Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei TTC:

Het is zowel fascinerend als schrijnend, als we een co-creatieve visie koppelen aan grensverleggend denken dan staat de deur wagenwijd open naar een heel andere samenleving, vlotjes en fluweelzacht, speels en frivool. En wanneer we al deze innovatieve ideeën inbedden binnen het vigerende referentiekader, dan is er plots niets meer mogelijk. Het is dus maar hoe je het bekijken wil of hoe je daarover denkt, en welke keuze je vervolgens maakt. Wie weet, straks is het nog een voordeel om niet toeleidbaar tot de arbeidsmarkt te zijn verklaard, er zijn immers nog andere arbeidsmarkten, die het verloren paradijs van Keynes naar boven brengen, ik zeg maar wat!  

Ge vergeet het belastingparadijs, van de duivel die een leugenaar en mensenmoordenaar is.

Eerst een republiek, dan de onafhankelijkheid, dan de arbeid. Anders kunnen we evengoed water naar de zee dragen. 

Als een apparaat een lithium batterij nodig heeft gaat dat met een batterij van de Zeeman niet werken he.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ge vergeet het belastingparadijs, van de duivel die een leugenaar en mensenmoordenaar is. Eerst een republiek, dan de onafhankelijkheid, dan de arbeid. Anders kunnen we evengoed water naar de zee dragen. Als een apparaat een lithium batterij nodig heeft gaat dat met een batterij van de Zeeman niet werken he.

Waarom moet jij nu alles kapot maken eigenlijk? 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Anders kunnen we evengoed water naar de zee dragen. 

Pas op, ik heb GGZ-experten wel graag hoor, vind alleen dat ze wel wat genuanceerder hadden mogen zijn wat betreft die verschillende rollen als ervaringswerker. Als luis in de pels een kar trekken waar zeven miljard mensen op zitten, leidt begrijpelijkerwijs tot een burn-out. Ik heb dan ook gekozen voor een andere rol, veel en veel eenvoudiger, maar misschien net daarom enzoverder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2019 om 18:51 zei thom:

Het wazig schrijven over iets moet niet ingevuld worden door een ander.

Weten en begrijpen, per definitie, een paradox is een tegenstrijdige conclusie die niettemin ontstaat als gevolg van een correcte redenatie binnen een correcte vooronderstelling. Zo heb ik het vaak over de paradox van herstel, twijfelend. Verwarrend is het in ieder geval, dat herstel onmogelijk zal blijken wanneer beperkte rationaliteit aan de basis ligt om ziektebeelden te beoordelen, hiermee zeggend dat ook heel wat psychisch lijden kan ontstaan wanneer we die beperkte rationaliteit loslaten, aanvullen of overstijgen. Handig om weten, voor je gemoedstoestand is het echter beter om het niet te begrijpen, paradox? Er bestaat ook een versie in mensentaal, zij het politiek minder correct.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-2-2020 om 19:13 zei Fundamenteel:

We weten toch allemaal wat ik nodig heb.

Het intrigerende van een herstelonderzoek is dat ik bij aanvang het antwoord nog niet wist, het psychische lijden in de zin van machteloosheid, eenzaamheid, verdriet en hartenpijn kwam er pas toen m’n onderzoek hoopvolle resultaten opleverde. Maar dat weten de meeste mensen niet, ondanks alle hulpvragen die vrijwel spontaan voortvloeien uit een gedegen herstelonderzoek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei TTC:

Waarom moet jij nu alles kapot maken eigenlijk? 

Pas op, ik heb GGZ-experten wel graag hoor, vind alleen dat ze wel wat genuanceerder hadden mogen zijn wat betreft die verschillende rollen als ervaringswerker. Als luis in de pels een kar trekken waar zeven miljard mensen op zitten, leidt begrijpelijkerwijs tot een burn-out. Ik heb dan ook gekozen voor een andere rol, veel en veel eenvoudiger, maar misschien net daarom enzoverder.

Ik maak ik just niets kapot. Gij wilt iets herstellen wat onder de huidige omstandigheden niet te herstellen is. Het is als denken dat we nog wel iets goed uit de islam zullen oogsten, wat nooit zal gebeuren.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik maak ik just niets kapot. Gij wilt iets herstellen wat onder de huidige omstandigheden niet te herstellen is. Het is als denken dat we nog wel iets goed uit de islam zullen oogsten, wat nooit zal gebeuren.

Zo zie je maar, in platland bestaat geen dieptezicht, alles moet kapot. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zo zie je maar, in platland bestaat geen dieptezicht, alles moet kapot. 

Neen. In platland maken ze ons kapot door oa. omvolking. Of door een meerderheid te marginaliseren. Vlaanderen moet kapot van de tegenpartij dus de tegenpartij moet "kapot". Ergo uit haar ambt trappen en onze positie terugklauwen. Weg die vorst, weg die sossen; voor vrijheid en voor recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Neen. In platland maken ze ons kapot door oa. omvolking. Of door een meerderheid te marginaliseren. Vlaanderen moet kapot van de tegenpartij dus de tegenpartij moet "kapot". Ergo uit haar ambt trappen en onze positie terugklauwen. Weg die vorst, weg die sossen; voor vrijheid en voor recht.

In deze wereld wens ik niet meer te leven, walgelijk is het. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

In deze wereld wens ik niet meer te leven, walgelijk is het. 

Dat is zo. Alleen kan ik niet zo makkelijk weg door die pagadders he. 

Wat ik voor hen wil herstellen is het Vlaanderen van weleer, voor de massa migratie. Toen was migratie het herstelplan tegen de vergrijzing. Nu meer koppen dan werkgevers plaatsen aanbieden. 

Als de gevestigde orde het herstel niet uitvoert maar miljoental meer kansparels opneemt is de prioriteit ietske anders.

Laat die hofnarren maar eens onbeschermd tussen degene wonen die hun moraal dreef te redden. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is zo. Alleen kan ik niet zo makkelijk weg door die pagadders he. Wat ik voor hen wil herstellen is het Vlaanderen van weleer, voor de massa migratie. Toen was migratie het herstelplan tegen de vergrijzing. Nu meer koppen dan werkgevers plaatsen aanbieden. Als de gevestigde orde het herstel niet uitvoert maar miljoental meer kansparels opneemt is de prioriteit ietske anders. Laat die hofnarren maar eens onbeschermd tussen degene wonen die hun moraal dreef te redden. 

Ziekelijk.

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is als denken dat we nog wel iets goed uit de islam zullen oogsten, wat nooit zal gebeuren.

Waarom co-creatie nodig is? Dr. Robert A. Millikan heeft geraamd dat het aantal elektronen dat iedere seconde door de gloeidraad van een elektrische lamp van 16 watt gaat zo ontzaglijk groot is, dat om ze te tellen de tweeëneenhalf miljoen inwoners van Chicago nodig zouden zijn, die twintigduizend jaar lang ieder met een snelheid van twee per seconde en vierentwintig uur per dag zouden moeten tellen, 3 quintiljoen, 153 quadriljoen, 600 triljoen. Was er op m'n eentje aan begonnen, nu begrijp ik het beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het is wat het is. En ziet over de heuvel, paarden van een nieuwe meerderheid galopperen naar de overwinning. Iedereen gelijk zonder uitzondering op de wet die door deze nieuwe meerderheid in de Vlaamse grondwet verankerd wordt. Make it so.

Hoe bekrompen kan een wereld zijn, niet moeilijk dat psychisch kwetsbare mensen zelfmoord plegen. Vlaanderen wordt het centrum van de Kosmos, kwestie van visieverruiming. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Word hier echt niet goed van, en optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen is ook al te moeilijk, amper geloofwaardig is het. 

Maar wij trekken niets af. Een gevestigde orde trekt een deel af en verrijkt zichzelf. Nu ze de sympathie van haar volk verliest, omvolkt ze haar eigen volk. Sterker, ze importeren en onderhouden zelfs jihadisten met geld dat voor onze nabestaanden bedoeld was. De christenvervolging krijgt censuur en geen haan die geeft om christelijke vluchtelingen. Alle aandacht naar de beschermde diersoort waardoor de elite hoopt gespaard te blijven. 

There is no way in hell.

Eerst een republiek, dan de rest.

15 minuten geleden zei TTC:

Hoe bekrompen kan een wereld zijn, niet moeilijk dat psychisch kwetsbare mensen zelfmoord plegen. Vlaanderen wordt het centrum van de Kosmos, kwestie van visieverruiming. 

Ik vraag me soms af of die kwetsbare mensen niet gewoon narcist zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar wij trekken niets af. Een gevestigde orde trekt een deel af en verrijkt zichzelf. Nu ze de sympathie van haar volk verliest, omvolkt ze haar eigen volk. Sterker, ze importeren en onderhouden zelfs jihadisten met geld dat voor onze nabestaanden bedoeld was. De christenvervolging krijgt censuur en geen haan die geeft om christelijke vluchtelingen. Alle aandacht naar de beschermde diersoort waardoor de elite hoopt gespaard te blijven. There is no way in hell. Eerst een republiek, dan de rest. Ik vraag me soms af of die kwetsbare mensen niet gewoon narcist zijn.

Na enige verdieping komen we misschien op het spoor van diverse stromingen die als golven het wereldbeeld bepalen en de analyse steeds eenvoudiger maakt, wat niet wil zeggen prettiger voor het individuele zelf dat er dagelijks getuige van wordt en zich binnen deze context tracht stand te houden. En waar in de verdieping antwoorden kunnen gevonden worden, worden deze aan de oppervlakte nietsontziend verdreven naar de zwijgspiraal, met inbegrip van zij die er expressie aan trachten te geven ten behoeve van het geheel.  

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vraag me soms af of die kwetsbare mensen niet gewoon narcist zijn.

Walgelijk, we hebben nog maar net van iemand afscheid genomen die niet opgewassen was tegen dit soort geweld. Beter, ze heeft afscheid genomen van ons. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Walgelijk, we hebben nog maar net van iemand afscheid genomen die niet opgewassen was tegen dit soort geweld. Beter, ze heeft afscheid genomen van ons. 

Waarom niet inzien dat er geen herstel op ons afkomt. En wie wilt nu samenleven met wat de EU in huis haalt? Niemand van de Vlamingen die ik ken op een handjevol na. Die tijd is gepasseerd. Als dochter, vrouw en grootmoeder verkracht en vermoord wordt is een zelfmoord omdat mensen zich niet begrepen voelen kattenpis. Sorry maar dat is nu eenmaal zo op deze wereld. Wie deze wereld wilt winnen zal sterven.

32 minuten geleden zei TTC:

Na enige verdieping komen we misschien op het spoor van diverse stromingen die als golven het wereldbeeld bepalen en de analyse steeds eenvoudiger maakt, wat niet wil zeggen prettiger voor het individuele zelf dat er dagelijks getuige van wordt en zich binnen deze context tracht stand te houden. En waar in de verdieping antwoorden kunnen gevonden worden, worden deze aan de oppervlakte nietsontziend verdreven naar de zwijgspiraal, met inbegrip van zij die er expressie aan trachten te geven ten behoeve van het geheel.  

Ja dat is zo. Echte problemen verdwijnen in de zwijgspiraal. Zelfs als de burger het toeschreeuwt met een megafoon of verpletterende verkiezingsuitslag. Dictatuur, enfin fascisme vermomd als democratie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom niet inzien dat er geen herstel op ons afkomt. En wie wilt nu samenleven met wat de EU in huis haalt? Niemand van de Vlamingen die ik ken op een handjevol na. Die tijd is gepasseerd. Als dochter, vrouw en grootmoeder verkracht en vermoord wordt is een zelfmoord omdat mensen zich niet begrepen voelen kattenpis. Sorry maar dat is nu eenmaal zo op deze wereld. Wie deze wereld wilt winnen zal sterven. Ja dat is zo. Echte problemen verdwijnen in de zwijgspiraal. Zelfs als de burger het toeschreeuwt met een megafoon of verpletterende verkiezingsuitslag. Dictatuur, enfin fascisme vermomd als democratie.

Hoeveel woorden we ook gebruiken om ethiek te omschrijven, het is nuchter naar de wereld kijken dat m’n hart diep beroert, machteloos en eenzaam laat verblijven. In het verlengde wordt het bedelen, tot ook het bedelen stopt, vreedzaam en integer, met doordachte hulpvragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ik weet eigenlijk niet wat een paradigmashift betekent, kan er dan ook niks zinnigs over zeggen. 

Er is meer dan 1 paradigmashift mogelijk. Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen zijn goesting kan krijgen. Normaliter "onderdrukt" de meerderheid de minderheid in een democratie. 

Zodra we anders meemaken en overheden voeden minderheden, weten we wat daar uit komt. Zie maar als ge sukkelaars in mohameddanen ziet en ze wapens in de handen duwt. We hebben er nog vlaggen van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is meer dan 1 paradigmashift mogelijk. Het is nu eenmaal zo dat niet iedereen zijn goesting kan krijgen. Normaliter "onderdrukt" de meerderheid de minderheid in een democratie. Zodra we anders meemaken en overheden voeden minderheden, weten we wat daar uit komt. Zie maar als ge sukkelaars in mohameddanen ziet en ze wapens in de handen duwt. We hebben er nog vlaggen van.

Een potentieel scenario is een mogelijkheid die pas levensvatbaar wordt wanneer ze ook meer bekendheid verwerft, vaak in conflict met andere scenario’s die reeds eerder hun bekendheid verworven hebben en de meerderheidsgedachte vormt. En dat wat eerder als goed beschouwd werd, kan pas later haar mankementen vertonen in de vorm van ongewilde perverse effecten. In het potentiële scenario kan dan ook gewag gemaakt worden van anomalieën die in het vigerende systeem diep ingeburgerd zitten, en net hierdoor de perverse effecten onbewust blijven cultiveren en tot een mallemolen maken. Dit blijft echter niet zonder gevaar, het doorzien, herstellen of oplossen van de anomalieën kan immers ook de totale samenleving laten imploderen, als eigen aan dit soort maatschappelijke transformaties. Om deze reden is co-creatie en brede consensus een must, in het andere geval wordt de oplossing nu net een nachtmerrie, tegengesteld aan de perverse effecten waarop een antwoord wou geboden worden. Het verschil tussen weten en begrijpen mag zich hier doen gelden, net zoals ongeloof inzicht verhindert en de vreedzame levensvatbaarheid tot minimaal herleid, ondanks alle hoop die hierin nuchter doordacht vervat zit. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zie maar als ge sukkelaars in mohameddanen ziet en ze wapens in de handen duwt.

Het gemis aan diepgang in de analyse kan slechts doen vermoeden dat er nooit eerder onderzoek naar verricht werd, wat natuurlijk niet zo is maar ook geen doorgang vindt tot het collectieve bewustzijn door nu net dat gemis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is meer dan 1 paradigmashift mogelijk.

Het absoluut grote voordeel van een herstelonderzoek is dat de examenvragen verbluffend eenvoudig zijn, zelfs een kind zonder enige voorkennis zou ze kunnen beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid