Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Bastiaan73:

Als je heel hard je kleine teen stoot.

Het lijkt weinig realistisch om te denken dat politci rekening gaan houden met het prachtige studiewerk van wetenschappers die een andere taal spreken, het wil daarom niet zeggen dat het niet realistisch is. Het verschil is echter wel realistisch in relatie tot gedachten en emoties, met inbegrip van talloze metaforen om deze haast onwaarschijnlijke situatie te beschrijven. En als het niet deert, misschien zelfs niet eens bewust van waar het nu precies over gaat, dan deert het niet. Het zijn op zich steeds eenvoudige en logisch te beredeneren conclusies, waar alleen niet iedereen aandacht voor heeft. Maar ook goed nieuws, tenzij je begrijpt waar het over gaat, begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Op 11-12-2019 om 18:51 zei thom:

Het wazig schrijven over iets moet niet ingevuld worden door een ander.

Als ongeloof inzicht verhindert en angst voor vrijheid ons weerhoudt om hierover door te denken, dan zou geloof en volharding wel eens bergen kunnen verzetten, een nieuwe premisse binnen het kader van m’n herstelonderzoek. Dit onderzoek probeer ik volgens het pragmatische waarheidsconcept, iets is waar als het ons welzijn dient, onwaar wanneer het hieraan verzaakt. Doelstelling is meer inzicht te verschaffen in diverse stoornissen op een nuchter doordachte manier, rekeninghoudend met de neveneffecten waartoe een dergelijk onderzoek kan leiden. Althans, dit in hoeverre we de premisse ook deskundig kunnen staven, idealiter in mensentaal zodat ‘ons’ vooral volks blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Als ongeloof inzicht verhindert dan kunnen we ons de vraag stellen of we dit ook op een menselijke en voor iedereen begrijpelijke manier transparant kunnen maken, dit zou logischerwijs kunnen leiden tot een tweedeling. Dit vergt echter professionele begeleiding binnen een veilig en vertrouwensvol kader, wat beslist geen overbodige luxe is naargelang de aard van de derde orde impuls die ter dialoog wordt gesteld. Het betekent echter wel dat een aantal tot stellingen komt die voor anderen als niet realistisch gepercipieerd kunnen worden, de premisse bekrachtigend. Het correlaat met het OPS-lijderschap zal GGZ-experten hier beslist niet ontgaan, zij het onder voorwaarde van luisterbereidheid naar de klant die er, zij het misschien onbeholpen en geëmotioneerd, aandacht voor vraagt. Het is echter de ervaring die het ons leert, net zoals van hieruit mag blijken dat veel onbewust stigma kan verklaard worden door het gemis aan kennis en ontvankelijkheid. En zo wordt het begin ook het einde, ongeloof verhindert inzicht.

Het is Aswoensdag. Laat ons vasten. Het heeft geregend trouwens...

Een vastentijd zonder regen is een jaar vol van zegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is Aswoensdag. Laat ons vasten. Het heeft geregend trouwens... Een vastentijd zonder regen is een jaar vol van zegen.

Hoe snel je het antwoord weet, werkelijk verbluffend is het. Maar misschien hoort dat bij de neveneffecten, een aparte sectie binnen het onderzoek. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat ons vasten.

Echt, de GGZ is niet bijster slim of ze misleiden me doelbewust om van m’n gemekker vanaf te zijn, wat ik nog wel zou kunnen begrijpen. Enfin, ik moest op zoek gaan naar mezelf en al m’n cellen veranderen om de zeven jaar, hallo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:

Echt, de GGZ is niet bijster slim of ze misleiden me doelbewust om van m’n gemekker vanaf te zijn, wat ik nog wel zou kunnen begrijpen. Enfin, ik moest op zoek gaan naar mezelf en al m’n cellen veranderen om de zeven jaar, hallo?

Soms zeggen die maar wat om er vanaf te zijn. Ik weet nog dat ik me ging laten onderzoeken om te zien waar die huiduitslag vandaan kwam. 

Ik ben binnestebuiten gedraaid. Zelfs vloeistoffen moeten drinken die mijn klieren onder de scan oplichten. Hypochonder werd ik, het kon aan alles liggen. Zelfs mijn bloed 4x laten trekken bij verschillende dokters, biopsie laten nemen, ... 

Die zeiden vanalles door elkaar en de oorzaak is tot op heden niet gevonden. Volgens mij is de oorzaak een verhuis naar de grootstad. Slechte lucht, teveel mensen, alles draait vierkant en ge moogt vooral niets zeggen. Ze stampen ons op mekaar en het zou maar goed moeten verlopen? 

Ik bepleit kindergeld compleet afschaffen, lonen niet vermeerderen per kind, maar net meer belasten. Wie kinderen maakt heeft een grotere ecologische voetafdruk. Het werkt een natuurlijke geboortebeperking in de hand en vier generaties van nu is het gros vanzelf opgelost. Ook moeten we onze banden dringend herstellen met het oosten en westen en het zuiden laten voor wat het was. Daar gaat niets goed uitkomen.

Enige dat nodig is, is schuldbesef en een excuus. Maar de EU die een fout toegeeft is als wachten op de return of Christ.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ook moeten we onze banden dringend herstellen met het oosten en westen en het zuiden laten voor wat het was. Daar gaat niets goed uitkomen.

Het is duidelijk dat je het noorden kwijt bent, wat bedoel je precies met oosten, westen en zuiden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is duidelijk dat je het noorden kwijt bent, wat bedoel je precies met oosten, westen en zuiden?

I am the king of the North! (Game of Thrones)

Oosten als het weinige gematigde dat er nog over is, en vooral Amerika (westen) bijstaan met Israël. De EU heeft lelijk huishouden gemaakt, handelspartners weggejaagd en is nu aangewezen op Afrika alleen. Zodanig dat ze zelfs plooien en buigen voor regimes die schuldig zijn aan blanke genocide en onteigeningen van gronden waar blanke boeren leven.

Dan gaan de Europese fascisten het geld van de blanke nemen om daar te investeren. Terwijl de waarheid is dat die mensen daar de know how niet hebben deftige arbeid te organiseren wat tot hongersnood zal lijden. Zie Zimbabwe, ze dachten het ook beter te kunnen. Don’t bite the hand that feeds you ofzoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

I am the king of the North! (Game of Thrones) Oosten als het weinige gematigde dat er nog over is, en vooral Amerika (westen) bijstaan met Israël. De EU heeft lelijk huishouden gemaakt, handelspartners weggejaagd en is nu aangewezen op Afrika alleen. Zodanig dat ze zelfs plooien en buigen voor regimes die schuldig zijn aan blanke genocide en onteigeningen van gronden waar blanke boeren leven. Dan gaan de Europese fascisten het geld van de blanke nemen om daar te investeren. Terwijl de waarheid is dat die mensen daar de know how niet hebben deftige arbeid te organiseren wat tot hongersnood zal lijden. Zie Zimbabwe, ze dachten het ook beter te kunnen. Don’t bite the hand that feeds you ofzoiets?

Als denkexperiment vind ik die parallelle werelden van wetenschappers wel interessant, voor m’n gemoedstoestand helemaal niet, het is dubbel. Zoals altijd perceptie en interpretatie, als ik informatie toelaat vanuit een andere wereld dan word ik prompt wakker in een leugenachtige wereld, of in ieder geval een wereld die onwetend is over die informatie. Dit triggert m’n rechtvaardigheidsgevoel met een impact op m’n welzijnsbeleving, ik vind daarom dat mensen recht hebben op die informatie om er pas dan over te oordelen. Die ‘andere wereld’ is dan relatief en het product van het denken, als een potentieel dat zich verder kan ontwikkelen voor wie dat wenst, aansluitend bij het panarchisme. Ja, ik weet het, iemand zou me kunnen zeggen dat ik dat idee van die parallelle werelden verkeerd begrepen heb, maar dat is het punt niet, begrijp je?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Als denkexperiment vind ik die parallelle werelden van wetenschappers wel interessant, voor m’n gemoedstoestand helemaal niet, het is dubbel. Zoals altijd perceptie en interpretatie, als ik informatie toelaat vanuit een andere wereld dan word ik prompt wakker in een leugenachtige wereld, of in ieder geval een wereld die onwetend is over die informatie. Dit triggert m’n rechtvaardigheidsgevoel met een impact op m’n welzijnsbeleving, ik vind daarom dat mensen recht hebben op die informatie om er pas dan over te oordelen. Die ‘andere wereld’ is dan relatief en het product van het denken, als een potentieel dat zich verder kan ontwikkelen voor wie dat wenst, aansluitend bij het panarchisme. Ja, ik weet het, iemand zou me kunnen zeggen dat ik dat idee van die parallelle werelden verkeerd begrepen heb, maar dat is het punt niet, begrijp je?  

Ik denk dat we het met deze wereld moeten doen en over analyseer niets meer. Het is klaar, duidelijk en transparant. 

De oplossingen zijn simpel. Zie mij, al wat ik wil is een normaal simpel leven. Ziet ge het al gebeuren? Ik niet, I am what I am and you are what you are.

Als dat niet connecteert met deze wereld, prijst u gelukkig. Want de wereld die haar ziektes en ideologie door de strot ramt is alles behalve een voorbeeld. De wetenschap krijgt nog geen deftige sonde op een maan van Saturnus. Parallelle werelden brengen gewoon niets bij in deze wereld. Want hoeveel of hoe weinig ge er ook van begrijpt; impact op het geheel hier is zero.

Ge zit vast in dees zwaartekrachtveld en ze draait op waanzin 5.0. Hoe ziet intelligent leven lichtjaren weg van ons naar de mensheid als die ons avondjournaal ooit opvangen? Er zijn geen woorden nodig onze huidige toestand te vertalen. Ge kunt niets, absoluut niets van het beestensysteem op de mensheid implementeren zonder uzelf te verliezen. Zodra ge gevangen wordt door ideologie staat ge onder invloed van de slang, ik heb ook vlaggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat we het met deze wereld moeten doen en over analyseer niets meer. Het is klaar, duidelijk en transparant. De oplossingen zijn simpel. Zie mij, al wat ik wil is een normaal simpel leven. Ziet ge het al gebeuren? Ik niet, I am what I am and you are what you are. Als dat niet connecteert met deze wereld, prijst u gelukkig. Want de wereld die haar ziektes en ideologie door de strot ramt is alles behalve een voorbeeld. De wetenschap krijgt nog geen deftige sonde op een maan van Saturnus. Parallelle werelden brengen gewoon niets bij in deze wereld. Want hoeveel of hoe weinig ge er ook van begrijpt; impact op het geheel hier is zero. Ge zit vast in dees zwaartekrachtveld en ze draait op waanzin 5.0. Hoe ziet intelligent leven lichtjaren weg van ons naar de mensheid als die ons avondjournaal ooit opvangen? Er zijn geen woorden nodig onze huidige toestand te vertalen. Ge kunt niets, absoluut niets van het beestensysteem op de mensheid implementeren zonder uzelf te verliezen. Zodra ge gevangen wordt door ideologie staat ge onder invloed van de slang, ik heb ook vlaggen. 

M’n zin voor perfectie heb ik beperkt tot het genereren van exact evenveel neutraal geld dan de schuldenberg hoog is, uiteraard zonder extra geld bij te drukken. Hierna ben ik wat beginnen lezen in het prachtige studiewerk van de GGZ, om zodoende voor gek verklaard te kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

M’n zin voor perfectie heb ik beperkt tot het genereren van exact evenveel neutraal geld dan de schuldenberg hoog is, uiteraard zonder extra geld bij te drukken. Hierna ben ik wat beginnen lezen in het prachtige studiewerk van de GGZ, om zodoende voor gek verklaard te kunnen worden.

En dan nog zie je er de duivel niet in? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan nog zie je er de duivel niet in? 

Onwetendheid, ik zie in het Vlaams Belang dan ook een geschikte kandidaat om dat op de politieke agenda te plaatsen, geen pretje weliswaar. 

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan nog zie je er de duivel niet in? 

Heb je nog steeds last van paranoïde neveneffecten naar aanleiding van je ervaringen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Zodra ge gevangen wordt door ideologie staat ge onder invloed van de slang, ik heb ook vlaggen.

Als je in je eigen staart bijt dan is de cirkel terug rond, in het andere geval blijft het bij ratelen, sissend als een ratelslang, grappig hé. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Soms zeggen die maar wat om er vanaf te zijn.

Heb het altijd al een fascinerende onderzoeksvraag gevonden, wat er precies gebeurt wanneer hart en verstand samenvallen en in symbiose gaan samenwerken? Hoe dan ook, elk crisisplan komt met een SWOT-analyse, sindsdien voel ik me machteloos en minderwaardig, ondanks alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 18:51 zei thom:

Het wazig schrijven over iets moet niet ingevuld worden door een ander, maar om helderheid gevraagd worden.

Iedereen weet wel dat binnen een duale context waarheid een subjectief gegeven is, net zoals elk vogeltje zingt zoals hij/zij gebekt is. Zo zijn er vogeltjes die miljarden in hun schuif hebben liggen, je hoort ze alleen niet door al het gekrijs over miljarden die de wereld tekort komt. Tsjirpend, alle gekheid op een stokje, het gaat niet om geld, zeggen ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2020 om 18:36 zei Kaasjeskruid:

Ik ben niet in me eentje en geloof dat iedereen slim genoeg is om de waarheid buiten zichzelf te zoeken.

Het leven wordt redelijk bevreemdend wanneer je iets weet dat anderen niet weten, niet omdat men het niet zou kunnen weten. En hoe we dat weten, is ervaringskennis, elke dag opnieuw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het leven wordt redelijk bevreemdend wanneer je iets weet dat anderen niet weten, niet omdat men het niet zou kunnen weten. En hoe we dat weten, is ervaringskennis, elke dag opnieuw.

Ik ben van mening dat het niet een kwestie van ervaren maar van openbaren is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben van mening dat het niet een kwestie van ervaren maar van openbaren is.

Gaat spontaan wanneer we groeien, daarom dat velen het op een niet aangepast perceptieniveau vertalen, met alle gevolgen van dien. Fascinerend is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2020 om 10:15 zei Fundamenteel:

Reflecteer eens 5j terug.

Einstein meende dat wetenschap niet meer is dan een verfijning van het dagelijkse denken, net zoals bij beperkte rationaliteit de besluitvorming paradoxaal genoeg kan verlammen door toevoeging van alternatieve opties. Maar ook hier bestaan uitzonderingen op, door nu net het buitenspel laten van alternatieve opties kunnen ook ongewilde perverse effecten ontstaan waarover we heel lang kunnen vergaderen, soms regeringsvorming of beleid genoemd. Een aantal ervaringswerkers in de GGZ heeft dit nader onderzocht en op basis daarvan een reeks hulpvragen gesteld aan het adres van de GGZ, het resultaat is OPS-lijderschap.      

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-2-2020 om 10:15 zei Fundamenteel:

En die mensen dat aan reiki en mindfulness doen zijn vandaag nog hetzelfde plebs als 5j geleden.

Theorie is altijd eenvoudig, tot je er geestelijk letterlijk in verstrikt raakt en geen weet hebt van de theorie die op zich al tot de nodige verwarring kan leiden. Daarom, ik ben de eerste om m’n beklag te maken over hoe ik behandeld ben geweest, ik ben echter ook de eerste om te willen duiden dat het minder makkelijk is dan de theorie soms doet vermoeden. Nochtans, het wordt steeds eenvoudiger naarmate het, met vallen en opstaan, herstelproces vordert, met paradoxale neveneffecten die nu net het psychische lijden op de spits kunnen drijven door de inzichten die hieruit kunnen geventileerd worden. Op dat moment spreken we echter niet meer over het verkorten van wachtlijsten, dat is zelfs absurd voor wie kennis neemt van deze inzichten, wees bedachtzaam. In hoop, liefde en vertrouwen op een goede afloop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2020 om 11:05 zei Fundamenteel:

God heeft niets met getallen te maken, dat valt mee...

Mijn geloof in begrotingstekorten wijt ik aan m’n onwetendheid, ik zie verder dan ook geen reden om hier aandacht aan te besteden. Sowieso, het zou niet realistisch zijn wanneer het anders zou worden, ondanks alle bewijslast en het prachtige studiewerk van de GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-2-2020 om 09:31 zei Fundamenteel:

There is a hidden message....

Op de vraag hoe we tijdloze attractors praktisch konden maken, was het antwoord aanvankelijk niet zo duidelijk. Bij elke poging daartoe bleek er immers telkens iets anders te gebeuren dat onze aandacht trok, of tenminste onze aandacht afleidde van dat wat we trachtten te zeggen. Gaandeweg werd het echter steeds transparanter wat er precies gebeurde, vanuit dat perspectief bekeken dan toch, in lijn met de herstelvisie maar misschien minder gekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Op de vraag hoe we tijdloze attractors praktisch konden maken, was het antwoord aanvankelijk niet zo duidelijk. Bij elke poging daartoe bleek er immers telkens iets anders te gebeuren dat onze aandacht trok, of tenminste onze aandacht afleidde van dat wat we trachtten te zeggen. Gaandeweg werd het echter steeds transparanter wat er precies gebeurde, vanuit dat perspectief bekeken dan toch, in lijn met de herstelvisie maar misschien minder gekend.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid