Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je lult weer lekker mee met TTC. Ik wacht op verduidelijking wat die 'oefening' zou moeten inhouden.

Ik begrijp echt je probleem niet, eenvoudiger kan haast niet. Jouw mening telt ook, maar dan wel op basis van een concreet voorbeeld. 

TAlSS8G.png

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Nu alleen nog even de oefening verwoorden. Je kan het! O wacht...

Je hebt ze nu, je mag ze op jouw manier oplossen en zien graag je reactie tegemoet, oprecht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik begrijp echt je probleem niet, eenvoudiger kan haast niet. Jouw mening telt ook, maar dan wel op basis van een concreet voorbeeld. 

O dat ding. Waar staan kolom a, b en c voor? Wat is het onderscheid tussen die kolommen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

O dat ding. Waar staan kolom a, b en c voor? Wat is het onderscheid tussen die kolommen?

We weten dat je veel slimmer bent dan dat, heb je eerder al aangetoond. Zeer benieuwd alvast. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Daar ben ik te simpel voor TTC. Is er iemand die deze oefening überhaupt heeft uitgevoerd?

Het gaat over jou, niet over de anderen. Neem voor B misschien Bastiaan, toevallig mogelijk. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal eventuele verw8ingen maar meteen in de kiem smoren; aan die oefening/opdracht ga ik niet eens beginnen. Ik vind het leven/de wereld ook niet leuk TTC. Maar je moet op een gegeven moment iets doen. Je kruis dragen. De Heer verwoordde het volgens Mattheüs 11 beter dan ik ooit zou kunnen:

27 Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon en wie de Zoon het wil openbaren.
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven;
29 Neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen;
30 Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik zal eventuele verw8ingen maar meteen in de kiem smoren; aan die oefening/opdracht ga ik niet eens beginnen. Ik vind het leven/de wereld ook niet leuk TTC. Maar je moet op een gegeven moment iets doen. Je kruis dragen. De Heer verwoordde het volgens Mattheüs 11 beter dan ik ooit zou kunnen:

27 Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon en wie de Zoon het wil openbaren.
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven;
29 Neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen;
30 Want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Dat is in de kiem smoren inderdaad, dit kunnen we gebruiken voor het onderzoek, dan weten we dat.

38 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik zal eventuele verw8ingen maar meteen in de kiem smoren; aan die oefening/opdracht ga ik niet eens beginnen.

Premisse, de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis kan helder gemaakt worden middels eenvoudige denkexperimenten. Dit kan echter niet gezien worden zonder de bereidheid tot diepgaander introspectie en wetenschappelijke observatie die logischerwijs de verheldering spontaan dient te impliceren. Hulpvragen aan de GGZ, met als doel zich een beter inhoudelijk begrip te kunnen vormen met betrekking tot diverse stoornissen die als een cluster kunnen beschouwd worden, naar de nuchter doordachte mening van een aantal ervaringswerkers in de GGZ, integer en vreedzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Premisse, de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis kan helder gemaakt worden middels eenvoudige denkexperimenten. Dit kan echter niet gezien worden zonder de bereidheid tot diepgaander introspectie en wetenschappelijke observatie die logischerwijs de verheldering spontaan dient te impliceren. Hulpvragen aan de GGZ, met als doel zich een beter inhoudelijk begrip te kunnen vormen met betrekking tot diverse stoornissen die als een cluster kunnen beschouwd worden, naar de nuchter doordachte mening van een aantal ervaringswerkers in de GGZ, integer en vreedzaam.

In de kamer leg ik zeil, da's makkelijk in het onderhoud.
In de keuken komt ook zeil, want hout is daar te koud.
De trap gaat in het zeil, want slijten doet het niet.
En de muren worden zeil, omdat je daar geen vuil op ziet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Dat is in de kiem smoren inderdaad, dit kunnen we gebruiken voor het onderzoek, dan weten we dat.

Premisse, de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis kan helder gemaakt worden middels eenvoudige denkexperimenten. Dit kan echter niet gezien worden zonder de bereidheid tot diepgaander introspectie en wetenschappelijke observatie die logischerwijs de verheldering spontaan dient te impliceren. Hulpvragen aan de GGZ, met als doel zich een beter inhoudelijk begrip te kunnen vormen met betrekking tot diverse stoornissen die als een cluster kunnen beschouwd worden, naar de nuchter doordachte mening van een aantal ervaringswerkers in de GGZ, integer en vreedzaam.

Beste, dierbare en lieve TTC, Niemand hier begrijpt wat je zegt. Ligt dat aan ons?

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik zal eventuele verw8ingen maar meteen in de kiem smoren; aan die oefening/opdracht ga ik niet eens beginnen.

Het is eenvoudiger dan je misschien wil denken, hieronder de ingevulde versie zoals eerder al verschenen is. Op deze manier hoef je enkel te checken of het eindresultaat beantwoordt aan de opdracht, als je daar interesse voor zou kunnen tonen, geen verplichting. Het is een oefening. 

dDMr1Am.png

 

1 minuut geleden zei Willempie:

Beste, dierbare en lieve TTC, Niemand hier begrijpt wat je zegt. Ligt dat aan ons?

Ik vrees het, daarom dat wij OPS-lijders zijn, jullie niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Maar neem het diegenen onder ons, die geen OPS-lijders zijn, dan ook alsjeblieft niet kwalijk.

We maken ons dan ook zorgen over jullie, dat is onze pijn ook. Maar misschien is HSP'er een bekender term, dat is een subcategorie binnen het OPS-lijderschap. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

Oefening/uitdaging voor TTC: formuleer één hulpvraag, op een manier die een kind zou kunnen begrijpen.

Die heb je gekregen maar in de kiem gesmoord, geen probleem. 

14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Oefening/uitdaging voor TTC: formuleer één hulpvraag, op een manier die een kind zou kunnen begrijpen.

Overigens, OPS-lijders zijn geen achterlijke mensen, ze zijn alleen niet bestand tegen allerhande geweld waar ze pijn onder lijden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Er bestaan dus wel degelijk stomme vragen.

Over welke vraag gaat het dan precies? Het innerlijke kind verwijst naar de opheffing van onze ideologisch opgelegde beperkte rationaliteit die ons niet zomaar toelaat om eenvoudige oefeningen op te lossen. De reacties hierop van het geconditioneerde navigerende zelf is van dien aard dat het angst en zorg opwekt bij diegenen die zich hier bewust van zijn, niet andersom. 

5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Deze vraagstelling zegt mij genoeg.

Ja, perfect te begrijpen, vandaar dat juk waar je naar verwees. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het innerlijke kind verwijst naar de opheffing van onze ideologisch opgelegde beperkte rationaliteit die ons niet zomaar toelaat om eenvoudige oefeningen op te lossen. De reacties hierop van het geconditioneerde navigerende zelf is van dien aard dat het angst en zorg opwekt bij diegenen die zich hier bewust van zijn, niet andersom. 

giphy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid