Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar er is een oorzaak waarom dat niet zo is. Mensen die dat eens op de achtergrond durven zeggen zijn die oorzaak niet. Meelopers die in het klimaat van hun media en politici lopen en daardoor een vorm van censuur veroorzaken; zijn wel medeplichtig. De massa liep ook mee met Hitler tot het de laat was en ze geen inzeg in niets meer hadden. En dan denk je "goh hier is hem weer met Hitler". Maar het wordt tot in de treure toe aan nationalisme anno 2020 gelinkt terwijl het meer gemeen heeft met globalisme anno 2020.

De oorzaken zijn overweldigend, samengevat op een A4'tje. Maar dan kennen we de inhoud van die parels nog niet, heel vreemd is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

4 minuten geleden zei TTC:

Ik zou daar vooral mee beginnen, de inhoud is je nog niet duidelijk geworden. Maar wie weet, volgende keer. 

Het staat al netjes geschreven hoor :)

ik ben wysiwyg programma's gewoon. Deze wordt van 0 zelf geschreven. Ik kan die website maken in kladblok en opslaan als .html zonder prullekes. It is all coded. 

Updates :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het staat al netjes geschreven hoor ik ben wysiwyg programma's gewoon. Deze wordt van 0 zelf geschreven. Ik kan die website maken in kladblok en opslaan als .html zonder prullekes. It is all coded. Updates 

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zodat hij daar zijn weg moet vinden zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen. Kenmerkend voor het werk van een pionier zijn de ontberingen die men ondergaat en de grote inspanning die men zich moet getroosten omdat allerlei voorzieningen nog ontbreken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zodat hij daar zijn weg moet vinden zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen. Kenmerkend voor het werk van een pionier zijn de ontberingen die men ondergaat en de grote inspanning die men zich moet getroosten omdat allerlei voorzieningen nog ontbreken. 

En dan heb je nog het ongeloof en alle andere tegenstand.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Systeemwetenschappers noemen dat vlindereffecten, toch heel wat anders dan het globalisme dat jij zo verdedigt. 

Ikke globalisme verdedigen? Je zal nationalisme bedoelen. :)

en neen die droom spatte ook uit elkaar. Eerst zijt ge Nederlander, dan Belg, dan Vlaming. Maar daarvoor waren we Galliërs en zoveel meer.

Ik ben wel nationalist, maar niet op het niveau van de politiek. Links en rechts was schijn. Die willen ons allemaal aan het beest onderwerpen. Allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ikke globalisme verdedigen? Je zal nationalisme bedoelen. en neen die droom spatte ook uit elkaar. Eerst zijt ge Nederlander, dan Belg, dan Vlaming. Maar daarvoor waren we Galliërs en zoveel meer. Ik ben wel nationalist, maar niet op het niveau van de politiek. Links en rechts was schijn. Die willen ons allemaal aan het beest onderwerpen. Allemaal.

Een herstelonderzoek mag dan misschien wel z’n hoopvolle vruchten afwerpen, het wil beslist niet zeggen dat die hoop ooit tot realisatie komt, wat een averechtse impact kan hebben. In relatie tot het inhoudelijk beter begrijpen van het OPS-lijderschap is dit beslist geen zaak om te onderschatten, eigenlijk zeggend dat goedbedoelde GGZ-richtlijnen een en ander in positieve zin kunnen cultiveren waarna het individuele zelf mogelijks eenzaam en verlaten met zijn/haar gecultiveerde maar verdrongen hoop achterblijft, tot suïcide aan toe.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Een herstelonderzoek mag dan misschien wel z’n hoopvolle vruchten afwerpen, het wil beslist niet zeggen dat die hoop ooit tot realisatie komt, wat een averechtse impact kan hebben. In relatie tot het inhoudelijk beter begrijpen van het OPS-lijderschap is dit beslist geen zaak om te onderschatten, eigenlijk zeggend dat goedbedoelde GGZ-richtlijnen een en ander kunnen in positieve zin cultiveren waarna het individuele zelf mogelijks eenzaam en verlaten met zijn/haar gecultiveerde maar verdrongen hoop achterblijft, tot suïcide aan toe.

Eigenlijk zou je die ggz eens moeten ontleden als de economie. Ze dienen beide zelfde doelen die niet in uw belang werken.

Ik heb mensen naar "hulp" zien smeken, zoeken en een week later kwam een zwart busje ze in een lijzak ophalen. Iedereen in de ggz wordt suicidaler dan ze erin gaan. Tenminste toch degene die al die richtlijnen volgen. Genocidale protocol van la Belziek.

Zeg maar de VN waarvan we weten waarvoor de "N" staat. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eigenlijk zou je die ggz eens moeten ontleden als de economie. Ze dienen beide zelfde doelen die niet in uw belang werken. Ik heb mensen naar "hulp" zien smeken, zoeken en een week later kwam een zwart busje ze in een lijzak ophalen. Iedereen in de ggz wordt suicidaler dan ze erin gaan. Tenminste toch degene die al die richtlijnen volgen. Genocidale protocol van la Belziek. Zeg maar de VN waarvan we weten waarvoor de "N" staat. 

Finaal gaat het gewoon om een paar parels, misschien dat we die simpelweg vergeten zijn. Zo zou Einstein dan toch wel eens gelijk kunnen hebben, geen verheldering mogelijk zonder dat we ook bereid zijn het verstand te gebruiken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Finaal gaat het gewoon om een paar parels, misschien dat we die simpelweg vergeten zijn. Zo zou Einstein dan toch wel eens gelijk kunnen hebben, geen verheldering mogelijk zonder dat we ook bereid zijn het verstand te gebruiken. 

We kunnen onmogelijk verwachten dat zwijnen stoppen met in hun eigen vuiligheid te rollen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

We kunnen onmogelijk verwachten dat zwijnen stoppen met in hun eigen vuiligheid te rollen. 

Er bestaan zelfs visualisaties van, zelfs zoveel dat je zou denken dat een aantal geslapen heeft. Dit geeft een paradoxaal wereldbeeld, alsof er strikt theoretisch geen probleem is, en toch blijven we die problemen cultiveren of geloof aan hechten. Systematische theologie, toch net iets anders dan een wees gegroetje. 

tDDDoU5.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Er bestaan zelfs visualisaties van, zelfs zoveel dat je zou denken dat een aantal geslapen heeft. Dit geeft een paradoxaal wereldbeeld, alsof er strikt theoretisch geen probleem is, en toch blijven we die problemen cultiveren of geloof aan hechten. Systematische theologie, toch net iets anders dan een wees gegroetje. 

tDDDoU5.png

Helaas zitten we in een doemscenario waar we niet zonder tribulatie uitkomen. Hoe graag ik dat ook anders zou willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Helaas zitten we in een doemscenario waar we niet zonder tribulatie uitkomen. Hoe graag ik dat ook anders zou willen.

Ja, daarom dat we die parels hebben, geen vuiltje aan de lucht. Als bliksems bij heldere hemel laten ze heel andere dingen opmerken, kristalhelder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gaat gij uw handen in die zwijnestront steken er de parels tussen te zoeken? Bonne chance.

Het gaat zelfs nog verder dan dat, in essentie zou er helemaal geen probleem zijn. Op die manier kan systematische theologie in alle richtingen uitgaan, en zo staat in alles niets centraal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ikke globalisme verdedigen? Je zal nationalisme bedoelen.

Na het volgen van het E-pad hebben mensen misschien volstrekt geen idee meer waar je het nu over hebt en je krijgt het met geen stokken uitgelegd, wat wel duidelijker wordt is het correlaat met diverse psychische aandoeningen waar lotgenoten mee kampen. Wat rest is een haast ongeloofwaardig en maar al te vaak onbegrepen moreel dilemma, met de indringende vraag hoe je vanaf hier nu verder moet. Geen pretje, ook niet voor GGZ-experten die dit op hun bord krijgen, vaag en mysterieus maar toch kristalhelder voor wie zich over deze materie ontfermt, zeldzaam zijn de kandidaturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei TTC:

Na het volgen van het E-pad hebben mensen misschien volstrekt geen idee meer waar je het nu over hebt en je krijgt het met geen stokken uitgelegd, wat wel duidelijker wordt is het correlaat met diverse psychische aandoeningen waar lotgenoten mee kampen. Wat rest is een haast ongeloofwaardig en maar al te vaak onbegrepen moreel dilemma, met de indringende vraag hoe je vanaf hier nu verder moet. Geen pretje, ook niet voor GGZ-experten die dit op hun bord krijgen, vaag en mysterieus maar toch kristalhelder voor wie zich over deze materie ontfermt, zeldzaam zijn de kandidaturen.

Komt mij anders eens helpen met xhtml en css. Zot worden ! <a href>. En die link moet op dezelfde pagina in een tabel openen. 

Ik heb hier al een heel boek bijna uitgespit en dat staat daar niet in. Tegen ik die code begrijp zijn we al 10x uitgestorv2n.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Komt mij anders eens helpen met xhtml en css. Zot worden ! <a href>. En die link moet op dezelfde pagina in een tabel openen. Ik heb hier al een heel boek bijna uitgespit en dat staat daar niet in. Tegen ik die code begrijp zijn we al 10x uitgestorv2n.

Ken ik niks van, we zijn nu bezig met systematische theologie en het wordt steeds beter, heel bijzonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Heb geen idee waar je het over hebt, een hyperlink in een tabel? 

Ja. Ik heb op de index een dropdown menu. Ik kan dat hyperlinken, maar niet naar een target. Die opent heel de link als nieuw. Zou beter zijn in tabel. En die tabel moet zichzelf aanpassen naar het scherm van de surfer. Dus website moet op smartphone en pc quasi identiek uiterlijk vertonen. 

Met een achtergrondafbeelding kan ik dat. Die tabel blijft mijn script vern...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid