Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Fundamenteel:

De god van de koran roept haar gelovigen op ongelovigen af te slachten. Alleen de christenen mogen hun hoofd houden als ze tol betalen. Pure maffia is het.

Puur trollen is het, meer hoef je daar niet achter te zoeken. 

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Het westen draaide goed op filosofie en religie, tot islam kwam. De verlichting in sneltempo uitgedraaid.

Ja, je merkt het aan miljoenen mensen economische nonsens wijsmaken, zonder verlichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

9 uur geleden zei Fundamenteel:

De verlichting in sneltempo uitgedraaid.

Het nieuwe doel wordt nooit meer enthousiast en hoopvol proberen te zijn, na een zelfonderzoek werkt dat namelijk contraproductief en zelfondermijnend. Zo vergaat het lotgenoten vandaag, door het nuchter doordacht zien van het potentieel en dan voor gek versleten te worden, netjes afgezonderd in praatbarakken die de illusie opwekken dat het menens is. En ja, het klopt, we zijn niet alleen, gelukkig maar, je zou anders het idee kunnen krijgen geen mens meer te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De tol van het vergeten van Jubeljaren en Heilige Jaren? 

Neen dat is een islamitische geloofswet. Iedereen andersgelovig moet dood, behalve christenen. Die moeten tol betalen om in leven te blijven zodat ze zich onderdrukt voelen. Soera 9, al tawba/het berouw in de koran.

Je leest o.a. ook dat ze geen christenen of ongelovigen tot vriend mogen nemen, soera 4. Maar wij westerlingen zijn vooral de schuld volgens die hofnarren. :)

Moge ooit iedereen gelijk zijn zonder beschermende muren. Make it so }-)

34 minuten geleden zei TTC:

Het nieuwe doel wordt nooit meer enthousiast en hoopvol proberen te zijn, na een zelfonderzoek werkt dat namelijk contraproductief en zelfondermijnend. Zo vergaat het lotgenoten vandaag, door het nuchter doordacht zien van het potentieel en dan voor gek versleten te worden, netjes afgezonderd in praatbarakken die de illusie opwekken dat het menens is. En ja, het klopt, we zijn niet alleen, gelukkig maar, je zou anders het idee kunnen krijgen geen mens meer te zijn.

Tijd is de beste raadgever. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is een islamitische geloofswet. Iedereen andersgelovig moet dood, behalve christenen. Die moeten tol betalen om in leven te blijven zodat ze zich onderdrukt voelen. Soera 9, al tawba/het berouw in de koran. Je leest o.a. ook dat ze geen christenen of ongelovigen tot vriend mogen nemen, soera 4. Maar wij westerlingen zijn vooral de schuld volgens die hofnarren. Moge ooit iedereen gelijk zijn zonder beschermende muren. Make it so .Tijd is de beste raadgever. 

In de lessen economie voor GGZ-experten zijn we al een heel eind geraakt, we hebben de basis M=E aangevuld met V=S en hierop diverse GGZ-richtlijnen effectief toegepast. Het resultaat was echter zo bijzonder en hoopgevend dat we het prachtige studiewerk van de GGZ goed konden gebruiken om een en ander deskundig en nuchter doordacht te onderbouwen. Hierna kwam er nog een stuk, enkel voor hen die al niet bezweken tijdens het eerste halfuurtje, of wereldvreemde reacties vertoonden.

10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen dat is een islamitische geloofswet. Iedereen andersgelovig moet dood, behalve christenen.

Er bestaan blijkbaar verschillende boeken, of ligt het aan de interpretatie van de lezer? Want zoals iedereen weet, mythen kunnen heiligen van ons maken, maar ook terroristen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

In de lessen economie voor GGZ-experten zijn we al een heel eind geraakt, we hebben de basis M=E aangevuld met V=S en hierop diverse GGZ-richtlijnen effectief toegepast. Het resultaat was echter zo bijzonder en hoopgevend dat we het prachtige studiewerk van de GGZ goed konden gebruiken om een en ander deskundig en nuchter doordacht te onderbouwen. Hierna kwam er nog een stuk, enkel voor hen die al niet bezweken tijdens het eerste halfuurtje, of wereldvreemde reacties vertoonden.

Er bestaan blijkbaar verschillende boeken, of ligt het aan de interpretatie van de lezer? Want zoals iedereen weet, mythen kunnen heiligen van ons maken, maar ook terroristen. 

Als er op tiental manieren uitvoerig beschreven wordt dat de ongelovigen dood moeten, is interpretatie geen issue he.

Wat als uw economie mijn islam is? Zie je dan in hoe wereldvreemd je zelf bent, of was Johari alleen voor de anderen bedoelt? Enfin mij dan haha.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als er op tiental manieren uitvoerig beschreven wordt dat de ongelovigen dood moeten, is interpretatie geen issue he. Wat als uw economie mijn islam is? Zie je dan in hoe wereldvreemd je zelf bent, of was Johari alleen voor de anderen bedoelt? Enfin mij dan haha.

De lessen hadden echter wel een onmiddellijke weerslag op de aspiraties van de nieuwe GGZ, men had zich namelijk vergist in het idee van derde orde impulsen, dat werd dan ook snel van de agenda gehaald, telkens wanneer een oprecht open dialoog dreigde te ontstaan. Ongeloof verhindert inzicht, zoals Socrates zei.

15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat als uw economie mijn islam is?

Werkelijk, het is allemaal niet zomaar wat, wat Einstein zei. Maar ik stel voor om het eerst aan den lijve te ervaren alvorens jezelf te verliezen in de DSM, andersom geeft wellicht meer herkenning, dan kan je gezellig meepraten op basis van ervaringskennis.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

De lessen hadden echter wel een onmiddellijke weerslag op de aspiraties van de nieuwe GGZ, men had zich namelijk vergist in het idee van derde orde impulsen, dat werd dan ook snel van de agenda gehaald, telkens wanneer een oprecht open dialoog dreigde te ontstaan. Ongeloof verhindert inzicht, zoals Socrates zei.

Maar dat is zo. Stel u nu voor ik zou zeggen dat er geen probleem is. De economie is vrede. En rondom u ga ik allemaal economische regels opstellen waardoor je uw volk van ontbering ziet omkomen, terwijl ik met een dikke bmw kom zeggen dat er nog geen probleem is. Je maakt bekend dat mensen sterven, maar ik ontwikkel een sfeer die uw zorgen in de vergeethoek plaats en fixeer alle aandacht op u. Zelfs de mensen die je wilt redden keren zich tegen u, de economie is vrede...

Als open dialoog niet mag omdat het probleem niet bekend gemaakt mag worden, moet je eerst de onderdrukker zien te overheersen.

Stap bij stap, tick tock.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar dat is zo. Stel u nu voor ik zou zeggen dat er geen probleem is. De economie is vrede. En rondom u ga ik allemaal economische regels opstellen waardoor je uw volk van ontbering ziet omkomen, terwijl ik met een dikke bmw kom zeggen dat er nog geen probleem is. Je maakt bekend dat mensen sterven, maar ik ontwikkel een sfeer die uw zorgen in de vergeethoek plaats en fixeer alle aandacht op u. Zelfs de mensen die je wilt redden keren zich tegen u, de economie is vrede... Als open dialoog niet mag omdat het probleem niet bekend gemaakt mag worden, moet je eerst de onderdrukker zien te overheersen. Stap bij stap, tick tock.

Zelfs het aanbod aan alternatieve geldsystemen brengt me in verwarring, zowaar een luxeprobleem om hierin consensus te vinden. Een goede manier is om dan intellect en hart duidelijk van elkaar te scheiden, het risico bestaat immers dat je geen woord meer kan zeggen wanneer je naar de impact gaat kijken. Ja, ook hier, ongeloof verhindert inzicht, het is dan ook ongeloofwaardig voor wie er nog niet mee vertrouwd is, wees voorzichtig en bedachtzaam. Een fluweelzachte transformatie, een idee dat niet zomaar uit de lucht komt vallen, verre van.

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Terwijl ik met een dikke bmw kom zeggen dat er nog geen probleem is.

Vroeger had ik een dikke BMW, heb dan ook in Rusland gewerkt toen plots de inflatie tot 2800% steeg. Een aantal vond dat wel leuk, kreeg ik de indruk. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zelfs het aanbod aan alternatieve geldsystemen brengt me in verwarring, zowaar een luxeprobleem om hierin consensus te vinden. Een goede manier is om dan om intellect en hart duidelijk van elkaar te scheiden, het risico bestaat immers dat je geen woord meer kan zeggen wanneer je naar de impact gaat kijken. Ja, ook hier, ongeloof verhindert inzicht, het is dan ook ongeloofwaardig voor wie er nog niet mee vertrouwd is, wees voorzichtig en bedachtzaam. Een fluweelzachte transformatie, een idee dat niet zomaar uit de lucht komt vallen, verre van.

Waar is den tijd dat we als Kelten naar Engeland trokken om er als kruisvaarder van terug te komen om nu als een postkaart op internet te brieven. De waanzin voorbij.

Waarom fluweelzacht? Tegelwijsheid: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Laten we maar eens draconisch op onze strepen staan. En laten we vooral tot God bidden dat ze zo dom zijn onze stem te negeren. De vorige actie gele hesjes zal dan niets zijn vergeleken met wat komt. Dan mogen ze nog korpsen van heel het land in Brussel verzamelen. Vlaanderen is, wordt en blijft van ons. 

En dan zullen we eens economisch kijken, als de schurft eraf is,.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Waar is den tijd dat we als Kelten naar Engeland trokken om er als kruisvaarder van terug te komen om nu als een postkaart op internet te brieven. De waanzin voorbij. Waarom fluweelzacht? Tegelwijsheid: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Laten we maar eens draconisch op onze strepen staan. En laten we vooral tot God bidden dat ze zo dom zijn onze stem te negeren. De vorige actie gele hesjes zal dan niets zijn vergeleken met wat komt. Dan mogen ze nog korpsen van heel het land in Brussel verzamelen. Vlaanderen is, wordt en blijft van ons. En dan zullen we eens economisch kijken, als de schurft eraf is,.

Vluchten kan in alle richtingen, daarom dat mindfulness veel moeilijker is dan de meesten denken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Het is begrijpelijk dat je angstig wordt bij het idee van mindfulness, menselijk gezien is dat normaal.

Lol ja angst houdt me tegen... Ik denk eerder dat degene die heil in zoiets zoeken eerder te bang zijn deftig op de reset te duwen. Met mindfulness is er nog een “escape”, gewoon rechtstaan en stoppen. Ik stond al voor ervaringen waar geen “escape” mogelijk was en geplatvloerd werd.

Het is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. De “moderne mens” neemt zichzelf en verandering naar eigen goeddunken te vanzelfsprekend. Well, it isn’t. Alsof mindfulness iets stoer of magisch zou zijn? It isn’t.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lol ja angst houdt me tegen... Ik denk eerder dat degene die heil in zoiets zoeken eerder te bang zijn deftig op de reset te duwen. Met mindfulness is er nog een “escape”, gewoon rechtstaan en stoppen. Ik stond al voor ervaringen waar geen “escape” mogelijk was en geplatvloerd werd. Het is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. De “moderne mens” neemt zichzelf en verandering naar eigen goeddunken te vanzelfsprekend. Well, it isn’t. Alsof mindfulness iets stoer of magisch zou zijn? It isn’t.

Het is als een burnout, wanneer we dat koppelen aan het evolutionaire imperatief dan krijgen we een totaal ander verhaal, wat op zich vlotjes naar het OPS-lijderschap kan leiden en de burnout vertekend weergeeft. Een derde orde impuls is binnen deze context dan het simpelweg toelaten van aanvullende informatie die spontaan leidt tot een heel andere visie op de werkelijkheid, wat ook schokkend kan zijn en de burnout psychisch verzwaart. Tussen weten en begrijpen, het is als zeggen dat alles aan evolutie onderhevig is, behalve onze samenleving die hopeloos achterop hinkelt omdat mensen er deskundige boeken over schrijven, die amper gekend zijn.

51 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof mindfulness iets stoer of magisch zou zijn? It isn’t.

Bizarre wereld is het, als mensen die niet weten dat problemen al opgelost zijn, maar wel eerst nog het middelpunt van de kosmos moeten gaan bepalen dat schijnbaar in Vlaanderen ligt, volgens hen. 

54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk eerder dat degene die heil in zoiets zoeken eerder te bang zijn deftig op de reset te duwen.

Hebben ze dat al in hun programma opgenomen misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar is den tijd dat we als Kelten naar Engeland trokken om er als kruisvaarder van terug te komen om nu als een postkaart op internet te brieven. De waanzin voorbij.

Waarom fluweelzacht? Tegelwijsheid: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Laten we maar eens draconisch op onze strepen staan. En laten we vooral tot God bidden dat ze zo dom zijn onze stem te negeren. De vorige actie gele hesjes zal dan niets zijn vergeleken met wat komt. Dan mogen ze nog korpsen van heel het land in Brussel verzamelen. Vlaanderen is, wordt en blijft van ons. 

En dan zullen we eens economisch kijken, als de schurft eraf is,.

 

1 uur geleden zei TTC:

Vluchten kan in alle richtingen, daarom dat mindfulness veel moeilijker is dan de meesten denken. 


Als degene die het betreft niet doorheeft dat ie in hart en nieren wordt beproefd wel ja. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Plume:

Als degene die het betreft niet doorheeft dat ie in hart en nieren wordt beproefd wel ja.

Met de gekende clichés als ultiem afweermechanisme, soms lijkend dat ze inhoudelijk ook ten gronde begrepen worden, wat verwarrend kan zijn. :)

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zie je dan in hoe wereldvreemd je zelf bent, of was Johari alleen voor de anderen bedoelt?

Enkel in fabeltjesland denkt men dat een paradigmashift niet schokkend is, het ontstaan van neologismen is hier niet vreemd aan. En dat is dan weer eenvoudig te begrijpen, door het totale gemis aan congruentie en kennis waar wel nieuwe woorden voor moeten verzonnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 18:51 zei thom:

Het wazig schrijven over iets moet niet ingevuld worden door een ander, maar om helderheid gevraagd worden, om essentie zoals Bastiaan al schreef.

Tot treurens toe werd nu het OPS-lijderschap inhoudelijk toegelicht en het resultaat is dat we morgen gaan vergaderen over het Global Migration Pact, zij het met een extra dimensie waar we paraconsistente logica voor nodig hebben, onbegrijpelijk. De diverse anomalieën zijn nu gekend en nuchter doordacht zodat niemand nog kan zeggen dat ervaringswerkers in de GGZ geen nuttige bijdrage zouden kunnen leveren voor GGZ-experten, met als doel lotgenoten, psychisch kwetsbare mensen, een betere dienstverlening te kunnen garanderen. Kortom, we zijn dus gestart waar we geëindigd zijn, geen ervaring rijker dan wel het voorspelbare failliet bekrachtigend, leerzaam.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Alsof mindfulness iets stoer of magisch zou zijn?

Ja, die tijdloze sleutel is verbluffend eenvoudig, het is ten allen tijde schulden gedeeld door de totale geldhoeveelheid + 1. Hoe we daar nu precies toe komen is irrelevant aan de impact wanneer we deze sleutel co-creatief zouden toepassen, tenzij een minderheid heeft niemand hier aandacht voor. In dit weten en begrijpen ligt dan ook veel besloten, met in het verlengde het zicht op een wereldbeeld waarin mensen gevangen zitten in een systeem en aangepaste manier van denken dat eerder kunstmatig zichzelf onderhoudt en bekrachtigt, als onecht. Het pad naar echtheid zou er dan kunnen uit bestaan ons hieruit te ontworstelen, met als doel de bevrijding van onze diep ingeburgerde geldketenen. Maar het is betekenisloos gebleken voor de GGZ, heel m’n herstelonderzoek is dan ook volstrekt waardeloos, net zoals ik me voel in deze wereld, simpelweg overbodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei TTC:

Ja, die tijdloze sleutel is verbluffend eenvoudig, het is ten allen tijde schulden gedeeld door de totale geldhoeveelheid + 1. Hoe we daar nu precies toe komen is irrelevant aan de impact wanneer we deze sleutel co-creatief zouden toepassen, tenzij een minderheid heeft niemand hier aandacht voor. In dit weten en begrijpen ligt dan ook veel besloten, met in het verlengde het zicht op een wereldbeeld waarin mensen gevangen zitten in een systeem en aangepaste manier van denken dat eerder kunstmatig zichzelf onderhoudt en bekrachtigt, als onecht. Het pad naar echtheid zou er dan kunnen uit bestaan ons hieruit te ontworstelen, met als doel de bevrijding van onze diep ingeburgerde geldketenen. Maar het is betekenisloos gebleken voor de GGZ, heel m’n herstelonderzoek is dan ook volstrekt waardeloos, net zoals ik me voel in deze wereld, simpelweg overbodig.

Besef je dat Johannes de doper op insecten en honing overleefde? Wat zijn we met geld als we zelfvoorzienend kunnen worden? All we need is earth, water, wind and fire. It's a kinda magic...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Besef je dat Johannes de doper op insecten en honing overleefde? Wat zijn we met geld als we zelfvoorzienend kunnen worden? All we need is earth, water, wind and fire. It's a kinda magic...

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat het ons allemaal niet deert, de spektakelwaarde van vluchtende en lijdende mensenmassa’s trekt nu eenmaal meer aandacht dan de vele sociale alternatieven die ons vrij worden aangeboden. Het is jongleren met mensen in functie van rasters met getallen, en naargelang de goochelaar van dienst hebben we geluk, of brute pech. Werkelijk niets in deze wereld laat vermoeden dat mensen het ooit andersom zouden gaan doen, dat we de rasters en de getallen nu net gaan gebruiken in functie van leven, welzijn en waarachtig herstel. Het zal dan misschien ook op goochelen lijken maar de uitkomst anders, een betekenisloze voetnoot voor velen uiteraard, een absurd idee. Sorry, het is nu eenmaal mijn wereld niet, we zullen wel zwijgen en doen alsof er niets aan de hand is, het zou immers nog pijnlijker worden wanneer we er wel iets over zouden zeggen, ervaring leert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat het ons allemaal niet deert, de spektakelwaarde van vluchtende en lijdende mensenmassa’s trekt nu eenmaal meer aandacht dan de vele sociale alternatieven die ons vrij worden aangeboden. Het is jongleren met mensen in functie van rasters met getallen, en naargelang de goochelaar van dienst hebben we geluk, of brute pech. Werkelijk niets in deze wereld laat vermoeden dat mensen het ooit andersom zouden gaan doen, dat we de rasters en de getallen nu net gaan gebruiken in functie van leven, welzijn en waarachtig herstel. Het zal dan misschien ook op goochelen lijken maar de uitkomst anders, een betekenisloze voetnoot voor velen uiteraard, een absurd idee. Sorry, het is nu eenmaal mijn wereld niet, we zullen wel zwijgen en doen alsof er niets aan de hand is, het zou immers nog pijnlijker worden wanneer we er wel iets over zouden zeggen, ervaring leert.

Over honing gesproken...

Daarnet vinaigrette gemaakt. Met zelfgemaakte mosterdhoning van pure honing van de imker, alcoholazijn en raapzaadolie. 

Het was lekker. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Over honing gesproken... Daarnet vinaigrette gemaakt. Met zelfgemaakte mosterdhoning van pure honing van de imker, alcoholazijn en raapzaadolie. Het was lekker. 

Het heeft geen zin meer, ik schaam mij te diep om hier nog als mens rond te lopen, geniet van uwen vinaigrette 

11 uur geleden zei Fundamenteel:

Alsof mindfulness iets stoer of magisch zou zijn? It isn’t.

Ja, een mens kan zich de vraag stellen wat het resultaat zou kunnen worden van schematherapie, elk normaal denkend mens zou dan kunnen denken een schema, niet? Het is aan de hand van die therapievorm dat we vlotjes allerhande stellingen of hulpvragen kunnen voorleggen tot nader onderzoek, het probleem zal dan misschien zijn dat een aantal niet had verwacht dat ervaringswerkers in de GGZ ook ernstige mensen zijn. Het resultaat ligt dan ook voor de hand, de therapie werkt wonderwel goed maar ze werkt niet, begrijp je?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 15:05 zei Bastiaan73:

Even dit stuk tekst vereenvoudigen naar de essentie ervan

Als niet begrepen worden al pijnlijk is, dan wordt het pas echt pijnlijk wanneer het resultaat van dat niet begrijpen steeds waarachtiger wordt. Maar dat is het dan elke dag, zelfs zonder te begrijpen waar het dan precies over gaat. En het wordt steeds erger, loslaten lukt niet, men heeft het over niets anders in deze wereld, over wat niet begrepen wordt. Onbegrijpelijk wellicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid