Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:
22 uur geleden zei thom:

De vraag is; hoe kan men zich neutraal opstellen, als schouwer van dit wereldtoneel, als er maar één zijde, of vanuit 1 perspectief belicht wordt. 

Op de hoogte zijn van zowel de agenda van de duisternis, als van het Licht, dat heeft de vrede lief, omdat deze strijd voorzien is en de overgang van hebzucht, macht en geweld naar die van het Licht, de grote omkeer zal zijn en de Aarde als Lichtbaken in de Kosmos zal plaatsen

Trajecto is niet neutraal. Die krijgt klachten over mij, leest half, niet in context en smijt mijn draad op slot. Die draad had 1000 views per dag en ging naar beneden door getrol van dbi en Mullog. Baf ineens op slot.

Echt gasten, fuck censuur en dat de moderatie het steekt waar de zon niet schijnt. Ze bannen me beter want ik ga er alleen maar grover en grover op worden. Dat ze zich bezighouden met het niveau van dbi en Plume.

Dat is hier een kinderforum waar de jeugd volwassener is dan de actiefste posters. Including me. Time to grow.

:-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zen mijn ongegeneerde zelf. Dat mijn mening velen niet aan staat maakt me geen trol. 

Stigma is het proces waarbij de reacties van anderen de normale identiteit vernietigen, wat relatief te beschouwen is naargelang de eigenheid van het individuele zelf. Voor mezelf betekent dat leven als in een hel, simpelweg omdat ik anders denk en door interferentie cognitieve dissonantie als een continuïteit ervaar. Hierover gaat ook m’n herstelonderzoek waarvan ik het resultaat heb omgezet in hulpvragen tot nader onderzoek. Maar ook dan, steeds onbegrepen en verworpen, zelfs geen aandacht voor waardoor een beter begrip logischerwijs ook niet kan, dialoog quasi onmogelijk. Vooral ethisch gezien heb ik het daar moeilijk mee, omwille van de duidelijk aanwijsbare redenen die eerder technisch van aard zijn, als onbewust in het collectief verankert en daarom ook zelden in vraag gesteld. Op deze manier worden ook de talrijke clichés als levensecht en pijnlijk ervaren, als dooddoeners.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Stigma is het proces waarbij de reacties van anderen de normale identiteit vernietigen, wat relatief te beschouwen is naargelang de eigenheid van het individuele zelf. Voor mezelf betekent dat leven als in een hel, simpelweg omdat ik anders denk en door interferentie cognitieve dissonantie als een continuïteit ervaar. Hierover gaat ook m’n herstelonderzoek waarvan ik het resultaat heb omgezet in hulpvragen tot nader onderzoek. Maar ook dan, steeds onbegrepen en verworpen, zelfs geen aandacht voor waardoor een beter begrip logischerwijs ook niet kan, dialoog quasi onmogelijk. Vooral ethisch gezien heb ik het daar moeilijk mee, omwille van de duidelijk aanwijsbare redenen die eerder technisch van aard zijn, als onbewust in het collectief verankert en daarom ook zelden in vraag gesteld. Op deze manier worden ook de talrijke clichés als levensecht en pijnlijk ervaren, als dooddoeners.

Wanneer ik zo in mijn hoofd zit, volle bepakking om te kauwen dat het zeer doet; deze gedachten als een vloot satellieten te kunnen zien, of als blokjes en strepen in een baan om de zon.

Dan, zie je deze vloot.. dan ben je er los van. Keer langzaam om in die ruimte en zie het centrum van dit alles, en zie de zon.

Dat is de essentie, want dat ben je.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Wanneer ik zo in mijn hoofd zit, volle bepakking om te kauwen dat het zeer doet; deze gedachten als een vloot satellieten te kunnen zien, of als blokjes en strepen in een baan om de zon. Dan, zie je deze vloot.. dan ben je er los van. Keer langzaam om in die ruimte en zie het centrum van dit alles, en zie de zon. Dat is de essentie, want dat ben je.

Met die essentie heb ik geen probleem Thom, de rest verschijnt in ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Trollen? Ik was in die draad oprecht, genuanceerd en mee met de tijd. Trollen lazen buiten context, komen provoceren en vragen dan moderatie aan? Hetzelfde in uw draad, ene vraagt een slot en die doet dat gewoon. Als de hele moderatie achter die inconsequente spast staat bannen ze me beter en dat meen ik. Ik heb honderdtal andere waarmee de zaak wel serieus genomen wordt.

Als individueel zelf kunnen we misschien een poging wagen om de relatie tussen dubbele bindingen en dubbelaspecttheorieën te ontwarren, het zou dan goed kunnen dat je WOIII gemist hebt zonder dat je daar enige notie van hebt gehad. Anderen zijn iets pragmatischer van aard, ze zeggen dat je WOIII ook kan vermijden door aandacht te hebben voor wat we vergeten zijn, wat finaal dan misschien wel op hetzelfde neerkomt. Kortom, ik weet het ook niet, alles is mogelijk.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Als individueel zelf kunnen we misschien een poging wagen om de relatie tussen dubbele bindingen en dubbelaspecttheorieën te ontwarren, het zou dan goed kunnen dat je WOIII gemist hebt zonder dat je daar enige notie van hebt gehad. Anderen zijn iets pragmatischer van aard, ze zeggen dat je WOIII ook kan vermijden door aandacht te hebben voor wat we vergeten zijn, wat finaal dan misschien wel op hetzelfde neerkomt. Kortom, ik weet het ook niet, alles is mogelijk.

Naar een zelfgebouwde hut met gestookt hout van zelf gekapte bomen, daar verlang ik naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:

Dan, zie je deze vloot.. dan ben je er los van. Keer langzaam om in die ruimte en zie het centrum van dit alles, en zie de zon.

Dat is de essentie, want dat ben je.

Waarom losmaken?  Eh Thom, kun je dit ook nog Bijbels verantwoorden? 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Teveel vervuiling denk ik. Zoals de lichtvervuiling hier het zicht daar verminderd.

Koans, het doorzien hiervan zou leiden tot inzicht in de ware aard van de geest die leeg is en niet te vangen, volgens Zenboeddhisten. Met betrekking tot zelfrealisatie of het zoeken naar het ware zelf zou zich dan een soortgelijk proces kunnen voltrekken, als de psychische dis-identifcatie van wie we denken te zijn. In ieder geval verwarring troef, alsof het valse zelf eerst dient te sterven alvorens van de vrijheid te kunnen proeven en het ware zelf tot expressie te brengen, wat wellicht ook niet zonder angst geschiedt. Allemaal niet zomaar wat, en wat is het praktische nut om zoiets überhaupt te willen realiseren?

6 minuten geleden zei Nicky O:

Waarom losmaken?  Eh Thom, kun je dit ook nog Bijbels verantwoorden? 

Kunnen ons de vraag stellen of we de bijbel in veel gevallen ook niet verkeerd vertalen, afhankelijk van de zienswijze van de lezer. Op deze manier kunnen we misschien op de eerste bladzijde iets gemist hebben om pas veel later te ontdekken door het individuele zelf dat tussendoor een ontwikkeling doormaakt. In die zin verwijst Thom mi naar zelfrealisatie, in de metafoor van de zon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik pink hier traantjes weg en bedwing me geen tranen bij tuiten te bleiten. Wat ben ik trots op haar. De lessen via de digitale wereld via de lens volgen. God, ge wilt ze op pakken en doodknuffelen he. The apple of my eye....

Je zou haast denken dat je wat angstig wordt, en dat straks alles voor niks is geweest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

In die zin verwijst Thom mi naar zelfrealisatie, in de metafoor van de zon. 

Precies. En dat is waar het in mijn ogen totaal misgaat. Wat willen jullie zo graag zelf doen dan? Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden? Wat heeft de zon daarmee te maken? 

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Nicky O:
36 minuten geleden zei TTC:

In die zin verwijst Thom mi naar zelfrealisatie, in de metafoor van de zon. 

Precies. En dat is waar het in mijn ogen totaal misgaat. Wat willen jullie zo graag zelf doen dan? Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden? Wat heeft de zon daarmee te maken? 

 

Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden?

 

Maar Nicky O, hoe lees jij in Godsnaam de Evangeliën? Het NT?

Rom.8

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

En de onderstaande tekst heb ik vandaag ook al geplaatst;

 

Openb. 3

19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

 

En uiteraard Joh. 17

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

25 Rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend; maar Ik heb U gekend, en dezen hebben bekend, dat Gij Mij gezonden hebt.

26 En Ik heb hun Uw Naam bekend gemaakt, en zal Hem bekend maken; opdat de liefde, waarmede Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen.

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Nicky O:

Precies. En dat is waar het in mijn ogen totaal misgaat. Wat willen jullie zo graag zelf doen dan? Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden? Wat heeft de zon daarmee te maken? 

Betrokken binnen een theosofisch denkkader heeft dat iets met stralen te maken, vergelijk het misschien met E=MC² waarbinnen je dan naar jezelf zou willen zoeken. Complexe materie, sommige zaken worden niet begrepen zonder ervaringskennis waardoor dialoog nog moeilijker wordt, net zoals het lezen van teksten anders kan worden. In ieder geval, we staan nooit los van de zon, strikt duaal gezien.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

 

Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden?

 

Maar Nicky O, hoe lees jij in Godsnaam de Evangeliën?

Ik heb me niet voor niets laten dopen beste Thom. Ik vond in mezelf niets goeds, was me volledig bewust van mijn zonden en had een diep besef hoe hard ik Christus nodig had. Zonder Hem ben ik niets.. en dat geldt niet alleen voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:
7 minuten geleden zei thom:

Wat denk je daar binnen in jezelf te vinden?

 

Maar Nicky O, hoe lees jij in Godsnaam de Evangeliën?

Ik heb me niet voor niets laten dopen beste Thom. Ik vond in mezelf niets goeds, was me volledig bewust van mijn zonden en had een diep besef hoe hard ik Christus nodig had. Zonder Hem ben ik niets.. en dat geldt niet alleen voor mij.

Hoe lees jij dan in Godsnaam het NT, de Evangeliën?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid