Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Ik weet niet wat jij vergeten bent, vereist dat niet dat je het ooit geweten hebt? 

Als ik het vergeten ben, zal dat misschien een doel hebben. Ik weet niets meer van mijn geboorte, wel zie ik aan anderen dat zoiets aan traumatische ervaring kan zijn. Van warm naar koud, lig je stuit komt de dokter nog wat aan je rukken, knip die vagina open. Waanzin, pure horror zeg ik u. En toch is het het mooiste ter aarde. 

Waar liggen we toch wakker van, de Heere heeft alles voorzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik het vergeten ben, zal dat misschien een doel hebben. Ik weet niets meer van mijn geboorte, wel zie ik aan anderen dat zoiets aan traumatische ervaring kan zijn. Van warm naar koud, lig je stuit komt de dokter nog wat aan je rukken, knip die vagina open. Waanzin, pure horror zeg ik u. En toch is het het mooiste ter aarde. Waar liggen we toch wakker van, de Heere heeft alles voorzien.

We denken niet dat je ooit al van die anomalieën gehoord hebt, met welk doel zou je dat niet willen zien? 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Van warm naar koud, lig je stuit komt de dokter nog wat aan je rukken, knip die vagina open.

Zo kan je dat wel stellen inderdaad, eenmaal die anomalieën nuchter doordacht en geïntegreerd zijn dan wordt het kristalhelder wat de aspiraties van de nieuwe GGZ ten gronde betekenen. Het is vooralsnog echter geen pretje om dat te weten, het leidt spontaan tot gevolgtrekkingen waar je best een kwartiertje tijd voor neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Labels op mensen plakken schept hokjesdenken, creëert doden.

In de psychologie wordt een onderscheid gemaakt tussen platland en de meerlagige bewustzijnsontplooiing, enkel in platland worden mensen onthoofd. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar liggen we toch wakker van.

Na een gedegen herstelonderzoek loop je het risico om zelf ook een anomalie te worden, het zit allemaal zo perfect in elkaar dat de rillingen je over het lijf lopen van liefde, hoop en blijdschap, wat je vervolgens niet tot expressie kan brengen en tot suïcide leidt. En amper iemand die het begrijpt, zelfs krachtdadig verworpen, genegeerd en gemarginaliseerd, in alle onwetendheid door het gemis aan ontvankelijkheid. Per definitie, een anomalie is als een vreemde eend in de bijt die bestaande theorieën op zijn kop zet. Of waarom een aantal vreedzaam en integer hulpvragen blijft stellen aan de GGZ? In liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-2-2020 om 08:57 zei Kaasjeskruid:

Kun je niet beter zeggen dat het grootste probleem van jou interferentie is? Ik stel dit even lukraak omdat diepgaander beschouwing doet vermoeden dat overeenkomsten tussen twee soorten gegevens de kans op interferentie verhoogt. Vandaar wellicht je neiging tot syncretisme.

Is het mogelijk om je eigen zwaartepunt te bepalen? Het zijn de nieuwste vragen van een aantal ervaringswerkers in de GGZ, vreemd was echter dat veel experten perplex stonden van het overweldigende aanbod aan nieuwe ijkpunten of referentiekaders waardoor zowat alles op losse schroeven kwam te staan. Het was dan ook niet zomaar dat een aantal het alsmaar had over een fluweelzachte paradigmashift, vreedzaam, weloverwogen en bedachtzaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-12-2019 om 15:36 zei Fundamenteel:

Heb je dat boek Utopia dan niet gelezen?

Naarmate ik steeds meer aandacht heb voor politieke debatten dan overvalt mij het bevreemdende gevoel dat politici helemaal niet op de hoogte zijn van wat er elders in de wereld gebeurt, of het blijft bij nobele ideeën die geblokkeerd worden door ze te betrekken binnen een perceptieveld waar ze eigenlijk zichzelf uitdoven. Pijnlijk is het, alsof ontbrekende schakels buitenspel geplaatst worden om vervolgens elk debat te verstikken, misschien zelfs onbewust daarvan. Mijn observatie althans, met in het verlengde nog veel meer, heel bijzonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-12-2019 om 09:31 zei thom:

En blijf ik je voorlopig op negeren houden, totdat het helder is en je het ongelijk omarmen kan.

Als het over verwarring mag gaan, per definitie, een anomalie is als een vreemde eend in de bijt die bestaande theorieën op zijn kop zet. Maar hoe wordt het wanneer een anomalie kan gezien worden als een positieve attractor binnen het herstelproces zoals de GGZ ambieert? Om het simpel te houden, alle economische theorieën die zich baseren op het vigerende inflatoire denken komen onder druk te staan wanneer we, vaak in alle onwetendheid daarover, het element van beperkte rationaliteit opheffen. De vraag is dan niet langer of iets overweldigend is, de vraag is hoe we deze transformatie of perceptieverschuiving op een vreedzame manier gaan kunnen opvangen of begeleiden. De technische fiche staat hier echter niet los van hoe we dat ten individuele titel ervaren en/of onze reactie hierop, van waaruit heel wat preventieve hulpvragen richting GGZ gesteld kunnen worden. Ergo, met anomalieën verdwijnen in theorie heel wat maatschappelijke problemen als sneeuw voor de zon, zij het onder voorwaarden en meer ontvankelijkheid voor wat een aantal ervaringswerkers in de GGZ integer, bewust en vreedzaam aandacht voor vraagt. Liefde, vertrouwen, hoop en meer verbondenheid, het bundelen van competenties lijkt dan ook meer dan raadzaam. Jammer genoeg, voor velen is dit nog steeds onbegrijpelijke wartaal om zeer gekende redenen, luisteren naar de klant een optie, en pas dan tot nuchter doordachte conclusies komen, niet andersom. Maar negeer maar, het is een vrije keuze.      

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Is het mogelijk om je eigen zwaartepunt te bepalen? Het zijn de nieuwste vragen van een aantal ervaringswerkers in de GGZ, vreemd was echter dat veel experten perplex stonden van het overweldigende aanbod aan nieuwe ijkpunten of referentiekaders waardoor zowat alles op losse schroeven kwam te staan. Het was dan ook niet zomaar dat een aantal het alsmaar had over een fluweelzachte paradigmashift, vreedzaam, weloverwogen en bedachtzaam.

Hebt ge daar plaats voor een aquarium? We zullen daar eens rust scheppen anders? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hebt ge daar plaats voor een aquarium? We zullen daar eens rust scheppen anders? 

De stelling van Heraclitus dat ongeloof inzicht verhindert, intrigeert me. Steeds dieper en bewuster vallen hiermee veel stukjes op hun plaats, zo zou je immers nog jaren dezelfde hulpvraag kunnen stellen en steeds het stigmatiserende gevoel krijgen dat GGZ-experten je niet begrijpen, ondanks alle nuchter doordachte bewijslast die je aanlevert. Kortom, op deze manier wordt het dus heel eenvoudig om OPS-lijder te worden, zij het onmogelijk om uit te leggen wanneer ongeloof nu net het noodzakelijke inzicht verhindert. Tegelijk heb je wel hulp nodig van GGZ-experten om deze cluster op een professionele en veilige manier te ontwarren, wat enkel mogelijk is wanneer er een intermenselijke dialoog tot stand komt. Ja, waar kan je dan nog terecht, je durft het niet eens meer vragen omwille van de voorspelbaarheid van de, naar mijn bescheiden mening, onbewuste reacties. Nee, begrijp ik ook, geen materie om eventjes op te werpen aan de ontbijttafel om dan te denken dat de klus geklaard is, dit vergt diepgang en introspectie in alle ernst en respect voor het nobele kennisdomein dat psychologie is. En zoals altijd, geloof niets zomaar, ervaring leert je dit, zij het verwoestend pijnlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

De stelling van Heraclitus dat ongeloof inzicht verhindert, intrigeert me. Steeds dieper en bewuster vallen hiermee veel stukjes op hun plaats, zo zou je immers nog jaren dezelfde hulpvraag kunnen stellen en steeds het stigmatiserende gevoel krijgen dat GGZ-experten je niet begrijpen, ondanks alle nuchter doordachte bewijslast die je aanlevert. Kortom, op deze manier wordt het dus heel eenvoudig om OPS-lijder te worden, zij het onmogelijk om uit te leggen wanneer ongeloof nu net het noodzakelijke inzicht verhindert. Tegelijk heb je wel hulp nodig van GGZ-experten om deze cluster op een professionele en veilige manier te ontwarren, wat enkel mogelijk is wanneer er een intermenselijke dialoog tot stand komt. Ja, waar kan je dan nog terecht, je durft het niet eens meer vragen omwille van de voorspelbaarheid van de, naar mijn bescheiden mening, onbewuste reacties. Nee, begrijp ik ook, geen materie om eventjes op te werpen aan de ontbijttafel om dan te denken dat de klus geklaard is, dit vergt diepgang en introspectie in alle ernst en respect voor het nobele kennisdomein dat psychologie is. En zoals altijd, geloof niets zomaar, ervaring leert je dit, zij het verwoestend pijnlijk.

De vraag is niet waar kan je terecht, de vraag is waar wil je terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Of je begrijpt de inhoud niet van wat mensen je proberen te zeggen? 

Dat kan ook. Ik zal u eens 10x per dag quoten over de islam en eens zien hoe aandachtig gij nog zult lezen. Aan uw antwoorden afgelopen tijd is overigens te merken dat ge geen bal van mij leest, maar telkens met voorgetypte(?) schrijfsels terugkomt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat kan ook. Ik zal u eens 10x per dag quoten over de islam en eens zien hoe aandachtig gij nog zult lezen. Aan uw antwoorden afgelopen tijd is overigens te merken dat ge geen bal van mij leest, maar telkens met voorgetypte(?) schrijfsels terugkomt. 

Verkramping is altijd mogelijk, het topic gaat dan ook over onwetendheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Verkramping is altijd mogelijk, het topic gaat dan ook over onwetendheid.

Ja het ligt aan mij. Alles is altijd een ander zijn fout. Zelfs als mensen in het westen tekort komen is dat nog altijd de fout van andere fouten. Laten we onze grenzen opensmijten en iedereen geld teveel geven. Dat is de oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja het ligt aan mij. Alles is altijd een ander zijn fout. Zelfs als mensen in het westen tekort komen is dat nog altijd de fout van andere fouten. Laten we onze grenzen opensmijten en iedereen geld teveel geven. Dat is de oplossing.

Nee, het is algemeen gekend dat bewustwording niet zozeer aan culturen kan gekoppeld worden, net zoals doorschieten in een van de kernkwadranten elk volwassen debat ondermijnt. Maar je hebt dan ook een psychiater die je mindfulness aanbeveelt, wat je dan ook snel verwerpt omdat je expert bent, niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Nee, het is algemeen gekend dat bewustwording niet zozeer aan culturen kan gekoppeld worden, net zoals doorschieten in een van de kernkwadranten elk volwassen debat ondermijnt. Maar je hebt dan ook een psychiater die je mindfulness aanbeveelt, wat je dan ook snel verwerpt omdat je expert bent, niet? 

Ik ben geen expert maar mezelf. Als mindfulness niet werkt op mij weet ik dat ook beter dan eenders wie anders. Wat op een ander werkt hoeft niet op mij te werken en andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

We weten toch allemaal wat ik nodig heb. Ik ben 1 met de bron van overvloedige liefde. Gezegend is de vrucht van de maagd boven alle vruchten.

We zeggen het en het zal beslist zo wel zijn, alles hangt samen. In ons streven naar meer verbondenheid zullen we echter ook geconfronteerd worden met tal van hardnekkige obstakels die als psychische clusters ontward kunnen worden, als een calvarietocht in de eigen geest die misschien niet laat vermoeden dat we ooit nog boven water gaan geraken. Maar op deze manier komen we misschien ook tot bijzondere inzichten die we als opgeviste parels uit de diepte kunnen delen. De rest van het verhaal is doorgaans clichépraat, net iets anders dan wanneer je doorleefd en doordacht met die parels in je maag blijft zitten, dat is zelfbewustzijn verdringen, als een vergiftigd geschenk dat je innerlijk verteerd en het psychische lijden op de spits drijft.

54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben geen expert maar mezelf. Als mindfulness niet werkt op mij weet ik dat ook beter dan eenders wie anders. Wat op een ander werkt hoeft niet op mij te werken en andersom.

Zo is dat, je zou anders ook heel anders reageren. Mindfulness werkt een beetje als religie, bij Albert Heyn is alles in solden te verkrijgen.

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben 1 met de bron van overvloedige liefde.

Dan weet je als geen ander wat het wil zeggen wat gezegd is geweest, dat is een voordeel.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan werkt religie nog beter denk ik. Maar mindfulness zal gemakkelijker zijn. Religie is al een levensstijl terwijl mindfulness een mindfart is.

Zo gaat het, en aan een Hutu krijg je geen GSM verkocht, er zitten teveel Toetsies op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het hangt er maar vanaf welke wolken er niet verschijnen bij de Mindfulness, anders had het wel een andere naam gekregen, denk je niet? 

Waarom met gevoelens leren omgaan die er niet horen te zijn? Het is als ik een ton stinkend afval in uw woonkamer kom storten en u dan ff mindfulness aanbeveel ...

Zo had ge ook mensen die iemand van de drank gingen helpen, hij stierf van de afkick in zijn bed. Doorbijten was het laatste advies dat hij ontving.

Christus is niet gekruisigd opdat wij zouden leren omgaan met onrecht. There is no way in hell.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom met gevoelens leren omgaan die er niet horen te zijn? Het is als ik een ton stinkend afval in uw woonkamer kom storten en u dan ff mindfulness aanbeveel ... Zo had ge ook mensen die iemand van de drank gingen helpen, hij stierf van de afkick in zijn bed. Doorbijten was het laatste advies dat hij ontving. Christus is niet gekruisigd opdat wij zouden leren omgaan met onrecht. There is no way in hell.

Hoe moeilijk is communicatie niet, als zowat elke stelling of woord verschillende associaties toelaat en aanleiding kan geven tot deze of gene wending, anders dan wat de gebruiker er misschien mee bedoeld? Dat bedacht ik me achteraf bij de premisse ‘ongeloof verhindert inzicht’, het is allemaal zo subtiel, bijna gevaarlijk wanneer enige diepgang mist. Maar dat heb je met introspectie of zelfonderzoek ook, loslaten kan immers ook leiden tot psychische dis-identificatie waardoor het misschien minder leuk wordt, zelfs angst inboezemen. Kortom, zoveel verschillende facetten, zoveel misverstanden, zoveel miscommunicatie, het is een vak apart, terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom met gevoelens leren omgaan die er niet horen te zijn?

Iemand zei me dat er een hemelsbreed verschil is tussen weten en begrijpen, ik probeer dit te begrijpen in combinatie met ongeloof verhindert inzicht, ervaringsgericht en relevant tot het leven van alledag. Of toch maar niet, heb het eerder al eens gedaan, het resultaat uitermate hoopvol en het leven een nachtmerrie. Moeilijk is het niet, verre van, maar toch bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid