Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Plume:

Het vermijden van de verborgen gebieden in Johari (zelfkennis) en het vermijden van een gedegen herstelonderzoek (waaronder vergeving van derden doordat je tot inzicht kwamen hoe dat bij hen heeft gewerkt)  leidt tot spirituele zelfmoord en in het verlengde daarvan tot fysiek zelfmoord.  Zelfmoord bestaat alleen eigenlijk niet. Het is altijd de ander die men dan doodt. 

En dan gaat het nog maar over een eenvoudige oefening, wat als het straks een republiek moet worden. Oorzaak en gevolg lijken nogal eens door elkaar heen te lopen, met de nadruk op lijken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

1 uur geleden zei TTC:

Volgens dat principe is het altijd al zo geweest, dan maakt het zelfs niet of het nu WOIII wordt of niet. Het is alleen verschrikkelijk dom en pijnlijk vanuit menselijk standpunt, maar dat noemt psychodrama tegenwoordig. Kortom, over ethiek is het laatste woord nog niet gezegd, als er al iets over gezegd mag worden. 

Uitlijnen is mogelijk, maar niet nodig. 

Of nee, wel nodig, alles is nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

En dan gaat het nog maar over een eenvoudige oefening, wat als het straks een republiek moet worden. Oorzaak en gevolg lijken nogal eens door elkaar heen te lopen, met de nadruk op lijken. 

Ja. Een koninkrijk is nog altijd het beste. De beste afspiegeling van Het Koninkrijk.  Republiek is chronische chaos. Kost veel meer geld ook, elke vier jaar weer het hele circus met nieuwe clowns die even goed allemaal uit dezelfde koker komen. Factum enzovoort.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Plume:

Ja. Een koninkrijk is nog altijd het beste. De beste afspiegeling van Het Koninkrijk.  Republiek is chronische chaos. Kost veel meer geld ook, elke vier jaar weer het hele circus met nieuwe clowns die even goed allemaal uit dezelfde koker komen. Factum enzovoort.

Zo gaat het, beperkte rationaliteit biedt ook voordelen, schuld en schaamte blijven uit waardoor schild en vrienden op hetzelfde elan kunnen verder bouwen.

32 minuten geleden zei Noel2:

Uitlijnen is mogelijk, maar niet nodig. Of nee, wel nodig, alles is nodig.

Heb zelf geen idee hoe lang de engelen nog gaan vallen, en waar precies heb ik ook geen idee van, oneindig lijkt me redelijk groot. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Plume:

Daarom is het halszaak om ieder mens te vergeven.  Zoals Jezus onderwees. Daar is inzicht voor nodig. Inzicht door gedegen zelfkennis en daardoor iedereenkennis. Zo wordt men een  christus  (niet de, een). Iemand die mensen bijstaat bij hun zelfverlossing in plaats van iemand die de mensen met schuld opzadelt.  En ieder mens die De Weg gaat en volhardt, wordt een medeverlosser voor zijn omgeving.  Het is problematisch als experten zelf De Weg niet zijn gegaan, en / of experten niet op tijd beschikbaar zijn. Hierdoor sneuvelen er veel lichtbrengers voortijdig.  Zoals ook de genoemde film, All the bright places, illustreert.

Het doorzien van het element van beperkte rationaliteit had als grote voordeel dat diverse anomalieën zich op een presenteerblad aandienden, het grote nadeel dat het niet gezien kon worden zonder aan de gestelde voorwaarden te voldoen. Het debat over het verkorten van de wachtlijsten kwam hierdoor dan ook onder een vergrootglas te liggen, de twijfel en tweestrijd sloegen immers in als een bom omdat schijnbaar niemand nog goed wist in welke richting we zouden gaan evolueren. Oeverloos bleven echter klanten hun integere hulpvragen spuien aan het adres van de GGZ, om finaal te bezwijken, in een onbegrepen reeks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 15:05 zei Bastiaan73:

Even dit stuk tekst vereenvoudigen naar de essentie ervan.

Is de traagheid van een lichaam afhankelijk van zijn energie-inhoud? Dit is de vraag waar Einstein ooit mee begon om tot E=MC² te komen, waar ik overigens geen jota van begrijp. Maar dat is het punt niet zozeer, het gaat om het blijven stellen van vragen om zodoende, wat misschien niet altijd lukt, naar een antwoord te komen. Andersom kan logischerwijs ook, dat we het antwoord niet kennen omdat we ons de vraag niet stellen, dit vereist immers ook een inspanning om er überhaupt over te willen nadenken. En zo heb ik vandaag een paar hulpvragen voor de GGZ, omdat ik mezelf een aantal vragen heb gesteld met antwoorden die in lijn liggen met veel citaten van Einstein. Het lukt me alleen niet om GGZ-experten te vinden die hiertoe bereid zijn, tenzij mensen voor gek verklaren zonder te weten waar het nu precies over gaat, lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Traagheid of inertie is in de natuurkunde het verschijnsel dat een voorwerp in zijn bewegingstoestand volhardt, het blijft bewegen in dezelfde richting met dezelfde snelheid, tenzij er een kracht is die het voorwerp een andere richting of snelheid geeft. Deze kracht die nodig is om een voorwerp een bepaalde snelheidsverandering te geven is evenredig met de massa. Dit wordt uitgedrukt in de eerste wet van Newton en op een andere manier als kinetische energie."

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Traagheid

Zit dit citaat van Einstein er ook tussen?

"De tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren."

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zit dit citaat van Einstein er ook tussen? "De tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren."

Ja, daar gaat die oefening over, eenvoudiger dan je denkt. 

32 minuten geleden zei Bastiaan73:

Traagheid of inertie is in de natuurkunde het verschijnsel dat een voorwerp in zijn bewegingstoestand volhardt, het blijft bewegen in dezelfde richting met dezelfde snelheid, tenzij er een kracht is die het voorwerp een andere richting of snelheid geeft. Deze kracht die nodig is om een voorwerp een bepaalde snelheidsverandering te geven is evenredig met de massa. Dit wordt uitgedrukt in de eerste wet van Newton en op een andere manier als kinetische energie.

Dank voor deze nuttige info, kunnen we weer gebruiken. Is dat vergelijkbaar met wanneer je in een trein zit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-3-2020 om 17:04 zei Willempie:

Niemand hier begrijpt wat je zegt. Ligt dat aan ons?

Bij het streven naar perfectie kunnen we ons vanalles voorstellen, net zoals bij het gebruik van logisch boerenverstand. Veel daarvan werd me duidelijker doordat bij deflatie het spontaan vrijkomende neutrale geld dient vernietigd te worden, ik ging er namelijk vanuit dat we dat geld ook zouden kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Maar ik ben dan ook geen econoom, noch GGZ-expert, dat is mijn tekortkoming.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei TTC:

Bruisend van energie door inzicht te krijgen in hoe diverse anomalieën het wereldbeeld vervormen op een manier die ook inhoudelijke verheldering biedt voor diverse stoornissen, iets later totaal uitgeput omdat je uit morele overweging op het idee kwam om de GGZ integer om hulp te vragen. Nee, dit is geen verwijt, het is een zoveelste poging om tot een volwassen gesprek te komen, om de GGZ op iets attent te maken waarover men misschien zelf onwetend is, ten koste van veel lotgenoten.

Bruisend van energie de ene keer, knocked down de andere keer, hoopvol, niet hoopvol,...

Ik herkende die patronen in mezelf als bi polair. Uw probleem is niet enkel ops, uw probleem is dat je uw diagnose eigen maakt en ze mee mixt in een economisch herstelplan. Het is als ik constant mijn Aspergersyndroom als argument tegen de islam zou gebruiken.

En effe serieus, de ggz heeft wel wat beters te doen dan alles hier te lezen. Je verwart staatsveiligheid met bezorgdheid voor de burger. Schrijft dat ge uzelf kapot gaat maken, niemand verschijnt. Schrijf eens dat je een hoge pief gaat vermoorden, wellicht heb je binnen de 24h bezoek. :) Of toch minstens zeer duidelijke aanwezigheid waar uw vrijheid onder observatie komt te sstaan.

They don't give a shit man. En gij zou dat beter ook niet meer doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bruisend van energie de ene keer, knocked down de andere keer, hoopvol, niet hoopvol,... Ik herkende die patronen in mezelf als bi polair. Uw probleem is niet enkel ops, uw probleem is dat je uw diagnose eigen maakt en ze mee mixt in een economisch herstelplan. Het is als ik constant mijn Aspergersyndroom als argument tegen de islam zou gebruiken. En effe serieus, de ggz heeft wel wat beters te doen dan alles hier te lezen. Je verwart staatsveiligheid met bezorgdheid voor de burger. Schrijft dat ge uzelf kapot gaat maken, niemand verschijnt. Schrijf eens dat je een hoge pief gaat vermoorden, wellicht heb je binnen de 24h bezoek. Of toch minstens zeer duidelijke aanwezigheid waar uw vrijheid onder observatie komt te sstaan. They don't give a shit man. En gij zou dat beter ook niet meer doen.

Ik zou het bijna vergeten, ik heb ook een bipolaire stoornis. Nog veel meer zelfs, kan ze moeilijk telkens allemaal vermelden natuurlijk, te gek om los te lopen is het. 

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bruisend van energie de ene keer, knocked down de andere keer, hoopvol, niet hoopvol,... Ik herkende die patronen in mezelf als bi polair.

Overigens, bipolair en biflatie zijn een sublieme combinatie, van waaruit allerhande neveneffecten heel eenvoudig te verklaren zijn. Enfin, voor wie al de moeite zou willen nemen om er een keertje ernstig over na te denken, waar we niemand toe kunnen verplichten, het is een optie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Ik zou het bijna vergeten, ik heb ook een bipolaire stoornis. Nog veel meer zelfs, kan ze moeilijk telkens allemaal vermelden natuurlijk, te gek om los te lopen is het. 

Overigens, bipolair en biflatie zijn een sublieme combinatie, van waaruit allerhande neveneffecten heel eenvoudig te verklaren zijn. Enfin, voor wie al de moeite zou willen nemen om er een keertje ernstig over na te denken, waar we niemand toe kunnen verplichten, het is een optie. 

Zou je dan niet eerst zorgen dat je met die zaken leert recht lopen voor ge de wereld als ballast neemt? Kwestie van een evenwichtig equilibrium te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zou je dan niet eerst zorgen dat je met die zaken leert recht lopen voor ge de wereld als ballast neemt? Kwestie van een evenwichtig equilibrium te bereiken.

Je kan ook alles andersom zien, dat is het voordeel wanneer mensen niet begrijpen wat je zegt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Eerst een republiek, daarna gaan we het verstand gebruiken. 

Dat is uit de rede en het verstand gekomen. Een republiek is de logica zelve. Dat is iets goed voor de burger. 

Zie je Tom Van Grieken al als vertegenwoordiger van Vlaanderen? What a day that would be...

En eigenlijk, als we nu een regering vormen met nva, cd&v en vb kunnen we al naar de onafhankelijkheid. Na 1830 rolde we van de ene in de andere fout. Als we nu die fout opnieuw corrigeren, moeten we wel een deftige grondwet opstellen waarin de republiek beschermd wordt.

Nu zwaaien niet verkozenen zoals Drunckers hier mede de scepter. Dat zal nooit meer herhaald mogen worden. De omvolkers worden de nieuwe "never again".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat is uit de rede en het verstand gekomen. Een republiek is de logica zelve. Dat is iets goed voor de burger. Zie je Tom Van Grieken al als vertegenwoordiger van Vlaanderen? What a day that would be... En eigenlijk, als we nu een regering vormen met nva, cd&v en vb kunnen we al naar de onafhankelijkheid. Na 1830 rolde we van de ene in de andere fout. Als we nu die fout opnieuw corrigeren, moeten we wel een deftige grondwet opstellen waarin de republiek beschermd wordt. Nu zwaaien niet verkozenen zoals Drunckers hier mede de scepter. Dat zal nooit meer herhaald mogen worden. De omvolkers worden de nieuwe "never again".

Zoals we geleerd hebben, rede is beperkt tot de context waarin de besluiten genomen worden, wat soms als lachwekkend gezien kan worden door het referentiekader te verruimen. Maar dat valt veel minder op omdat die context nu eenmaal ingebed ligt binnen een systeem dat beperkte rationaliteit als basis kent, zo lijkt het normaal.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Zoals we geleerd hebben, rede is beperkt tot de context waarin de besluiten genomen worden, wat soms als lachwekkend gezien kan worden door het referentiekader te verruimen. Maar dat valt veel minder op omdat die context nu eenmaal ingebed ligt binnen een systeem dat beperkte rationaliteit als basis kent, zo lijkt het normaal.  

Rede laat zich door niets beperken en draait er niet met poesjesvoeten rondheen.

De besloten context noemt vandaag politieke correctheid, waartoe rede en logica geroepen is er de kantjes vanaf te rijden. Wie de bal kaatst, moet hem anno 2020 maar correcter terug verwachten. 

Ik bepaal de context niet, ik leef er tussen in een jungle van beton waar de kogels en granaten nog altijd niet de toon van het debat bepalen. Wie zit in met blanke mensen als ge ze via omvolking kunt liquideren met wat ik niet anders dan een genocide kan klasseren.

Als miljoenen mensen hetzelfde beginnen zien, rijm dan maar eens een herstel via logica en rede zonder een regime change. Ik wens je succes. Een systeem dat millennia collaboreerde met de slang kan u naar uw dood toe praten, waar een domme massa nog uitkijkt naar de reis en er haar kinderen toe aanzet. 

Er is meer nodig dan wat nummerkes en komma’s verzetten. Gans ons continent is in grip van het beest, de antinchrist. Daar is geen herstel in mogelijk zonder rechtvaardigheid eerst te laten primeren.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Rede laat zich door niets beperken en draait er niet met poesjesvoeten rondheen.

Ja, in excel kan je makkelijk die oefening oplossen, zo eenvoudig dat het maar niet schijnt te lukken. Zo lijkt die rede zichzelf wel voor de gek te houden, bizar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ja, in excel kan je makkelijk die oefening oplossen, zo eenvoudig dat het maar niet schijnt te lukken. Zo lijkt die rede zichzelf wel voor de gek te houden, bizar. 

Er is een psychologische benaming voor iets, maar ik ben ze vergeten. Mijn muhheheuhen... 

Het komt erop neer dat als de mens alle details zou kunnen overzien deze letterlijk gek zou worden. Deze zou stokstijf verlamd worden door bv angst wanneer die alle factoren in rekening gaat brengen.

Het is een kwaal uit de erfzonde waar we niet langer meer in vertrouwen leven, maar alles wantrouwen en vertalen naar hetgene we willen aanvaarden. Niet wat we kunnen aanvaarden, want dat willen de meesten niet. 

Kunnen is als de ggz die het probleem eindelijk bij kern zou benoemen en aanpakken. Dat is een pak moeilijker dan de gevolgen nawijzen, nietwaar? Ik heb zo eens een begeleidster meegenomen op mijn traject, die was er slechter van dan mij. Wie is er dan de zot? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is een psychologische benaming voor iets, maar ik ben ze vergeten. Mijn muhheheuhen... Het komt erop neer dat als de mens alle details zou kunnen overzien deze letterlijk gek zou worden. Deze zou stokstijf verlamd worden door bv angst wanneer die alle factoren in rekening gaat brengen. Het is een kwaal uit de erfzonde waar we niet langer meer in vertrouwen leven, maar alles wantrouwen en vertalen naar hetgene we willen aanvaarden. Niet wat we kunnen aanvaarden, want dat willen de meesten niet. Kunnen is als de ggz die het probleem eindelijk bij kern zou benoemen en aanpakken. Dat is een pak moeilijker dan de gevolgen nawijzen, nietwaar? Ik heb zo eens een begeleidster meegenomen op mijn traject, die was er slechter van dan mij. Wie is er dan de zot? 

Het is nu eenmaal zo, je krijgt die oefening niet opgelost waardoor je dat op andere manieren dient te compenseren. Je hoeft je natuurlijk ook niet verplicht te voelen, de rede kan immers niet beperkt worden, verruiming een optie. 

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn muhheheuhen... 

Pro- en retroactieve inhibitie, zo noemt het technisch, het zegt nog niet wat. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het is nu eenmaal zo, je krijgt die oefening niet opgelost waardoor je dat op andere manieren dient te compenseren. Je hoeft je natuurlijk ook niet verplicht te voelen, de rede kan immers niet beperkt worden, verruiming een optie. 

Pro- en retroactieve inhibitie, zo noemt het technisch, het zegt nog niet wat. 

I see trees of green and red roses too, I watch them bloom for me and you and I think to myself; what a wonderful world. ?

I love youuu I hear babies cry and I watch them grow, they learn more than we will ever know and I think to myself; what a wonderful world.

high above,,,

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

I see trees of green and red roses too, I watch them bloom for me and you and I think to myself; what a wonderful world. I love youuu I hear babies cry and I watch them grow, they learn more than we will ever know and I think to myself; what a wonderful world. high above,,,

De rede doet soms heel vreemd, vooral wanneer het eenvoudig wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Lighten up. Soms moet je er eens buiten komen te staan om er beter overzicht op te krijgen. Gooi die nummers aan de kant en doe eens iets zot...

Vond die nummers redelijk zot, van buitenaf bekeken. Enigszins blij dat je ze nog niet bekeken hebt, we hebben immers nog verklaringen nodig voor het OPS-lijderschap. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid