Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

17 minuten geleden zei Noel2:

Leibniz had veel navolging van denkers die vervolgens beroemd werden en Leibniz deden vergeten. Toch was Leibniz de meest oorspronkelijke denker, en ontwikkelde mens. Ook een vervelende Voltaire.

Leibniz ken ik zelf niet, ga hem ook niet lezen. Beetje als Rogers, als ik mezelf toelaat om anderen te begrijpen dan zou het kunnen dat ik ook mezelf begin te begrijpen, en vooral dat laatste boezemt me angst in. Bekijk het morgen wel eens, dank voor de tip. 

19 minuten geleden zei Noel2:

Toch was Leibniz de meest oorspronkelijke denker, en ontwikkelde mens.

In 1672 bouwde Leibniz een rekenmachine die kon vermenigvuldigen, delen en worteltrekken. :)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Noel2:

@TTC vooral de filosofie dat “dit” de “beste van alle mogelijke werelden” was werd door Voltaire belachelijk gemaakt, waarmee een stukje prachtige waarheid voor eeuwig besmet raakte.

Ik deel in de mening van Voltaire, mensen zijn niet zomaar OPS-lijders. Maar dat hebben al velen gezegd die niet begrepen worden, nochtans logisch te begrijpen waarom. 

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja ik ben hier den bange onder het mom van zelfredzaamheid. 

Je durft dus niet een enkele zin voorleggen aan je psychiater die een autoriteit is met een lange arm? Wellicht denk je ook dat we ervaringswerkers zijn geworden omdat we dat nog niet geprobeerd hebben? Maar probeer maar, zo leer je nog eens wat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei TTC:

Ik deel in de mening van Voltaire, mensen zijn niet zomaar OPS-lijders. Maar dat hebben al velen gezegd die niet begrepen worden, nochtans logisch te begrijpen waarom. 

Je durft dus niet een enkele zin voorleggen aan je psychiater die een autoriteit is met een lange arm? Wellicht denk je ook dat we ervaringswerkers zijn geworden omdat we dat nog niet geprobeerd hebben? Maar probeer maar, zo leer je nog eens wat. 

Nogmaals TTC, ik ben uw postbode niet en ik zie die zelf niet veel. Als ik hem zie is dat niet voor uw oefeningen hier te bespreken. Daar betaal je maar zelf een consultatie voor. 

Wie weet steek je er meer van op dan hier ganse dagen te posten. 

Je hebt hem nooit gecontacteerd dus doe niet alsof je dat al probeerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nogmaals TTC, ik ben uw postbode niet en ik zie die zelf niet veel. Als ik hem zie is dat niet voor uw oefeningen hier te bespreken. Daar betaal je maar zelf een consultatie voor. Wie weet steek je er meer van op dan hier ganse dagen te posten. Je hebt hem nooit gecontacteerd dus doe niet alsof je dat al probeerde.

Zo eenvoudig is het. 

10 uur geleden zei Noel2:

Vooral de filosofie dat “dit” de “beste van alle mogelijke werelden” was werd door Voltaire belachelijk gemaakt, waarmee een stukje prachtige waarheid voor eeuwig besmet raakte.

In deze wereld lopen mensen rond waarvan je de innerlijke pijn niet wil leren kennen, zelfs niet wanneer die pijn geïnduceerd wordt door de hoop die ze tot expressie trachten te brengen. Je hoeft ze echt niet te leren wat stigma betekent, door ervaring begrijpen ze dat volkomen, en plegen dan zelfmoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Zo eenvoudig is het. 

In deze wereld lopen mensen rond waarvan je de innerlijke pijn niet wil leren kennen, zelfs niet wanneer die pijn geïnduceerd wordt door de hoop die ze tot expressie trachten te brengen. Je hoeft ze echt niet te leren wat stigma betekent, door ervaring begrijpen ze dat volkomen, en plegen dan zelfmoord.

Zelfredzaamheid vs zelfloochening. Ik denk dat ge met het laatste meer zult bereiken.

Grappig wel hoe je de wereld wilt verbeteren, maar niet bij jezelf wilt beginnen. Het is als ik die zou ijveren om stoned te mogen werken als chauffeur. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Noel2:

Vooral de filosofie dat “dit” de “beste van alle mogelijke werelden” was werd door Voltaire belachelijk gemaakt, waarmee een stukje prachtige waarheid voor eeuwig besmet raakte.

Als we een collage maken van de diepere denkers dan komen we tot een eenvoudig verhaal, dat maar zelden begrepen wordt. 

Zojuist zei Fundamenteel:

Zelfredzaamheid vs zelfloochening. Ik denk dat ge met het laatste meer zult bereiken. Grappig wel hoe je de wereld wilt verbeteren, maar niet bij jezelf wilt beginnen. Het is als ik die zou ijveren om stoned te mogen werken als chauffeur. 

Het was weer een mooie test om je optreden hier te accentueren, alsof dat eerder al niet duidelijk zou geweest zijn uiteraard. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Als we een collage maken van de diepere denkers dan komen we tot een eenvoudig verhaal, dat maar zelden begrepen wordt. 

Het was weer een mooie test om je optreden hier te accentueren, alsof dat eerder al niet duidelijk zou geweest zijn uiteraard. 

Ja dat is hier mijn melodramatisch optreden... 

Absorbeer

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je rijdt jezelf de vernietiging in, je moet eens stoppen met alles op een ander te steken.

Hier zijn ze weer, stel eens een eenvoudige vraag en we mogen alweer bidden tot God.

44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nogmaals TTC, ik ben uw postbode niet en ik zie die zelf niet veel. Als ik hem zie is dat niet voor uw oefeningen hier te bespreken. Daar betaal je maar zelf een consultatie voor. Wie weet steek je er meer van op dan hier ganse dagen te posten. Je hebt hem nooit gecontacteerd dus doe niet alsof je dat al probeerde.

Het probleem is niet zozeer dat de GGZ geen voortreffelijk werk levert door klanten allerhande richtlijnen mee te geven, het probleem ontstaat pas wanneer we die richtlijnen nauwgezet opvolgen. Je zou dan kunnen opperen dat dit paradoxaal is, dat is het niet, het is logisch en sterk aan te bevelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Hier zijn ze weer, stel eens een eenvoudige vraag en we mogen alweer bidden tot God.

Het probleem is niet zozeer dat de GGZ geen voortreffelijk werk levert door klanten allerhande richtlijnen mee te geven, het probleem ontstaat pas wanneer we die richtlijnen nauwgezet opvolgen. Je zou dan kunnen opperen dat dit paradoxaal is, dat is het niet, het is logisch en sterk aan te bevelen.

Neen ge contacteert beter iemand die in uw psyche kan kruipen om de gewenste oplossing aan te bieden. Had gij de oplossing in handen zou ge geen zelfdoding opperen maar had ge bescherming nodig tegen moordenaars omdat de duivel zijn spel vuil speelt.

Stopt met te denken dat ge de oplossing kunt brengen als ge zelf verzuipt in problemen. Het is als die speknek volksgezondheid die mij medisch advies zou geven...

Als ik een maand of langer van het toneel moet verdwijnen om daarna elders een hoofdrol te spelen, ik zou niet twijfelen. Maarja, ik ben hier den bange... vooral.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen ge contacteert beter iemand die in uw psyche kan kruipen om de gewenste oplossing aan te bieden. Had gij de oplossing in handen zou ge geen zelfdoding opperen maar had ge bescherming nodig tegen moordenaars omdat de duivel zijn spel vuil speelt. Stopt met te denken dat ge de oplossing kunt brengen als ge zelf verzuipt in problemen. Het is als die speknek volksgezondheid die mij medisch advies zou geven... Als ik een maand of langer van het toneel moet verdwijnen om daarna elders een hoofdrol te spelen, ik zou niet twijfelen. Maarja, ik ben hier den bange... vooral.

Ja, die eenvoudige oefening zal beslist wel gemakkelijk zijn om te begrijpen, ik zou ook niet twijfelen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, die eenvoudige oefening zal beslist wel gemakkelijk zijn om te begrijpen, ik zou ook niet twijfelen.  

Er zijn nochtans enkele leden die duidelijk maakten dat je te snel voor ze gaat, ze begrijpen er geen ene jota van. Toen ik uw tabel serieus nam en kosten inbracht die ge vergeten waart, noemde je me een destructieve trol. Het zal natuurlijk aan iedereen behalve jezelf liggen dat geen kat nog maar 1 seconde naar zulke oefeningen kijkt. Het geheel is groter dan losse onderdelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Er zijn nochtans enkele leden die duidelijk maakten dat je te snel voor ze gaat, ze begrijpen er geen ene jota van. Toen ik uw tabel serieus nam en kosten inbracht die ge vergeten waart, noemde je me een destructieve trol. Het zal natuurlijk aan iedereen behalve jezelf liggen dat geen kat nog maar 1 seconde naar zulke oefeningen kijkt. Het geheel is groter dan losse onderdelen.

Alsof je een aap wil leren wat het is om aap te zijn, de oefening handelt over beperkte rationaliteit, wat niets met dom te maken heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wanbeleid veroorzaakt doden. Er is een pandemie gaande door een clubbeke dat ons de rationaliteit wilt inlepelen. Awaken the beast and fuck them all. 

Het aangeboden denkexperiment handelt over beperkte rationaliteit en de neveneffecten daarvan, tegelijk ook de reden waarom we ons linea recta naar de GGZ begeven hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wanbeleid veroorzaakt doden. Er is een pandemie gaande door een clubbeke dat ons de rationaliteit wilt inlepelen. Awaken the beast and fuck them all. 

Gij wilt toch zelf het beestsysteem op u hebben? Waarom daar anderen de schuld van geven? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het aangeboden denkexperiment handelt over beperkte rationaliteit en de neveneffecten daarvan, tegelijk ook de reden waarom we ons linea recta naar de GGZ begeven hebben.

De ggz is mij opgedrongen. Ik werkte 6 op 7 dikwijls van 6h tot voorbij 18h, in de pieken tot 22h als dat nodig was. Ik stond overal gekend als de man van de overuren, als het onuitputbaar beest.

Ik had geen hulp nodig tot ze mijn stok afnamen, let it be known. Als de wereld mij haar normaal door de strot wilt rammen, gelooft maar dat ik de zotste van ze allemaal word.

 

Fuck them all.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De ggz is mij opgedrongen. Ik werkte 6 op 7 dikwijls van 6h tot voorbij 18h, in de pieken tot 22h als dat nodig was. Ik stond overal gekend als de man van de overuren, als het onuitputbaar beest. Ik had geen hulp nodig dat ze mijn stok afnamen, let it be known. Als de wereld mij haar normaal door de strot wilt rammen, gelooft maar dat ik de zotste van ze allemaal word.

Het aangeboden denkexperiment handelt over beperkte rationaliteit en de neveneffecten daarvan, tegelijk ook de reden waarom we ons linea recta naar de GGZ begeven hebben.

1 minuut geleden zei Plume:

Gij wilt toch zelf het beestsysteem op u hebben?

Het beestensysteem wordt niet door anderen gevoed, dan zou je alle anderen de schuld geven, dat mag niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

 

Het beestensysteem wordt niet door anderen gevoed, dan zou je alle anderen de schuld geven, dat mag niet. 

Juist.

Als er een hoofdrol geambieerd wordt te strijden tegen andermans vlees, welke werkelijkheid creëer je dan voor jezelf?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik raad dat lied aan als herstel Als ge de tekst kunt meezingen rolt het zo heerlijk over de tong. My guilty pleasure.

Aanvankelijk valt het misschien niet zo erg op, eenmaal duidelijk wordt er onderling over bericht. Het helpt aanzienlijk om anderen te vrijwaren om in de val te trappen, zelfs bruikbaar wanneer het eenmaal duidelijk is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid