Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Noel2:

Mooie combi, fijne passie van tegenkrachten.

Ja en als het botst vuurwerk verzekerd. Ons midden is altijd wel iets mooi, maar voor dat bereikt wordt.... haha

6 minuten geleden zei TTC:

Weer even de schepper in het vizier halen.  

Ja ik geloof dat het universum door een bovennatuurlijke kracht geschapen is en de moderne mens uit die flow gestapt is, omdat de moderne mens zich slaafs schikte naar het beestensysteem dat gij oppert te herstellen door er meer stront aan toe te voegen. ?

Laten we terugkeren naar de tijd van weleer, voor de massa migratie en globalisme. Simpeler moet het niet worden. En zorg ervoor dat een verkozene van het volk staatshoofd is, geen huis dat denk een deel van de pot toe te komen omdat ze ergens in geboren zijn. 

Al wat we nu in tegenruil krijgen is fascisme, want ze zullen hun politieke wil met geweld opdringen als de meerderheid hun ongenoegen uit.. Zie Frankrijk. Een democratie zonder referenda is een charade, de politiek circuleert het belastinsgeld en het is nu tijd dat een verkozene van het volk daar inkijk en bevoegdheid over krijgt. In alle transparantie. 

Eenvoud.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei Fundamenteel:

Ja ik geloof dat het universum door een bovennatuurlijke kracht geschapen is en de moderne mens uit die flow gestapt is, omdat de moderne mens zich slaafs schikte naar het beestensysteem dat gij oppert te herstellen door er meer stront aan toe te voegen. Laten we terugkeren naar de tijd van weleer, voor de massa migratie en globalisme. Simpeler moet het niet worden. En zorg ervoor dat een verkozene van het volk staatshoofd is, geen huis dat denk een deel van de pot toe te komen omdat ze ergens in geboren zijn. Al wat we nu in tegenruil krijgen is fascisme, want ze zullen hun politieke wil met geweld opdringen als de meerderheid hun ongenoegen uiten. Zie Frankrijk. Een democratie zonder referenda is een charade, de politiek circuleert het belastinsgeld en het is nu tijd dat een verkozene van het volk daar inkijk en bevoegdheid over krijgt. In alle transparantie. Eenvoud.

Waarom bestaat die schepper dan? 

Op 7-3-2020 om 07:33 zei Fundamenteel:

De realiteit presenteren met een subjectieve vooruitblik in de toekomst is niet trollen.

Het is worstelen op alle niveaus, zowel in de diepte als aan de oppervlakte, zich naar mijn gevoel manifesterend in twee vormen van onwetendheid die toch in elkaar passen. Ik ben onwetend met betrekking tot het gemanifesteerde of waarneembare, net zoals ik onwetend ben over mezelf, over wie of wat we in essentie zijn, of waarom er überhaupt leven is. Er is lijden, dat weet ik, en dat is nu eenmaal niet prettig om te ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Waarom bestaat die schepper dan? 

Die was en is gewoon altijd en overal gelijktijdig. 

Sta me toe mijn spirituele ontwikkelingen met niemand meer te delen. :) Dat ik naar de hel verdoemd wordt weet ik ook wel. Maar dat neemt niet weg dat mijn consequentie me dwingt Hem te erkennen.

God spreekt duidelijke taal, of het ons nu aanstaat of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die was en is gewoon altijd en overal gelijktijdig. Sta me toe mijn spirituele ontwikkelingen met niemand meer te delen. Dat ik naar de hel verdoemd wordt weet ik ook wel. Maar dat neemt niet weg dat mijn consequentie me dwingt Hem te erkennen. God spreekt duidelijke taal, of het ons nu aanstaat of niet.

Eenvoudig leven heb ik, na een herstelonderzoek kan je een aantal anomalieën ter kennis stellen aan GGZ-experten in de vorm van integere hulpvragen, verder is het geduldig wachten tot er iemand naar klanten wil luisteren. Het is dan ook maar een door angst, zorg en weerzin gedreven hulpvraag, geen verplichting. En heel misschien zijn we straks wel dood, omdat het geduld op is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Eenvoudig leven heb ik, na een herstelonderzoek kan je een aantal anomalieën ter kennis stellen aan GGZ-experten in de vorm van integere hulpvragen, verder is het geduldig wachten tot er iemand naar klanten wil luisteren. Het is dan ook maar een door angst, zorg en weerzin gedreven hulpvraag, geen verplichting. En heel misschien zijn we straks wel dood, omdat het geduld op is.

Vind je dat nu zelf niet kleinzielig?

het is als: “tozalik die racisten willen niet tot inkeer komen, Allah uhakbar *BOEM*, dood.”

Ik kan zo ook een plan opstellen hoe we Europa terug leefbaar kunnen maken, maar we weten toch op voorhand hoe dat ontvangen zal worden? Het is als verwachten dat bevoegdheden plaats het begrip “iedereen gelijk” tot op de letter zouden naleven. 

Je hebt zelfs mensen die denken dat als je een discriminatiewet stemt daarmee de problemen oplost. In feite maakte dat alles net erger. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Vind je dat nu zelf niet kleinzielig? het is als: “tozalik die racisten willen niet tot inkeer komen, Allah uhakbar *BOEM*, dood.” Ik kan zo ook een plan opstellen hoe we Europa terug leefbaar kunnen maken, maar we weten toch op voorhand hoe dat ontvangen zal worden? Het is als verwachten dat bevoegdheden plaats het begrip “iedereen gelijk” tot op de letter zouden naleven. Je hebt zelfs mensen die denken dat als je een discriminatiewet stemt daarmee de problemen oplost. In feite maakte dat alles net erger. 

Je hebt ook geen idee wat het is om OPS-lijder te zijn, het kost ons dan ook heel veel moeite om opgewassen te zijn tegen al het geweld dat je predikt. 

1 uur geleden zei Bastiaan73:

In hoeverre gaat het hier over kerkleer en/of dogmatiek?

Voor een beter begrip over derde orde veranderingen moeten we ons buigen over een sleutelkenmerk van leven, namelijk ‘het spontaan verschijnen en/of doorbreken van een nieuwe ordening’ zoals Alfred North Whitehead het noemde. Het verschijnsel ‘doorbreken’ voltrekt zich op kritische punten van instabiliteit die het gevolg zijn van fluctuaties in de omgeving die door terugkoppelingslussen worden versterkt. In een menselijke organisatie kan dit doorbraakproces op gang komen door een terloopse opmerking, misschien niet eens van betekenis voor diegene die ze maakt dan wel voor anderen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je hebt ook geen idee wat het is om OPS-lijder te zijn, het kost ons dan ook heel veel moeite om opgewassen te zijn tegen al het geweld dat je predikt. 

Maar jij quote mij meerdere malen per dag? Ik ben bang van bijtende pitbulls, ga ik dan ook zo slim zijn aan ene zijn staart te blijven trekken? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Maar jij quote mij meerdere malen per dag? Ik ben bang van bijtende pitbulls, ga ik dan ook zo slim zijn aan ene zijn staart te blijven trekken? 

Het geweld blijft dan ook maar duren, het maakt niet eens uit of er inhoudelijk een vraag gesteld wordt. OPS-lijders doen hun best om terug tot de samenleving toegelaten te worden, maar zijn dan ook weer snel weg omwille van al dat geweld. Het risico op suïcide is dan ook groot, simpelweg omdat het hun wereld niet is en hier ook niets aan kunnen verhelpen. Het is wat het is, zal je dan wellicht zeggen, alsof mensen van hout zouden zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het geweld blijft dan ook maar duren, het maakt niet eens uit of er inhoudelijk een vraag gesteld wordt. OPS-lijders doen hun best om terug tot de samenleving toegelaten te worden, maar zijn dan ook weer snel weg omwille van al dat geweld. Het risico op suïcide is dan ook groot, simpelweg omdat het hun wereld niet is en hier ook niets aan kunnen verhelpen. Het is wat het is, zal je dan wellicht zeggen, alsof mensen van hout zouden zijn. 

De enige die zichzelf erbuiten houdt ben jezelf he. En heb je dan werkelijk een herstelplan nodig alvorens toegelaten te worden? En eens ge daar dan toegelaten staat, zult ge u beter voelen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige die zichzelf erbuiten houdt ben jezelf he. En heb je dan werkelijk een herstelplan nodig alvorens toegelaten te worden? En eens ge daar dan toegelaten staat, zult ge u beter voelen? 

Ja, niet bestand tegen deze wereld, hebben dat zelf dan wel allemaal onderzocht maar dat is geen garantie dat er ook rekening mee gehouden wordt. Kortom, het is dus elke dag geconfronteerd worden met mensen die elkaar afslachten, zonder enige diepgang of begrip. Je kan je dat niet voorstellen hoe dat voelt, niet iedereen is hetzelfde. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

In hoeverre gaat het hier over kerkleer en/of dogmatiek?

Einstein had het over twee dingen die oneindig waren, de menselijke domheid en het universum, hij was alleen niet zeker over het laatste. Een gedegen herstelonderzoek mag tot de nuchtere conclusie leiden dat hij wel eens een punt kan hebben, wat echter geen garantie biedt dat experten de hieruit spontaan voortvloeiende hulpvragen ook ten gronde begrijpen. Toegegeven, we zijn tenslotte ook nog maar in het jaar 2020, in een wereld waar het niet om geld gaat maar om het welzijn van mensen. Het is nu enkel nog even afwachten hoe je ten individuele titel de oefening hebt ervaren, dogmatisch of anderzijds.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Nee, het gaat over ervaringen en onbegrijpelijke uitingen van iemand die psychisch gestoord is en professionele hulp nodig heeft.

 

Uit welke natuur ben je nu bezig?

En hoe psychisch gestoord moet iemand wel niet zijn dat ie het niet kan verdragen dat er een topic staat waar hij niets van begrijpt en het dan niet kan laten zijn zonder het te proberen te vernietigen? Zie de afspiegeling van uw houding in uw wereld.  Hadden Einstein en Jezus het daar niet over?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Plume:

Uit welke natuur ben je nu bezig? En hoe psychisch gestoord moet iemand wel niet zijn dat ie het niet kan verdragen dat er een topic staat waar hij niets van begrijpt en het dan niet kan laten zijn zonder het te proberen te vernietigen? Zie de afspiegeling van uw houding in uw wereld.  Hadden Einstein en Jezus het daar niet over?

Volgens het wortelrassendecreet zouden slechts enkelen de hoedanigheid van Bastiaan kunnen begrijpen, als noodzakelijke pionnen binnen het psychodrama die de omgeving wijzer maken, wat preventief geen overbodige luxe is. Enig medelijden staat dan ook gepast, zelfs wanneer dat onmogelijk kan begrepen worden door de betrokkene die in deze hoedanigheid of geaardheid gevangen zit, zij het zonder enig zelfbewustzijn daarover, gevoelloos naar zijn/haar aard. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Plume:
3 uur geleden zei Bastiaan73:

Nee, het gaat over ervaringen en onbegrijpelijke uitingen van iemand die psychisch gestoord is en professionele hulp nodig heeft.

Uit welke natuur ben je nu bezig?

En hoe psychisch gestoord moet je wel niet zijn als je het niet kunt verdragen dat er een topic staat waar jij niets van begrijpt en het dan niet kunt laten zijn zonder het te proberen te vernietigen?

Wat valt er aan dit topic te begrijpen? TTC geeft zelf aan dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is hetzelfde als 'psychisch gestoord' zijn. Dat is gewoon een constatering, geen belediging.

TTC kan niet op een eenvoudige manier onder woorden brengen wat nou eigenlijk z'n hulpvraag is. Heeft hij een knuffel nodig? Een schouderklopje? Erkenning? Medeforummers die met hem meelullen als zachte heelmeesters?

Er komt toch elke keer weer een cryptisch antwoord dat een hiëroglief tot een verademing maakt:

3 minuten geleden zei TTC:

Volgens het wortelrassendecreet zouden slechts enkelen de hoedanigheid van Bastiaan kunnen begrijpen, als noodzakelijke pionnen binnen het psychodrama die de omgeving wijzer maken, wat preventief geen overbodige luxe is. Enig medelijden staat dan ook gepast, zelfs wanneer dat onmogelijk kan begrepen worden door de betrokkene die in deze hoedanigheid of geaardheid gevangen zit, zij het zonder enig zelfbewustzijn daarover, gevoelloos naar zijn/haar aard. 

...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat valt er aan dit topic te begrijpen? TTC geeft zelf aan dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft.

...

Wat is nu hetgeen jij aan het ontwijken bent? Zelfinzicht?

11 minuten geleden zei TTC:

Enig medelijden staat dan ook gepast, zelfs wanneer dat onmogelijk kan begrepen worden door de betrokkene die in deze hoedanigheid of geaardheid gevangen zit, zij het zonder enig zelfbewustzijn daarover, gevoelloos naar zijn/haar aard. 

Onbewust van zijn OPS. Horror vacui.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Bastiaan73:

Grappig die projecties.

Ze hebben drie woorden geleerd, waarvan er zeven niet begrepen worden. Vandaar een eenvoudige oefening, hoe gaat het ermee?

41 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat valt er aan dit topic te begrijpen? TTC geeft zelf aan dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft. Dat is hetzelfde als 'psychisch gestoord' zijn. Dat is gewoon een constatering, geen belediging. TTC kan niet op een eenvoudige manier onder woorden brengen wat nou eigenlijk z'n hulpvraag is. Heeft hij een knuffel nodig? Een schouderklopje? Erkenning? Medeforummers die met hem meelullen als zachte heelmeesters?Er komt toch elke keer weer een cryptisch antwoord dat een hiëroglief tot een verademing maakt: ...

Je spaart het, neem het mee voor de volgende.

40 minuten geleden zei Plume:

Onbewust van zijn OPS. Horror vacui.

Ik vrees dat ook dat niet zo goed begrepen zal worden, te eenvoudig. 

42 minuten geleden zei Bastiaan73:

Grappig die projecties.

Godswaan kan enkel bestaan wanneer God zich nog niet heeft weten aan te passen aan de wereld waarin we leven. Dat we hem dat nog moeten uitleggen, tart werkelijk alle verbeelding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Grappig die projecties.

Over blinde vlekken en het verborgen gebied. Jehori.  Paulus noemde die projecties in spiegelen zien. Einstein sprak van a persistent illusion.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Jehori? Ja hoor. Johari toch?

Dan toch niet, smullen is het.

8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Leegte: heerlijk. Waar baseer je op dat ik daar vrees voor zou hebben?

Omdat je de oefening niet durft te maken, toch eenvoudig? De vraag hierbij is of er dan iets opgevuld wordt, of nu net andersom? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:
22 minuten geleden zei Bastiaan73:

Leegte: heerlijk. Waar baseer je op dat ik daar vrees voor zou hebben?

Omdat je de oefening niet durft te maken, toch eenvoudig? De vraag hierbij is of er dan iets opgevuld wordt, of nu net andersom? 

Het was een reactie op @Plume; die had het over 'horror vacui'. Wat voor oefening meen jij mij te kunnen opdragen? Die heb ik tussen al je cryptische onzin namelijk niet kunnen ontwaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het was een reactie op @Plume; die had het over 'horror vacui'. Wat voor oefening meen jij mij te kunnen opdragen? Die heb ik tussen al je cryptische onzin namelijk niet kunnen ontwaren.

De oefening gaat niet over cryptische onzin,  speciaal heel eenvoudig voor je. Niet opdragen, het behoort tot het topic. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid