Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei TTC:

De code van de dubbele binding, apart is het. Maar toch, het noemt allemaal religie, magie en wonder.

Zo is dat ja. De schoonheid van het lijden en lijden van de schoonheid. In feite kan je niet naast creatie zien, en toch kan je je er vinger net niet op leggen om het concreet te maken. Terwijl het mij gewoon overduidelijk is, en dan nog wel dat de aarde jong is :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Zo is dat ja. De schoonheid van het lijden en lijden van de schoonheid. In feite kan je niet naast creatie zien, en toch kan je je er vinger net niet op leggen om het concreet te maken. Terwijl het mij gewoon overduidelijk is, en dan nog wel dat de aarde jong is 

Als Heraclitus het al zegt, waarom zou ik het dan willen betwisten of tegenspreken? Herstelonderzoek is divers, je kan de atomen in je lichaam beginnen tellen en het na drie weken opgeven, of het aantal sterren en planeten even onder de loep nemen, het spectrum ruim. Of zoals ik, zoeken naar schuldenbergen die niet bestaan, onvindbaar. Maar het kan ook veel dichter bij huis, als de parkiet van je buurvrouw je obsessief wetenschappelijke aandacht trekt, het is divers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 12:36 zei Noel2:

De soteriologie gaat uit van ‘redding’. In een opvolgend denken gaat het om het verkrijgen van een identiteit die handelt vanuit overtuiging. Destructie kan een dergelijke overtuiging zijn. De religieuze zoektocht naar een bestendige identiteit (met zegen) brengt bij het Christendom verlichting uit genade, bij boeddhisme verlichting uit overgave. Mogelijk is er bij het spiritisme geen verlichting.

Als holisme de voorbode is van een soort Nirvana op aarde dan zal wellicht niemand daar een probleem mee hebben, direct op abonneren en we leven morgen in een harmonieuzer en mensvriendelijker wereld. Iets zegt me dat ik dan weer de slechte moet zijn, ik ben volledig voor maar met een kanttekening. Soms lijkt het alsof we hiermee ook een wig door de kosmos willen plaatsen, met een boven- en onderwereld, het goede en het kwade dat op miraculeuze gescheiden zou zijn van dat waarvan we nu net zeggen dat alles samenhangt, hierin klopt iets niet. Of zoals zo vaak begrijp ik er weer niets van omdat ik puzzelstukjes mis in m’n hoofd, uit ervaring weet ik inmiddels wel dat dit soms om kleine dingen gaat, maar toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Als Heraclitus het al zegt, waarom zou ik het dan willen betwisten of tegenspreken? Herstelonderzoek is divers, je kan de atomen in je lichaam beginnen tellen en het na drie weken opgeven, of het aantal sterren en planeten even onder de loep nemen, het spectrum ruim. Of zoals ik, zoeken naar schuldenbergen die niet bestaan, onvindbaar. Maar het kan ook veel dichter bij huis, als de parkiet van je buurvrouw je obsessief wetenschappelijke aandacht trekt, het is divers.

Als een “niets” dan toch zoveel kracht kan uitoefenen op “iets” of “iemand”, waarom beperken we onszelf daar dan in?

Ideologie en culturele ontwikkelingen komen nu vanuit een “niets” dat liegt. Het liegt tegen ons zodat het kan blijven wat het is. Zodra iemand zegt dat het “iets” eigenlijk met “niets” bezig is, gaan de poppen aan het dansen.

Roep eens de Almacht in uw leven op zou ik zeggen,,,, Ik ging altijd via binnenwegen, maar na wat updates is dat niet meer nodig. Hoewel er via de binnenweg nog heel veel aan het licht komt. Er is een spirituele oorlogvoering gaande, die zie je ook niet maar beheerst wel alles in ons leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als een “niets” dan toch zoveel kracht kan uitoefenen op “iets” of “iemand”, waarom beperken we onszelf daar dan in? Ideologie en culturele ontwikkelingen komen nu vanuit een “niets” dat liegt. Het liegt tegen ons zodat het kan blijven wat het is. Zodra iemand zegt dat het “iets” eigenlijk met “niets” bezig is, gaan de poppen aan het dansen. Roep eens de Almacht in uw leven op zou ik zeggen,,,, Ik ging altijd via binnenwegen, maar na wat updates is dat niet meer nodig. Hoewel er via de binnenweg nog heel veel aan het licht komt. Er is een spirituele oorlogvoering gaande, die zie je ook niet maar beheerst wel alles in ons leven.

Simpel, staat toch in de boekjes? Elk holon of entiteit heeft zijn/haar eigen graad van ontwikkeling en kan verstrikt raken in allerhande systemen, en wanneer je dat overstijgt ga je er ook een aversie voor ontwikkelen en misschien in die fase te blijven hangen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ideologie en culturele ontwikkelingen komen nu vanuit een “niets” dat liegt. Het liegt tegen ons zodat het kan blijven wat het is. Zodra iemand zegt dat het “iets” eigenlijk met “niets” bezig is, gaan de poppen aan het dansen.

Je leest het in Psychologie Magazine: “vernieuwend denken is niet alleen weggelegd voor echte creatievelingen, iedereen kan verrassend uit de hoek komen. Een kwestie van je hersenen in de juiste modus zetten en je een expliciet doel voor ogen te stellen.” Ik meen het, allemaal empowerende en hoopgevende adviezen, al heb ik soms wel de indruk dat men niet verwacht dat klanten ze opvolgen ook. Maar dat is dan een doordenkertje voor vernieuwende denkers, wat logisch lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei TTC:

Je leest het in Psychologie Magazine: “vernieuwend denken is niet alleen weggelegd voor echte creatievelingen, iedereen kan verrassend uit de hoek komen. Een kwestie van je hersenen in de juiste modus zetten en je een expliciet doel voor ogen te stellen.” Ik meen het, allemaal empowerende en hoopgevende adviezen, al heb ik soms wel de indruk dat men niet verwacht dat klanten ze opvolgen ook. Maar dat is dan een doordenkertje voor vernieuwende denkers, wat logisch lijkt.

Tijd....ik ben aan het innoveren. Binnen gedurige tijd heb ik een nieuwe moedertaal. Alleen lijkt het nu even niet te lukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Tijd....ik ben aan het innoveren. Binnen gedurige tijd heb ik een nieuwe moedertaal. Alleen lijkt het nu even niet te lukken.

Esperanto bestaat al, zeer benieuwd of we elkaar dan wel zouden begrijpen, als iedereen al dezelfde taal zou spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 12:36 zei Noel2:

De soteriologie gaat uit van ‘redding’. In een opvolgend denken gaat het om het verkrijgen van een identiteit die handelt vanuit overtuiging. Destructie kan een dergelijke overtuiging zijn. De religieuze zoektocht naar een bestendige identiteit (met zegen) brengt bij het Christendom verlichting uit genade, bij boeddhisme verlichting uit overgave. Mogelijk is er bij het spiritisme geen verlichting.

Het E-pad volgen heeft me voortschrijdend inzichten opgeleverd die me bewust gemaakt hebben dat de mensheid gevangen zit in een systeem dat het voor zichzelf bedacht heeft, het voedt zichzelf als een mallemolen met neveneffecten die binnen dat kader als normaal en begrijpelijk kunnen gezien worden. Een systeem verandert niet zonder er iets aan te veranderen, dit betekent ook dat een andere manier van denken en handelen noodzakelijk worden om dit überhaupt te kunnen realiseren, ten individuele titel is dat mogelijk maar betekent ook dat we onmachtig getuige worden van een schouwspel dat elke dag het menselijke hart diep beroert, ondanks de rijke schat aan informatie waar we over kunnen beschikken. Teveel woorden heb ik getracht om te zetten in twee conceptuele theorieën die een tijdloos element in zich dragen, enerzijds een financiële relativiteitstheorie, anderzijds een reverse debt system. Met veel liefde, overgave en compassie heb ik dit gedeeld met de GGZ, in de vorm van heel wat hulpvragen tot nader onderzoek op waarachtigheid, dit is me niet gelukt waardoor ik slechts kan berusten, vergeef me.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-4-2020 om 20:07 zei Fundamenteel:

Dilemma. Loslaten of vechten?

Als tijd en ruimte niet werkelijk zijn, waarom zou het vandaag dan anders zijn dan wat de grote tradities al eens gezegd hebben? Tam Tam of Facebook, communicatie is en blijft communicatie, beperkt tot het profane tussen mensen waarover we, net zoals tijd en ruimte niet werkelijk zijn, nog niet goed weten wie we in essentie zijn. Nee, geen zinsverbijstering, wetenschap zegt hierover niet iets anders, prachtig is het leven waar we zo weinig over weten, badend in liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Esperanto bestaat al, zeer benieuwd of we elkaar dan wel zouden begrijpen, als iedereen al dezelfde taal zou spreken.

Oh maar er is al een taal die iedereen hetzelfde gebruikt. In feite, als 1 teken verkeerd staat begrijpt niemand er nog iets van.

Javascript, php, html en css. Ik vermoed dat ik eind 2020 een webshop kan maken. Designen is iets anders, maar de variabelen enzo vatten moet lukken.

Tenminst, als ik weer niets andes vind onderweg lol. Maar dit kost niets, in feite spaar ik uit. “Hoe laat ik x y doen?” I am hooked.

41 minuten geleden zei TTC:

Als tijd en ruimte niet werkelijk zijn, waarom zou het vandaag dan anders zijn dan wat de grote tradities al eens gezegd hebben? Tam Tam of Facebook, communicatie is en blijft communicatie, beperkt tot het profane tussen mensen waarover we, net zoals tijd en ruimte niet werkelijk zijn, nog niet goed weten wie we in essentie zijn. Nee, geen zinsverbijstering, wetenschap zegt hierover niet iets anders, prachtig is het leven waar we zo weinig over weten, badend in liefde.

Omdat ze vandaag een wereld binnen de wereld creëren, dat is anders. De high tech en toename in kennis via AI. De mens kan nooit alle variabelen inschatten. AI is erger dan een atoombom. 5G gaat ook de weersvoorspellingen verstoren waardoor ze met HAARP de frequenties kunnen verhogen voor geo engineering.

En dan zeggen ze dat wij burgers de schuldige zijn en belasten ze ons hun speelgoed en agenda verder te bekostigen. Zelfs,al kost dat miljarden mensenlevens...

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Oh maar er is al een taal die iedereen hetzelfde gebruikt. In feite, als 1 teken verkeerd staat begrijpt niemand er nog iets van. Javascript, php, html en css. Ik vermoed dat ik eind 2020 een webshop kan maken. Designen is iets anders, maar de variabelen enzo vatten moet lukken. Tenminst, als ik weer niets andes vind onderweg lol. Maar dit kost niets, in feite spaar ik uit. “Hoe laat ik x y doen?” I am hooked. Omdat ze vandaag een wereld binnen de wereld creëren, dat is anders. De high tech en toename in kennis via AI. De mens kan nooit alle variabelen inschatten. AI is erger dan een atoombom. 5G gaat ook de weersvoorspellingen verstoren waardoor ze met HAARP de frequenties kunnen verhogen voor geo engineering. En dan zeggen ze dat wij burgers de schuldige zijn en belasten ze ons hun speelgoed en agenda verder te bekostigen. Zelfs,al kost dat miljarden mensenlevens...

Heb jij dat ook weleens, dat er iets voorvalt en je weet: dit kan geen toeval zijn! We noemen het synchroniciteit. Je spreekt daarvan wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd plaatsvinden in een voor jou zinvol verband. De twee gebeurtenissen hebben in jouw leven met elkaar te maken. Zonder dat het ene het andere heeft voortgebracht, dus los van elkaar. That must be the universe, want in de kosmos bestaan geen vergissingen of toevalligheden. Althans, dat zegt deze bron waar ik dit stukje uit gekopieerd heb, kwam dit per toeval op het spoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Heb jij dat ook weleens, dat er iets voorvalt en je weet: dit kan geen toeval zijn! We noemen het synchroniciteit. Je spreekt daarvan wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd plaatsvinden in een voor jou zinvol verband. De twee gebeurtenissen hebben in jouw leven met elkaar te maken. Zonder dat het ene het andere heeft voortgebracht, dus los van elkaar. That must be the universe, want in de kosmos bestaan geen vergissingen of toevalligheden. Althans, dat zegt deze bron waar ik dit stukje uit gekopieerd heb, kwam dit per toeval op het spoor.

Ik ken dat ls geen ander. Toen ik “bevesitiging” vroeg ben ik meer dan een jaar achtervolgd door synchroniciteit. Die toename erin was bovennatuurlijk. Ik ben toen naar die met lange arm gegaan lol.... maar het was echt en dat beseffen ze daar nu ook denk ik lol.

Als ik verder had gegaan kon ik teksten als Henoch schrijven. Vermoed ik...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ken dat ls geen ander. Toen ik “bevesitiging” vroeg ben ik meer dan een jaar achtervolgd door synchroniciteit. Die toename erin was bovennatuurlijk. Ik ben toen naar die met lange arm gegaan lol.... maar het was echt en dat beseffen ze daar nu ook denk ik lol. Als ik verder had gegaan kon ik teksten als Henoch schrijven. Vermoed ik...

Zo zie je ook hoe het werkt met die tijdloze parels, ze kunnen elke dag aan je netvlies verschijnen en toch zie je ze niet. Je kan niet zeggen dat ze er niet zijn, dit alles is systematische theologie wanneer dat ernstig zou genomen worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

Heb jij dat ook weleens, dat er iets voorvalt en je weet: dit kan geen toeval zijn! We noemen het synchroniciteit. Je spreekt daarvan wanneer twee of meer gebeurtenissen min of meer tegelijkertijd plaatsvinden in een voor jou zinvol verband. De twee gebeurtenissen hebben in jouw leven met elkaar te maken. Zonder dat het ene het andere heeft voortgebracht, dus los van elkaar. That must be the universe, want in de kosmos bestaan geen vergissingen of toevalligheden. Althans, dat zegt deze bron waar ik dit stukje uit gekopieerd heb, kwam dit per toeval op het spoor.

Weet je zelfs dat als ik vandaag bv zeg: ik doe x nooit meer dat ik een uur later geflood wordt met alle speciallekes die er zijn? Of ik ga trouwen, daar ineens de lust naar de verboden vrucht. 

Ge kunt een kind in een snoepwinkel niet alleen laten en hopen dat ze alle bevelen opvolgen he lol.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zo zie je ook hoe het werkt met die tijdloze parels, ze kunnen elke dag aan je netvlies verschijnen en toch zie je ze niet. Je kan niet zeggen dat ze er niet zijn, dit alles is systematische theologie wanneer dat ernstig zou genomen worden. 

Ignorance is bliss.

Zojuist zei TTC:

Achtervolginswaan?

Neen hoe ik een “visioen” kreeg en ik nergens kon komen zonder eraan herinnerd te worden. Via radio, tv, familie, vriendin.

die kracht is in alles en interdimensioneel. Dat is voor op de tijd, letterlijk.

Dat was de periode dat ik er dakloos aan werd zelfs...

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ignorance is bliss. Neen hoe ik een “visioen” kreeg en ik nergens kon komen zonder eraan herinnerd te worden. Via radio, tv, familie, vriendin. die kracht is in alles en interdimensioneel. Dat is voor op de tijd, letterlijk. Dat was de periode dat ik er dakloos aan werd zelfs...

Synchroniciteit zijn kleine wondertjes, anonieme geschenken van het universum. Ze komen als een aangename verrassing, als wonderlijke schakels die ons leven van het ene op het andere moment kunnen veranderen. Ze bieden spannende, nieuwe mogelijkheden die tot groei en inzicht leiden. Dit bracht me in het verlengde tot het Elaboration Likelihood Model, wat niet anders zegt dan dat luisteren naar de klant een wereld van verschil kan betekenen, sterk afhankelijk van welk inzicht gedeeld wil worden. Kortom, zo stellen een aantal ervaringswerkers in de GGZ al vijf jaar hulpvragen aan de GGZ, letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Synchroniciteit zijn kleine wondertjes, anonieme geschenken van het universum. Ze komen als een aangename verrassing, als wonderlijke schakels die ons leven van het ene op het andere moment kunnen veranderen. Ze bieden spannende, nieuwe mogelijkheden die tot groei en inzicht leiden. Dit bracht me in het verlengde tot het Elaboration Likelihood Model, wat niet anders zegt dan dat luisteren naar de klant een wereld van verschil kan betekenen, sterk afhankelijk van welk inzicht gedeeld wil worden. Kortom, zo stellen een aantal ervaringswerkers in de GGZ al vijf jaar hulpvragen aan de GGZ, letterlijk.

Ik moet ook niet naar een dokter lopen voor mijn kwaaltjes in een dictatuur met beperkt aanbod he. ;)

Verander van team, weg die ggz en iets spiritueler...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik moet ook niet naar een dokter lopen voor mijn kwaaltjes in een dictatuur met beperkt aanbod he.

Op een christelijk forum zijn de synchroniciteiten gratis, iedereen pikt deze onmiddellijk op. Beetje als dat Jubeljaar en iedereen roept EUREKA! Of hoor je dat niet misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Eureka, alle christenen begrijpen perfect wat dat wil zeggen, ze hebben er dan ook aandacht voor. 

Ik zoek het eureka in andere teksten vandaag. 

<div class=“menubar”>

<ul class=“menubarlinks”><li a href=“index.html”>Home></a></li>

</ul>

</div></div>

En dit is dan simpel. Past er maar eens javascript op toe. Het eureka is daar. It is written en onbetwistbaar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zoek het eureka in andere teksten vandaag. 

<div class=“menubar”>

<ul class=“menubarlinks”><li a href=“index.html”>Home></a></li>

</ul>

</div></div>

En dit is dan simpel. Past er maar eens javascript op toe. Het eureka is daar. It is written en onbetwistbaar. 

Voor leken zijn synchroniciteiten mysterieuze dingen, voor systeemdenkers vanzelfsprekend. Zo zouden we vandaag deze pandemie kunnen koppelen aan het idee van een monetaire reset, een tijdloos concept. Anderen zeggen daarover dat we dan nog enkel een mail aan politici dienen te sturen, om enkel dat begrip monetaire reset in herinnering te brengen zodat ze hierover kunnen nadenken binnen het kader van de heropstart. Het zijn natuurlijk ook maar ideeën, van dromers die zich gevangen voelen in de utopische gespletenheid van het menszijn, of wording.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Voor leken zijn synchroniciteiten mysterieuze dingen, voor systeemdenkers vanzelfsprekend. Zo zouden we vandaag deze pandemie kunnen koppelen aan het idee van een monetaire reset, een tijdloos concept. Anderen zeggen daarover dat we dan nog enkel een mail aan politici dienen te sturen, om enkel dat begrip monetaire reset in herinnering te brengen zodat ze hierover kunnen nadenken binnen het kader van de heropstart. Het zijn natuurlijk ook maar ideeën, van dromers die zich gevangen voelen in de utopische gespletenheid van het menszijn, of wording.

Als we dat doel willen bereiken, werken we beter ook aan de verdeling onder mekaar.

Wat hier op persoonlijk gebied een strijd van jewelste is. Er zijn tegenstanders die technieken en middelen op de mensheid toepassen. 

Bereik vergroten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid