Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Co-vid. Vaccine ID

Door het minimale dat ik kan bevatten en naar mijn bescheiden mening ook helpt om van deze wereld een betere plaats te maken, voel ik me genoodzaakt om dit publiek ter kennis te stellen. Ik had alleen niet verwacht dat ik er ook heel de wereld mee op stelten zou zetten, het stond nochtans zomaar in een doordeweeks boekje dat ik gelezen heb. Ja, en dan arrogant uitpakken met een E-herstelplan, het is natuurlijk ook maar een poging om er nog bij te horen, meer niet.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Door het minimale dat ik kan bevatten en naar mijn bescheiden mening ook helpt om van deze wereld een betere plaats te maken, voel ik me genoodzaakt om dit publiek ter kennis te stellen. Ik had alleen niet verwacht dat ik er ook heel de wereld mee op stelten zou zetten, het stond nochtans zomaar in een doordeweeks boekje dat ik gelezen heb. Ja, en dan arrogant uitpakken met een E-herstelplan, het is natuurlijk ook maar een poging om er nog bij te horen, meer niet.  

Een E dingens waar ge me niets van wilt nuanceren :)

Xal kik wel bij grof geweld blijvuh.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is als zeggen: zwijg over het complot tegen Jezus. Laat Hem maar in stilte sterven.

De enige knelpuntberoepen die geen knelpuntberoepen zijn, kennen we niet. De reden is evident, er kan pas een tekort aan iets zijn wanneer we ook weten aan wat een tekort is, een gat in de markt.

25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een E dingens waar ge me niets van wilt nuanceren.

Al duizend keer, maar doe maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

De enige knelpuntberoepen die geen knelpuntberoepen zijn, kennen we niet. De reden is evident, er kan pas een tekort aan iets zijn wanneer we ook weten aan wat een tekort is, een gat in de markt.

Al duizend keer, maar doe maar. 

E therapie is iets nieuws, en toen ik me openstelde zei je vlakaf dat het niets voor me was. Gij vergeet dat misschien, den deze niet. ;)

De knelpuntberoepen zijn bekend, maar we bouwen beter iets van 0 op. Schijt weer tot schijt herleiden anders? De lucht is nu beter, de natuur leeft terug op. Laten we 2 decennia in lockdown lite gaan en uw fluweelzachte paradigma shift ontstaat zelf. Mensen raadplegen nu al massaal alternatieven. 

Er is gewoon iets gaande wat in de weg zit, het gros vindt dat niet prioritair. Jij hebt je eigen strijd en zoektocht. Intussen is al veel van wat jaren vooraf voorspeld is uitgekomen en ook dit is geen complottheorie.

Ze willen u chippen, contact tracing, cash geld weg en draconisch in de gaten houden via AI als in China. Dat is de nu eenmaal de onverbloemde waarheid zoals ik ze samenvatte. Tijd zal u dat tonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

E therapie is iets nieuws, en toen ik me openstelde zei je vlakaf dat het niets voor me was. Gij vergeet dat misschien, den deze niet. De knelpuntberoepen zijn bekend, maar we bouwen beter iets van 0 op. Schijt weer tot schijt herleiden anders? De lucht is nu beter, de natuur leeft terug op. Laten we 2 decennia in lockdown lite gaan en uw fluweelzachte paradigma shift ontstaat zelf. Mensen raadplegen nu al massaal alternatieven. Er is gewoon iets gaande wat in de weg zit, het gros vindt dat niet prioritair. Jij hebt je eigen strijd en zoektocht. Intussen is al veel van wat jaren vooraf voorspeld is uitgekomen en ook dit is geen complottheorie. Ze willen u chippen, contact tracing, cash geld weg en draconisch in de gaten houden via AI als in China. Dat is de nu eenmaal de onverbloemde waarheid zoals ik ze samenvatte. Tijd zal u dat tonen.

E-therapie is eigenlijk al stokoud, het zijn altijd andere namen voor hetzelfde. Vergelijk het misschien met systematische theologie, sommigen nemen dat ernstig omdat ze het pragmatische nut daarvan ten diepste beseffen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Denkte dat het anders niet voor echt was misschien? Voorwaar, ik ben bereid. Ieder zijn instructies en handleiding. De mijn zijn niet van deze corrupte wereld waar kindermoordenaars de show draaien.

En wat je allemaal mist door dit te blijven doen, het is amper geloofwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Van mij mag het. Beter, ik wil het.

Dubbele bindingen lijken me zo’n beetje op die vraag om naar een God te zoeken die overal is, je kan alle richtingen uit en nergens is God te bespeuren. De dubbele binding oplossen geeft je dan het antwoord dat niemand ziet, wat dan weer logisch is voor de ene, onbegrijpelijk voor de andere. Daarom, met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen komen we al heel eind, zelfs wanneer achteraf ook dat een misvatting is gebleken, de hartenpijn niet te harden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Dubbele bindingen lijken me zo’n beetje op die vraag om naar een God te zoeken die overal is, je kan alle richtingen uit en nergens is God te bespeuren. De dubbele binding oplossen geeft je dan het antwoord dat niemand ziet, wat dan weer logisch is voor de ene, onbegrijpelijk voor de andere. Daarom, met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen komen we al heel eind, zelfs wanneer achteraf ook dat een misvatting is gebleken, de hartenpijn niet te harden.

Check dit eens: https://www.w3schools.com/js/js_arithmetic.asp javascript eerste les. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Check dit eens: https://www.w3schools.com/js/js_arithmetic.asp javascript eerste les. 

Systematische theologie vergt wellicht enige inspanning om alles op z'n specifieke niveau te beoordelen, het is dan ook meerlagig. 

  • Dubbele bindingen lijken me zo’n beetje op die vraag om naar een God te zoeken die overal is.
  • Je kan alle richtingen uit en nergens is God te bespeuren.
  • De dubbele binding oplossen geeft je dan het antwoord dat niemand ziet.
  • Wat dan weer logisch is voor de ene.
  • Onbegrijpelijk voor de andere.
  • Daarom, met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen komen we al heel eind.
  • Zelfs wanneer achteraf ook dat een misvatting is gebleken.
  • De hartenpijn niet te harden.

De beste manier om alles en iedereen belachelijk te maken en daar nog fier op te zijn ook, is door te trollen. Het enige dat niet gezien wordt, is te denken dat het niet gezien wordt, zo gaat het gewoon verder zonder dat er ook maar iets gezien wordt. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Systematische theologie vergt wellicht enige inspanning om alles op z'n specifieke niveau te beoordelen, het is dan ook meerlagig. 

  • Dubbele bindingen lijken me zo’n beetje op die vraag om naar een God te zoeken die overal is.
  • Je kan alle richtingen uit en nergens is God te bespeuren.
  • De dubbele binding oplossen geeft je dan het antwoord dat niemand ziet.
  • Wat dan weer logisch is voor de ene.
  • Onbegrijpelijk voor de andere.
  • Daarom, met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen komen we al heel eind.
  • Zelfs wanneer achteraf ook dat een misvatting is gebleken.
  • De hartenpijn niet te harden.

De beste manier om alles en iedereen belachelijk te maken en daar nog fier op te zijn ook, is door te trollen. Het enige dat niet gezien wordt, is te denken dat het niet gezien wordt, zo gaat het gewoon verder zonder dat er ook maar iets gezien wordt. 

Ja, systematische theologie, nu zie ik het als het zo geordend staat. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Je ziet het dus niet, dat wat gezien zou kunnen worden. 

Ik zag toen je het ordende wel uw bedoeling van systematische theologie ja. Maar daarmee heb ik de code niet gekraakt. Weet, ik heb thermossen koffie binnen en heb misschien 16 a 18 uur geleerd hoe je een deftig script moet schrijven. :)

Oei dat is nu al meer dan 24h als ge de pauze eraf trekt, morgen frisse geest.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zag toen je het ordende wel uw bedoeling van systematische theologie ja. Maar daarmee heb ik de code niet gekraakt. Weet, ik heb thermossen koffie binnen en heb misschien 16 a 18 uur geleerd hoe je een deftig script moet schrijven. Oei dat is nu al meer dan 24h als ge de pauze eraf trekt, morgen frisse geest.

De code van de dubbele binding, apart is het. Maar toch, het noemt allemaal religie, magie en wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid