Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei TTC:

De E-therapie is wellicht zowat de meest eenvoudige therapie die we kunnen bedenken, het resultaat veel oplossingen voor alledaagse problemen waar we in alle onwetendheid tegen strijden, maar ook ontkend zal worden wanneer ze vrij aangeboden worden. Het wereldbeeld dat hierdoor ontstaat kan dan ook als weerzinwekkend gezien worden, wat ethisch gezien amper geloofwaardig is maar niet onverklaarbaar op basis van het prachtige studiewerk van de GGZ.

Zegt de oplossing dan eens tegen 5G en die RFID's? 

Derop kloppen en blijven kloppen denk ik dan. Betere suggesties?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

2 minuten geleden zei TTC:

Oplossing? Het probleem bestaat niet vanuit het B-perspectief, vreemd voor je wellicht. 

Ga eens meten aan de haven met een EMF meter. Het is echt.

En ik zeg u, dat is voor mij een aanslag op onze fundamentele mensenrechten. Iedere vorm van verzet is legitiem. We hebben altijd de eer gehad de kinderen er buiten te houden, maar nu plegen ze daarop een aanslag. Een mast voor hun eigen deur zien we nooit he?

De vijand van mijn vijand eens wat meer porren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ga eens meten aan de haven met een EMF meter. Het is echt. En ik zeg u, dat is voor mij een aanslag op onze fundamentele mensenrechten. Iedere vorm van verzet is legitiem. We hebben altijd de eer gehad de kinderen er buiten te houden, maar nu plegen ze daarop een aanslag. Een mast voor hun eigen deur zien we nooit he? De vijand van mijn vijand eens wat meer porren.

Het verhaal van Roodkapje is anders wanneer de wolf het vertelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja en de msm maakte van roodkapje een happy ending en het plebs geloofde de comfortabele leugen boven de ongemakkelijke waarheid. Dat ze neergebliksemd worden ja 

Er bestaan veel verschillende vormen van de homo ludens, tot puerilisme aan toe. Bizar genoeg, de reacties daarop vertonen een soortgelijke inhoudelijke signature, alsof het zo bedoeld is en mensen dat zelf niet doorhebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Er bestaan veel verschillende vormen van de homo ludens, tot puerilisme aan toe. Bizar genoeg, de reacties daarop vertonen een soortgelijke inhoudelijke signature, alsof het zo bedoeld is en mensen dat zelf niet doorhebben. 

Alsof we allemaal gestoord zijn en jij nog de enige normale. 

Zo ver is het mogen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof we allemaal gestoord zijn en jij nog de enige normale. Zo ver is het mogen komen.

Het is allemaal zo moeilijk niet hoor, optellen, delen en vermenigvuldigen. Schijnbaar maak je je druk over vanalles omdat het normaal is, dat zou pas gestoord zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het is allemaal zo moeilijk niet hoor, optellen, delen en vermenigvuldigen. Schijnbaar maak je je druk over vanalles omdat het normaal is, dat zou pas gestoord zijn.

Ik maak me niet druk. Ene mast in de buurt equals firework. En ik zal als een stonede sjamaan vreugdesdansjes rond het vuur doen.

Simpele eenvoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik maak me niet druk. Ene mast in de buurt equals firework. En ik zal als een stonede sjamaan vreugdesdansjes rond het vuur doen. Simpele eenvoud.

In de hoop van het eenvoudige potentieel zit het beeld van de weerzin vervat, in het tragische absurde van de waan die de werkelijkheid overschaduwt op een manier dat innerlijke verlichting tot psychische verzwaring transformeert, om redenen die het ongeloof tarten en het mensenhart smartelijk doet kreunen, ongezien en onbegrepen, eenzaam en verlaten.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Bastiaan73:

9 bladzijden verder...

In een door de geschiedenis mondiaal gevormd netwerk zou alles gemakkelijker en efficiënter kunnen verlopen, zij het wanneer de omgevingsfactoren gunstig zouden zijn. Voor technici was het nog slechts een koud kunstje om het systeem een andere koers te doen varen, alles werd in gereedheid gebracht in simulaties die het maatschappelijke debat hoopvoller konden doen verlopen. En toen daagde het, het onwaarschijnlijke, het onvoorstelbare, wat amper iemand zag of zich bewust van was, honderden hulpvragen konden dit niet verhelpen, ondanks kristalhelder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In een door de geschiedenis mondiaal gevormd netwerk zou alles gemakkelijker en efficiënter kunnen verlopen, zij het wanneer de omgevingsfactoren gunstig zouden zijn. Voor technici was het nog slechts een koud kunstje om het systeem een andere koers te doen varen, alles werd in gereedheid gebracht in simulaties die het maatschappelijke debat hoopvoller konden doen verlopen. En toen daagde het, het onwaarschijnlijke, het onvoorstelbare, wat amper iemand zag of zich bewust van was, honderden hulpvragen konden dit niet verhelpen, ondanks kristalhelder.

Xou die spast niet meer quoten.

26 minuten geleden zei TTC:

In de hoop van het eenvoudige potentieel zit het beeld van de weerzin vervat, in het tragische absurde van de waan die de werkelijkheid overschaduwt op een manier dat innerlijke verlichting tot psychische verzwaring transformeert, om redenen die het ongeloof tarten en het mensenhart smartelijk doet kreunen, ongezien en onbegrepen, eenzaam en verlaten.  

De gulden regel TTC. Maar wie mijn kroost schade aandoet schendt dat...

Migranten kunt ge nog kapot besturen, 5G wat minder he,

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Straks heel de wereld spast?

Straks? Kerel mijn generatie was al lang dumbfucked toen ge juist van het Kallegri plan hoorde. Ik heb mezelf nochtans niet bewust van dat plan gemaakt, dat was uw generatie. En nu generaties de ellende van de vruchten uit dat plan bekend maken zijn ze haat en angstzaaiers die het kapot willen maken? Wilt gij dat verder behouden dan terwijl ze nageslacht chippen als huisdieren waarin ze standaard al ademhaling en hartslag kunnen opmeten? Ergo aflezen hoe ze reageren = mind control. 

Beeld je de evolutie van deze tech eens in na enkele decennia. Kerel, prioriteiten, prioriteiten. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Straks? Kerel mijn generatie was al lang dumbfucked toen ge juist van het Kallegri plan hoorde. Ik heb mezelf nochtans niet bewust van dat plan gemaakt, dat was uw generatie. En nu generaties de ellende van de vruchten uit dat plan bekend maken zijn ze haat en angstzaaiers die het kapot willen maken? Wilt gij dat verder behouden dan terwijl ze nageslacht chippen als huisdieren waarin ze standaard al ademhaling en hartslag kunnen opmeten? Ergo aflezen hoe ze reageren = mind control. Beeld je de evolutie van deze tech eens in na enkele decennia. Kerel, prioriteiten, prioriteiten. 

Is wel wat, absurde ideeën die ons hoop bieden, zoals Einstein zei. Wanneer we daar even onze aandacht aan besteden, amper geloofwaardig maar toch draait de rest van de wereld gewoon verder alsof dit allemaal niet geweten zou zijn. Op die manier kom je natuurlijk snel tot het idee dat mensen blind zouden zijn, en toch klaarwakker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Is wel wat, absurde ideeën die ons hoop bieden, zoals Einstein zei. Wanneer we daar even onze aandacht aan besteden, amper geloofwaardig maar toch draait de rest van de wereld gewoon verder alsof dit allemaal niet geweten zou zijn. Op die manier kom je natuurlijk snel tot het idee dat mensen blind zouden zijn, en toch klaarwakker. 

De enige hoop is dat we even verenigd staan als toen in Brussel met de Gele Hesjes. Op dat vlak zitten we safe, weinig stockholmlijders hier. Meeste zijn bereid te zitten...  fuck them.all :)

 

EN wij gaan niet bleiten “aub meneer”, neen we gaan met geheven hoofd de gevolgen dragen en tijd voor zich laten spreken.

We are...

bewerkt door Fundamenteel
Zitten = naar het gevang gaan
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige hoop is dat we even verenigd staan als toen in Brussel met de Gele Hesjes. Op dat vlak zitten we safe, weinig stockholmlijders hier. Meeste zijn bereid te zitten...  fuck them.all

De situatie is nu eenmaal wat ze is, we hebben in consensus afspraken gemaakt omtrent de courante systeemconfiguratie. Het mag duidelijk zijn dat de situatie uit de hand gelopen is maar ‘het systeem’ overmant ons, dit is het element van systeemovermacht. Moedeloos, depressief en gefrustreerd leven we in de schaduw van die mondiale schuldenberg, (politieke) maatregelen worden conform ‘het systeem’ genomen en dat alsof het gebaseerd is op onwrikbare natuurwetten. De maatschappelijke turbulentie laat niet vermoeden dat een oplossing voor morgen is, bevolkingen zijn het ideale stootkussen om dit overmachtselement op af te wentelen, gedeelde smart is halve smart. Politiek roept op tot solidariteit, schijnbaar onmachtig om er iets aan te veranderen. Bevrijdende alternatieven liggen op de tafel maar die passen niet binnen ‘het systeem’ dat we afgesproken hebben. Zo werkt het niet, zeggen we.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

De situatie is nu eenmaal wat ze is, we hebben in consensus afspraken gemaakt omtrent de courante systeemconfiguratie. Het mag duidelijk zijn dat de situatie uit de hand gelopen is maar ‘het systeem’ overmant ons, dit is het element van systeemovermacht. Moedeloos, depressief en gefrustreerd leven we in de schaduw van die mondiale schuldenberg, (politieke) maatregelen worden conform ‘het systeem’ genomen en dat alsof het gebaseerd is op onwrikbare natuurwetten. De maatschappelijke turbulentie laat niet vermoeden dat een oplossing voor morgen is, bevolkingen zijn het ideale stootkussen om dit overmachtselement op af te wentelen, gedeelde smart is halve smart. Politiek roept op tot solidariteit, schijnbaar onmachtig om er iets aan te veranderen. Bevrijdende alternatieven liggen op de tafel maar die passen niet binnen ‘het systeem’ dat we afgesproken hebben. Zo werkt het niet, zeggen we.

Geloof je in het collectief en dat ik daar diep in kan tasten? Dat als ik bijna bereid ben iets te doen, minstens tientallen dat al zeker gaan doen? Collectief bewustzijn op Akasha zweefkaas wat pure onzin is voor zij die nooit beter zullen weten.

De systeemconfiguratie is Den Hoogsten, maar de mens koos het laagste en zal daar de vruchten van oogsten. 

Solidariteit was een woord om ons geld af te troggelen, om dan te zien dat we tijdens een crisis niet eens zelf mondmaskers kunnen maken. Maar spuw verder op nationalisme en sig heilt ulder EU. I could not care less anymore.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geloof je in het collectief en dat ik daar diep in kan tasten? Dat als ik bijna bereid ben iets te doen, minstens tientallen dat al zeker gaan doen? Collectief bewustzijn op Akasha zweefkaas wat pure onzin is voor zij die nooit beter zullen weten. De systeemconfiguratie is Den Hoogsten, maar de mens koos het laagste en zal daar de vruchten van oogsten. Solidariteit was een woord om ons geld af te troggelen, om dan te zien dat we tijdens een crisis niet eens zelf mondmaskers kunnen maken. Maar spuw verder op nationalisme en sig heilt ulder EU. I could not care less anymore.

Foucault had nog drie andere elementen, ze zijn simultaan te beschouwen vanuit een neutrale kijk, wat heel anders wordt door alles in chaotische flarden te zien zonder enige diepgang en samenhang. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

NEenee in het pure licht is er alleen maar duisternis die het omringt met hun fucked up politieke hebzucht.

Het is als een tragisch wonder, enkel zij die het overwegen zien wat Einstein hiermee bedoelde, zelfs al vergt enige volharding om het ongeloof en de twijfel tot zekerheid te transformeren. Maar dan begint het pas, aanvankelijk enthousiast denkend dat je bij de GGZ wel terecht kan om een en ander te laten toetsen op waarachtigheid, alsof logica geen optie meer is. Het lijden vloeit daarom niet voort uit de bevrijdende inzichten dan wel gelegen in het empathische vermogen, in de verbinding en projecties naar een toekomst die zonder doorbraak net hetzelfde zal blijven, in alle onwetendheid overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Het is als een tragisch wonder, enkel zij die het overwegen zien wat Einstein hiermee bedoelde, zelfs al vergt enige volharding om het ongeloof en de twijfel tot zekerheid te transformeren. Maar dan begint het pas, aanvankelijk enthousiast denkend dat je bij de GGZ wel terecht kan om een en ander te laten toetsen op waarachtigheid, alsof logica geen optie meer is. Het lijden vloeit daarom niet voort uit de bevrijdende inzichten dan wel gelegen in het empathische vermogen, in de verbinding en projecties naar een toekomst die zonder doorbraak net hetzelfde zal blijven, in alle onwetendheid overigens.

Logica is niet politiek correct. Empathie is zelfmoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid