Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Levenslang in de bak.... tussen de mensen die daar door hen zitten. Lost zich vanzelf wel op. Pedofielen leven niet altijd even lang in Amerikaanse cellen.

Als ik een doctoraat zou willen schrijven dan zal dat wellicht eindigen met een recto verso A4'tje, de rest zal bronvermelding worden.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Geen enkele oplossing is mogelijk, eerst mensen verwijderen, zoals je zegt. Anderen zien dat andersom, dat is het verschil, zonder mensen te verwijderen.

Het is als zeggen dat Hitler voor rede vatbaar was.

Iemand die kinderen neukte moet in den bak. Iemand die corrupt is, hoort niet in de politiek.

Als gij dat wilt houden, zie ik ineens waar de fout al die jaren lag...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Romeinen 12:

19 Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here.

Heb dat ook maar geleerd, als je niet meer mag oordelen dan bestaat nog altijd de optie om alles andersom te zeggen van wat je eigenlijk bedoelt, maar dat is te hoopvol. Nee, deze zin valt niet te begrijpen, daar ging het ook niet om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is als zeggen dat Hitler voor rede vatbaar was.

Auschwitz is rationalisme dat gekaapt is door tribalisme, door een etnocentrische mythologie van Blut und Boden en rassenwaan, geworteld in het land, romantisch van oriëntatie en barbaars in haar etnische zuiveringen. Met pijl en boog behoort genocide niet tot de serieuze mogelijkheden maar met staal en steenkool, verbrandingsmotoren en gaskamers, machinegeweren en atoombommen wel. Dat zijn geen rationele verlangens, hoe men rationaliteit ook definieert – het zijn etnocentrische vormen van tribalisme die zich meester hebben gemaakt van de werktuigen van een geavanceerd bewustzijn en ze voor de allerlaagste doeleinden inzetten. Auschwitz is niet het slotakkoord van de rede, maar van het tribalisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Auschwitz is rationalisme dat gekaapt is door tribalisme, door een etnocentrische mythologie van Blut und Boden en rassenwaan, geworteld in het land, romantisch van oriëntatie en barbaars in haar etnische zuiveringen. Met pijl en boog behoort genocide niet tot de serieuze mogelijkheden maar met staal en steenkool, verbrandingsmotoren en gaskamers, machinegeweren en atoombommen wel. Dat zijn geen rationele verlangens, hoe men rationaliteit ook definieert – het zijn etnocentrische vormen van tribalisme die zich meester hebben gemaakt van de werktuigen van een geavanceerd bewustzijn en ze voor de allerlaagste doeleinden inzetten. Auschwitz is niet het slotakkoord van de rede, maar van het tribalisme.

Maar je wilt dat probleem niet verwijderen... hoe ga je dan tot vrede komen als corrupten, pedofielen, kindermoordenaars, seksuele roofdieren mogen spelen met wmd? Honestly?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar je wilt dat probleem niet verwijderen... hoe ga je dan tot vrede komen als corrupten, pedofielen, kindermoordenaars, seksuele roofdieren mogen spelen met wmd? Honestly?

Welk probleem, dat mensen hun verstand niet gebruiken? Niets is mogelijk, alles wordt verdonkeremaand, alles moet verwijderd worden, en zo gaat het maar verder, onmogelijk dus. En als bezigheidstherapie gaan we het over systematische theologie hebben, maar dat is bijzaak. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Welk probleem, dat mensen hun verstand niet gebruiken? Niets is mogelijk, alles wordt verdonkeremaand, alles moet verwijderd worden, en zo gaat het maar verder, onmogelijk dus. En als bezigheidstherapie gaan we het over systematische theologie hebben, maar dat is bijzaak. 

Ja ttc, welk prrobleem... alles gaat goed, nothing to see here....

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Mensen weten dat nu eenmaal niet, waarom zou je het dan nog willen zeggen? En het is allemaal gratis aangeboden, ook dat nog. 

Ik ga zelfs tot 100 euro per jaar betalen het te brengen. Fuck censuur en bedankt iedereen voor de motivatie. Screenshots zijn genomen om de mentaliteit te verzamelen en weer te geven vanuit een dieper perspectief.

Maar geen zorgen, ik ben toch maar een domme verslaafde. Dat zal geen invloed hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga zelfs tot 100 euro per jaar betalen het te brengen. Fuck censuur en bedankt iedereen voor de motivatie. Screenshots zijn genomen om de mentaliteit te verzamelen en weer te geven vanuit een dieper perspectief. Maar geen zorgen, ik ben toch maar een domme verslaafde. Dat zal geen invloed hebben...

Het grootste probleem van pioniers is dat ze met veel te weinig zijn, ter getuigenis hun absurde zinnen en redenaties die schijnbaar geen steek houden maar eerder al wel eens over nagedacht werd. Verder is het bang afwachten, op het volgende salvo dat als prettig dient getrotseerd te worden, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het grootste probleem van pioniers is dat ze met veel te weinig zijn, ter getuigenis hun absurde zinnen en redenaties die schijnbaar geen steek houden maar eerder al wel eens over nagedacht werd. Verder is het bang afwachten, op het volgende salvo dat als prettig dient getrotseerd te worden, van harte.

Ja vraagt maar eens hulp aan andere pioniers, nochtans zou je het mij geen 2x gevraagd moeten hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Dat lukt immers niet in deze wereld, net zoals de rest. 

Neen dat is zo, mensen zijn meer met zichzelf dan slachtoffers bezig. Er zijn zelfs mensen die zich hedendaags moreel optrekken aan seksuele roofdieren omdat ze daarmee “nationalisme” of “rechts” kunnen raken.

wir haben das nicht gewusst,

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is zo, mensen zijn meer met zichzelf dan slachtoffers bezig. Er zijn zelfs mensen die zich hedendaags moreel optrekken aan seksuele roofdieren omdat ze daarmee “nationalisme” of “rechts” kunnen raken. wir haben das nicht gewusst,

Je hoeft maar te vragen om eens een simpele oefening op te lossen, dan weet je al genoeg. Bijna onwaarschijnlijk, maar toch gebeurt het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Je krijgt ze onmogelijk opgelost, maar we doen alsof we niet weten waarom. 

Ahzoo ze was niet op te lossen? Zal ik mijn kop er wel op breken.....

En intussen, waar staan we met pakweg 8j geleden? Zelfs als ik die website opricht verandert er niets. Ze zal komen he, maar niets zal veranderen. 

Het is als weten dat we onze aardbol verneuken, maar toch nog zaken kopen die die oorzaak van het verneuken zijn. Ik heb al opgeven overwogen (de strijd, niet het leven). Maar dan mis iK mijn roeping.... als die er al zou zijn...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ahzoo ze was niet op te lossen? Zal ik mijn kop er wel op breken..... En intussen, waar staan we met pakweg 8j geleden? Zelfs als ik die website opricht verandert er niets. Ze zal komen he, maar niets zal veranderen. Het is als weten dat we onze aardbol verneuken, maar toch nog zaken kopen die die oorzaak van het verneuken zijn. Ik heb al opgeven overwogen (de strijd, niet het leven). Maar dan mis iK mijn roeping.... als die er al zou zijn...

De intentie is om dit zolang mogelijk te verdringen, in het andere geval zou systematische theologie ook waarde kunnen hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid