Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

3 minuten geleden zei TTC:

Het is allemaal om te lachen, niets is mogelijk. Einstein adviseerde dan ook om weg te blijven van negatieve mensen, die maken van elke oplossing een probleem.  

Je hebt er ook die voor ieder probleem een oplossing hebben. :) Het is pure eenvoud. Eerst het beestensysteem, dan de rest:

 

Dat was 2015, agenda vs agenda. En er is nog geen kak veranderd behalve dat nationalisme nu hoogtij viert. Ze willen een republiek en weg uit de EU.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Over welk probleem heb je het nu, over wat in de Bijbel staat en al eeuwen niet wordt toegepast? 

Dat probleem is bijna 6000j geleden ontstaan. Slangenkennis, problemen maken waar geen zijn en dan de oplossing bieden wat de mest draconische kan corrumperen. We zitten vast in een alter-reality van deze slang wat u verdeeld met economische toestanden. 

Ge zou evengoed de slang op de kop kunnen trappen en methodes tot leven zoeken waar geld niet de bron van is. Voedsel, kledij, water en onderdak zouden basisrechten moeten zijn voor 1 ieder op de wereld. Alleen heeft het beestensysteem dan minder slaven onder haar juk. Want voorwaar, mensen doen heel lelijke zaken voor geld zodat ze geliefden kunnen onderhouden. Ik stelde me wel jaar en dag onbeschermd bloot aan asbest... 

Beeld je in wat criminelen doen... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat probleem is bijna 6000j geleden ontstaan. Slangenkennis, problemen maken waar geen zijn en dan de oplossing bieden wat de mest draconische kan corrumperen. We zitten vast in een alter-reality van deze slang wat u verdeeld met economische toestanden. Ge zou evengoed de slang op de kop kunnen trappen en methodes tot leven zoeken waar geld niet de bron van is. Voedsel, kledij, water en onderdak zouden basisrechten moeten zijn voor 1 ieder op de wereld. Alleen heeft het beestensysteem dan minder slaven onder haar juk. Want voorwaar, mensen doen heel lelijke zaken voor geld zodat ze geliefden kunnen onderhouden. Ik stelde me wel jaar en dag onbeschermd bloot aan asbest... Beeld je in wat criminelen doen... 

Nieuwe besmettingen coronavirus duwen beurzen in het rood, doordeweeks berichtje op aarde in het jaar 2020. Toevoeging van een ervaringswerker in de GGZ, het zit in kleine dingen. Over het tragische lot der mensheid, straks zal de hand van Jupiter noodzakelijk zijn om uit te leggen wat optellen aftrekken, delen en vermenigvuldigen betekent, niet moeilijk dat je altijd op God roept.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Nieuwe besmettingen coronavirus duwen beurzen in het rood, doordeweeks berichtje op aarde in het jaar 2020. Toevoeging van een ervaringswerker in de GGZ, het zit in kleine dingen. Over het tragische lot der mensheid, straks zal de hand van Jupiter noodzakelijk zijn om uit te leggen wat optellen aftrekken, delen en vermenigvuldigen betekent, niet moeilijk dat je altijd op God roept.  

Tot er een vaccin is en ge daarin aandelen hebt gekocht voor ze lanceren. Speculatie boven mijn petje. De index krijgt er effe van ja, maar dat is normaal. Niet panikeren. 2020 is pas begonnen.

Het hele punt is dat ge uw eigen lot kunt schrijven als ge gewoon “stop” zegt in plaats van “ik heb de oplossing”. Dat laatste drijft 1 naar madness terwijl het eerste pas deuren opent naar alternatieven.

Als we vandaag bv geen olie meer hadden, hoe lang zou het duren alvorens daar een alternatief voor is? Nog geen 20 jaar waarschijnlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tot er een vaccin is en ge daarin aandelen hebt gekocht voor ze lanceren. Speculatie boven mijn petje. De index krijgt er effe van ja, maar dat is normaal. Niet panikeren. 2020 is pas begonnen. Het hele punt is dat ge uw eigen lot kunt schrijven als ge gewoon “stop” zegt in plaats van “ik heb de oplossing”. Dat laatste drijft 1 naar madness terwijl het eerste pas deuren opent naar alternatieven. Als we vandaag bv geen olie meer hadden, hoe lang zou het duren alvorens daar een alternatief voor is? Nog geen 20 jaar waarschijnlijk...

Het belang van meditatie, contemplatie, aandacht of hoe ook benoemd, ik kom er nu pas achter dat ik dat vroeger gewoon spontaan deed maar nooit echt bewust van was, zij het binnen het bedrijfsleven waar het enkel om de knikkers ging. Eigenlijk doe ik nog steeds hetzelfde, het enige verschil is dat ik voor gek verklaard ben, omdat ik heb nagedacht over wat ik vroeger deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Het belang van meditatie, contemplatie, aandacht of hoe ook benoemd, ik kom er nu pas achter dat ik dat vroeger gewoon spontaan deed maar nooit echt bewust van was, zij het binnen het bedrijfsleven waar het enkel om de knikkers ging. Eigenlijk doe ik nog steeds hetzelfde, het enige verschil is dat ik voor gek verklaard ben, omdat ik heb nagedacht over wat ik vroeger deed.

Kijk eens naar de tekenfilm Alice in Wonderland. Of beter, lees het boek in Engels. Het is daar subliminaal in vertolkt, de hele madness. 

we are all mad. En degene die meelopen dragen allemaal maskers om hun ware zelf te beschermen.  Dan hebt ge een beestensysteem die op iedereen anders een label kleeft; tot tijd hen inhaalt voor ze het zelf doorhebben.

Dan vragen ze zich veelal verwonderd af waar het vandaan komt en is dialoog en communicatie plots belangrijk. Ik denk niet dat mensen die jaar en dag als vuil behandeld zijn nu nog dialoog willen. Er is gesproken en er wordt hier just nix aangepast zonder fanatiek terug te klauwen eerst. Het is onze natuur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Kijk eens naar de tekenfilm Alice in Wonderland. Of beter, lees het boek in Engels. Het is daar subliminaal in vertolkt, de hele madness. we are all mad. En degene die meelopen dragen allemaal maskers om hun ware zelf te beschermen.  Dan hebt ge een beestensysteem die op iedereen anders een label kleeft; tot tijd hen inhaalt voor ze het zelf doorhebben. Dan vragen ze zich veelal verwonderd af waar het vandaan komt en is dialoog en communicatie plots belangrijk. Ik denk niet dat mensen die jaar en dag als vuil behandeld zijn nu nog dialoog willen. Er is gesproken en er wordt hier just nix aangepast zonder fanatiek terug te klauwen eerst. Het is onze natuur.

Alice in Wonderland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

There is a hidden message....

Over Bachbloesems, Bach ging bij zijn onderzoek uit van 38 verschillende negatieve gemoedstoestanden en stelde dat ieder probleem dat iemand kan hebben, gerelateerd is aan één of meer van deze gemoedstoestanden. Weer een lijstje bij, ik wou het eenvoudig houden door twee getallen van elkaar af te trekken, of wat er gebeurt wanneer ongeloof inzicht verhindert. Voor de goede orde, heeft niets met God te maken, gewoon twee getallen, het verschil en het correlaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Dan werkt religie nog beter denk ik. Maar mindfulness zal gemakkelijker zijn. Religie is al een levensstijl terwijl mindfulness een mindfart is.

Berusting zal ik vinden in de dood, de hoop te pijnlijk, de weerzin mensonterend, en waarom? Het heeft zelfs geen zin meer om er nog een woord over te willen zeggen, het is geweten en gekend, of zou dat kunnen zijn, niets nieuws onder de zon. Speels, creatief, integer en vreedzaam, niets rest, geen mens meer, te belachelijk om enig geloof aan te hechten, te dom voor dit soort van leven. En begin aub weer niet, ik heb gefaald, vergeef me. Laat me gewoon de volgende zijn, het is normaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dan vragen ze zich veelal verwonderd af waar het vandaan komt en is dialoog en communicatie plots belangrijk.

Religie voor dummies, creëer duizenden referentiekaders waarin je jezelf kan verliezen, en zeg dan dat je op zoek bent naar jezelf. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Over Bachbloesems, Bach ging bij zijn onderzoek uit van 38 verschillende negatieve gemoedstoestanden en stelde dat ieder probleem dat iemand kan hebben, gerelateerd is aan één of meer van deze gemoedstoestanden. Weer een lijstje bij, ik wou het eenvoudig houden door twee getallen van elkaar af te trekken, of wat er gebeurt wanneer ongeloof inzicht verhindert. Voor de goede orde, heeft niets met God te maken, gewoon twee getallen, het verschil en het correlaat.

God heeft niets met getallen te maken, dat valt mee...

010011100000111111110000000000001....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom hebben nepchristenen zo’n hekel aan yoga.  En mindfulness.  Het is exact de geesteshouding, die Jezus leerde, en waarvan het moderne christendom zo ver is afgeweken.  Vanaf 4 minuut 50 uitgelegd.   En in 6 minuut 50, Vader Zoon Heilige Geest. 7 minuut 40, in den beginne was de gedachte (of het bewustzijn) en de gedachte was bij God en de gedachte was God.  En dat is precies wat de yogi - net als de katholieke monnik - doet, en de minfullnesbeoefenaar. Het bewustzijn tot rust brengen en afstemmen op God. In plaats van je gedachten af te stemmen op haat en alles wat negatief is.
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Plume:

Daarom hebben nepchristenen zo’n hekel aan yoga.  En mindfulness.  Het is exact de geesteshouding, die Jezus leerde, en waarvan het moderne christendom zo ver is afgeweken.  Vanaf 4 minuut 50 uitgelegd.   En in 6 minuut 50, Vader Zoon Heilige Geest. 7 minuut 40, in den beginne was de gedachte (of het bewustzijn) en de gedachte was bij God en de gedachte was God.  En dat is precies wat de yogi - net als de katholieke monnik - doet, en de minfullnesbeoefenaar. Het bewustzijn tot rust brengen en afstemmen op God. In plaats van je gedachten af te stemmen op haat en alles wat negatief is.

Eenvoudig verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Eenvoudig verhaal.

Het enige wat nodig is om God te ontvangen. Christus is de weg. Jezus was niet alleen de Weg maar wees ook de weg.  Stilzitten. Hart verzachten. Ontvankelijk zijn. Leren luisteren naar wat de Geest zegt. Net zo lang tot het een gewoonte is geworden om dit eveneens te doen tijdens alle bezigheden.

Moeilijker is het niet. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Plume:

Het enige wat nodig is om God te ontvangen. Christus is de weg. Jezus was niet alleen de Weg maar wees ook de weg.  Stilzitten. Hart verzachten. Ontvankelijk zijn. Leren luisteren naar wat de Geest zegt. Net zo lang tot het een gewoonte is geworden om dit eveneens te doen tijdens alle bezigheden. Moeilijker is het niet. 

De laatste stap is de moeilijkste, straks weer tienduizend mensen op straat zien komen om te betogen tegen een of andere maatregel en je de vraag stellen wat je allemaal verkeerd gedaan hebt bij de eenvoudige hulpvragen die je had voor de GGZ, zijn we dan niet gewoon mensen onder elkaar? De bomen die huilen, de bloemen die tranen, de dieren angstig, mensen die lijden, in harmonie zonder muziek, zonder bezieling of zingeving, ondanks alles wat dit prachtige leven ons schenkt, verlevendiging een optie, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het eindigt hier... succes met uw herstel.

Ik kreeg het al een tijdje geleden in de gaten dat de situatie ernstig was, maar dat het zo erg zou zijn, had ik zelfs niet kunnen verzinnen. Maar toch is het zo, en de overweldiging aan verklaringen ontnemen ons het zicht over wat het nu precies gaat, onderliggend aan de basis waar geen aandacht voor bestaat. Werkelijk een wonder voor het zien wil, een komma volstaat om heel het economische systeem te doorgronden, vooral om te weten wat de gevolgen zijn van beperkte rationaliteit. Maar laat het een voetnoot zijn, alles gaat prima en er zijn geen sociale alternatieven die we niet buiten het besluitvormingsproces houden. Ja, lastige zin is dat, ik kan immers ook geen nuchter oordeel vellen over wat ik niet ken, het is dan ook logisch dat er nogal wat onbegrip bestaat over diverse stoornissen, wat misschien nu net de oorzaak is. Alsof het raadseltjes zijn waar miljoenen mensenlevens aan vasthangen, en met het excuus onwetendheid kunnen we alles verklaren, zelfs vergeven. In liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop, geen garantie weliswaar. Raadseltjes, het is leuk tot je ook voelt wat ze ten diepste betekenen, al spelenderwijs.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Bij mij werkt dat niet en dat vereist geen verantwoording. Het is als iemand verwijten geen chocolade te lusten.

Echt, als dit werkelijk, zoals de boekjes zeggen, allemaal levenslessen voor de ziel zijn, waarom zouden dan al die sociale alternatieven bedacht zijn? Iets dat we tijdens dit leven mogen proberen te ontdekken om vervolgens de GGZ om hulp te vragen? Als een soort test of we dat wel op een menselijke manier kunnen? Echt, geloof het of niet, ik hou ook van een beetje humor, dit gaat me een brug te ver omdat ik gewoon mens ben, met excuses overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-2-2020 om 10:44 zei TTC:

Is het mogelijk om je eigen zwaartepunt te bepalen?

Zou het kunnen zijn dat men daarom uitgekomen is op de oer-Hollandse uitspraak dat de waarheid in het midden zou liggen? Geen mens gelijk, dus iedereen zou dan zijn eigen midden hebben die verschilt t.o.v. anderen. Dat maakt dus dat iedereen zijn eigen waarheid heeft en mag hebben. Ook de kannibaal die zijn zwaartepunt heeft liggen in het opeten van zijn soortgenoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid