Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei TTC:

We zouden ook vanuit de ruimte naar de aarde kunnen kijken, van ver lijkt er niets aan de hand en misschien wel aanlokkelijk om te wonen. Zou het andersom dan ook zo zijn, dat buitenaardse planeetbewoners zichzelf niet kunnen zien?

Of wonen we allemaal in de grot van Plato? ;)

Er is 1 ding dat ik de flat earthers moet geven, iedere feedback vanuit aarde wordt onderbroken na x aantal tijd. Er is geen complete opname van een raket tot buiten de dampkring waar je kan blijven kijken naar de aarde. Die opnames worden wederom onderbroken, geknipt en geplakt.

Waarom? Let wel, ik zie de aarde als rond. Maar er is toch iets dat ze achterhouden. Truman Show/true man show.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of wonen we allemaal in de grot van Plato? Er is 1 ding dat ik de flat earthers moet geven, iedere feedback vanuit aarde wordt onderbroken na x aantal tijd. Er is geen complete opname van een raket tot buiten de dampkring waar je kan blijven kijken naar de aarde. Die opnames worden wederom onderbroken, geknipt en geplakt. Waarom? Let wel, ik zie de aarde als rond. Maar er is toch iets dat ze achterhouden. Truman Show/true man show.

Volgens wikipedia treedt ‘inattentional blindness’ op wanneer men een object dat zich in het gezichtsveld bevindt niet opmerkt. Ik denk dat dit met woorden net zo gaat, dit leid ik af van m’n herstelonderzoek waarin een aantal kernwoorden centraal zijn komen te staan. In het verlengde kan je deze woorden honderd keer herhalen maar het baat tot niets als er ook geen aandacht voor bestaat, van waaruit luisteren naar de klant een heel andere dimensie krijgt. In zekere zin is het mysterieus, als een open geheim dat we toch niet zien, tenzij een minderheid die vanuit dat standpunt getuige wordt van een wereld die het ongeloof tart, onmiskenbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Volgens wikipedia treedt ‘inattentional blindness’ op wanneer men een object dat zich in het gezichtsveld bevindt niet opmerkt. Ik denk dat dit met woorden net zo gaat, dit leid ik af van m’n herstelonderzoek waarin een aantal kernwoorden centraal zijn komen te staan. In het verlengde kan je deze woorden honderd keer herhalen maar het baat tot niets als er ook geen aandacht voor bestaat, van waaruit luisteren naar de klant een heel andere dimensie krijgt. In zekere zin is het mysterieus, als een open geheim dat we toch niet zien, tenzij een minderheid die vanuit dat standpunt getuige wordt van een wereld die het ongeloof tart, onmiskenbaar.

En je weet ook waarom dat is.... De wereld is wat ze is.

Vlaams Belang noch een economisch herstel kan ons nog helpen. Als je als op de veiligheid van eigen mensen bespaart voor asielshoppers.... En als dat VB haar teut houdt over 5G, zie ik geen oplossing voor handen.

Segregatie ja. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

En je weet ook waarom dat is.... De wereld is wat ze is. Vlaams Belang noch een economisch herstel kan ons nog helpen. Als je als op de veiligheid van eigen mensen bespaart voor asielshoppers.... En als dat VB haar teut houdt over 5G, zie ik geen oplossing voor handen. Segregatie ja. 

De mogelijkheden van wat we denken en doen zijn beperkt door wat we niet zien, en omdat we niet zien wat we niet zien, is er niets dat we kunnen doen tot we het zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

De mogelijkheden van wat we denken en doen zijn beperkt door wat we niet zien, en omdat we niet zien wat we niet zien, is er niets dat we kunnen doen tot we het zien.

Meeste vechten tegen den duvel terwijl gij zijn economie wilt herstellen lol. Hoe duidelijker moet het worden voor de mensheid anno 2020? Het is niet omdat ge op credible niet kunt doordringen de wereld even achterlijk is of aan censuur doet he. Want ochot denkt aan de kinderen... Hier achterhaalt de waarheid de leugens wel, je kan ze niet eeuwig blijven voorliegen. Als de EU een kindermoordenaar is, collaboreerde met jihadisten en het teken van het beest wilt inplanten, dan moet de EU net zoals de SS een totale vernietiging kennen.

Niets daartussen. Je bent of wel anti christ of wel pro Christ. Anti semieten zijn anti christ.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Meeste vechten tegen den duvel terwijl gij zijn economie wilt herstellen lol. Hoe duidelijker moet het worden voor de mensheid anno 2020? Het is niet omdat ge op credible niet kunt doordringen de wereld even achterlijk is of aan censuur doet he. Want ochot denkt aan de kinderen... Hier achterhaalt de waarheid de leugens wel, je kan ze niet eeuwig blijven voorliegen. Als de EU een kindermoordenaar is, collaboreerde met jihadisten en het teken van het beest wilt inplanten, dan moet de EU net zoals de SS een totale vernietiging kennen. Niets daartussen. Je bent of wel anti christ of wel pro Christ. Anti semieten zijn anti christ.

Vanuit dat standpunt zou het dan over blindheid gaan, en wanneer je die woorden wel integreert dan kan ook je eigen mening helemaal anders worden. Allerminst een pretje, vooral omdat je voorheen misschien altijd zus dacht, en het was eigenlijk zo. Heikele kwesties zijn het, vanop een afstand is het soms lachwekkend, het menselijke lijden en bijhorende emoties een heel andere zaak. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Vanuit dat standpunt zou het dan over blindheid gaan, en wanneer je die woorden wel integreert dan kan ook je eigen mening helemaal anders worden. Allerminst een pretje, vooral omdat je voorheen misschien altijd zus dacht, en het was eigenlijk zo. Heikele kwesties zijn het, vanop een afstand is het soms lachwekkend, het menselijke lijden en bijhorende emoties een heel andere zaak. 

Als de mening fout is, moet ze eerst beleefd worden om de fout eigenhandig in te zien.

Dictators hebben altijd wel excuusjes om de meerderheid te beschermen tegen “domme” fouten. Vreemd dat het iedere keer in de geschiedenis pas beterde na het verwijderen van de dictator. 

Wie niet in staat is fouten te maken, is tot niets in staat. Tegelwijsheid van grootmoeder zaliger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Vanuit dat standpunt zou het dan over blindheid gaan, en wanneer je die woorden wel integreert dan kan ook je eigen mening helemaal anders worden. Allerminst een pretje, vooral omdat je voorheen misschien altijd zus dacht, en het was eigenlijk zo. Heikele kwesties zijn het, vanop een afstand is het soms lachwekkend, het menselijke lijden en bijhorende emoties een heel andere zaak. 

The problem with your dream is, you need someone else to support it....

TIJD

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als de mening fout is, moet ze eerst beleefd worden om de fout eigenhandig in te zien. Dictators hebben altijd wel excuusjes om de meerderheid te beschermen tegen “domme” fouten. Vreemd dat het iedere keer in de geschiedenis pas beterde na het verwijderen van de dictator. Wie niet in staat is fouten te maken, is tot niets in staat. Tegelwijsheid van grootmoeder zaliger.

Steeds meer mensen begonnen te begrijpen waar het over ging, behalve zij die absoluut hun verstand niet wilden gebruiken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Steeds meer mensen begonnen te begrijpen waar het over ging, behalve zij die absoluut hun verstand niet wilden gebruiken. 

Dat is het probleem juist. Mensen laten een ander nadenken.

Bejaarde vrouw wordt gekeeld. 8 jarig meisje aangerand. Tiener vermist, dood na verkrachting terug gevonden. Als dat zowat een lopende draad in uw continent wordt mag je gerust dat bestuur vervangen. Je kan er ook eindeloos over nadenken en in debat blijven gaan met leftards. Het is als schaken met een duif. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is het probleem juist. Mensen laten een ander nadenken. Bejaarde vrouw wordt gekeeld. 8 jarig meisje aangerand. Tiener vermist, dood na verkrachting terug gevonden. Als dat zowat een lopende draad in uw continent wordt mag je gerust dat bestuur vervangen. Je kan er ook eindeloos over nadenken en in debat blijven gaan met leftards. Het is als schaken met een duif. 

In de fluweelzachtheid van het evident voorspelbare werden nog een aantal obstakels opgemerkt die aan de collectieve aandacht ontglipten, kleine dingen van wezenlijk belang om magie van wonder te kunnen onderscheiden. Ervaringswerkers in de GGZ begrepen dan ook maar al te goed waarom ze de hulp van GGZ-experten nodig hadden, zoals het in hun aard lag en ter preventie van veel erger.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

In de fluweelzachtheid van het evident voorspelbare werden nog een aantal obstakels opgemerkt die aan de collectieve aandacht ontglipten, kleine dingen van wezenlijk belang om magie van wonder te kunnen onderscheiden. Ervaringswerkers in de GGZ begrepen dan ook maar al te goed waarom ze de hulp van GGZ-experten nodig hadden, zoals het in hun aard lag en ter preventie van veel erger.  

Ja een nieuwe wereld met een nieuw economie en een nieuwe ggz. Alles nieuw want zoals we het gekregen hadden was eikebah.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja een nieuwe wereld met een nieuw economie en een nieuwe ggz. Alles nieuw want zoals we het gekregen hadden was eikebah.

Wat al zo lang geweten is en kon waargenomen worden door simpelweg naar de wereld te kijken, wat boekenwormen ontgaan is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wat al zo lang geweten is en kon waargenomen worden door simpelweg naar de wereld te kijken, wat boekenwormen ontgaan is.

Maar dan zeg jij dat ik het verkeerd samenvat wanneer ik naar de wereld kijk....

En toegegeven, de misleiding rond corona en nationalisme heeft er hier diep ingehakt. Ik ben nationalist ja, maar niet op het niveau van Vlaams Belang. Ik hoopte altijd dat ik CD&V kon stemmen. Uiteindelijk stem ik niet. Dat eentje zal het verschil niet maken.

Om deze wereld te overwinnen stoppen we beter met hem te voeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar dan zeg jij dat ik het verkeerd samenvat wanneer ik naar de wereld kijk.... En toegegeven, de misleiding rond corona en nationalisme heeft er hier diep ingehakt. Ik ben nationalist ja, maar niet op het niveau van Vlaams Belang. Ik hoopte altijd dat ik CD&V kon stemmen. Uiteindelijk stem ik niet. Dat eentje zal het verschil niet maken. Om deze wereld te overwinnen stoppen we beter met hem te voeden.

Het gaat in fases, de rest schijnbaar heel moeilijk om te bevatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

We? We zijn geen christen. Geloven in Hem zal niet voldoende zijn vrees ik. Anyway, het ga je goed. Het is wat het is 

Er zullen altijd wel dingen zijn waar je liever niet over wil nadenken, zelfs wanneer ze gratis aangeboden worden. Het is een bijzonder proces, dat is gekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Geloven in Hem zal niet voldoende zijn vrees ik.

Bij volgehouden aandacht wordt de aandacht voor lange tot zeer lange tijd gericht op een of meerdere gebeurtenissen, dit in combinatie met de adviezen van de GGZ bracht me tot een aantal epistemologische obstakels die gangbaar zijn binnen onze economie. Deze inzichten kunnen dan wel van harte en in eer en geweten gedeeld worden, het betekent echter niet dat ze ook zomaar geaccepteerd worden. Dit geeft m’n OPS-lijderschap inhoudelijk voeding, niet omdat het niet begrepen zou kunnen worden maar omwille van het gemis aan ontvankelijkheid, om pas te oordelen nadat een en ander middels logisch redeneren onderzocht wordt. Dit verplichten kunnen we natuurlijk niet, met gevolgen naar veel meer lotgenoten wanneer dit binnen de GGZ-wereld ook (h)erkend zou worden. Geloof niets zomaar, finaal eenvoudig, paradoxaal genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Kan je wel zeggen, niets is mogelijk in deze wereld, zelfs het meest eenvoudige wordt niet begrepen.

Er is veel mogelijk als ge u niet tot 1 zaak beperkt. Stel u voor ik zou me tot mijn xenofobie beperken? Neen, ik oogst de liefde.

Ik heb tijdens de lockdown een nieuwe hobby gevonden. Astrofotografie gaat enkel 's avonds. Dus voor de dag ga ik het vrouwelijke lichaam door het oog van de lens bewonderen. Laat de wereld zo nu en dan maar eens stilstaan.

20 minuten geleden zei TTC:

Kan je wel zeggen, niets is mogelijk in deze wereld, zelfs het meest eenvoudige wordt niet begrepen.

As ge nu moest kiezen? On tjoeppappen tjoezen of oljene alhiere ganser dagen posten....

Wa kiesde dan?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is veel mogelijk als ge u niet tot 1 zaak beperkt. Stel u voor ik zou me tot mijn xenofobie beperken? Neen, ik oogst de liefde. Ik heb tijdens de lockdown een nieuwe hobby gevonden. Astrofotografie gaat enkel 's avonds. Dus voor de dag ga ik het vrouwelijke lichaam door het oog van de lens bewonderen. Laat de wereld zo nu en dan maar eens stilstaan. As ge nu moest kiezen? Aan tjoepappen tjoezen of oljene alhiere ganser dagen posten.... Wa kiesde dan?

Je kan er best voor kiezen het lijden in de wereld niet te zien, wens je niemand toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid