Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Noel2:

Zo hard allemaal, die lettertjes, dat zwart-wit, de waarheid, vreselijk.

Ik weet dat het belachelijk is maar tijdens een lockdown schiet er vanalles door mensen hun hoofd natuurlijk, ook een beetje egoïstisch eigenlijk. Maar het volgende, als ik nu op heel de wereld verliefd zou worden, zou ik dan ook heel m’n leven op een roze wolk kunnen leven? Heb voor alle zekerheid alvast een patent genomen op dit idee, zelfs zonder te weten of dit nu wel zo’n goed idee is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

16 uur geleden zei TTC:

In de Bijbel staat zelfs zoiets als een Jubeljaar, heb nog niet veel christenen EUREKA horen roepen, heel bizar.

Het wAs een javascriptje schrijven. Opslaan als .js en dan dat bestand linken in de html code.

Het grappige is. Credible heeft zo een navbar. Nooit gemerkt hoe gebruiksvriendelijk dat hier was. Tot ik een site maakte voor onafhankelijke media.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het wAs een javascriptje schrijven. Opslaan als .js en dan dat bestand linken in de html code.

Voor een Jubeljaar is eigenlijk ook niet meer nodig, een paar computerscripts geschreven door mensen die iets kennen van een economie en aanverwanten. Heel zeldzaam weliswaar, kan jij zo niets verzinnen? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Die ook een smartphone editie krijgt.

Ze zeggen dat er geen bewijs is dat emf schadelijk is. Onder welke steen leefden die als het onderzocht is door tientallen artsen op 100tal patiënten waar een directe link naar emf werd gelegd? 

Waar 2 verschillende gezinnen op 1 zelfde locatie dezelfde symptomen vertonen bij verhoogde emf? Ik zeg u ttc, prioriteiten.

De gulden regel is politiek geschonden. Iedere vorm van verzet is nu gerechtvaardigd. 

5 minuten geleden zei TTC:

Voor een Jubeljaar is eigenlijk ook niet meer nodig, een paar computerscripts geschreven door mensen die iets kennen van een economie en aanverwanten. Heel zeldzaam weliswaar, kan jij zo niets verzinnen? 

Neen wat ik allemaal wist is zodanig uitgebreid dat het niet eens gebruikt meer wordt. Hoe ik vroeger sites maakte (dreamweaver) is ook passe. Dat is allemaal via .css nu. Codering is wel universeel, maar de hebbedingetjes erop toepassen is een puzzel waar ik soms 12h mee worstel lol. Laat staan dan wiskundige formules programmeren.

Met 2 sta je sterker maar ene voelt zich te goed voor de andere. Ik heb enkel steun in Amerikanen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Ik weet dat het belachelijk is maar tijdens een lockdown schiet er vanalles door mensen hun hoofd natuurlijk, ook een beetje egoïstisch eigenlijk. Maar het volgende, als ik nu op heel de wereld verliefd zou worden, zou ik dan ook heel m’n leven op een roze wolk kunnen leven? Heb voor alle zekerheid alvast een patent genomen op dit idee, zelfs zonder te weten of dit nu wel zo’n goed idee is. 

Ik heb op debijbel.nl naar het begrip “vuur” gezocht. omdat ik dacht aan Prometheus en wilde weten wat het Bijbelse standpunt is van vuur aan de mens. 35 pagina’s aan hits. In het OT gaat het dan vooral over vuur om mee te offeren, maar in Openbaringen 20:10 gaat het over de duivel die eeuwige martelingen tegemoet kan zien in vuur en zwavel. Eeuwige martelingen tegenover een leven lang op een roze wolk. Ik ken iemand die “kiest” voor het eerste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Ik heb op debijbel.nl naar het begrip “vuur” gezocht. omdat ik dacht aan Prometheus en wilde weten wat het Bijbelse standpunt is van vuur aan de mens. 35 pagina’s aan hits. In het OT gaat het dan vooral over vuur om mee te offeren, maar in Openbaringen 20:10 gaat het over de duivel die eeuwige martelingen tegemoet kan zien in vuur en zwavel. Eeuwige martelingen tegenover een leven lang op een roze wolk. Ik ken iemand die “kiest” voor het eerste.

Mensen beseffen niet dat ze quasi allemaal voor het eerste kiezen.

Maakt iets eten of gebruiken waarvan je weet dat er kinderslavernij aan verbonden is je niet medeplichtig?

Maakt stemmen op partijen die anderen doden je niet medeplichtig?

Alsof we onderweg nooit signalen kregen....

Mass extinction is now

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Mensen beseffen niet dat ze quasi allemaal voor het eerste kiezen.

Maakt iets eten of gebruiken waarvan je weet dat er kinderslavernij aan verbonden is je niet medeplichtig?

Maakt stemmen op partijen die anderen doden je niet medeplichtig?

Alsof we onderweg nooit signalen kregen....

Je praat op het laatst in verleden tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Noel2:

Ik heb op debijbel.nl naar het begrip “vuur” gezocht. omdat ik dacht aan Prometheus en wilde weten wat het Bijbelse standpunt is van vuur aan de mens. 35 pagina’s aan hits. In het OT gaat het dan vooral over vuur om mee te offeren, maar in Openbaringen 20:10 gaat het over de duivel die eeuwige martelingen tegemoet kan zien in vuur en zwavel. Eeuwige martelingen tegenover een leven lang op een roze wolk. Ik ken iemand die “kiest” voor het eerste.

Wie is dat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Noel2:

Je praat op het laatst in verleden tijd.

Ja de tijd is nu gekomen. Tribulatie zal volgen... Ik hecht meer waarde aan profetie dan een politiek, media en wetenschap die me al van kinds af misleiden.

Als we terug massaal gaan uitstoten na covid19, wat baatte het dan? En het staat geschreven dat de mens enkel dieper in zonde zal zakken tot de Armageddon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja de tijd is nu gekomen. Tribulatie zal volgen... Ik hecht meer waarde aan profetie dan een politiek, media en wetenschap die me al van kinds af misleiden. Als we terug massaal gaan uitstoten na covid19, wat baatte het dan? En het staat geschreven dat de mens enkel dieper in zonde zal zakken tot de Armageddon.

Ga je nu weer beweren dat christenen dat idee van dat Jubeljaar helemaal niet begrijpen? Maar zeg nooit nooit natuurlijk, tenzij je dat weer wil verdonkeremanen, zo kunnen we nog eeuwen bezig blijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ga je nu weer beweren dat christenen dat idee van dat Jubeljaar helemaal niet begrijpen? Maar zeg nooit nooit natuurlijk, tenzij je dat weer wil verdonkeremanen, zo kunnen we nog eeuwen bezig blijven. 

Ga je nu weer beweren dat een Jubeljaar invoeren in de Kerk haar handen is? Kijk naar uw politici, daar moet ge uw pijlen op richten. 

De enige die zo eeuwig bezig blijft ben jij. Net zoals ik eeuwig in het globalisme de occulte nwo achter Hitler zie. Different people, same story.

Maar vreest niet, miljoenen staan klaar daar in de praktijk iets aan te doen. Zoek wat rust en geef de tijd haar kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ga je nu weer beweren dat een Jubeljaar invoeren in de Kerk haar handen is? Kijk naar uw politici, daar moet ge uw pijlen op richten. De enige die zo eeuwig bezig blijft ben jij. Net zoals ik eeuwig in het globalisme de occulte nwo achter Hitler zie. Different people, same story. Maar vreest niet, miljoenen staan klaar daar in de praktijk iets aan te doen. Zoek wat rust en geef de tijd haar kans.

Wie zegt dat je daar de Kerk voor nodig hebt? Het is iets dat van binnenuit komt, tenzij van buitenuit als iemand anders je daar attent op maakt. Precies moeilijk om te begrijpen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Noel2:

Eigenlijk is dat iedereen die redding uit genade bij voorbaat afwijst, vanwege bijvoorbeeld nare ervaringen met geredde mensen/Gristenen en hoe die zich manifesteren. ik zie het niet als keuze. Als je liever verzuipt in ellende.

Is niet altijd even eenduidig zoals Wilber ook beschrijft, die schemerzone of het schizoïde spectrum is hierin belangrijk. Heel eenvoudig, elke vorm van spiritueel ontwaken dient nog verwerkt te worden, dit kan per individu verschillen en zelfs leiden tot religieus fanatisme. 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lead the way he. Dat is dan weer wel te moeilijk? 

Hier en nu, je weet nu ook al ten gronde hoe het werkt, omdat je zo aandachtig bent, met dank. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Is niet altijd even eenduidig zoals Wilber ook beschrijft, die schemerzone of het schizoïde spectrum is hierin belangrijk. Heel eenvoudig, elke vorm van spiritueel ontwaken dient nog verwerkt te worden, dit kan per individu verschillen en zelfs leiden tot religieus fanatisme. 

Hier en nu, je weet nu ook al ten gronde hoe het werkt, omdat je zo aandachtig bent, met dank. 

Maar de machthebbers volgen niet en blijven op parcours van het beest? Ik zou dan zeggen: steekt er het zwaard van God door en collaboreert er niet mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kijk dat filmpje eens in Trump en de nwo, uw topic laatste post. Dat is echt gaande he, dat is het beestensysteem in werking. Een hele industrie. Geïnfiltreerd in de politiek, media, muziek, onderwijs, alles gewoon. JFK zei dat toen al.

Ja, maar dat ligt allemaal gelegen binnen de toxische gordel, wat een aantal psychiaters platland noemen. In platland liggen ook veel parels gewoon op de grond, heel mysterieus is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Eigenlijk is dat iedereen die redding uit genade bij voorbaat afwijst, vanwege bijvoorbeeld nare ervaringen met geredde mensen/Gristenen en hoe die zich manifesteren. ik zie het niet als keuze. Als je liever verzuipt in ellende.

Hoe ik het ook draai of keer, steeds kom ik tot dezelfde kernwoorden die iedereen wel kent, geld, macht en bezit. Overweldigend is echter het idee dat er systeemtechnisch geen restricties zijn om hier een kentering of sociale correctie in door te voeren, zoals te begrijpen binnen het containerbegrip monetaire reset. Wat mij echter wel is opgevallen is dat hulpverleners hier amper kennis over hebben waardoor ook de beoordeling van klanten niet altijd in volledige rationaliteit kan geschieden, zelfs misschien denkend dat elk andersdenkende medemens, alsof het een automatisme is, dan ook wel een complotdenker moet zijn. Op deze manier lijken GGZ-experten heel nuttige informatie uit te sluiten en klanten bijgevolg ook, conform het collectieve bewustzijn of de realiteit van alledag, de normaal. En wie hier wel meer kennis over verwerft knippert spreekwoordelijk eventjes met de ogen en veel problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon, sociaal vreemd is het, apart alleszins. Maar finaal, het is allemaal psychologie, tenzij iemand wil beweren dat een systeem dat we zelf gebouwd hebben de mensheid heeft overgenomen? Maar hoe gaan we dan verder, als Don Quichote of Sancho de Panza? Of gewoon in alle integriteit en empathische bezorgdheid eens een hulpvraagje proberen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Kijk dat filmpje eens in Trump en de nwo, uw topic laatste post. Dat is echt gaande he, dat is het beestensysteem in werking. Een hele industrie. Geïnfiltreerd in de politiek, media, muziek, onderwijs, alles gewoon. JFK zei dat toen al.

Heb altijd gedacht dat NLP belangrijk zou zijn kunnen bij herstel, vind dit nu ook terug in andere modellen. Het model van de logische niveaus is door Robert Dilts ontwikkeld op basis van het werk van Gregory Bateson ‘Steps to an ecology of mind’. Dilts gaf het model vorm om verandering, leren en communiceren inzichtelijk te maken. In het model wordt aangegeven hoe personen en organisaties op verschillende manier functioneren en hoe dit elkaar beïnvloedt. Het model geeft inzicht in jouw manier van denken, doen en voelen op verschillende niveaus. Je kunt de logische niveaus voor heel veel dingen toepassen. Eens zoeken naar een therapeut die dat kan, vooral in relatie tot die epistemologische obstakels die ik meende te bespeuren in het hedendaagse model van de realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Heb altijd gedacht dat NLP belangrijk zou zijn kunnen bij herstel, vind dit nu ook terug in andere modellen. Het model van de logische niveaus is door Robert Dilts ontwikkeld op basis van het werk van Gregory Bateson ‘Steps to an ecology of mind’. Dilts gaf het model vorm om verandering, leren en communiceren inzichtelijk te maken. In het model wordt aangegeven hoe personen en organisaties op verschillende manier functioneren en hoe dit elkaar beïnvloedt. Het model geeft inzicht in jouw manier van denken, doen en voelen op verschillende niveaus. Je kunt de logische niveaus voor heel veel dingen toepassen. Eens zoeken naar een therapeut die dat kan, vooral in relatie tot die epistemologische obstakels die ik meende te bespeuren in het hedendaagse model van de realiteit.

Erh na een daggeske java en css is dat chinees voor mij. Het was een snelfiks maar normaliter past de website nu op ieder venster. Al getest op pc, tablet en smartphone.

Alleen werkt er 1 ding tegen :) pffff tijd...

Precies of ik heb tijd voor therapie? Ik zou niet weten waarom ik therapie nodig heb? Ik ben een tevreden mens :) onze beker vloeit over. Kmoet just oppassen voor de nwo topic. De persoonlijke vendettas nemen daar de overhand eerder dan de context. Typical leftards.... zelfs bij pedofielen kijken ze weg als ze een rechtse daarmee kunnen tegenspreken. Walgelijk volk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Erh na een daggeske java en css is dat chinees voor mij. Het was een snelfiks maar normaliter past de website nu op ieder venster. Al getest op pc, tablet en smartphone. Alleen werkt er 1 ding tegen  pffff tijd... Precies of ik heb tijd voor therapie? Ik zou niet weten waarom ik therapie nodig heb? Ik ben een tevreden mens  onze beker vloeit over. Kmoet just oppassen voor de nwo topic. De persoonlijke vendettas nemen daar de overhand eerder dan de context. Typical leftards.... zelfs bij pedofielen kijken ze weg als ze een rechtse daarmee kunnen tegenspreken. Walgelijk volk.

Ik weet niet of je tijd hebt voor therapie, het gaat uiteindelijk ook maar eenvoudige dingen die je misschien vergeten bent. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid