Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet omdat ge suïcidaal zijt ge onbeleefd moet worden he. Als ge wilt weten wat hij zegt zult ge contact moeten opnemen. Ge kunt ook van uw toren naar beneden blijven blazen en hopen dat er een toverfee met een toverstokje langskomt.

Amper geloofwaardig, je bent gewoon een trol, meer niet. Ja, de autoriteiten hé, ik wens je daar nog veel succes. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben een troetelbeer. Hetzij met een donderwolkje, wat maar bijzaak is.

Just forget it, straks naar de sessie over economie in moderne talen, over de autoriteiten die je aanprijst en niets kunnen doen, hoeveel doorzichtiger kan je nog worden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is niet omdat ge suïcidaal zijt ge onbeleefd moet worden he.

Hoe iets eenvoudigs overweldigend kan worden? In theorie eenvoudig, als een aantal ervaringswerkers in de GGZ al meer begrip zouden kunnen vinden binnen de GGZ en deze informatie ook doorstroomt binnen de GGZ-wereld, dan vertakt zich dat mondiaal. En dat is niet zozeer omdat die ervaringswerkers daarin alleen zouden staan, ze baseren zich ook maar op allerhande wetenschappelijke studies die ze desgevallend aanvullen of verfijnd weergeven op basis van het eigen herstelonderzoek. Het is op deze manier dat steeds duidelijker wordt hoe gigantisch de kloof is tussen wetenschap en politiek, waardoor principieel eenvoudige derde orde impulsen plotsklaps heel de wereld zouden kunnen transformeren. In theorie, afleidbaar van een herstelonderzoekje dat begon met een voor velen schijnbaar absurd idee, niet eens de moeite om het aandacht te schenken, we zijn toch maar psychisch kwetsbare mensen die al blij mogen zijn dat we nog folders mogen vouwen. Minder doordachte conclusies bestaan echter ook, leidend tot situaties waarin we elkaar nog amper als mensen beschouwen, waar je dan beter niets over zegt om niet een volgende karrenvracht aan labels in ontvangst te mogen nemen, dankbaarheid staat altijd gepast. En waar kan je dan nog terecht? Exact, folders vouwen wordt dan de nieuwste vorm van meditatie, ten diepste hopend dat je snel mag transcenderen zonder dat je nog eens hoeft terug te komen. Over hoe iets eenvoudigs overweldigend kan worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-3-2020 om 08:52 zei Fundamenteel:

Eerst een republiek, dan de rest. Ik vraag me soms af of die kwetsbare mensen niet gewoon narcist zijn.

Ja, interessante vraag, maar eerst die republiek, en dan de rest. 

Op 25-2-2020 om 11:05 zei Fundamenteel:

God heeft niets met getallen te maken, dat valt mee...

Het enige dat we nog kunnen doen is integer en vreedzaam onze nuchter doordachte bevindingen doorgeven ter diepgaander reflectie en introspectie, hierna verdwijnt het traditioneel in de gekende mallemolen zoals prachtig weerspiegeld wordt middels het Elaboration Likelihood Model. Als ervaringswerker in de GGZ is het vervolgens op eigen risico om hierin nog langer actief te participeren, tenzij lotgenoten empathisch behoeden om hetzelfde te proberen. Op deze manier ontstaat een andere beweging waarop we ons kunnen abonneren met aangepaste waarden, normen en ethiek. Enig minpunt is echter dat al dit nobele werk met een ruk teniet kan gedaan worden door dat wat zich binnen de mallemolen nog steeds afspeelt, waar het nulsomspel nog de norm is en als ijkpunt dient om psychisch kwetsbare mensen te labelen. Als bijvoegsel kunnen we dan wel honderden studiewerken aanleveren, ondanks we hier veel hoop en goede moed uit kunnen ventileren, het zal betekenisloos blijken wanneer andere, het negatieve verhaal, scenario’s zich opdringen. Het is nooit anders geweest, zeggen we dan, dat klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat is als ik hem vraag mij alternatieve medicatie voor te schrijven. Dat kan hij simpelweg niet omdat dat buiten zijn bevoegde middelen ligt.

Inmiddels hebben we begrepen dat het allemaal niets uitmaakt, het is ten individuele titel misschien interessant om weten maar verder is het betekenisloos. Tussentijdse conclusies van een herstelonderzoek kunnen dan ook in steeds kortere syntheses samengevat worden, zij het op basis van ervaringskennis met inbegrip van het psychische lijden. In liefde, hoop en het vertrouwen dat zich uit zelfredzaamheid verschuilt in het verdrongen zelfbewustzijn, en velen van ons weerhoudt om gewoon zichzelf te zijn. Het is echter niet omdat we niet geprobeerd hebben, we zijn nu eenmaal niet bestand tegen het element van systeemovermacht dat autoconform voortgedreven wordt door de anomalieën die onbewust het wereldbeeld bepalen, waar Einstein ook al naar refereerde maar op generlei manier enige indruk maakt op het intellect dat het al druk genoeg heeft met de perverse effecten die onder deze omstandigheden als normaal kunnen beschouwd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Volslagen absurde situatie in de wereld. Over optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen.  Oftewel de waanzin van de geldzucht.

Tegenwoordig heb je zelfs al autoriteiten nodig die economie moderne talen hebben gestudeerd, het ongeloof zal immers zo groot zijn dat mensentaal niet meer van deze aarde zal lijken. Ja, en op een bierviltje kunnen we al heel wat, met of zonder telraam. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Tegenwoordig heb je zelfs al autoriteiten nodig die economie moderne talen hebben gestudeerd, het ongeloof zal immers zo groot zijn dat mensentaal niet meer van deze aarde zal lijken. Ja, en op een bierviltje kunnen we al heel wat, met of zonder telraam. 

En die geldzuchtigen hebben niet door dat ze gewogen zijn en door het visnet gevallen.  Dat empathische meisje dat haar ouders bijstaat, en dat kind dat een schuld aangenaaid wordt omdat haar ouders op haar 12e haar schoolboeken niet hebben kunnen betalen, die zo rustig blijven en het hart zacht hebben behouden, zich bewaard voor de wereld. ?

Die man van ONS bank geeft een lezing waarin hij de geldwolven aanspreekt op hun gedrag. En dan loopt de zaal half leeg. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

En die geldzuchtigen hebben niet door dat ze gewogen zijn en door het visnet gevallen.  Dat empathische meisje dat haar ouders bijstaat, en dat kind dat een schuld aangenaaid wordt omdat haar ouders op haar 12e haar schoolboeken niet hebben kunnen betalen, die zo rustig blijven en het hart zacht hebben behouden, zich bewaard voor de wereld. Die man van ONS bank geeft een lezing waarin hij de geldwolven aanspreekt op hun gedrag. En dan loopt de zaal half leeg. 

De moeilijkste gesprekken in deze wereld gaan over ethiek, zij het eenvoudig te begrijpen waarom. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Zorg ervoor dat de misantroop in u niet de overhand krijgt he. 

Samsara is in het boeddhisme en hindoeïsme de cyclus van dood en wedergeboorte zonder begin en schijnbaar zonder eind, onder invloed van begoocheling en karma en vol met lijden. De aanwezigheid van de psychische toestand van verlangen, aversie en ignorantie vormt een belangrijk aspect van het bestaan in samsara. In cirkeltjes draaien, herkenbaar is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 15:05 zei Bastiaan73:

Even dit stuk tekst vereenvoudigen naar de essentie ervan.

Het tart enigszins de verbazing dat we in een oneindige kosmos met miljarden sterren en planeten op aarde zijn terecht gekomen, een wereld waarbinnen het strikt inflatoire denken de bovenhand heeft genomen op zo’n manier dat z’n tegenpool buiten de collectieve aandacht valt. Simpelweg de knop omdraaien zou ons dan soelaas kunnen bieden, alsof het een wonder zou zijn, wat vanzelfsprekend is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-3-2020 om 07:33 zei Fundamenteel:

Gewoon niet conformeren en volharden.

Gelukkig ben ik niet alleen, ik kan immers tegen mezelf praten, en ook daar maak ik regelmatig ruzie mee. Het zijn echter conflicten die zich innerlijk afspelen, ze houden me bezig zonder dat iemand daar in de buitenwereld iets van merkt. Geheel solitair heb ik een aantal innerlijke conflicten kunnen oplossen waardoor ook een ander wereldbeeld is ontstaan, in schril contrast met wat er zich in de buitenwereld afspeelt en waar ik machteloos en met verdriet naar kijk. Door m’n empathisch vermogen doet me dat pijn, en mensen verklaren me voor gek, ik hoef hier dan ook niet meer te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Fundamenteel:

Vooroordelen ofzo? Die mens heeft een druk bestaan met prioriteiten.

Achterliggend heb ik nog wat correspondentie ontvangen, over alweer een doctoraat dat over ons gaat geschreven worden. Ik heb vriendelijk gevraagd om in contact te kunnen komen met deze studente, met de insteek dat wachtlijsten niet zullen verkorten maar nu net zullen verlengen. Voor het waarom kunnen ervaringswerkers van mijn soort niet terecht bij de GGZ, tenzij je je alweer belachelijk wil laten maken, wat zelden prettig is. Misschien dat deze studente nog wel ernstig is, ze moet immers haar doctoraat nog halen. Zo, dan weet je dat, dat ik vreedzaam om hulp blijf smeken.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Het tart enigszins de verbazing dat we in een oneindige kosmos met miljarden sterren en planeten op aarde zijn terecht gekomen, een wereld waarbinnen het strikt inflatoire denken de bovenhand heeft genomen op zo’n manier dat z’n tegenpool buiten de collectieve aandacht valt. Simpelweg de knop omdraaien zou ons dan soelaas kunnen bieden, alsof het een wonder zou zijn, wat vanzelfsprekend is.

Het is niet simpelweg een knoppeke omdraaien. Als je zegt dat de waarheid in 3 vormen komt, gedenk dan wat deze wereld doet met de waarheid voor ze haar aanvaardt.

Niet moeilijk dat ge suïcidaal wordt. De eenvoud wordt aan de kant geschoven om verder met een bowlingbal te basketballen. Dan verwonderd zijn dat niemand de spelregels begrijpt en toch maar naar de basketbal grijpt om te basketten.

Er is hulp, andere mensen hebben geen hulp nodig. Het westen is niet arm. De problemen zijn in Brussel. Eerst daar een regime change, dan de rest. Niemand houdt dat nog tegen, niemand. De boomerang is terug.

2 minuten geleden zei TTC:

Achterliggend heb ik nog wat correspondentie ontvangen, over alweer een doctoraat dat over ons gaat geschreven worden. Ik heb vriendelijk gevraagd om in contact te kunnen komen met deze studente, met de insteek dat wachtlijsten niet zullen verkorten maar nu net zullen verlengen. Voor het waarom kunnen ervaringswerkers van mijn soort niet terecht bij de GGZ, tenzij je je alweer belachelijk wil laten maken, wat zelden prettig is. Misschien dat deze studente nog wel ernstig is, ze moet immers haar doctoraat nog halen. Zo, dan weet je dat, dat ik vreedzaam om hulp blijf smeken.  

De ggz gaat zich nooit plooien naar wat individuen terwijl die zich zorgen moeten maken wie waar te plaartsen met crisiopvang bv. Bij mensen die trauma hebben door zedenfeiten. Doodslag, verkeersongelukken.

Hoe megalomaan ben je dat de ggz naar een studente zal gaan? In mijn tijd moesten wij het kotje van de muur lopen en werd er niets aan de schoot gebracht.

Je smeekt niet naar hulp. Je wilt verder in uw zelfbeklag blijven hangen. Omdat je weet dat je op dat adres misschien geholpen zult worden, maar dat zie je niet zitten. Liever hier blijven hangen in de waan en anderen verwijten die niet meelopen. Ge hebt een trap onder uw kont nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet simpelweg een knoppeke omdraaien. Als je zegt dat de waarheid in 3 vormen komt, gedenk dan wat deze wereld doet met de waarheid voor ze haar aanvaardt.  Niet moeilijk dat ge suïcidaal wordt. De eenvoud wordt aan de kant geschoven om verder met een bowlingbal te basketballen. Dan verwonderd zijn dat niemand de spelregels begrijpt en toch maar naar de basketbal grijpt om te basketten. Er is hulp, andere mensen hebben geen hulp nodig. Het westen is niet arm. De problemen zijn in Brussel. Eerst daar een regime change, dan de rest. Niemand houdt dat nog tegen, niemand. De boomerang is terug. De ggz gaat zich nooit plooien naar wat individuen terwijl die zich zorgen moeten maken wie waar te plaartsen met crisiopvang bv. Bij mensen die trauma hebben door zedenfeiten. Doodslag, verkeersongelukken. Hoe megalomaan ben je dat de ggz naar een studente zal gaan? In mijn tijd moesten wij het kotje van de muur lopen en werd er niets aan de schoot gebracht. Je smeekt niet naar hulp. Je wilt verder in uw zelfbeklag blijven hangen. Omdat je weet dat je op dat adres misschien geholpen zult worden, maar dat zie je niet zitten. Liever hier blijven hangen in de waan en anderen verwijten die niet meelopen. Ge hebt een trap onder uw kont nodig.

Het is dus simpelweg een knoppeke omdraaien, om vervolgens geconfronteerd te worden met je megalomane domheid. Vergeet niet op Jezus of God te roepen, lijkt al lang geleden, vergeten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is dus simpelweg een knoppeke omdraaien, om vervolgens geconfronteerd te worden met je megalomane domheid. Vergeet niet op Jezus of God te roepen, lijkt al lang geleden, vergeten? 

Ge moet een gans regime change tewerkstellen voor gelijk welke verandering die democratisch besloten wordt. Zo werkt het nu eenmaal. En dan mag je denken dat het maar een knop omdraaien is, dat is het niet.

De meerderheid eist dat ze knoppen omdraaien, zie hoe vuil Brussel en Wallonië spelen om die meerderheid tegen te houden. Vieze communistische fascisten waar wij,de volgende generatie aan moeten herinneren, zoals wij aan Hitler herinnerd zijn. Fuck them all.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ge moet een gans regime change tewerkstellen voor gelijk welke verandering die democratisch besloten wordt. Zo werkt het nu eenmaal. En dan mag je denken dat het maar een knop omdraaien is, dat is het niet. De meerderheid eist dat ze knoppen omdraaien, zie hoe vuil Brussel en Wallonië spelen om die meerderheid tegen te houden. Vieze communistische fascisten waar wij,de volgende generatie aan moeten herinneren, zoals wij aan Hitler herinnerd zijn. Fuck them all.

Voor trollen bestaan prachtige strategieën, we weten alleen niet wie zich nu zo belachelijk maakt, de trol zeker niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Voor trollen bestaan prachtige strategieën, we weten alleen niet wie zich nu zo belachelijk maakt, de trol zeker niet. 

De realiteit presenteren met een subjectieve vooruitblik in de toekomst is niet trollen.

Ik sta soms van mezelf verbaasd in de toekomst hoe accuraat ik het zag aankomen. Maarja, ik heb dan ook magische bonen. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De realiteit presenteren met een subjectieve vooruitblik in de toekomst is niet trollen. Ik sta soms van mezelf verbaasd in de toekomst hoe accuraat ik het zag aankomen. Maarja, ik heb dan ook magische bonen. ?

Het is nu eenmaal doorzichtig en onherstelbaar, kan jij niet aan doen. 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik sta soms van mezelf verbaasd in de toekomst hoe accuraat ik het zag aankomen.

Volkomen belachelijk is het, beperkte rationaliteit leidt immers steevast tot soortgelijke perverse effecten, mits een beetje aandacht kan iedereen zich dan ook visionair noemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid