Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik geen. Of dat denk ik toch niet Normaal vind ik de boeken voor dummies goed, maar die van css op kobo plus is wat verouderd. Maar we vinden onze weg.

Waar gaat onze aandacht naartoe? Interessant is alweer de saliency map, het is een model uit de neurobiologie en psychologie dat beschrijft hoe opvallende details van de visuele omgeving in de hersenen met voorrang worden behandeld. Extreem gesteld, in een beeld kan iemand aandacht hebben voor een fladderende vlinder maar niet voor de oorlog die elders in het beeld woedt, noch voor de remedies die deze oorlog kunnen neutraliseren. En als de vlinder aandacht heeft voor de remedies dan zal het een hele klus worden om die onder de aandacht te brengen in het midden van het oorlogsgebied. Fragiele vlinders, broken wings.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Waar gaat onze aandacht naartoe? Interessant is alweer de saliency map, het is een model uit de neurobiologie en psychologie dat beschrijft hoe opvallende details van de visuele omgeving in de hersenen met voorrang worden behandeld. Extreem gesteld, in een beeld kan iemand aandacht hebben voor een fladderende vlinder maar niet voor de oorlog die elders in het beeld woedt, noch voor de remedies die deze oorlog kunnen neutraliseren. En als de vlinder aandacht heeft voor de remedies dan zal het een hele klus worden om die onder de aandacht te brengen in het midden van het oorlogsgebied. Fragiele vlinders, broken wings.

Ja dat vereist moed. Tussen een massa waarvan je weet dat ze u openbaar gaan lynchen toch doen wat moreel het beste is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat vereist moed. Tussen een massa waarvan je weet dat ze u openbaar gaan lynchen toch doen wat moreel het beste is.

Leren goochelen met biflatie, hoe doe je dat? Heel simpel, dit doen we in een eilandmodel om niet verstrikt te raken in een kluwen van teveel transacties, dit maakt het mogelijk om verschillende denkpistes in kaart brengen en een verschillenanalyse op te maken. Dit resultaat vergelijken we met de realiteit van alledag wat voeding geeft aan hulpvragen voor de GGZ, het is niet meer dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei TTC:

Leren goochelen met biflatie, hoe doe je dat? Heel simpel, dit doen we in een eilandmodel om niet verstrikt te raken in een kluwen van teveel transacties, dit maakt het mogelijk om verschillende denkpistes in kaart brengen en een verschillenanalyse op te maken. Dit resultaat vergelijken we met de realiteit van alledag wat voeding geeft aan hulpvragen voor de GGZ, het is niet meer dan dat.

Ja ... intussen is mijn script geschreven lak het moet. :).

dat was wellicht 1 van de moeilijkste zaken die ik ooit gedaan heb. Ik denk dat die taal ook wel iets voor u is. Een wiskundig wonder als gij speelt met al die variabelen in javascript. Wat letterlijk deuren opent. 

ik kan een app schrijven, op iemands smartphone zetten en 'alles aflezen. Maar ik wil dat niet, teveel gedoe. Toch is dat wel wat anders toveren...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ... intussen is mijn script geschreven lak het moet. dat was wellicht 1 van de moeilijkste zaken die ik ooit gedaan heb. Ik denk dat die taal ook wel iets voor u is. Een wiskundig wonder als gij speelt met al die variabelen in javascript. Wat letterlijk deuren opent. ik kan een app schrijven, op iemands smartphone zetten en 'alles aflezen. Maar ik wil dat niet, teveel gedoe. Toch is dat wel wat anders toveren...

Ik ben geen wiskundig wonder, ik gebruik een wiskundig precieze formule naar aanleiding van een vraag die ik had, twee verschillende dingen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar ik wil dat niet, teveel gedoe. Toch is dat wel wat anders toveren...

Ik maakte me gisteren de niet onaardige bedenking dat we ons vandaag binnen een co-creatieve economie geen zorgen hoeven te maken over de heropstart, deze pandemie zou gewoon deze pandemie geweest zijn en hierna konden we gewoon verder, geen gedoe om geld en statistieken en zo. M’n bijhorende SWOT-analyse liet me echter weten dat het onwaarschijnlijk is dat politici hierover ook ernstig zouden willen nadenken, zoekend naar geld wellicht geen tijd voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Ik maakte me gisteren de niet onaardige bedenking dat we ons vandaag binnen een co-creatieve economie geen zorgen hoeven te maken over de heropstart, deze pandemie zou gewoon deze pandemie geweest zijn en hierna konden we gewoon verder, geen gedoe om geld en statistieken en zo. M’n bijhorende SWOT-analyse liet me echter weten dat het onwaarschijnlijk is dat politici hierover ook ernstig zouden willen nadenken, zoekend naar geld wellicht geen tijd voor.

Deze pandemie was agenda een nog erger beestensysteem op te stellen. Het is een hydramonster. Only Our Father can save us now. In feite moet je bereid zijn te sterven voor waar je in gelooft. 

Er komen verplichte vaccins, contact tracing en de burger mag betalen omdat ze moeilijk China schadevergoeding kunnen vragen. China speelde het toneeltje mee ons weldra allen te onderwerpen aan sociale controle via IoT verbonden aan 5G.

Kumbaya my Lord, kumbaya.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Deze pandemie was agenda een nog erger beestensysteem op te stellen. Het is een hydramonster. Only Our Father can save us now. In feite moet je bereid zijn te sterven voor waar je in gelooft. Er komen verplichte vaccins, contact tracing en de burger mag betalen omdat ze moeilijk China schadevergoeding kunnen vragen. China speelde het toneeltje mee ons weldra allen te onderwerpen aan sociale controle via IoT verbonden aan 5G. Kumbaya my Lord, kumbaya.

Wat we met mindfulness en het Jahori-venster al niet te weten komen, zo eenvoudig dat je begint te denken dat mensen wel blind moeten zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Wat we met mindfulness en het Jahori-venster al niet te weten komen, zo eenvoudig dat je begint te denken dat mensen wel blind moeten zijn. 

Het was Amerika. Die gasten zijn no nonsense vergeleken met plebs hier. Die werden getroffen en 2w later kregen we de hele situatie voorgeschoteld. Natuurlijk moet je de ruis er wel uitfilteren. 

Daarvoor hebben we het collectief. Ze hebben de feiten verzameld en chronologisch gepresenteerd. Dan mogen ze het afdoen als complottheorie, het collectief beloog me nooit en de msm minstens 3x per dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was Amerika. Die gasten zijn no nonsense vergeleken met plebs hier. Die werden getroffen en 2w later kregen we de hele situatie voorgeschoteld. Natuurlijk moet je de ruis er wel uitfilteren. Daarvoor hebben we het collectief. Ze hebben de feiten verzameld en chronologisch gepresenteerd. Dan mogen ze het afdoen als complottheorie, het collectief beloog me nooit en de msm minstens 3x per dag.

Economie is vandaag makkelijker te begrijpen dan ooit, zij het quasi onmogelijk gemaakt door dat wat het niet is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Economie is vandaag makkelijker te begrijpen dan ooit, zij het quasi onmogelijk gemaakt door dat wat het niet is. 

Eigenlijk is dat de naakte waarheid. Het is simpel, maar ze maken het expres complexer dan het is de massa te misleiden.

ge moet de mensen eens observeren die hun tv napraten... Never again, he?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eigenlijk is dat de naakte waarheid. Het is simpel, maar ze maken het expres complexer dan het is de massa te misleiden. ge moet de mensen eens observeren die hun tv napraten... Never again, he?

Een goede manier om niet in verwarring te raken is door je niet te verbinden met tijd en ruimte, en dan een onbegrijpelijk debat te induceren over paraconsistente logica.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Eigenlijk is dat de naakte waarheid. Het is simpel, maar ze maken het expres complexer dan het is de massa te misleiden.

Wie na z’n herstelonderzoek er niet langer aan twijfel dat onze economie berust op beperkte rationaliteit, kan in een ultieme poging om te overleven nog hulpvragen stellen aan de GGZ. Op deze manier kunnen we ons innerlijk dan wel verrijken maar ook het definitieve failliet verkondigen, om verder lijdzaam toe te zien hoe het lotgenoten vergaat die nog niet weten wat hen te wachten staat. En dit vegen we weg met allerhande spreuken waarvan we de betekenisdiepte misschien wel vermoeden maar ten gronde niet kunnen peilen, als we het al zouden durven. Wees voorzichtig, in hoop, liefde en vertrouwen op een goede afloop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Wie na z’n herstelonderzoek er niet langer aan twijfel dat onze economie berust op beperkte rationaliteit, kan in een ultieme poging om te overleven nog hulpvragen stellen aan de GGZ. Op deze manier kunnen we ons innerlijk dan wel verrijken maar ook het definitieve failliet verkondigen, om verder lijdzaam toe te zien hoe het lotgenoten vergaat die nog niet weten wat hen te wachten staat. En dit vegen we weg met allerhande spreuken waarvan we de betekenisdiepte misschien wel vermoeden maar ten gronde niet kunnen peilen, als we het al zouden durven. Wees voorzichtig, in hoop, liefde en vertrouwen op een goede afloop.

Maar wat kunnen we doen?  Serieus, wat kunnen we doen? Ik wou dat ik het wist... dan deed ik het wel.... Dat zijn machten boven ons...

Wat wij hier beneden ervaren is de strijd van daarboven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar wat kunnen we doen?  Serieus, wat kunnen we doen? Ik wou dat ik het wist... dan deed ik het wel.... Dat zijn machten boven ons... Wat wij hier beneden ervaren is de strijd van daarboven?

Kunnen de parels bespreekbaar stellen op een christelijk forum, zo heb je een veel groter bereik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid