en de details staan tussen de lijnen. We leven nu eenmaal tussen mensen die niet anders zijn dan de fascisten van weleer die hun bestuur verafgode. Politiek is adgodderij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als we het beest/de duivel niet bij naam mogen noemen, komen we nergens. Maar ik ga hem nuances toedichten en verpersoonlijken in mensen door voorbeeld. De duivel is in de details en de details staan tussen de lijnen. We leven nu eenmaal tussen mensen die niet anders zijn dan de fascisten van weleer die hun bestuur verafgode. Politiek is adgodderij. 

Het is een interessante gedachte, om eerst vrede op aarde te creëren en dan nieuwe duivels te verzinnen die vanuit de ruimte komen. Vandaag lijkt alles wel mogelijk, aan kennis en verbeeldingskracht geen gebrek, een aantal kan dat zelfs niet eens bevatten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is een interessante gedachte, om eerst vrede op aarde te creëren en dan nieuwe duivels te verzinnen die vanuit de ruimte komen. Vandaag lijkt alles wel mogelijk, aan kennis en verbeeldingskracht geen gebrek, een aantal kan dat zelfs niet eens bevatten. 

Maar het is hier en nu gaande. 

Beseft dat ik al sedert heel jong met die mensen geconfronteerd werd toen ze het pedo netwerk rond Dutroux dicht saneerde he.

Mensen die meelopen doen alles af als complot, maar die ouders leven nog elken dag met verdriet en rechtvaardigheid geschiedt niet. Dutroux zijn vrouw is reeds vrij en kreeg alle zorgen van hooggeplaatsten binnen de RKK.

1 plus 1 is altijd 2. Eerst rechtvaardigheid, dan vrede.

Operatie Kelk, hoe zit het daarmee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het is hier en nu gaande. Beseft dat ik al sedert heel jong met die mensen geconfronteerd werd toen ze het pedo netwerk rond Dutroux dicht saneerde he. Mensen die meelopen doen alles af als complot, maar die ouders leven nog elken dag met verdriet en rechtvaardigheid geschiedt niet. Dutroux zijn vrouw is reeds vrij en kreeg alle zorgen van hooggeplaatsten binnen de RKK. 1 plus 1 is altijd 2. Eerst rechtvaardigheid, dan vrede. Operatie Kelk, hoe zit het daarmee?

Deze definitie vind ik wel wat hebben: “Creativiteit is het vermogen om vanuit eigen bagage, op eigen wijze en onderzoekend te komen tot niet vanzelfsprekende ideeën, oplossingen en resultaten.” Het zou zomaar de synthese van al m’n stoornissen kunnen zijn, al zal het logischerwijs niet vanzelfsprekend zijn om dat snel verkocht te krijgen, ondanks vanzelfsprekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Deze definitie vind ik wel wat hebben: “Creativiteit is het vermogen om vanuit eigen bagage, op eigen wijze en onderzoekend te komen tot niet vanzelfsprekende ideeën, oplossingen en resultaten.” Het zou zomaar de synthese van al m’n stoornissen kunnen zijn, al zal het logischerwijs niet vanzelfsprekend zijn om dat snel verkocht te krijgen, ondanks vanzelfsprekend.

Maar het hoeft niet verkocht te worden.

Ik ben die nuances leveren aan een massa strontziek. Gewoon ene keer uitschrijven en laten staan. De tijd is een machtige voedigsbodem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het hoeft niet verkocht te worden. Ik ben die nuances leveren aan een massa strontziek. Gewoon ene keer uitschrijven en laten staan. De tijd is een machtige voedigsbodem. 

Klopt, het wordt gewoon weggegeven, en dan gebeurt meestal het onwaarschijnlijke, amper geloofwaardig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Iemand die hard investeert er zelfs zijn laatste geld in Die Hard int engels eh De zon streelt mijn gelaat, weg vloeit de haat. 

Synchroniciteit kan over kleine wondertjes gaan, in relatie tot de oneindigheid van het Zijn is dit misschien amper het vermelden waard. Wanneer we echter een aantal praktisch maken dan wordt het een heel ander verhaal, en toch blijft het in essentie over kleine dingen gaan.  Mysterieus is het niet, tenzij je hier nog nooit van gehoord hebt, dan geloof je het aanvankelijk misschien niet, maar toch waar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid