Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei TTC:

Ja, er is ook maar 1% die iets van monetaire systemen kent, dat zal dan die andere 99% bepalen. Maar weet je, vermoord jij al je medemensen nu maar, dan rest enkel Vlaanderen. 

Ik ga u eens behandelen ́́́́́́zoal gij anderen behandelt waar ge uw willetje niet aan kunt opdringen.

Wedden dat je dan weer zielig huilie huili gaat doen?

Ik vermoordde niemand. Degene die dat bekend maken plegen geen moord. Moordenaars toedekken om het op mij te steken, maakt 1 minstens medeplichtig. Wel dreef al dit me zover dat ik nu een genadeloze koelbloedige moordenaar ben als dat nodig is.

Wie aan mijn geliefden komt zal ik tot de dood opjagen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

23 minuten geleden zei Noel2:

C² kan je zien als 2-dimensionale expansie, het drukt volgens mij iets uit van energie die massa-expansie vertegenwoordigt.

Misschien weet je dat, of interessant als onderzoeksvraag. Wat zou er gebeuren wanneer we C² verlagen naar C? Heb geen idee, het is een vraag die in me opkomt. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik ga u eens behandelen ́́́́́́zoal gij anderen behandelt waar ge uw willetje niet aan kunt opdringen. Wedden dat je dan weer zielig huilie huili gaat doen? Ik vermoordde niemand. Degene die dat doen bekend maken is geen moord. Hun daden toedekken om het op mij te steken, maakt 1 minstens medeplichtig. Wel dreef al dit me zover dat ik nu een genadeloze koelbloedige moordenaar ben als dat nodig is. Wie aan mijn geliefden komt zal ik tot de dood opjagen.

Nog anders? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Steeds meer mensen gaan in het platte vlak leven, ondanks IMAX 3D

Ken je iets van 3D-4D-5D?  IMAX 3D?

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga u eens behandelen ́́́́́́zoal gij anderen behandelt waar ge uw willetje niet aan kunt opdringen. Wedden dat je dan weer zielig huilie huili gaat doen?

Ik leef in een wereld waarin het moeilijker is om vreedzaam te blijven dan dat ik kwaad zou worden, het zal dan ook een mengelmoes worden wanneer intellect en emoties verstrengeld raken, een warboel tijdens het GGZ-consult. Schematherapie kan je dan helpen, met als risico dat het nog veel erger wordt door de orde in de chaos die je hiermee schept, en een GGZ die je dan nog veel minder begrijpt omdat je plichtsgetrouw de GGZ-richtlijnen volgde. Is dit nu het goede of het slechte nieuws? We durven inmiddels amper nog iets zeggen, tenzij als een halve gare denken dat GGZ-experten dit bericht lezen en onze niet aflatende smeekbeden ernstig willen nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:
16 minuten geleden zei Noel2:

Steeds meer mensen gaan in het platte vlak leven, ondanks IMAX 3D

Ken je iets van 3D-4D-5D?  IMAX 3D?

Wat wil je nog weten?

Hypersphere_volume_and_surface_area_grap

IMAX 3D is een manier van film kijken in de bioscoop.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Wat wil je nog weten?

Bij 4D-denken begrijp ik dat het om 'tijdloos' denken gaat, daar gaat de oefening ook over. Dit geeft voor mij een inhoudelijke verklaring voor het OPS-lijderschap, hiermee zeggend dat meer afstand nemen (of dichter tot jezelf komen) ook tot meer betrokkenheid leidt, het averechtse effect van herstel. Op z'n minst dubbel te noemen, net zoals er heel wat verwarring ontstaat wanneer verschillende referentiekaders door elkaar heen gebruikt worden, de getuigenissen legio. Op deze manier raken OPS-lijders dan ook steeds meer afgezonderd waardoor het risico op suïcide toeneemt, bekrachtigt door de omgeving. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Bij 4D-denken begrijp ik dat het om 'tijdloos' denken gaat, daar gaat de oefening ook over. Dit geeft voor mij een inhoudelijke verklaring voor het OPS-lijderschap, hiermee zeggend dat meer afstand nemen (of dichter tot jezelf komen) ook tot meer betrokkenheid leidt, het averechtse effect van herstel. Op z'n minst dubbel te noemen, net zoals er heel wat verwarring ontstaat wanneer verschillende referentiekaders door elkaar heen gebruikt worden, de getuigenissen legio. Op deze manier raken OPS-lijders dan ook steeds meer afgezonderd waardoor het risico op suïcide toeneemt, bekrachtigt door de omgeving. 

ja inderdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Noel2:

IMAX 3D is een manier van film kijken in de bioscoop.

Wist ik niet, dacht even dat het iets met die 3D-4D-5D transformatie te maken had. 

1 minuut geleden zei Noel2:

ja inderdaad.

Eenvoudig voor wie het begrijpt, van nature door ervaringskennis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Ken je iets van 3D-4D-5D?  IMAX 3D?

Ik leef in een wereld waarin het moeilijker is om vreedzaam te blijven dan dat ik kwaad zou worden, het zal dan ook een mengelmoes worden wanneer intellect en emoties verstrengeld raken, een warboel tijdens het GGZ-consult. Schematherapie kan je dan helpen, met als risico dat het nog veel erger wordt door de orde in de chaos die je hiermee schept, en een GGZ die je dan nog veel minder begrijpt omdat je plichtsgetrouw de GGZ-richtlijnen volgde. Is dit nu het goede of het slechte nieuws? We durven inmiddels amper nog iets zeggen, tenzij als een halve gare denken dat GGZ-experten dit bericht lezen en onze niet aflatende smeekbeden ernstig willen nemen.

Gij neemt uzelf veel te serieus. 

Wie gaat dat hier komen lezen? Als de ggz daar tijd voor vindt, hebben we ineens de oorzaak waarom het vierkant draait.

Het is als de staatsveiligheid die blanken screent om de criminaliteit in de statistiek evenredig te krijgen terwijl die blanke zijn grootmoeder verkracht en gekeeld wordt. Maar dat laatste klinkt niet zo poco.

Fuck them all gast.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Gij neemt uzelf veel te serieus. Wie gaat dat hier komen lezen? Als de ggz daar tijd voor vindt, hebben we ineens de oorzaak waarom het vierkant draait. Het is als de staatsveiligheid die blanken screent om de criminaliteit in de statistiek evenredig te krijgen terwijl die blanke zijn grootmoeder verkracht en gekeeld wordt. Maar dat laatste klinkt niet zo poco. Fuck them all gast.

Niets is mogelijk, bevraag je psychiater maar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Niets is mogelijk, bevraag je psychiater maar. 

Ja die mensen steken al hun tijd in uw cryptische posten te ontleden. Als dat gevoel aanwezig is bij je ben je echt te megalomaan herstellen te opperen. Daar is dan ineens uw reden waarom mensen afhaken. 

De enige die je nog serieus neemt ben jijzelf en een gestoord geval dat weleer Dolce Vita noemde. Niet dat ik normaal ben, dat terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja die mensen steken al hun tijd in uw cryptische posten te ontleden. Als dat gevoel aanwezig is bij je ben je echt te megalomaan herstellen te opperen. Daar is dan ineens uw reden waarom mensen afhaken. De enige die je nog serieus neemt ben jijzelf en een gestoord geval dat weleer Dolce Vita noemde. Niet dat ik normaal ben, dat terzijde.

Dit is een religieus forum, iedereen kent de hand van Jupiter. Behalve jij, je bent hier om andere redenen, dat is inmiddels wel geweten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige die je nog serieus neemt ben jijzelf en een gestoord geval dat weleer Dolce Vita noemde.

Toch nog iemand, maar toch dank voor de bevestiging, alsof het al niet duidelijk was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja die mensen steken al hun tijd in uw cryptische posten te ontleden.

Bruisend van energie door inzicht te krijgen in hoe diverse anomalieën het wereldbeeld vervormen op een manier die ook inhoudelijke verheldering biedt voor diverse stoornissen, iets later totaal uitgeput omdat je uit morele overweging op het idee kwam om de GGZ integer om hulp te vragen. Nee, dit is geen verwijt, het is een zoveelste poging om tot een volwassen gesprek te komen, om de GGZ op iets attent te maken waarover men misschien zelf onwetend is, ten koste van veel lotgenoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Noel2:
5 uur geleden zei TTC:

Iedereen kent E=MC², alleen ik begrijp er niets van. Energie is gelijk aan de massa maal de lichtsnelheid in het kwadraat, hoe verhoudt zich dit tot de aspiraties van de nieuwe GGZ dat suggereert dat meer co-creatieve samenwerking ook zal leiden tot een harmonieuze samenleving? Hoe staat het dan met aandacht, interesse of derde orde impulsen binnen het kader van E=MC²? En wat met de kracht van eenvoud, is dat ook een energie zoals in de formule weerspiegeld wordt?

E=MC² is maar een gedeelte van de gehele formulering, een stukje om het verband weer te geven, maar geen formule die je zo kunt gebruiken.

C² kan je zien als 2-dimensionale expansie, het drukt volgens mij iets uit van energie die massa-expansie vertegenwoordigt.

aanpassingsvermogen wordt soms raar, dan ga je meepraten over iets waar je geen verstand van hebt. Ik weet totaal niet wat energie is, of wat materie is of wat een losstaande lichtsnelheid is. Ik weet eigenlijk niets, maar er geldt "fake it till you make it" en dan blijkt die you helemaal niet op jou te slaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

aanpassingsvermogen wordt soms raar, dan ga je meepraten over iets waar je geen verstand van hebt. Ik weet totaal niet wat energie is, of wat materie is of wat een losstaande lichtsnelheid is. Ik weet eigenlijk niets, maar er geldt "fake it till you make it" en dan blijkt die you helemaal niet op jou te slaan.

Het is een beetje als deze wereld, zowat iedereen is expert in monopoly geworden en het commentaar leveren op de neveneffecten daarvan. Vraag ze alleen niet hoe het nu komt dat door de relativiteit het geld uit de lucht valt door onze manier van denken te veranderen, dat is een brug te ver. En dan komt de vraag over energie, of waar we onze tijd aan willen verspillen, begrijp je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Noel2:

Ik weet eigenlijk niets, maar er geldt "fake it till you make it" en dan blijkt die you helemaal niet op jou te slaan.

Iets heeft altijd wel iets te doen, zeggen of vragen, onbewust op zoek naar niets. Daarom, als de stilte begint te praten dan zou dat wel eens oorverdovend kunnen worden, als niemand het antwoord weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Noel2:

relativiteit geldt voor tijd-ruimte en moet dan ook wel met een doorsnede te maken hebben. In totaal is het nihil, maar in een doorsnede toch niet, dat gaat ook wel eens schuin over abc. Meer mogelijkheden daartoe ook.

Inderdaad, wat rest als tijd en ruimte wegvallen? Het is met geen woord te omschrijven aangezien dat in de geest een concept oproept, wat het onmogelijk kan zijn aangezien we daar dan weer tijd en ruimte voor nodig hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Inderdaad, wat rest als tijd en ruimte wegvallen? Het is met geen woord te omschrijven aangezien dat in de geest een concept oproept, wat het onmogelijk kan zijn aangezien we daar dan weer tijd en ruimte voor nodig hebben. 

The view from outside, grappige oefening wel. Excentrische positionaliteit geheten. iets waar mensen last van hebben, schijnt (Plessner/Jos de Mul)

Op een filosofiegroep werd steevast "Realiteit" met hoofdletter gebezigd om het idee daarvan te bespreken.

Waarbij "realiteitszin" dan ook een hele andere lading krijgt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

The view from outside, grappige oefening wel. Excentrische positionaliteit geheten. iets waar mensen last van hebben, schijnt (Plessner/Jos de Mul). Op een filosofiegroep werd steevast "Realiteit" met hoofdletter gebezigd om het idee daarvan te bespreken. Waarbij "realiteitszin" dan ook een hele andere lading krijgt.

The view from outside, prachtig gezegd! Steek dan je kop maar even uit het raam en je zal weten wat het is OPS-lijder te zijn, met inbegrip van de nodige verwarring wanneer het andersom verloopt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

The view from outside, prachtig gezegd! Steek dan je kop maar even uit het raam en je zal weten wat het is OPS-lijder te zijn, met inbegrip van de nodige verwarring wanneer het andersom verloopt. 

Zo was het ook een leuke oefening om op moment Alpha-Omega de tijd en anti-tijd te zien splitsen en ons in het midden af te laten wachten tot ze weer bijeenkomen.

Materie met de tijd mee en anti-materie met de anti-tijd mee, dat wordt een gezellige ontmoeting. 

Daar is niet tegen in te zigzaggen...

 

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel2:

Zo was het ook een leuke oefening om op moment Alpha-Omega de tijd en anti-tijd te zien splitsen en ons in het midden af te laten wachten tot ze weer bijeenkomen. Materie met de tijd mee en anti-materie met de anti-tijd mee, dat wordt een gezellige ontmoeting. Daar is niet tegen in te zigzaggen...

Volgens dat principe is het altijd al zo geweest, dan maakt het zelfs niet of het nu WOIII wordt of niet. Het is alleen verschrikkelijk dom en pijnlijk vanuit menselijk standpunt, maar dat noemt psychodrama tegenwoordig. Kortom, over ethiek is het laatste woord nog niet gezegd, als er al iets over gezegd mag worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja die mensen steken al hun tijd in uw cryptische posten te ontleden.

De kennis- en bewustzijnskloof tussen klanten en GGZ-experten is soms van die orde dat het bijna onwaarschijnlijk wordt, soms lijkend dat de Middeleeuwen in de toekomst liggen. Maar dat is geen voordeel, het is nu net wat je psychische lijden bepaalt, de malaise wordt dan nog groter wanneer je behept bent met enig empathisch vermogen. Op die manier durf je zelfs geen hulpvraag meer te stellen, simpelweg omdat maar al te vaak het antwoord te pijnlijk is.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Bij 4D-denken begrijp ik dat het om 'tijdloos' denken gaat, daar gaat de oefening ook over. Dit geeft voor mij een inhoudelijke verklaring voor het OPS-lijderschap, hiermee zeggend dat meer afstand nemen (of dichter tot jezelf komen) ook tot meer betrokkenheid leidt, het averechtse effect van herstel. Op z'n minst dubbel te noemen, net zoals er heel wat verwarring ontstaat wanneer verschillende referentiekaders door elkaar heen gebruikt worden, de getuigenissen legio. Op deze manier raken OPS-lijders dan ook steeds meer afgezonderd waardoor het risico op suïcide toeneemt, bekrachtigt door de omgeving. 

Het vermijden van de verborgen gebieden in Johari (zelfkennis) en het vermijden van een gedegen herstelonderzoek (waaronder vergeving van derden doordat je tot inzicht kwamen hoe dat bij hen heeft gewerkt)  leidt tot spirituele zelfmoord en in het verlengde daarvan tot fysiek zelfmoord.  Zelfmoord bestaat alleen eigenlijk niet. Het is altijd de ander die men dan doodt. 

Mooie Netflix-film waarin het gevolg van onwetendheid en afwijzing van gedegen herstelonderzoek door naasten helder naar voren komt vind ik “All the bright places”.  Een van de twee hoofdrolspelers, Theodore Finch,  vraagt aan zijn zus of zij zich goede kanten van hun vader (die niet meer bij hen woont en zijn kinderen mishandelde) herinnert. Zus wil zich niet herinneren en wijst hem af en zegt “wat maakt het uit hij is niet meer ons probleem.”  De zeer wijze, doorleefde, liefdevolle, en goedhartige hoofdpersoon ziet zich door zijn onwetendheid langzaam maar zeker veranderen in zijn brute vader, waarna hij zelfmoord pleegt. Had hij de problematiek, de familiegeschiedenis, zichzelf,  doorgrond, dan had hij geen suicide gepleegd. Dit laatste is een nogal omslachtige en pijnlijke manier om alsnog van je onwetendheid af te komen. Met alle onnodige casualties erbij. Had hij de problematiek, de familiegeschiedenis, zichzelf,  doorgrond, dan had hij geen suicide gepleegd en was hij in nog meerdere mate dan nu al het geval was een overvloedige lichtbron in het leven van anderen geworden.

Daarom is het halszaak om ieder mens te vergeven.  Zoals Jezus onderwees. Daar is inzicht voor nodig. Inzicht door gedegen zelfkennis en daardoor iedereenkennis. Zo wordt men een  christus  (niet de, een). Iemand die mensen bijstaat bij hun zelfverlossing in plaats van iemand die de mensen met schuld opzadelt.  En ieder mens die De Weg gaat en volhardt, wordt een medeverlosser voor zijn omgeving.  Het is problematisch als experten zelf De Weg niet zijn gegaan, en / of experten niet op tijd beschikbaar zijn. Hierdoor sneuvelen er veel lichtbrengers voortijdig.  Zoals ook de genoemde film, All the bright places, illustreert.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid