Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja. Ik heb op de index een dropdown menu. Ik kan dat hyperlinken, maar niet naar een target. Die opent heel de link als nieuw. Zou beter zijn in tabel. En die tabel moet zichzelf aanpassen naar het scherm van de surfer. Dus website moet op smartphone en pc quasi identiek uiterlijk vertonen. Met een achtergrondafbeelding kan ik dat. Die tabel blijft mijn script vern...

Je bent expert, ken ik allemaal niets van. Ik gebruik dat enkel voort heel eenvoudige oefeningen waarin tijdloze attractors verweven zitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

Op 18-4-2020 om 11:29 zei Fundamenteel:

ik slik geen pillen. Zelfs geen pijnstiller bij hoofdpijn.

Interessant misschien, kwantumdenkers hebben een verhoogd gevoel voor drama en emotie door hun aparte kijk op de samenleving. Het ijveren voor een fluweelzachte paradigmashift is hier niet vreemd aan zoals gesuggereerd wil worden door het AB-perspectief, het potentieel dat een ethische upgrade impliceert maar zonder garantie op succes. Soms zijn ze quasi onnavolgbaar omdat ze met sprekend gemak hoppen tussen de twee paradigma’s, wat wordt mogelijk gemaakt door de integratie van derde orde impulsen. In metaforische zin zaadjes die parels zijn geworden en vrij gedeeld worden, dat wat de nieuwe GGZ faciliteert middels allerhande initiatieven. Maar wees voorzichtig, het zou immers ook kunnen dat je heel eenzaam wordt, machteloos met angst, zorg en weerzin het hedendaagse wereldtoneel beschouwend. Veel hoop, als liefde mag gedijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Interessant misschien, kwantumdenkers hebben een verhoogd gevoel voor drama en emotie door hun aparte kijk op de samenleving. Het ijveren voor een fluweelzachte paradigmashift is hier niet vreemd aan zoals gesuggereerd wil worden door het AB-perspectief, het potentieel dat een ethische upgrade impliceert maar zonder garantie op succes. Soms zijn ze quasi onnavolgbaar omdat ze met sprekend gemak hoppen tussen de twee paradigma’s, wat wordt mogelijk gemaakt door de integratie van derde orde impulsen. In metaforische zin zaadjes die parels zijn geworden en vrij gedeeld worden, dat wat de nieuwe GGZ faciliteert middels allerhande initiatieven. Maar wees voorzichtig, het zou immers ook kunnen dat je heel eenzaam wordt, machteloos met angst, zorg en weerzin het hedendaagse wereldtoneel beschouwend. Veel hoop, als liefde mag gedijen.

Ik ken die nieuwe ggz niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Die van die parels, enigszins verbazingwekkend dat mensen dat allemaal niet weten, hoe zouden ze hierover dan een mening kunnen vormen? 

Ik had het over de gewone ggz en ik dacht dat je met parels uw sociale alternatieven bedoelde.

Voor de rest word ik ff zot van die codes. Verrijk me eens over die nieuwe ggz.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik had het over de gewone ggz en ik dacht dat je met parels uw sociale alternatieven bedoelde. Voor de rest word ik ff zot van die codes. Verrijk me eens over die nieuwe ggz.

Gaat over die draaideuren, niets voor jou. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Gaat over die draaideuren, niets voor jou. 

Wat een verrijking :D 

Hier, breekt hier uw hoofd eens over. De links moeten naar een target (=tabel die zich aanpast op het scherm) springen.

<html>
<head>
<title>Index</title>
<link rel=stylesheet href="style.css">
<link rel=stylesheet href="https://stackpath.bootstrapcdn.com/font-awesome/4.7.0/css/font-awesome.min.css">
</head>
<body>
<div class="menu-bar">
<ul>
<li class="active"><a href="#"><i class="fa fa-home"></i>Home</a></li>
<li><a href="#"><i class="fa fa-user"></i>Over mij</a>
    <div class="sub-menu1">
                 <ul>
                     <li><a href="#wiebenik.html">Wie ben ik</a></li>
                     <li><a href="#">Mijn missie</a></li>
                </ul>
    </div>
    </li>
<li><a href="#"><i class="fa fa-camera-retro"></i>Voorbeelden</a>
    <div class="sub-menu1">
                 <ul>
                     <li><a href="#">Portfolio</a></li>
                     <li><a href="#">Verkochte exemplaren</a></li>
                </ul>
    </div>
    </li>
<li><a href="#"><i class="fa fa-shopping-basket"></i>Te koop</a></li>
<li><a href="#"><i class="fa fa-envelope"></i>Contact</a><div class="sub-menu1">
                 <ul>
                     <li><a href="#">Social media</a></li>
                     <li><a href="#">Contactgegevens</a></li>
                </ul>
    </div></li>
</ul>
</div>
</body>
    <a href="#"><table box-sizing: border-box;
                       border="1";>
            <tbody>
              <tr><td><span style="color: floralwhite;">test</span></td>
                <td><br>
                </td>
              </tr>
            </tbody>
          </table></a>
</html>

De .css:

*
{
    padding: 0;
    margin: 0;
    box-sizing: border-box;
}
body
{
    background-image: url(background.JPG);
    background-size: cover;
    background-position: center;
    font-family: sans-serif;
    font-size: 12;
    opacity: .8;
}
.menu-bar
{
    background-color: 086176;
    background-size: cover;
    text-align: center;
}
.menu-bar ul
{
    display: inline-flex;
    list-style: none;
    color: floralwhite;
}
.menu-bar ul li
{
    width: 120px;
    margin: 15px;
    padding: 15px;
}
.menu-bar ul li a
{
    text-decoration: none;
    color: floralwhite;
}
.active, .menu-bar ul li:hover
{
    background: 086176;
    border-radius: 3px;
}
.menu-bar .fa
{
    margin-right: 5px;
}
.sub-menu1
{
    display: none;
}
.menu-bar ul li:hover .sub-menu1
{
    display: block;
    position: absolute;
    background-color: 086176;
    margin-top: 15xpx;
    margin-left: -15px;
}
.menu-bar ul li:hover .sub-menu1 ul
{
    display: block;
    margin: 10px;
}
.menu-bar ul li:hover .sub-menu1 ul li
{
    width: 150px;
    padding: 10px;
    border-bottom: 1px dotted #fff;
}
.menu-bar ul li:hover .sub-menu1 ul li:last-child
{
    border-bottom: none;
}
.menu-bar ul li:hover .sub-menu1 ul li a:hover
{
    color: darkolivegreen
}

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat een verrijking

Het blijft apart dat we nog steeds hetzelfde referentiekader kunnen gebruiken van eeuwen geleden om vandaag een aantal parels in het co-creatieve speelveld te betrekken, alsof de wereldziel in z’n totaliteit zou kunnen heropleven en een harmonieuzer samenleving vanonder het stof gehaald wordt. Niet dat we dit plots zouden verzinnen in een vlaag van zinsverbijstering, het wordt allemaal netjes gedocumenteerd in hartverwarmend en deskundig studiewerk. Positief denkend is er dus gigantisch veel hoop te koesteren maar hoe komen we dat nu te weten? De rest van het verhaal is inmiddels gekend, integer en vreedzaam hulpvragen blijven stellen in de hoop dat er meer ontvankelijkheid bij de GGZ gevonden kan worden, de reden evident. Althans, zo denken een aantal ervaringswerkers in de GGZ hierover, om te starten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Het blijft apart dat we nog steeds hetzelfde referentiekader kunnen gebruiken van eeuwen geleden om vandaag een aantal parels in het co-creatieve speelveld te betrekken, alsof de wereldziel in z’n totaliteit zou kunnen heropleven en een harmonieuzer samenleving vanonder het stof gehaald wordt. Niet dat we dit plots zouden verzinnen in een vlaag van zinsverbijstering, het wordt allemaal netjes gedocumenteerd in hartverwarmend en deskundig studiewerk. Positief denkend is er dus gigantisch veel hoop te koesteren maar hoe komen we dat nu te weten? De rest van het verhaal is inmiddels gekend, integer en vreedzaam hulpvragen blijven stellen in de hoop dat er meer ontvankelijkheid bij de GGZ gevonden kan worden, de reden evident. Althans, zo denken een aantal ervaringswerkers in de GGZ hierover, om te starten.

Ik kan niet volgen. Nieuwe ggz, draaideuren maar de huidige moet het nog ontvangen? Ik ben nuchter nogal traag van verstand...

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kan niet volgen. Nieuwe ggz, draaideuren maar de huidige moet het nog ontvangen? Ik ben nuchter nogal traag van verstand...

Ja, misschien weet je dat nog niet, wat Einstein stelt is eigenlijk even met je ogen knipperen. Over dat trage verstand hoef je ons niets te vertellen, je mag er ook vijf minuten over doen, misschien lukt het dan. Dat van die draaideur volgt zo meteen, je zal wel zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, misschien weet je dat nog niet, wat Einstein stelt is eigenlijk even met je ogen knipperen. Over dat trage verstand hoef je ons niets te vertellen, je mag er ook vijf minuten over doen, misschien lukt het dan. Dat van die draaideur volgt zo meteen, je zal wel zien. 

Lol wij zouden deze shit echt moeten uitbreiden kerel.... Maar nee echt, etherapie etc is me vreemd. Beter blijven we toch gewoon wie we zijn? Tegenpolen moeten elkaar niet veranderen, dat botst. Het midden van tegenpolen is echter iets magisch wat maar weinigen weten te harmoniseren. 

De vrede in strijden.... 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Lol wij zouden deze shit echt moeten uitbreiden kerel.... Maar nee echt, etherapie etc is me vreemd. Beter blijven we toch gewoon wie we zijn? Tegenpolen moeten elkaar niet veranderen, dat botst. Het midden van tegenpolen is echter iets magisch wat maar weinigen weten te harmoniseren. 

Niet elke therapie is succesvol, dat is geweten. Het resultaat is wat we zien, wachten op godot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Niet elke therapie is succesvol, dat is geweten. Het resultaat is wat we zien, wachten op godot.

Ik ben dan ook niet in therapie he. :) Zie het als een vormsel op Zweinstein. 

Maar de magie is ergens gaan vliegen omdat ik er te bang van werd. Ja, ik schaam me niet mijn angsten te openbaren. Ik moest toen zelfs pillen pakken tegen angsten. Dat was niet normaal hoe dat op mij afkwam, maarja, als je om iets vraagt moet je niet klagen als je het ook krijgt. Kundalini gedoe.

En ik kan u verzekeren, dat heeft succes gehad want mijn "rationaliteit" (zover ze aanwezig is) is echt wel aanzienlijk verbeterd met toen je me pas leerde kennen. Ik was toen heel hard met occulte zaken bezig, nu ik me toch enigszins naar God schik, is die waanzin en angst volledig  grotendeels weg. Ik heb nog gezonde angsten, maar de synchroniciteit zit niet meer op mijn hielen.

 

9 uur geleden zei Nicky O:

Die man heeft niets met jouw geloof te maken. Jij houdt je vast aan je vleselijke natuur, aan de wereld, uit angst.  Echt.. ik hoor Hem tot híer kloppen bij jou! 

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben dan ook niet in therapie he.  Zie het als een vormsel op Zweinstein. Maar de magie is ergens gaan vliegen omdat ik er te bang van werd. Ja, ik schaam me niet mijn angsten te openbaren. Ik moest toen zelfs pillen pakken tegen angsten. Dat was niet normaal hoe dat op mij afkwam, maarja, als je om iets vraagt moet je niet klagen als je het ook krijgt. Kundalini gedoe. En ik kan u verzekeren, dat heeft succes gehad want mijn "rationaliteit" (zover ze aanwezig is) is echt wel aanzienlijk verbeterd met toen je me pas leerde kennen. Ik was toen heel hard met occulte zaken bezig, nu ik me toch enigszins naar God schik, is die waanzin en angst volledig  grotendeels weg. Ik heb nog gezonde angsten, maar de synchroniciteit zit niet meer op mijn hielen. 

Misschien toch eens overwegen, het gaat gewoon over dingen die een kind van zes begrijpen kan. Maar sowieso, het vereist een minimale inspanning van het verstand, met onze excuses voor het eventuele ongemak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Misschien toch eens overwegen, het gaat gewoon over dingen die een kind van zes begrijpen kan. Maar sowieso, het vereist een minimale inspanning van het verstand, met onze excuses voor het eventuele ongemak.

Maar ge zei daarnet al dat het niets voor mij was als ik u vroeg me te verrijken. Ja waar zijn we dan mee bezig? :D Poog ik de situatie eens te benaderen moet ik me inspannen in iets waarvan ik het niet begrijp. Dat terwijl ik net een pauze neem van complexe codes schrijven, dat allemaal Chinees voor mij is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ge zei daarnet al dat het niets voor mij was als ik u vroeg me te verrijken. Ja waar zijn we dan mee bezig? Poog ik de situatie eens te benaderen moet ik me inspannen in iets waarvan ik het niet begrijp. Dat terwijl ik net een pauze neem van complexe codes schrijven, dat allemaal Chinees voor mij is.

Nu is het te laat, maar je kan nog altijd terugscrollen, zelfs duizenden jaren terug als je wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Nu is het te laat, maar je kan nog altijd terugscrollen, zelfs duizenden jaren terug als je wil.

Ja, maar weet ge nog mijn vraag? "Hoe gaat ge voorbij de mensen gaan die het tegenhouden." En degene die dat tegenhoudt ben ik niet... 

Ik zie gewoon geen graten in globalisme, ik vind dat iedere regio zelfvoorzienend moet zijn zonder op de kap van loonslaven in arme landen zichzelf te verrijken. Waardoor de mensen hier dan zonder werk vallen en hoge loonkosten kennen. Dat is de realiteit die gaande is, en een alternatief dat er tegen aan gegooid kan worden is nu eenmaal geen realiteit tot ze realiteit is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja, maar weet ge nog mijn vraag? "Hoe gaat ge voorbij de mensen gaan die het tegenhouden." En degene die dat tegenhoudt ben ik niet... Ik zie gewoon geen graten in globalisme, ik vind dat iedere regio zelfvoorzienend moet zijn zonder op de kap van loonslaven in arme landen zichzelf te verrijken. Waardoor de mensen hier dan zonder werk vallen en hoge loonkosten kennen. Dat is de realiteit die gaande is, en een alternatief dat er tegen aan gegooid kan worden is nu eenmaal geen realiteit tot ze realiteit is.

Ik denk dat we het over iets anders hebben, vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat we het over iets anders hebben, vreemd.

Systematische theologie was nooit ons onderwerp. En als je dan over systematische theologie of de nieuwe ggz spreekt, spreek je daar zeer cryptisch over waar je weigert nuances in te leveren. Dan gaat teruglezen niet helpen he ;) 

Ik wou maar zeggen, in theorie is alles mooi maar je moet er iets mee kunnen in de praktijk. En dat in heel uw herstelplan (waar we dan wel al tien bijbels vol over geschreven hebben en meer) er zaken zijn wat niet voor deze tijd is, eigenlijk niet voor deze wereld.

Neem nu die globalisme, die wereldmunt of inflatie.... Dat zijn knopjes waar miljarden mensen op triggeren eens je daar op duwt. Maar als ge mij wilt verrijken met een korte samenvatting in Jip en Janneke taal, I'm all ears.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Systematische theologie was nooit ons onderwerp. En als je dan over systematische theologie of de nieuwe ggz spreekt, spreek je daar zeer cryptisch over waar je weigert nuances in te leveren. Dan gaat teruglezen niet helpen he Ik wou maar zeggen, in theorie is alles mooi maar je moet er iets mee kunnen in de praktijk. En dat in heel uw herstelplan (waar we dan wel al tien bijbels vol over geschreven hebben en meer) er zaken zijn wat niet voor deze tijd is, eigenlijk niet voor deze wereld. Neem nu die globalisme, die wereldmunt of inflatie.... Dat zijn knopjes waar miljarden mensen op triggeren eens je daar op duwt. Maar als ge mij wilt verrijken met een korte samenvatting in Jip en Janneke taal, I'm all ears.

De optelsom van alle zielen noemen ze de wereldziel, en die parels zijn tijdloos. En straks komen we met een telraam om het uit te leggen, hoe moeilijk kan het zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

De optelsom van alle zielen noemen ze de wereldziel, en die parels zijn tijdloos. En straks komen we met een telraam om het uit te leggen, hoe moeilijk kan het zijn.

Het collectieve bewustzijn en de fluweelzachte paradigmashift? Je kan het ook gewoon kort en bondig samenvatten? Want ik vrees dat een telraam ook geen nut zal hebben, een tekeningske misschien ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het collectieve bewustzijn en de fluweelzachte paradigmashift? Je kan het ook gewoon kort en bondig samenvatten? Want ik vrees dat een telraam ook geen nut zal hebben, een tekeningske misschien

Klopt, zelfs een telraam helpt niet, gewoon af te lezen in de boekjes hoe dat komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid