Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wederom: bla die bla moeilijk gelul bla. Legitieme vraag: denk jij dat jij het zwaarder hebt dan een ander en zo ja; hoezo dan?

Denk dat je gewoon niet begrijpt waar het over gaat. Mindfulness zou kunnen helpen dat op te lossen. Maar dat is misschien niet bevredigend genoeg voor de korte termijn rush.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

Zojuist zei Plume:

Denk dat je gewoon niet begrijpt waar het over gaat. Mindfulness zou kunnen helpen dat op te lossen.

Sorry hoor maar: ?. Ik ben mindful. Anders zou ik niet eens reageren.

1 minuut geleden zei Noel2:

@Bastiaan73 waarom dat aanvallende?

Omdat ik dat vervelende, ingewikkelde, zich herhalende gezeur van TTC zat ben. Heeft TTC het zwaarder dan jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Omdat ik dat vervelende, ingewikkelde, zich herhalende gezeur van TTC zat ben. Heeft TTC het zwaarder dan jij?

Je bent op zoek naar anderen om te behagen, lukt het niet zo goed? 

9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wederom: bla die bla moeilijk gelul bla. Legitieme vraag: denk jij dat jij het zwaarder hebt dan een ander en zo ja; hoezo dan?

Het was de samenvatting op je eerste vraag, het antwoord op de vraag zou je niet kunnen beoordelen, dat is het punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Je bent op zoek naar anderen om te behagen, lukt het niet zo goed? 

Ik ben niet op zoek naar anderen om te behagen. Ik uit mezelf vanuit mezelf. Als dat gewaardeerd wordt; prima. Zo niet; ook goed. Zit ik niet mee. Jij hebt echter nog steeds een enorme schop onder je hol nodig. Of misschien een flinke tik tegen je hoofd want je blijft maar hangen in dat zelfmedelijden waar je het etiketje OPS op heb geplakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben niet op zoek naar anderen om te behagen. Ik uit mezelf vanuit mezelf. Als dat gewaardeerd wordt; prima. Zo niet; ook goed. Zit ik niet mee. Jij hebt echter nog steeds een enorme schop onder je hol nodig. Of misschien een flinke tik tegen je hoofd want je blijft maar hangen in dat zelfmedelijden waar je het etiketje OPS op heb geplakt.

Tiens, schrijlings wekte je dat vermoeden, maar dan had ik misschien toch een keertje gelijk, wat zeer uitzonderlijk is. 

12 minuten geleden zei Bastiaan73:

Heeft TTC het zwaarder dan jij?

Hoe kunnen we dat nu weten, maar misschien weet je het straks ook. Voor jou, om het eenvoudig te houden, pas nadien oordelen over wat OPS-lijderschap betekent, niet andersom. 

TAlSS8G.png

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Tiens, schrijlings wekte je dat vermoeden, maar dan had ik misschien toch een keertje gelijk, wat zeer uitzonderlijk is. 

Hoe kunnen we dat nu weten, maar misschien weet je het straks ook. Voor jou, om het eenvoudig te houden, pas nadien oordelen over OPS-lijderschap betekent, niet andersom. 

O6Ix72T.png

Stuur je exceldocumentje naar de tweede kamer. Zal een gigantische paradigmashift teweeg brengen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bastiaan73:

Sorry hoor maar: ?. Ik ben mindful. Anders zou ik niet eens reageren.

 

Je bent mindfull. Dat is toch echt iets anders dan mindfulness. Als je het bent zou je juist niet reageren. Zeker niet op deze manier.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Je bent mindfull. Dat is toch echt iets anders dan mindfulness. Als je het bent zou je juist niet reageren. En zeker niet zo. 

Ja want TTC heeft inderdaad meer aan dat met de wind meelullen van jou.

...

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Stuur je exceldocumentje naar de tweede kamer. Zal een gigantische paradigmashift teweeg brengen...

Voor de tweede kamer is het te laat. Die hebben nu de mind full met de begeleiding van de instorting van het systeem. Grappig wel dat Corona kroon betekent. 

2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ja want TTC heeft inderdaad meer aan dat meelullen van jou.

...

Weet je zeker dat niets je niet ontgaat?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Stuur je exceldocumentje naar de tweede kamer. Zal een gigantische paradigmashift teweeg brengen...

Dat zit inmiddels in het archief aldaar, maar het is speciaal voor jou omdat je beter wou begrijpen wat het is om OPS-lijder te zijn. Het zou ons enkel pijn kunnen doen wanneer je deze eenvoudige oefening niet opgelost krijgt, alle eer is aan jou. 

6 minuten geleden zei Plume:

Voor de tweede kamer is het te laat. Die hebben nu de mind full met de begeleiding van de instorting van het systeem. Grappig wel dat Corona kroon betekent. 

Het zit in kleine dingen, straks ligt heel onze economie plat omwille van een bug in het systeem. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Bastiaan73:

Sorry hoor maar: ?. Ik ben mindful. Anders zou ik niet eens reageren.

Omdat ik dat vervelende, ingewikkelde, zich herhalende gezeur van TTC zat ben. Heeft TTC het zwaarder dan jij?

 

22 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben niet op zoek naar anderen om te behagen. Ik uit mezelf vanuit mezelf. Als dat gewaardeerd wordt; prima. Zo niet; ook goed. Zit ik niet mee. Jij hebt echter nog steeds een enorme schop onder je hol nodig. Of misschien een flinke tik tegen je hoofd want je blijft maar hangen in dat zelfmedelijden waar je het etiketje OPS op heb geplakt.

Gevalletje egotransverwarring. 

8 minuten geleden zei TTC:

Dat zit inmiddels in het archief aldaar, maar het is speciaal voor jou omdat je beter wou begrijpen wat het is om OPS-lijder te zijn. Het zou ons enkel pijn kunnen doen wanneer je deze eenvoudige oefening niet opgelost krijgt, alle eer is aan jou. 

Ja. Dan wordt Bastiaan vanzelf OPS-lijder. En begrijpt het.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dat denk ik niet, we zullen eerst het resultaat afwachten, dat lijkt me fair. 

Dat zowiezo.

35 minuten geleden zei Bastiaan73:

 

Omdat ik dat vervelende, ingewikkelde, zich herhalende gezeur van TTC zat ben. Heeft TTC het zwaarder dan jij?

Over welke natuur heb je het nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Fijn dat jullie elkaar begrijpen @Plume en @TTC. Koester het want anderen begrijpen er terecht geen ene hol van.

OPS:

Overdreven Persoonlijkheid Stoornis.

Of:

Ontzettend Paradigma-geobsedeerd Scenario.

Stel voor dat we eerst op het resultaat wachten, anders blijven we bezig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Stel voor dat we eerst op het resultaat wachten, anders blijven we bezig. 

Het uiteindelijke resultaat van dit topic is en blijft:

Citaat

 

Ergo: niks. Veel woorden, geen inhoud. Bullshit, gelul in het vacuüm van de lege ruimte, ijdelheid.

En krijg nou maar lekker allemaal de cholera die dit topic nog de moeite waard vinden.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

Koester het want anderen begrijpen er terecht geen ene hol van.

Een doordacht antwoord op het leven zou kunnen zijn dat niets zichzelf herkent als datgene dat iets nodig heeft om die herkenning mogelijk te maken, om dan door te schieten en iets te scheppen, zij het tijdloos, zonder begin, zonder einde, dat is eenvoud.

Zojuist zei Bastiaan73:

Het uiteindelijke resultaat van dit topic is en blijft.

Nog steeds hetzelfde, voor ons een aangenaam moment om je beter te leren kennen, wat leerzaam is voor anderen. 

2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ergo: niks. Veel woorden, geen inhoud. Bullshit, gelul in het vacuüm van de lege ruimte, ijdelheid.

Prediker heeft naar onze mening niets over die oefening gezegd, dat heeft te maken met het pragmatische waarheidsconcept waarin onwetendheid ook een rol speelt. Maar je bent er nog mee bezig, hebben geduld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Heb heel soms de indruk dat ik teveel zaadjes ingeslikt heb, ben deze innerlijk gaan cultiveren waardoor ik nu met een baksteen in m’n maag zit. Niet moeilijk dat ik alsmaar rommelende darmen heb, dat spreekwoordelijke steentje is inmiddels dan ook een megalomane rotsblok geworden die ik onmogelijk alleen kan dragen. Het zit in kleine dingen, wellicht domweg vergeten dat groei tot de mogelijkheden behoort, mits een beetje aandacht en liefde.

Maak eens brood van lijnzaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

En krijg nou maar lekker allemaal de cholera die dit topic nog de moeite waard vinden.

Er lijkt iets vreemd met de tijd te gebeuren, of in ieder geval toch met hoe die ingevuld wordt en sterk afhankelijk van de manier hoe we over iets kunnen denken. Verwarrend is het soms, wat voor de ene op herstel lijkt is voor de andere absurd, wat voor de ene dan weer absurd lijkt door dat wat vanuit het herstel blijkt. Het resultaat is echter wel verbluffend eenvoudig, zij het dan weer onbegrijpelijk voor diegenen die nog nooit het resultaat ten gronde bekeken hebben. En toch, het is allemaal netjes te verklaren met het prachtige studiewerk van de GGZ, op voorwaarde dat er al enige ontvankelijkheid voor gevonden zou kunnen worden, wat doorgaans flagrant mist met alle gevolgen van dien. In mensentaal wordt het nog beter, wees toch maar voorzichtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Wat geen probleem is. Mensen die meelopen in andere normen en ze aspireren zijn moeilijk zelfstandig of vrij te noemen.

Het verhaal van die beperkte rationaliteit en utopische gespletenheid ken je inmiddels, in sommige gevallen zich uitend in allerhande verkrampingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het verhaal van die beperkte rationaliteit en utopische gespletenheid ken je inmiddels, in sommige gevallen zich uitend in allerhande verkrampingen.

Waarom komen stinkende mohamedanen altijd naast mij zittzn? Waarom?

31 minuten geleden zei TTC:

Kan je Bastiaan niet wat helpen?

Wij kunnen dat allemaal alleen hoor ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid