Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfs dan vond ik wel iets in de tuin van God ermee te kunnen leven. Genesis 1:29

Er zijn veel manieren om het menselijke lijden te verzachten, uit zelfredzaamheid kan je daar beter maar niets over zeggen.

54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is een pak moeilijker dan de gevolgen nawijzen, nietwaar?

Aan de oppervlakte is het oordelen alsof ons leven op het spel staat, al was het maar om de aandacht te kunnen trekken van GGZ-experten om iets eenvoudigs te willen zeggen. Weinigen slagen hierin en nemen vroegtijdig afscheid, omdat de pijn nu eenmaal niet meer te harden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Er zijn veel manieren om het menselijke lijden te verzachten, uit zelfredzaamheid kan je daar beter maar niets over zeggen.

Ik denk niet dat dat voor God een optie is. Die stuurt u misschien nog zieker dan nu terug Hem kennende...

Beter overwint ge hier en nu uw vlees, maar ik ben niet degene om daar wat over te zeggen. Als ik niet buiten gedwongen werd zou ik al een baard tot de grond hebben en neusharen die mijn snor zouden overlappen... hehe

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik denk niet dat dat voor God een optie is. Die stuurt u misschien nog zieker dan nu terug Hem kennende... Beter overwint ge hier en nu uw vlees, maar ik ben niet degene om daar wat over te zeggen. Als ik niet buiten gedwongen werd zou ik al een baard tot de grond hebben en neusharen die mijn snor zouden overlappen... hehe

Bedoel je dit in transcendente of immanente zin? Of was er plots weer even nood om God te vermelden om de republiek te kunnen inluiden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Bij het streven naar perfectie kunnen we ons vanalles voorstellen, net zoals bij het gebruik van logisch boerenverstand. Veel daarvan werd me duidelijker doordat bij deflatie het spontaan vrijkomende neutrale geld dient vernietigd te worden, ik ging er namelijk vanuit dat we dat geld ook zouden kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Maar ik ben dan ook geen econoom, noch GGZ-expert, dat is mijn tekortkoming.

Doet me denken aan die groenten en dat fruit op de groenteveiling die al decennialang worden doorgedraaid als de prijs die ervoor ontvangen kan worden te laag geacht wordt. Voedsel vernietigd terwijl de halve wereld verhongert.

Over beperkte rationaliteit gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Doet me denken aan die groenten en dat fruit op de groenteveiling die al decennialang worden doorgedraaid als de prijs die ervoor ontvangen kan worden te laag geacht wordt. Voedsel vernietigd terwijl de halve wereld verhongert. Over beperkte rationaliteit gesproken.

Vandaar wellicht dat het perverse effecten noemt, niet verse effecten die gezond verstand laten vermoeden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zou je dan niet eerst zorgen dat je met die zaken leert recht lopen voor ge de wereld als ballast neemt?

Het zijn zo van die moeilijke termen, pro- en retroactieve inhibitie, gewoon om te zeggen dat we misschien iets vergeten zijn. Hierna komen er nog veel meer termen die toch enige oefening vergen om ze correct te kunnen uitspreken, over de neveneffecten van vergeten.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zie je Tom Van Grieken al als vertegenwoordiger van Vlaanderen?

eMfhiij.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Noel2:

The view from outside, grappige oefening wel.

Had het bij aanvang eigenlijk nooit verwacht dat ik heel m’n herstelonderzoek zou kunnen herleiden tot slechts een enkel woord dat maatschappelijk relevant is, de uitleg laat ik dan ook liever aan experten. Ja, ik geloof het, komt een beetje gek over, maar toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Had het bij aanvang eigenlijk nooit verwacht dat ik heel m’n herstelonderzoek zou kunnen herleiden tot slechts een enkel woord dat maatschappelijk relevant is, de uitleg laat ik dan ook liever aan experten. Ja, ik geloof het, komt een beetje gek over, maar toch.

Wisselingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

"herleiden tot slechts een enkel woord dat maatschappelijk relevant is", dat deed ik voor je, alsof je vooraf beschreef wat achteraf zich zou tonen

Dank je, ik had een ander woord in gedachten, maar alles is afleidbaar, dat klopt. :)

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Kwestie van een evenwichtig equilibrium te bereiken.

Ondanks technisch realiseerbaar zal de financiële relativiteitstheorie praktisch nooit enig succes kennen, samenwerking is namelijk een noodzakelijke voorwaarde hiertoe. Het voordeel is echter wel dat ze tijdloos toepasbaar is, zo kunnen we in de diepte de hoop blijven koesteren dat die samenwerking ooit mogelijk wordt, als een potentieel. En dat is, zoals GGZ-experten meermaals hebben laten weten, een absurde gedachte die slechts tot stoornissen kan leiden wanneer we ze in ons hart zouden blijven dragen. Het enige is, en dat in hoeverre voordelig, dat een aantal stoornissen inhoudelijk beter begrepen kunnen worden, voor wie hierin interesse zou kunnen tonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Had het bij aanvang eigenlijk nooit verwacht dat ik heel m’n herstelonderzoek zou kunnen herleiden tot slechts een enkel woord dat maatschappelijk relevant is, de uitleg laat ik dan ook liever aan experten. Ja, ik geloof het, komt een beetje gek over, maar toch.

Ja. Alsof er nooit een boek geschreven is. Dat boek hadden ze alleen beter in kunnen korten tot het formaat Donald Duck. Maar dat is dan weer te eenvoudig om begrepen te worden. Niets blijkt meer behulpzaam.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:

Ja. Alsof er nooit een boek geschreven is. Dat boek hadden ze alleen beter in kunnen korten tot het formaat Donald Duck. Maar dat is dan weer te eenvoudig om begrepen te worden.

Zoals je het zegt, benieuwd wat het wordt wanneer die kracht van eenvoud duidelijker wordt, iets met briesende leeuwen wellicht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Dank je, ik had een ander woord in gedachten, maar alles is afleidbaar, dat klopt. :)

Ondanks technisch realiseerbaar zal de financiële relativiteitstheorie praktisch nooit enig succes kennen, samenwerking is namelijk een noodzakelijke voorwaarde hiertoe. Het voordeel is echter wel dat ze tijdloos toepasbaar is, zo kunnen we in de diepte de hoop blijven koesteren dat die samenwerking ooit mogelijk wordt, als een potentieel. En dat is, zoals GGZ-experten meermaals hebben laten weten, een absurde gedachte die slechts tot stoornissen kan leiden wanneer we ze in ons hart zouden blijven dragen. Het enige is, en dat in hoeverre voordelig, dat een aantal stoornissen inhoudelijk beter begrepen kunnen worden, voor wie hierin interesse zou kunnen tonen.

Kom eens brood met geroosterde krekels eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Kom eens brood met geroosterde krekels eten.

Het zal wellicht eerder geroosterde krekels zonder brood worden. Over onwetendheid gesproken, sprinkhanen vreten Saudi Arabië, Koeweit, Afrika en Azië half leeg en de Amerikaanse Oostkust is er al beducht op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-3-2020 om 15:08 zei Bastiaan73:

Wederom: bla die bla moeilijk gelul bla. Legitieme vraag: denk jij dat jij het zwaarder hebt dan een ander en zo ja; hoezo dan?

Radeloos kan je er van worden, zo diep ingeburgerd zit het strikt inflatoire denken ingebakken in eeuwen menselijke evolutie, zelfs in die zin dat elk alternatief ook binnen dat kader gepercipieerd wordt en als vanzelfsprekend naar de zwijgspiraal verdreven wordt. Als een automatisme dat geheel onbewust zichzelf lijkt te voeden, fascinerend als onderzoeksobject, ethisch weerzinwekkend wanneer we alle facetten hiervan in ogenschouw nemen. En zo kan een aanvankelijk speelse oefening omdenken ontaarden in een wereldbeeld dat zowel euforie toelaat in die zin dat heel wat maatschappelijke problemen ook heel anders kunnen belicht worden, maar ook in schril contrast z’n donkere tegengestelde met alle gevolgen van dien, extreem bewust zoals eigen aan het OPS-lijderschap. Herleid tot z’n essentie past heel deze psychodramatische expositie echter op een A4’tje, een visieschets die je van harte spontaan het goede laat ambiëren en het even waarschijnlijke kwade laat vrezen, zij het maar al te vaak onbegrepen en eenzaam toekijkend, vermorzeld door onbewuste automatismen die, net omwille van de diep ingeburgerde normaliteit, niet of zelden ten gronde in vraag gesteld worden. Tussen weten en begrijpen, een hemelsbreed verschil, kwellend, verscheurend en marginaliserend, ondanks alle euforie, liefde en hoop die je willens nillens van binnenuit blijven aanporren om het onmogelijke te realiseren, wat zo eenvoudig en vanzelfsprekend leek. Vanwege ervaringswerkers met hulpvragen, integer en vreedzaam.    

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Fundamenteel:

Zou je dan niet eerst zorgen dat je met die zaken leert recht lopen voor ge de wereld als ballast neemt?

Had ik nog nooit van gehoord, van ochlocratie. Ochlocratie is een staatsvorm waarbij de bestuurlijke autoriteit gehandhaafd wordt door de opvattingen van de menigte. Vanwege de negatieve connotatie als ontaarde vorm van democratie wordt zij in het Nederlands ook wel ‘heerschappij van het gepeupel’ genoemd. Ja, vraag dan integer en vreedzaam om hulp om een aantal diep ingeburgerde anomalieën in het systeem nader te willen onderzoeken, alsof je van een andere planeet zou komen, allerminst prettig. Het gaat om kleine dingen, dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei TTC:

Waarom probeer je steeds de aandacht af te leiden?

Opdat ge eens iets anders zou doen dan uzelf de dood in te jagen? 

15 uur geleden zei Plume:

Het zal wellicht eerder geroosterde krekels zonder brood worden. Over onwetendheid gesproken, sprinkhanen vreten Saudi Arabië, Koeweit, Afrika en Azië half leeg en de Amerikaanse Oostkust is er al beducht op.

Ik ben een Vlaming. Ik wandel 100m en ik passeerde 30 winkels met grondstoffen.

Wat het oosten doet of niet doet is mijn affaire niet. We streven er wel naar dat humanitaire middelen niet langer in de handen van oorlogsmisdadigers belanden. En iedere collaboratuer van Turkije is als de collaborateurs van de ss weleer.

De EU was veel praat en show, maar kan nog geen simpele influenze en vluchtelingencrisis baas. Verkozene van de lefrards at play.

45 minuten geleden zei TTC:

Had ik nog nooit van gehoord, van ochlocratie. Ochlocratie is een staatsvorm waarbij de bestuurlijke autoriteit gehandhaafd wordt door de opvattingen van de menigte. Vanwege de negatieve connotatie als ontaarde vorm van democratie wordt zij in het Nederlands ook wel ‘heerschappij van het gepeupel’ genoemd. Ja, vraag dan integer en vreedzaam om hulp om een aantal diep ingeburgerde anomalieën in het systeem nader te willen onderzoeken, alsof je van een andere planeet zou komen, allerminst prettig. Het gaat om kleine dingen, dat wel.

Een republiek is waar een verkozene van de menigte de wil van de menigte omzet naar werk. Doet die dat niet, is die vervangbaar. Ook komen er voorverkiezingsronde zodat we nooit meer een crisis als nu hebben. Bende prutsers in de politiek, geen regering kunnen vormen omdat ze de meerderheid loochenen maar wel loon blijven strijken. Bloed is op hen, als het extreem rechts belieft hebben ze een mooie plaats in de geschiedenis.

Wie we nu buitenstemmen wordt beloond met posje in de EU om ons van daaruit terug te kloten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid