Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

Zojuist zei TTC:

Je kan er best voor kiezen het lijden in de wereld niet te zien, wens je niemand toe.

Wist ge dat ze er voor bepaalde foto's lang ijsblokken tegenhouden? 

Het lijden stop je niet. Je kan er wel niet aan deelnemen, dat is al het beste wat je kan. Wil je het meeste doen, dan moet ge uw kruis opnemen en Hem volgen. In all honesty, ik zie niemand het doen.

Solidariteit onder de bevolking leeft waar dat oprecht ontstaat. Maar het is nog maar eens opgevallen waar we voor staan "in tijden van nood.". Het is er gewoon niet, het draait niet en het werkt in ons nadeel. Zij die het echte lijden veroorzaken gaan ons niet redden laat staan verlossen van hun ellende. 

Ik roep de wereldverbeteraars op wat consequenter te worden, dat begint bij eigen consumptie en uw afvalhoop. Anders is het al zatlappen aan den toog die kritiek hebben op mensen die een andere drugs dan die van hun gebruiken.

We zijn allemaal zondaars, van den eerste tot den letste. Er komt geen verlossing van mensen, mensen zijn net het hele probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wist ge dat ze er voor bepaalde foto's lang ijsblokken tegenhouden? Het lijden stop je niet. Je kan er wel niet aan deelnemen, dat is al het beste wat je kan. Wil je het meeste doen, dan moet ge uw kruis opnemen en Hem volgen. In all honesty, ik zie niemand het doen. Solidariteit onder de bevolking leeft waar dat oprecht ontstaat. Maar het is nog maar eens opgevallen waar we voor staan "in tijden van nood.". Het is er gewoon niet, het draait niet en het werkt in ons nadeel. Zij die het echte lijden veroorzaken gaan ons niet redden laat staan verlossen van hun ellende. Ik roep de wereldverbeteraars op wat consequenter te worden, dat begint bij eigen consumptie en uw afvalhoop. Anders is het al zatlappen aan den toog die kritiek hebben op mensen die een andere drugs dan die van hun gebruiken. We zijn allemaal zondaars, van den eerste tot den letste. Er komt geen verlossing van mensen, mensen zijn net het hele probleem.

Binnen de toxische gordel is geen vrijheid van geld, is een geestelijk proces.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Binnen de toxische gordel is geen vrijheid van geld, is een geestelijk proces.

Beter is dat mensen de macht van hun verbruik inzien. 

Maar zo ben ik op zoek naar een batterij die niet made in China is. Het is onvindbaar. Dan denk ik: ze klagen over werkloosheid, maar er wordt hier bijna niets dat frequent gebruikt wordt zelf geproduceerd. 

Zie je dan niet dat zelfs met een 15h systeem er in het oosten landen zijn die het nog goedkoper aanbieden? En wij die brol maar kopen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Beter is dat mensen de macht van hun verbruik inzien. Maar zo ben ik op zoek naar een batterij die niet made in China is. Het is onvindbaar. Dan denk ik: ze klagen over werkloosheid, maar er wordt hier bijna niets dat frequent gebruikt wordt zelf geproduceerd. Zie je dan niet dat zelfs met een 15h systeem er in het oosten landen zijn die het nog goedkoper aanbieden? En wij die brol maar kopen...

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe alles binnen dezelfde gordel vertaald wordt, alsof er een glazen koepel rond staat en niets anders zou bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe alles binnen dezelfde gordel vertaald wordt, alsof er een glazen koepel rond staat en niets anders zou bestaan.

Neen er bestaat niets anders dan de economie waar we nu aan onderworpen zijn. 1 ieder in onze samenleving kan niet meer zonder. Tenzij het van binnenuit systematisch verandert.

De fluweelzachte paradigmashift waar de oneensheid tot bloedvergieten zal leiden, we zijn nu eenmaal mensen.

Legt me anders eens uit waarom ik batterijen van Chinezen moet kopen waar Afrikaanse kinderen in modderpoelen zichzelf de kanker in het lijf werken; terwijl wij Umicore in Europa hebben?

Het is de waanzin voorbij over lijden te spreken als de simpele waarheid over die zaken wegcijferen, louter omdat er een handjevol op een wolk leeft in goede verwachtingen. Sorry.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen er bestaat niets anders dan de economie waar we nu aan onderworpen zijn. 1 ieder in onze samenleving kan niet meer zonder. Tenzij het van binnenuit systematisch verandert. De fluweelzachte paradigmashift waar de oneensheid tot bloedvergieten zal leiden, we zijn nu eenmaal mensen. Legt me anders eens uit waarom ik batterijen van Chinezen moet kopen waar Afrikaanse kinderen in modderpoelen zichzelf de kanker in het lijf werken; terwijl wij Umicore in Europa hebben? Het is de waanzin voorbij over lijden te spreken als de simpele waarheid over die zaken niet manifesteren, louter omdat er een handjevol op een wolk leeft in goede verwachtingen. Sorry.

Het is en blijft dezelfde toxische gordel, straks het opgaan van de gemeente. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

En weer geen antwoord omdat de simpele onverbloemde waarheid is wat ze is. Als ge een LP-E12 batterij kunt vinden dat gemaakt is in Europa... Er zijn wel Europese verkopers, maar het is made in China.

Ik zal wellicht sterven met het idee dat ik het doorgegeven heb, en dat het telkens opnieuw in duivelse sferen versmacht werd. Zo absurd dat het amper geloofwaardig is, onverminderd ging het door zonder enige notie van waar het om ging. En dan zeggen dat het onbegrijpelijk is, het medelijden ondraaglijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ik zal wellicht sterven met het idee dat ik het doorgegeven heb, en dat het telkens opnieuw in duivelse sferen versmacht werd. Zo absurd dat het amper geloofwaardig is, onverminderd ging het door zonder enige notie van waar het om ging. En dan zeggen dat het onbegrijpelijk is, het medelijden ondraaglijk.

En wat geeft ge uzelf nog? Hebt ge nog wel eens rust in uw hoofd? 

Soms sta ik extra vroeg op om zelfs geen auto's en alleen maar vogels te horen. De praktijk is belangrijker dan de theorie. Riekt nog eens aan een bloem, of beter; plukt er eentje en eet ze rauw.

Of twee of drie of vier of ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wat geeft ge uzelf nog? Hebt ge nog wel eens rust in uw hoofd? Soms sta ik extra vroeg op om zelfs geen auto's en alleen maar vogels te horen. De praktijk is belangrijker dan de theorie. Riekt nog eens aan een bloem, of beter; plukt er eentje en eet ze rauw. Of twee of drie of vier of ...

De nieuwe normalen zijn de dwazen van vandaag, en al wie ernstig begint te twijfelen is goed op weg om beter te begrijpen wat een paradigmashift in werkelijkheid betekent. Niet zomaar denken een aantal ervaringswerkers in de GGZ dat veel psychologen nodig zullen zijn om dit proces deskundig te begeleiden. Maar misschien mankeren we nog iets, een beter begrip over wat het nu precies gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Hebt ge nog wel eens rust in uw hoofd? 

Zalig was het zitten in de zetel van m’n ziel, in alle rust en sereniteit de wereld beschouwend in al z’n pracht en praal. Tot heel dit wereldbeeld vertroebeld werd door allerhande knopen die alles in een destructieve spiraal naar beneden zogen en steevast het menselijke lijden cultiveerde, wat redelijk vreemd was gezien alle kennis waar iedereen vrij over kon beschikken. Ik ben toen snel in m’n vleeskleed gesprongen om de GGZ te interpelleren over die knopen, de zaligheid verdween, geruild voor een nachtmerrie om redenen te absurd voor woorden, het ongeloof getart.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Zalig was het zitten in de zetel van m’n ziel, in alle rust en sereniteit de wereld beschouwend in al z’n pracht en praal. Tot heel dit wereldbeeld vertroebeld werd door allerhande knopen die alles in een destructieve spiraal naar beneden zogen en steevast het menselijke lijden cultiveerde, wat redelijk vreemd was gezien alle kennis waar iedereen vrij over kon beschikken. Ik ben toen snel in m’n vleeskleed gesprongen om de GGZ te interpelleren over die knopen, de zaligheid verdween, geruild voor een nachtmerrie om redenen te absurd voor woorden, het ongeloof getart.

Ik denk dat ik mijn hobby wat serieuzer ga nemen en vrouwelijk schoon ga aantrekken. 

Het vrouwelijke vleeskleed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat ik mijn hobby wat serieuzer ga nemen en vrouwelijk schoon ga aantrekken. Het vrouwelijke vleeskleed.

Naar het advies van Einstein zouden we ook onze economie kunnen transponeren, dat is kopiëren en omdraaien. Als denkexperiment is het resultaat verbluffend, wat hoopvol is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Of twee of drie of vier of ...

Begrijp er weer niets van maar toch interessant, het probleem van de dubbele binding in relatie tot zelfrealisatie, of bewustwording in algemene zin. Volgens wiki, een dubbele binding is een dilemma in de communicatie, waarbij een individu twee of meer tegenstrijdige boodschappen ontvangt. Het is een situatie waarin adequaat reageren op de ene boodschap, het in gebreke blijven van de andere boodschap betekent, en omgekeerd. Hierdoor zit de ontvanger, wat hij ook doet, altijd fout. Met andere woorden: de ontvanger kan geen commentaar leveren op het conflict, kan het niet oplossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit forum is naar de zak. Kapot zeg ik u. Doodgetrold en de finale doodsteek was die spast @Trajectoals moderator.

Leden kunnen zich dus storen aan een onderwerp, als die eikel dan geen zin heeft alles te lezen smijt ie het gewoon op slot.

Censuur, inconsequent beleid en leden die de ogen voor moord sluiten. Die de moorden benoemt is de haatzaaier. Wie wilt uitzoeken hoe de vork echt in de steel zit is zelfs een bangerik.

Kust allemaal mijn blote kloten :)

modbreak Trajecto: En wat u hier allemaal zegt is om het forum op hoger plan te brengen?

Wat scheelt u? Ik kan wel een ban geven, maar gewoon gedragen en welwillend forummen zou toch ook moeten kunnen...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dit forum is naar de zak. Kapot zeg ik u. Doodgetrold en de finale doodsteek was die spast @Trajectoals moderator. Leden kunnen zich dus storen aan een onderwerp, als die eikel dan geen zin heeft alles te lezen smijt ie het gewoon op slot. Censuur, inconsequent beleid en leden die de ogen voor moord sluiten. Die de moorden benoemt is de haatzaaier. Wie wilt uitzoeken hoe de vork echt in de steel zit is zelfs een bangerik. Kust allemaal mijn blote kloten.

Dit topic mist z'n doel niet en voor mensen die dachten dat het wel simpel ging worden, als we de egotransverwarring koppelen aan de schizoaffectieve stoornissen en daar het dubbele binding probleem aan toevoegen, mag rekenen op een worsteling met zichzelf om hierna veel minder geneigd te zijn om hierover een open dialoog te ambiëren. Anders gezegd, je zal niet eens iemand vinden om überhaupt nog te kunnen communiceren, wat zo gezien dan weer logisch is. Gemakshalve is het dan maar beter om het bij optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen te houden, bij eenvoud en kinderlijke speelsheid. Maar ook dat, telkens opnieuw versmacht door de trollen van dienst.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Dit topic mist z'n doel niet en voor mensen die dachten dat het wel simpel ging worden, als we de egotransverwarring koppelen aan de schizoaffectieve stoornissen en daar het dubbele binding probleem aan toevoegen, mag rekenen op een worsteling met zichzelf om hierna veel minder geneigd te zijn om hierover een open dialoog te ambiëren. Anders gezegd, je zal niet eens iemand vinden om überhaupt nog te kunnen communiceren, wat zo gezien dan weer logisch is. Gemakshalve is het dan maar beter om het bij optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen te houden, bij eenvoud en kinderlijke speelsheid. Maar ook dat, telkens opnieuw versmacht door de trollen van dienst.

Het is zo, ik ben een trol die onzin verkoopt, die haat en paniek zaait. :) Here you are..

Intussen ga ik mijn aanstaande  mij als een ijsje laten afkoelen, paaseieren klaarleggen en leven als een heidene met gespreide armen. 

Fuck them all, :)

https://m.youtube.com/watch?v=jULlUasuxQk

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is zo, ik ben een trol die onzin verkoopt, die haat en paniek zaait.  Here you are..Intussen ga ik mijn aanstaande  mij als een ijsje laten afkoelen, paaseieren klaarleggen en leven als een heidene met gespreide armen. Fuck them all,

Religie is niet voor kleine kindjes, dat weet je ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Religie is niet voor kleine kindjes, dat weet je ook.

Neen dat is voor schapen die gedomesticeerd worden omvolkt te worden, grootouders aan genocide onderwerpen en kinderen onderwerpen aan mind control en de kop zot laten maken met klimaatpropaganda ende multicul. Als Jezus daarvoor aan het kruis,genageld is, jawadda.

Wij passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is voor schapen die gedomesticeerd worden omvolkt te worden, grootouders aan genocide onderwerpen en kinderen onderwerpen aan mind control en de kop zot laten maken met klimaatpropaganda ende multicul. Als Jezus daarvoor aan het kruis,genageld is, jawadda. Wij passen.

En optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen is al te moeilijk om aan te beginnen, wat gaat het dan worden als we het nog zouden doen ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan zou ik ganser dagen op credible komen lullen en geen seconde beeldmateriaal verzameld hebben. Ieder zijn weg.

Heb me altijd afgevraagd wat het verschil is tussen kijken en zien, nog steeds is het verwarrend, of het lijkt in ieder geval vaak te vervagen door interferentie. Een poging, ik kijk naar schuldenbergen, begrotingstekorten en diens meer, zoals wij allen in een geldgedreven wereld, de alledaagse realiteit. Ik zie en weet dat deze fenomenen een product zijn van het menselijke denken, en daarom ook oplosbaar met hoe we daarover denken. Synthese, ik kijk naar een wereld en zie een andere wereld, als een potentieel dat voor iedereen beschikbaar is, geen garantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Heb me altijd afgevraagd wat het verschil is tussen kijken en zien, nog steeds is het verwarrend, of het lijkt in ieder geval vaak te vervagen door interferentie. Een poging, ik kijk naar schuldenbergen, begrotingstekorten en diens meer, zoals wij allen in een geldgedreven wereld, de alledaagse realiteit. Ik zie en weet dat deze fenomenen een product zijn van het menselijke denken, en daarom ook oplosbaar met hoe we daarover denken. Synthese, ik kijk naar een wereld en zie een andere wereld, als een potentieel dat voor iedereen beschikbaar is, geen garantie.

Aha het toverwoordje viel, synthese. En het element dat gij erbij wilt synthetiseren is in strijd met de elementen van de gevestigde orde. Kerel, die zouden hun eigen kinderen vaccineren met rfid en verkopen ons terwijl uit aan bet oosten. Als het westen zelf die mondmaskers etc zou maken, hebben onze kinderen dan niet later werkzekerheid?

”opwarming van de aarde” maar “we” laten wel meer dan de helft van onze stock invoeren zodat er meer geld aan de rijkdom kan blijven hangen? En dan afvragen waarom de rijken rijker worden en denken dat een rekensom alles zal oplossen? Oh puh lease.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Aha het toverwoordje viel, synthese. En het element dat gij erbij wilt synthetiseren is in strijd met de elementen van de gevestigde orde. Kerel, die zouden hun eigen kinderen vaccineren met rfid en verkopen ons terwijl uit aan bet oosten. Als het westen zelf die mondmaskers etc zou maken, hebben onze kinderen dan niet later werkzekerheid? ”opwarming van de aarde” maar “we” laten wel meer dan de helft van onze stock invoeren zodat er meer geld aan de rijkdom kan blijven hangen? En dan afvragen waarom de rijken rijker worden en denken dat een rekensom alles zal oplossen? Oh puh lease.

Abstraheren en grensverleggend denken, zo verschijnt er iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

En het element dat gij erbij wilt synthetiseren is in strijd met de elementen van de gevestigde orde.

Zaadjes planten, parels voor de zwijnen, het paard en het water, wat baat kaars en bril, zwijgspiraal, repressieve tolerantie, stigma, tirannie van de meerderheid, negatie, ontkenning, ontwijking … de lijst is vrijwel oneindig, net zoals het aanbod aan informatie en verschillende referentiekaders dat ons telkens opnieuw in verwarring kan brengen, om dan misschien nuchter doordacht te mogen besluiten dat alles gevoed wordt door een economie die aan de basis berust op beperkte rationaliteit, wat niet opgelost wordt door het niet op te lossen maar bemoeilijkt wordt door een aantal epistemologische obstakels waar amper iemand aandacht voor heeft. Rust en sereniteit, in liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop, onbegrepen, eenzaam en verlaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid