Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei TTC:

Het heeft geen zin meer, ik schaam mij te diep om hier nog als mens rond te lopen, geniet van uwen vinaigrette 

Ja, een mens kan zich de vraag stellen wat het resultaat zou kunnen worden van schematherapie, elk normaal denkend mens zou dan kunnen denken een schema, niet? Het is aan de hand van die therapievorm dat we vlotjes allerhande stellingen of hulpvragen kunnen voorleggen tot nader onderzoek, het probleem zal dan misschien zijn dat een aantal niet had verwacht dat ervaringswerkers in de GGZ ook ernstige mensen zijn. Het resultaat ligt dan ook voor de hand, de therapie werkt wonderwel goed maar ze werkt niet, begrijp je?

Consumptie van de moderne mens veroorzaakt een massa holocaust. 

De conditie van de mens maakt net pijnlijk duidelijk dat er geen beterschap in verschiet is. Entropie of zoiets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Consumptie van de moderne mens veroorzaakt een massa holocaust. De conditie van de mens maakt net pijnlijk duidelijk dat er geen beterschap in verschiet is. Entropie of zoiets.

Het is hartverscheurend maar je kan er beter niets over zeggen, het aantal labels dat je dan te verwerken krijgt simpelweg overweldigend, wat je hart nog meer verscheurt. Dit willen begrijpen is dan zowat de grootste blunder die je in je leven kan maken, bizar genoeg omdat het steeds eenvoudiger wordt, wat tot nog meer ongeloof, stigma en marginalisatie leidt. En dan komt het advies loslaten, alsof je eigenhandig ook nog eens een dolk in je hart mag spiesen, in liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop, weerzinwekkend. En niemand weet waar het over gaat, waar je dan maar beter niets over kan zeggen omdat je al weet wat het vervolg zal worden, game over. Over de kracht van eenvoud, ik denk echter iets voor een andere planeet, het is nog amper geloofwaardig, hartbrekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De conditie van de mens maakt net pijnlijk duidelijk dat er geen beterschap in verschiet is.

Mensen zijn werkelijk fascinerende wezens, in staat om zich te verankeren aan onwaarheden om vervolgens al het andere als ongeloofwaardig te percipiëren en naar de zwijgspiraal te verdrijven, zij het geheel onbewust. Onderzoek hiernaar leidt dan ook spontaan naar een aantal inzichten die je wereldbeeld op z’n kop zet, het enige dat we hiervoor nodig hebben is logisch redeneren, het is niet meer dan dat. Als ervaringswerker in de GGZ heb je hier echter niets aan, net omwille van die zwijgspiraal die fungeert als een mallemolen die je telkens opnieuw in verwarring brengt, tot het stopt en je twijfel zekerheid wordt. Probeer dit echter niet op je eentje, de tol van het innerlijke weten is zwaar, om niet te zeggen quasi ondraaglijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 18:45 zei TTC:

Denken, contempleren, mediteren, bidden, filosoferen ... of wat dan ook, ten diepste.

Zoals altijd, een onderzoek kan leiden tot een conclusie, als het resultaat van ervaringsgerichte toetsing en observatie die herhaalbaar is. Dat is nu mijn grote probleem, nuchter en machteloos getuige zijn van een wereld die geen weet heeft van een aantal anomalieën die oppervlakkig niet eens opvallen dan wel onze realiteit vorm geven en paranoïde neveneffecten kan opwekken. Er zit een logica in die niet altijd iedereen begrijpt maar wel kan ervaren door onbewuste bewustwording, op dat moment nog niet doorleefd of technisch onderbouwd. Mijn conclusie is dat mensen in dit proces hopeloos verstrikt kunnen raken, simpelweg door enerzijds geen kennis te hebben van die specifieke anomalieën, anderzijds omdat die anomalieën ook niet worden opgelost, zelfs niet eens geweten dat ze bestaan. Tussen weten en begrijpen, ethisch gezien weerzinwekkend, in alle onwetendheid daarover en leidend tot neveneffecten die elke dag m’n hart beroeren, mijn stoornis.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2020 om 10:15 zei Fundamenteel:

Reflecteer eens 5j terug.

We kennen het, het is altijd al zo geweest, net zoals we telkens opnieuw hetzelfde vergeten. Alles is interpretatie, net zoals ervaringskennis tot andere conclusies kan leiden, zij het vaak onbegrepen. Hierbij, heel wat verwarring kan ontstaan door verschillende referentiekaders door elkaar heen te gebruiken, zelfs wanneer ze puur intellectueel gekend zijn. Het kan oneindig doorgaan door alles binnen een OF/OF context te betrekken, en te vergeten dat het ook EN/EN kan zijn. En zo komen we tot het individu, in onverdeelde verdeeldheid, nooit gescheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2020 om 10:15 zei Fundamenteel:

En dan apathisch worden bij de volgende aanslag zeker...

De betekenisdiepte van de stellingen van Einstein kunnen we maar beter niet onderschatten, dat weet je pas nadat je hier ten gronde onderzoek naar verricht hebt. In dit weten ligt dan ook een innerlijk verwoestende psychische last en lijden, dat wat je ook niet loslaat omdat je er elke dag mee geconfronteerd wordt, als een normaliteit die zich uit in ons inflatoir taalgebruik. Inflatoir taalgebruik staat hier voor onze culturele conditionering, geld, geld, geld … en nog eens geld, dit in absoluut contrast met wanneer we zouden gaan omdenken, ontegensprekelijk anders met gevolgen die amper te overzien zijn. Dit alles valt eenvoudig af te leiden van de stellingen van Einstein, op deze manier zowaar de beste vriend van psychische kwetsbare mensen, voor wie begrijpen wil. Dit is het werk van GGZ-experten, niet om weg te wuiven met een doosje Zyprexa, punt. Ik heb meermaals geprobeerd om dit op een integere manier aan te brengen, het baat allemaal tot niets, maar dat ligt aan mij omdat ik veel te dom ben voor deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

We kennen het, het is altijd al zo geweest, net zoals we telkens opnieuw hetzelfde vergeten. Alles is interpretatie, net zoals ervaringskennis tot andere conclusies kan leiden, zij het vaak onbegrepen. Hierbij, heel wat verwarring kan ontstaan door verschillende referentiekaders door elkaar heen te gebruiken, zelfs wanneer ze puur intellectueel gekend zijn. Het kan oneindig doorgaan door alles binnen een OF/OF context te betrekken, en te vergeten dat het ook EN/EN kan zijn. En zo komen we tot het individu, in onverdeelde verdeeldheid, nooit gescheiden.

Het is als de duivel tot rede pogen dwingen in de hoop 2 meesters te kunnen dienen.

Wij zijn hier voor de volledige overwinning en niets daartussen. Niets en en, enkel dat van ons.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is als de duivel tot rede pogen dwingen in de hoop 2 meesters te kunnen dienen. Wij zijn hier voor de volledige overwinning en niets daartussen. Niets en en, enkel dat van ons.

Wat ik al heel de tijd probeer is mijn diepe zorg- en angstschreeuw zo nuchter mogelijk te vertalen en tot expressie te brengen, het innerlijke psychische lijden voelen jullie wellicht niet, wat ik ook niemand toewens. Kan iemand mij aub helpen waar ik met m’n hulpvragen terecht zou kunnen, het gaat niet enkel over mezelf gezien het inhoudelijke, het wordt steeds zwaarder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-12-2019 om 15:12 zei thom:

Maar wat zoek je nu, of waarin wil je bevestiging vraag ik mij af.

Bestaat er een verschil tussen escapisme en verruiming van denken? Naar mijn beleving, escapisme lijkt me een poging om van de pijn weg te lopen, bij verruiming van denken integreren we die pijn waardoor ook meer verbondenheid ontstaat. Een het is vanuit dit verruimde perspectief dat er zich inzichten ontbloten die betrekking hebben op het leven van alledag, dit kunnen we steeds verfijnder gaan onderzoeken van waaruit nuchtere conclusies volgen die ondraaglijk zijn voor elk mensenhart, zij het onbegrepen en onthaald op manieren die het innerlijke lijden op de spits drijven. In het verlengde worden hulpvragen hieromtrent weggelachen alsof je een dwaas zou zijn, terwijl je nu net dacht dat doorleefde ervaringskennis een helpende hand zou kunnen zijn, ook voor anderen. Nee, dit is écht geen kattenpis, ik meen dit vanuit het diepste van m’n hart, integer en vreedzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-12-2019 om 17:14 zei Kaasjeskruid:

Je tweelingbroer buiten de psychiatrische instelling denkt er hetzelfde over.

Angstwekkend is het, nooit heb ik gedacht dat m’n leven zo zou eindigen, levend in een wereld waar WOIII waarschijnlijker is dan dat je een GGZ-expert zou kunnen vinden die begrijpt wat biflatie betekent. Wat we wel begrijpen is zowat elke tegelwijsheid die ons doet herinneren dat er meer is tussen hemel en aarde, we vinden alleen de sleutel niet omdat we alles onnodig complex maken. Ergo, het is niet omdat die sleutels er niet zouden zijn, het collectieve bewustzijn is nu eenmaal met iets anders bezig, met als paradoxaal neveneffect dat waan normaal wordt en beschikbare oplossingen onmogelijk en ongeloofwaardig. De pijn gaat steeds dieper, en het wordt er echt niet beter op door allerhande referentiekaders door elkaar heen te klutsen, noch door het menselijke ontwikkelingspotentieel te veronachtzamen. Nee, Einstein heeft hierin beslist niet overdreven, het deert ons alleen voor geen halve meter, eenvoud te moeilijk, te confronterend. Wat een leven, de liefde en de hoop ver heen, alsof er nog nooit een boek geschreven werd, hartverscheurend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-12-2019 om 15:56 zei Bastiaan73:

Misschien kan TTC niet anders dan met zo veel woorden zo weinig zeggen en is dit juist een symptoom van zijn zelf aangegeven OPS: Ontwijkende PersoonlijkheidsStoornis.

Hoe ik een aantal citaten van Einstein nader heb onderzocht en vanuit ervaringskennis ook kan bevestigen? Verbluffend eenvoudig, waarna ook duidelijk werd waarom eenvoud toch niet zo gemakkelijk is dan ik aanvankelijk enthousiast hoopte, een paradox die een kind van zes kan begrijpen. Dit is de reden waarom ik nu OPS-lijder ben, amper geloofwaardig is het, doch kristalhelder voor wie het ernstig beschouwen wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-2-2020 om 16:07 zei Fundamenteel:

Misschien eens tot pasen alleen water drinken?

Het is bizar maar zeker niet ondoordacht, moesten een aantal ervaringswerkers in de GGZ begrepen worden dan zou het morgen misschien al WOIII kunnen worden. Maar dat ligt nu eenmaal niet binnen hun ambities waardoor ze zich dan ook ernstig zorgen maken over een en ander, wat dan weer niet begrepen wordt, begrijp je? Uw leverancier voor mindfulness, de ziekenkas.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Angstwekkend is het, nooit heb ik gedacht dat m’n leven zo zou eindigen, levend in een wereld waar WOIII waarschijnlijker is dan dat je een GGZ-expert zou kunnen vinden die begrijpt wat biflatie betekent. Wat we wel begrijpen is zowat elke tegelwijsheid die ons doet herinneren dat er meer is tussen hemel en aarde, we vinden alleen de sleutel niet omdat we alles onnodig complex maken. Ergo, het is niet omdat die sleutels er niet zouden zijn, het collectieve bewustzijn is nu eenmaal met iets anders bezig, met als paradoxaal neveneffect dat waan normaal wordt en beschikbare oplossingen onmogelijk en ongeloofwaardig. De pijn gaat steeds dieper, en het wordt er echt niet beter op door allerhande referentiekaders door elkaar heen te klutsen, noch door het menselijke ontwikkelingspotentieel te veronachtzamen. Nee, Einstein heeft hierin beslist niet overdreven, het deert ons alleen voor geen halve meter, eenvoud te moeilijk, te confronterend. Wat een leven, de liefde en de hoop ver heen, alsof er nog nooit een boek geschreven werd, hartverscheurend.

Leren leven met psychische problemen is geen oplossing. Daar ben je een uitstekend voorbeeld van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Leren leven met psychische problemen is geen oplossing. Daar ben je een uitstekend voorbeeld van.

Per definitie, arbeid is een maat voor het werk dat gedaan wordt, of de inspanning die door een krachtbron geleverd wordt bij verplaatsing van een massa. Denken of verbeeldingskracht is ook arbeiden, zo kunnen we principieel met een historische muisklik alle schuldenbergen laten verdwijnen in het niets waar ze vandaan komen. Iedereen kan dit weten en het is niet eens zo moeilijk om te begrijpen, omdat het eenvoudig is. Op deze manier lijkt het dat er nog een aantal factoren ontbreken, of volstaat het om onze definitie over arbeid te herzien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-12-2019 om 20:00 zei Kaasjeskruid:

Credo van de psychiatrie neem ik aan. Ik zeg: Alle goeds is mogelijk, echter wie bepaalt wat goed is?

Het probleem van keuzevrijheid is dat we nooit alle opties kennen, net zoals er verschillende opties kunnen zijn voor het oplossen van een probleem. Iedereen met een klein beetje gezond verstand begrijpt deze zin, behalve een aantal die mensen absoluut voor gek moeten verklaren wanneer ze oplossingsgericht denken. Een aantal daarvan pleegt hierna zelfmoord, en met spijkers van Van Leeuwen hangt Jezus daar al eeuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-2-2020 om 06:55 zei Fundamenteel:

En dan nog zie je er de duivel niet in? 

De term onbewust stigma kreeg steeds meer vorm en inhoud naarmate ik een poging waagde om een en ander te begrijpen, op basis daarvan ben ik uit morele overweging dan ook naar de GGZ gestapt met een aantal nuchter doordachte hulpvragen. En nu twijfel ik of ik nog wil verder leven, nuchter doordenkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:

Het is bizar maar zeker niet ondoordacht, moesten een aantal ervaringswerkers in de GGZ begrepen worden dan zou het morgen misschien al WOIII kunnen worden. Maar dat ligt nu eenmaal niet binnen hun ambities waardoor ze zich dan ook ernstig zorgen maken over een en ander, wat dan weer niet begrepen wordt, begrijp je? Uw leverancier voor mindfulness, de ziekenkas.  

Als dat wo3 wordt, wat zou ons dat deren? Alsof wij lafaards zijn? We zijn Kelten, Vikingen, Spartanen, kruisvaarders.

Laat maar komen :)

15 minuten geleden zei TTC:

De term onbewust stigma kreeg steeds meer vorm en inhoud naarmate ik een poging waagde om een en ander te begrijpen, op basis daarvan ben ik uit morele overweging dan ook naar de GGZ gestapt met een aantal nuchter doordachte hulpvragen. En nu twijfel ik of ik nog wil verder leven, nuchter doordenkend.

Wie de wereld wilt winnen zal er aan sterven. 

De ggz is unaniem verbonden met de duistere zijde. Het is de speeltuin van boze krachten. Als je dat niet privé kan bekostigen, iemand objectief met doctoraat dus, blijf je daar beter weg. Overheidsinstellihgen krijgen een a4tje met de protocol op uitgelegd. En een hulpverlener die het dermee oneens is mag ander werk zoeken. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Angstwekkend is het, nooit heb ik gedacht dat m’n leven zo zou eindigen, levend in een wereld waar WOIII waarschijnlijker is dan dat je een GGZ-expert zou kunnen vinden die begrijpt wat biflatie betekent. Wat we wel begrijpen is zowat elke tegelwijsheid die ons doet herinneren dat er meer is tussen hemel en aarde, we vinden alleen de sleutel niet omdat we alles onnodig complex maken. Ergo, het is niet omdat die sleutels er niet zouden zijn, het collectieve bewustzijn is nu eenmaal met iets anders bezig, met als paradoxaal neveneffect dat waan normaal wordt en beschikbare oplossingen onmogelijk en ongeloofwaardig. De pijn gaat steeds dieper, en het wordt er echt niet beter op door allerhande referentiekaders door elkaar heen te klutsen, noch door het menselijke ontwikkelingspotentieel te veronachtzamen. Nee, Einstein heeft hierin beslist niet overdreven, het deert ons alleen voor geen halve meter, eenvoud te moeilijk, te confronterend. Wat een leven, de liefde en de hoop ver heen, alsof er nog nooit een boek geschreven werd, hartverscheurend.

De rechterzijde waarschuwde daar nochtans voor. Maar het plebs bleef op tradios stemmen die regime changes pushte en terroristen wapens in de handen duwde. 

Het was rechts die de collaboratie met jihadisten bekend maakte, christelijke drenkelingen door moslims bekend maakte en het echte verhaal achter Aylaan ging verzamelen.

Als er wo3 komt hebben we dat aan Obama en de EU te danken. Wie islam zaait zal sharia oogsten, wie sharia oogst zal een heilige oorlog (Armageddon) moeten voeren.

Geloofswetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het probleem van keuzevrijheid is dat we nooit alle opties kennen, net zoals er verschillende opties kunnen zijn voor het oplossen van een probleem. Iedereen met een klein beetje gezond verstand begrijpt deze zin, behalve een aantal die mensen absoluut voor gek moeten verklaren wanneer ze oplossingsgericht denken.

Dat is de zaak omdraaien m.i. Jij wordt niet voor gek verklaard door je oplossingsgericht denken. Jij laat je gek maken door de angst dat jou oplossing niet serieus wordt genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is de zaak omdraaien m.i. Jij wordt niet voor gek verklaard door je oplossingsgericht denken. Jij laat je gek maken door de angst dat jou oplossing niet serieus wordt genomen.

Het is dan ook mijn oplossing niet, ze ligt al eeuwen in de schuif. De angst bekruipt je pas wanneer ze ook begrepen wordt, anders niet. 

Op 1-3-2020 om 17:45 zei Fundamenteel:

De omvolking is echt, dit is blanke genocide.

Aan de oppervlakte is alles chaotisch en verwarrend, ons oordelend vermogen tartend op een manier dat veel vaker laat vermoeden dat consensus vooral niet tot de mogelijkheden behoort. Het is echter in de verdieping dat alles veel eenvoudiger wordt, wat je vervolgens dan weer niet verkocht krijgt aan de oppervlakte. En zo kom je erachter dat je vandaag bij de ziekenkas terecht kan om alle begrotingstekorten tot nihil te herleiden, de cursus mindfulness leent zich daartoe.

image.png.bd39eebef7b19833ceac1157182450b0.png

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Het is dan ook mijn oplossing niet, ze ligt al eeuwen in de schuif. De angst bekruipt je pas wanneer ze ook begrepen wordt, anders niet. 

Aan de oppervlakte is alles chaotisch en verwarrend, ons oordelend vermogen tartend op een manier dat veel vaker laat vermoeden dat consensus vooral niet tot de mogelijkheden behoort. Het is echter in de verdieping dat alles veel eenvoudiger wordt, wat je vervolgens dan weer niet verkocht krijgt aan de oppervlakte. En zo kom je erachter dat je vandaag bij de ziekenkas terecht kan om alle begrotingstekorten tot nihil te herleiden, de cursus mindfulness leent zich daartoe.

image.png.bd39eebef7b19833ceac1157182450b0.png

Maar als je je gaat verdiepen word je als die man op dat plaatje en niet de hond. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar als je je gaat verdiepen word je als die man op dat plaatje en niet de hond.

Het is weer om te lachen, ik vrees dat het voor jou te moeilijk zal zijn. Maar je kan altijd eens proberen, niemand verplicht je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Het is weer om te lachen, ik vrees dat het voor jou te moeilijk zal zijn. Maar je kan altijd eens proberen, niemand verplicht je.

We zullen eens eerst proberen zonder hofnarren en francofonen, wedden dat we dan ook aan onze begroting komen. 

Gewoon weg ermee en iedereen gelijk. Geen beschermde statussen, geen geboorterechten en geen politieke onschendbaarheid meer.

Leve de republiek! Lang leve de republiek!

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

Aan de oppervlakte is alles chaotisch en verwarrend, ons oordelend vermogen tartend op een manier dat veel vaker laat vermoeden dat consensus vooral niet tot de mogelijkheden behoort. Het is echter in de verdieping dat alles veel eenvoudiger wordt, wat je vervolgens dan weer niet verkocht krijgt aan de oppervlakte. En zo kom je erachter dat je vandaag bij de ziekenkas terecht kan om alle begrotingstekorten tot nihil te herleiden, de cursus mindfulness leent zich daartoe.

image.png.bd39eebef7b19833ceac1157182450b0.png

Je vergeet bij de hond een aantal dieren in te tekenen die hij kan opvreten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

We zullen eens eerst proberen zonder hofnarren en francofonen, wedden dat we dan ook aan onze begroting komen. Gewoon weg ermee en iedereen gelijk. Geen beschermde statussen, geen geboorterechten en geen politieke onschendbaarheid meer. Leve de republiek! Lang leve de republiek!

En ze zijn weer vertrokken, predestinatie wordt steeds transparanter. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid