Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

Ik heb lang overwogen eens politiek correct een lange nuance te leveren in een pleidooi. Toen besefte ik dat we dat maar beter privé doen.

Ik voorspel dat het internet al hervormd wordt voor cash geld verdwijnt. Internet is al draconisch hervormd. Zelfs vpn is niet meer zo privé.

2 minuten geleden zei TTC:

Niet alleen plooien, het is wild om je heen slaan en niet meer zien wat er gebeurt.

Onnozelaar. Wij doen niet anders dan knuffelen, lachen en swansen hier.

Uw beeld over mij is niet wat het is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb lang overwogen eens politiek correct een lange nuance te leveren in een pleidooi. Toen besefte ik dat we dat maar beter privé doen. Ik voorspel dat het internet al hervormd wordt voor cash geld verdwijnt. Internet is al draconisch hervormd. Zelfs vpn is niet meer zo privé. Onnozelaar. Wij doen niet anders dan knuffelen, lachen en swansen hier. Uw beeld over mij is niet wat het is. 

Wie gelooft zoiets nu nog, alles moet kapot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Maar wie tapt er in.

Er zijn vele methoden om jezelf te willen verheffen, om te stijgen naar de grote hoogten, totdat de vleugels verbranden inderdaad.

Het is onze taak niet, de Steen der Wijzen te willen bezitten. Het is het bezitten van de Steen der Wijzen, die Verlicht is.

Wie zijn leven wil behouden, zal het verliezen. Maar wie zijn leven geeft om Mijn wil, zal leven in eeuwigheid.

 

Ik was er in getrapt man. Typisch ik natuurlijk lol. Maar dat occulte is me met de paplepel meegegeven. Ik zag buitenstaande christenen in mijn jeugd als overdrijvers en geïndoctrineerd wanneer ze over de duivel praatten.

Mijn moeder hamerde van peuter tot nu erin dat er geen hel is en God niet straft.

Ik ben het daar vandaag faliekant mee oneens en moet serieus wat doen bepaalde erfzondes in de cirkel te breken. De duivel zit al in hun geest via tick tock, instagram, popsterren....

Die kanalen weten niet altijd vanuit welke kracht ze ontstaan zijn . De ether is doorspekt van den boze. Soms denk ik: is het niet gewoon God die boos op de mens is en 1 dat "daar" bewust wordt maar niet kan plaatsen. Iets vies en vettig is alleszins bezig met de mensheid te beïnvloeden. We lopen niet meer in DE gelijkenis.

2 minuten geleden zei TTC:

Wie gelooft zoiets nu nog, alles moet kapot. 

Ja het globalisme moet kapot opdat zij hun pure zelf kunnen zijn zonder een wereld die ze valse schaamtegevoelens opwekt.

Ik zeg u, uw perceptie is verstoord. Je kent me niet en hebt me nooit gekend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Gister een artikeltje gelezen over de huidige lockdown van India. Dat is geen beïnvloeden meer, maar volkerenmoord.

 

Is op globaal niveau. De ene moet het wat sluwer dan de andere aanpakken. 

Ik zeg jullie, die kracht achter Hitler was nooit uit onze politiek en is enorm aangesterkt. Mensen verkozen de comfortabele leugen boven de ongemakkelijke waarheid.

De tijd is nu hier: ding dong

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei thom:

En de Bron, dat is het Licht in de ontwaakte mens; die het geloof van Jezus Christus omarmt heeft.

Mediteren komt uit het zenboeddhisme. Het is oecemenisch gedachtengoed om dit in één zin te noemen met gebed en in mijn ogen dus gevaarlijk.

Er is niets ontwaakt in de mens. In de onbekeerde mens leeft de zonde, daar is niets dan duisternis te vinden. Dat 'licht' is een leugen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Nicky O:

Er is niets ontwaakt in de mens. In de onbekeerde mens leeft de zonde, daar is niets dan duisternis te vinden. Dat 'licht' is een leugen. 

Ik vroeg je al; hoe lees jij in Godsnaam het NT.

Joh. 1

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

 

Joh. 17

13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen hebben in zichzelven.

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

19 En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij een zijn, gelijk als Wij Een zijn;

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

25 Rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend; maar Ik heb U gekend, en dezen hebben bekend, dat Gij Mij gezonden hebt.

26 En Ik heb hun Uw Naam bekend gemaakt, en zal Hem bekend maken; opdat de liefde, waarmede Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Koans zijn heel nuchtere dingen, en je bent expert in Steiner? 

UW perceptie is weer verstoord. Ik ben geen expert, ik weet wat het onderwijs ervan inhoudt en heb enkele boeken ervan gelezen. 

Stopt toch eens met uw denigrerend gedoe nietsnut. In tegenstelling tot u DOE ik dat en blijf ik er geen jaren over lullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

UW perceptie is weer verstoord. Ik ben geen expert, ik weet wat het onderwijs ervan inhoudt en heb enkele boeken ervan gelezen. Stopt toch eens met uw denigrerend gedoe nietsnut. In tegenstelling tot u DOE ik dat en blijf ik er geen jaren over lullen.

Nu dat weer, we zijn het inmiddels gewend, de draaideur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Nu dat weer, we zijn het inmiddels gewend, de draaideur.

Kerel wat peist ge? Dat ik uw pispaal ben om uw vooroordelen over uiT te smeren omdat ik niet meeloop in uw herstelplan?

Het is geen draaideur. Het is wat het is en het wordt duidelijk dat ge zelfs met u geen normaal gesprek meer kunt voeren. Bij deze: fuck off.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Kerel wat peist ge? Dat ik uw pispaal ben om uw vooroordelen over uiT te smeren omdat ik niet meeloop in uw herstelplan? Het is geen draaideur. Het is wat het is en het wordt duidelijk dat ge zelfs met u geen normaal gesprek meer kunt voeren. Bij deze: fuck off.

Lijkt er wel sterk op, als het ene aangebracht wordt, dan zal het wel het andere zijn. Tussenin steeds hetzelfde, en alles wat tot de uitgang leidt, het moet kapot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Joh. 1

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

En het gaat verder:

6. Er was een mens door God gezonden; zijn naam was Johannes.
7. Hij kwam tot een getuigenis, om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden.
8. Hij was het licht niet, maar was gezonden om van het licht te getuigen.
9. Dit was het waarachtige licht, dat in de wereld komt en ieder mens verlicht.

 

Waarom denk jij dat mensen zich laten dopen Thom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Kerel wat peist ge? Dat ik uw pispaal ben om uw vooroordelen over uiT te smeren omdat ik niet meeloop in uw herstelplan?

Obsessies hoeven geen obsessies te blijven, middels herstelonderzoek worden vraagstukken immers ook opgelost om dan in een andere fase terecht te komen. In die fase kan je uit morele overweging hulpvragen beginnen stellen aan de GGZ om je vervolgens nog meer zorgen te beginnen maken, terwijl je nu net misschien andersom had verwacht. En zo merken we hoe mensen steeds verder worden afgescheiden en verworpen, in een vergeetput met informatie die als puzzelstukjes kunnen fungeren in anderen hun puzzel. En zo komen we spontaan en nuchter doordacht op het idee dat we een andere wereld kunnen scheppen, die er eigenlijk al is maar niet gezien wordt. Het lijkt allemaal mysterieus, ondanks logisch te beredeneren, het E-pad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Nicky O:

7. Hij kwam tot een getuigenis, om van het licht te getuigen, opdat allen door hem geloven zouden.

Hier zie je het, waarom zou je bidden als het antwoord op aarde te vinden is? En wat is er met al dat licht gebeurt? Onkruid vergaat niet en netjes verduisterd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-4-2020 om 11:07 zei thom:

Dat is de essentie, want dat ben je.

Binnen het kader van een paradigmashift kunnen we ons ook de vraag stellen of een volledig geldloze maatschappij mogelijk zou worden, zelfs geen duizend verschillende systemen of munten maar gewoon geldloos. In theorie is het mogelijk, als denkexperiment knap lastig van waaruit veel kan afgeleid worden, geen sinecure. Ook hier, als die keuze maatschappelijk al gemaakt zou willen worden, wat voor vele interpretaties vatbaar is maar toch als een derde orde verandering gezien kan worden zoals door de nieuwe GGZ in het vaandel gedragen wordt. Een aantal ervaringswerkers in de GGZ wil hiermee enkel aangeven dat een en ander misschien onderschat wordt, waarover ze preventief en in alle integriteit dan ook hulpvragen stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei thom:

Afstand nemen als een observeren wat je wereld is van de gedachten, gevoelens en wil die je bezig houden, of misschien beter af-houden van de Geest in ons.

De Bateson logische niveaus is een goed hulpmiddel om veranderingen te begrijpen maar ook om problemen op het juiste niveau aan te pakken. Binnen het kader van herstel is dit interessant maar niet te onderschatten, vooral niet wanneer blijkt dat het vigerende inflatoire denken ook leidt tot obstakels die de vooruitgang van heel de samenleving verhinderen, naar mijn perceptie onbewust. Dit brengt niet de hulpverlener in een hachelijke situatie maar de klant die hierdoor mogelijks nog meer overprikkeld raakt met alle gevolgen van dien. We zouden dan voor de grap kunnen zeggen dat het finaal om een dom misverstandje gaat, het psychische lijden wegmoffelend alsof het niet zou bestaan en het probleem helemaal niet aanpakken. En nu mogen ervaringswerkers in de GGZ komen getuigen hoe ze zich daarbij voelen, wellicht met potlood, papier en een telraam. Ja, laat dat maar aan experten over, het falen treft ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Nicky O:

Mediteren komt uit het zenboeddhisme. Het is oecemenisch gedachtengoed om dit in één zin te noemen met gebed en in mijn ogen dus gevaarlijk.

Er is niets ontwaakt in de mens. In de onbekeerde mens leeft de zonde, daar is niets dan duisternis te vinden. Dat 'licht' is een leugen. 

Bent u in de ban van het duivelse religieus fundamentalisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei zendeling:

Bent u in de ban van het duivelse religieus fundamentalisme?

Nee hoor, maak je geen zorgen. Omdat ik geloof dat God niet in de onbekeerde mens woont en omdat ik mediteren boeddhistisch vind, krijg ik ineens zo'n stempel? Ik weet heel goed dat de weg smal is en dat betekent dat we niet alles kunnen goedkeuren. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Nicky O:

Nee hoor, maak je geen zorgen. Omdat ik geloof dat God niet in de onbekeerde mens woont en omdat ik mediteren boeddhistisch vind, krijg ik ineens zo'n stempel? Ik weet heel goed dat de weg smal is en dat betekent dat we niet alles kunnen goedkeuren. 

Danku voor het heldere antwoord. Zorgen maakte ik me er niet om, ik wilde het wat helderder krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Nicky O:

Er is niets ontwaakt in de mens. In de onbekeerde mens leeft de zonde, daar is niets dan duisternis te vinden. Dat 'licht' is een leugen. 

 

46 minuten geleden zei Nicky O:

Omdat ik geloof dat God niet in de onbekeerde mens woont

Maar dat was de discussie toch niet?

Wat ontwaakt in de mens, is uit God.

Dat schrijven de teksten, maar jij reageert er maar niet op. Waarom niet?

Op 14-4-2020 om 16:12 zei Nicky O:

Wat willen jullie zo graag zelf doen dan? Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden?

De vraag was; wat denk je daar binnen in jezelf te vinden.

Nou, dat is het Licht, de Bron, de Schat, het Koninkrijk Gods, de Christus, de Geest, God, de Ziel, het Hart, het Kind Gods, de Zoon.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid