Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Trajecto is niet neutraal. Die krijgt klachten over mij, leest half, niet in context en smijt mijn draad op slot. Die draad had 1000 views per dag en ging naar beneden door getrol van dbi en Mullog. Baf ineens op slot. Echt gasten, fuck censuur en dat de moderatie het steekt waar de zon niet schijnt. Ze bannen me beter want ik ga er alleen maar grover en grover op worden. Dat ze zich bezighouden met het niveau van dbi en Plume.

We hebben wel een trolvoorbeeld nodig natuurlijk, anders kunnen we daar niet van leren.

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat ze zich bezighouden met het niveau van dbi en Plume.

Overigens jammer dat Plume niet meer mag meedoen, was tenminste met diepgang en kennis ter zake.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

Zojuist zei TTC:

We hebben wel een trolvoorbeeld nodig natuurlijk, anders kunnen we daar niet van leren.

Trollen? Ik was in die draad oprecht, genuanceerd en mee met de tijd. Trollen lazen buiten context, komen provoceren en vragen dan moderatie aan? Hetzelfde in uw draad, ene vraagt een slot en die doet dat gewoon.

Als de hele moderatie achter die inconsequente spast staat bannen ze me beter en dat meen ik. Ik heb honderdtal andere waarmee de zaak wel serieus genomen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Trollen? Ik was in die draad oprecht, genuanceerd en mee met de tijd. Trollen lazen buiten context, komen provoceren en vragen dan moderatie aan? Hetzelfde in uw draad, ene vraagt een slot en die doet dat gewoon. Als de hele moderatie achter die inconsequente spast staat bannen ze me beter en dat meen ik. Ik heb honderdtal andere waarmee de zaak wel serieus genomen wordt.

Zo gaat het met trollen, is altijd dezelfde strategie die ook heel doorzichtig is. Zo meteen even aanpassen, en dan kan je weer verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Trollen is iets anders dan cognitieve dissonantie, dat laatste veronderstelt het potentieel tot groei, meer bewustwording en verbondenheid.

Wat deed ik dan fout in die draad? Dbi las mij buiten context. Later volgde een slot.

Is het omdat Trajecto en de hele moderatie tegen de inbreng over Bill Gates en zijn ID vaccins was?

Wat was het? Trajecto weigert iedere nuance, inclusief privé. 

Wat is er dan te leren of bewust te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wat deed ik dan fout in die draad? Dbi las mij buiten context. Later volgde een slot. Is het omdat Trajecto en de hele moderatie tegen de inbreng over Bill Gates en zijn ID vaccins was? Wat was het? Trajecto weigert iedere nuance, inclusief privé. Wat is er dan te leren of bewust te worden?

Het verliep allemaal perfect, het is wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Perfect zeg ik niet, maar slotwaardig? Zeker niet. Ik voel de inconsequentie en dat prikkelt mij. Maar voor ze me bannen en ik je nooit meer hoor of zie: fixeer je eens op Rudolf Steiner en minder die Einstein. 

Bij ‘het is wat het is’ denk ik aan een open deur intrappen, net zoals God een blaaskaak door overal leven in te blazen.

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Fixeer je eens op Rudolf Steiner en minder die Einstein.

Steiner en Einstein hebben heel veel gemeen, vooral inzicht en verbanden leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Bij ‘het is wat het is’ denk ik aan een open deur intrappen, net zoals God een blaaskaak door overal leven in te blazen.

Ja dat had ik wel door, maar soms doenek es serieus. Soms. En ik meen serieus dat het een inconsequente spast is.

Zijn spasme is draden sluiten wegens te lui in context te modereren. Of wegens vooroordelen, kan ook. Moet op zijn forum eens zien hoe christendom bashen de vrijheid kreeg. Wee die de nuance kan brengen, eerste keer ook geband door islamokifoben (die wel anti chrsitendom waren nb), later vrijwillig vetrokken. 

En nu mag hem met mijn account doen wat hem wilt, het vet van de soep is er af. Het is wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat had ik wel door, maar soms doenek es serieus. Soms. En ik meen serieus dat het een inconsequente spast is. Zijn spasme is draden sluiten wegens te lui in context te modereren. Of wegens vooroordelen, kan ook. Moet op zijn forum eens zien hoe christendom bashen de vrijheid kreeg. Wee die de nuance kan brengen, eerste keer ook geband door islamokifoben (die wel anti chrsitendom waren nb), later vrijwillig vetrokken. En nu mag hem met mijn account doen wat hem wilt, het vet van de soep is er af. Het is wat het is.

Jammer, we hadden immers al veel meer kunnen weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Censuur te danken. 

Pioniers bouwen bruggen wat vaak een intern denkproces is waarin technische kennis van vigerende systemen belangrijk is, om vervolgens een andere denkpiste of configuratie te exploreren en zien wat de uitkomst is, of zou kunnen worden. Wanneer we hier geestelijk dieper op ingaan ontstaat soms de vreemde perceptie dat tijd niet bestaat en we kunnen bouwen wat we willen, de creativiteit van het innerlijke kind herontdekt. Het tijdloze uit zich vooral door het simpele feit dat andere denkpistes ook tijdloos beschikbaar zijn, om zo tot de misschien ontnuchterende ontdekking te komen dat die bruggen al duizenden jaren bestaan. En zo wordt principieel alles steeds eenvoudiger tijdens een herstelonderzoek, de brug bewandelen nog een andere kwestie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Pioniers bouwen bruggen wat vaak een intern denkproces is waarin technische kennis van vigerende systemen belangrijk is, om vervolgens een andere denkpiste of configuratie te exploreren en zien wat de uitkomst is, of zou kunnen worden. Wanneer we hier geestelijk dieper op ingaan ontstaat soms de vreemde perceptie dat tijd niet bestaat en we kunnen bouwen wat we willen, de creativiteit van het innerlijke kind herontdekt. Het tijdloze uit zich vooral door het simpele feit dat andere denkpistes ook tijdloos beschikbaar zijn, om zo tot de misschien ontnuchterende ontdekking te komen dat die bruggen al duizenden jaren bestaan. En zo wordt principieel alles steeds eenvoudiger tijdens een herstelonderzoek, de brug bewandelen nog een andere kwestie.

Het spreekt voor zich dat alle bruggen opgeblazen worden. Degene die vroeger Hitler sponsorde willen ons chippen als een huisdier. Dat is een gamechanger waar 25j bak niets tegen is. Werkelijk niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het spreekt voor zich dat alle bruggen opgeblazen worden. Degene die vroeger Hitler sponsorde willen ons chippen als een huisdier. Dat is een gamechanger waar 25j bak niets tegen is. Werkelijk niets.

Je hebt er altijd die de boodschap niet begrijpen, gaat ook al duizenden jaren mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Je hebt er altijd die de boodschap niet begrijpen, gaat ook al duizenden jaren mee.

Misschien eens de dader aan het kruis nagelen en niet de boodschapper? 

De westerling zal door het oosten de vernietiging in gereden worden, met geld van de westerling.,

De westerling hing liever boodschappers aan het kruis dan degene die ons uitverkochten aan het oosten. Quasi alle tech  is made in China. Beeld je dat eens in de jaren 50 in qua spionage etc. Dat zou te absurd voor woorden zijn. We hebben de politici ons met leugens laten pamperen en de waarheid verketterd. Terwijl die politici over jobs bezig zijn, komen er net geen jobs bij omdat ze zichzelf verrijken en het oosten een loonkost heeft dat het westen verrijkte.... tot dat stopt. EN dat stopt nu.

het westen wordt een onderontwikkelde streek. Dank u zeer leftards en leg het maar zelf uit aan kleinkind.

ICH HABE DAS GEWUSST !

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien eens de dader aan het kruis nagelen en niet de boodschapper? De westerling zal door het oosten de vernietiging in gereden worden, met geld van de westerling., De westerling hing liever boodschappers aan het kruis dan degene die ons uitverkochten aan het oosten. Quasi alle tech  is made in China. Beeld je dat eens in de jaren 50 in qua spionage etc. Dat zou te absurd voor woorden zijn. We hebben de politici ons met leugens laten pamperen en de waarheid verketterd. Terwijl die politici over jobs bezig zijn, komen er net geen jobs bij omdat ze zichzelf verrijken en het oosten een loonkost heeft dat het westen verrijkte.... tot dat stopt. EN dat stopt nu. het westen wordt een onderontwikkelde streek. Dank u zeer leftards en leg het maar zelf uit aan kleinkind. ICH HABE DAS GEWUSST !

Ja, en je dacht dat die oefening iets nieuws was? Al geprobeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, en je dacht dat die oefening iets nieuws was? Al geprobeerd?

In plaats van oorlog zoals vroeger, wordt het revolutie als in 1830. Het collectief is hier nog niet klaar op aarde. De duivel kreeg in Job ook vrij spel. Zo nu ook, tribulatie. Wee zij die op hoge tronen zetelen en de bevolking misleidden. Wee zij want ze krijgen als eerste de toorn. Armageddon now, mass extinction. 

En wat is er te redden zal de zoeker van het rechtvaardige zeggen als ze branden? Kindermoordenaars? Zij die de ogen sloten met collaboratie tussen jihadisten? Zwegen, neen erger afdwongen dat de welvaart aan het oosten uitgedeeld werd? Dat mooie volkswijken ghetto’s werden?

Dat ik het als enige zie hebben ze jaren kunnen relativeren, kijk nu eens over mijn schouder heen. En als dan later onze Vader nog eens komt is er geen brug meer overeind, niet 1.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

In plaats van oorlog zoals vroeger, wordt het revolutie als in 1830. Het collectief is hier nog niet klaar op aarde. De duivel kreeg in Job ook vrij spel. Zo nu ook, tribulatie. Wee zij die op hoge tronen zetelen en de bevolking misleidden. Wee zij want ze krijgen als eerste de toorn. Armageddon now, mass extinction. En wat is er te redden zal de zoeker van het rechtvaardige zeggen als ze branden? Kindermoordenaars? Zij die de ogen sloten met collaboratie tussen jihadisten? Zwegen, neen erger afdwongen dat de welvaart aan het oosten uitgedeeld werd? Dat mooie volkswijken ghetto’s werden? Dat ik het als enige zie hebben ze jaren kunnen relativeren, kijk nu eens over mijn schouder heen. En als dan later onze Vader nog eens komt is er geen brug meer overeind, niet 1.

Verstand gebruiken, gewoon nadenken over wat al bestaat, kan het nog eenvoudiger?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Nicky O:

..in de zonde, met alle gevolgen van dien.

Aan wat niet gezien wordt, kan niets aan verholpen worden. En het wordt pas schokkend wanneer we dat wel zien, om dan machteloos toe te kijken.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Nicky O:

We hebben altijd een keuze.

Het aanbod overweldigend, net zoals heel wat verwarring en chaos door allemaal verschillende keuzes en aspiraties, in theorie allemaal bevattelijk. Sommige keuzes kunnen ook gaan verharden in collectief gedragen systemen, zelfs met inbegrip van geloofsovertuigingen die ontdaan zijn van logica, niet bewust daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid