Spring naar bijdragen

Drie-eenheid en het debat


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Jimmy:

Het is volledig uw keuze. Iemand vroeg mij om het uit te leggen. En Christus heeft mij de toestemming gegeven. Ik heb het u duidelijk laten zien. Doe er mee wat u wenst.

Tuurlijk. Ik vind het prima dat je hier jouw visie uitlegt. Daar is het forum voor. In het millennium, na Christus wederkomst, zullen we eensgezind zijn. 

Ik heb wel wat moeite met de verklaring dat Jezus jouw toestemming geeft. Dat vind ik nogal wat. Jezus heeft nog nooit tegen mij gesproken. Daar heb ik de Schrift voor en de verzekering dat Hij mijn gebed hoort. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 855
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bestaat er een grotere liefde dan jezelf opofferen voor het leven van een ander? Elke andere vorm van opofferen, bijvoorbeeld door het aanwijzen van een schepsel als offer, zou een goedkoop alternatie

Dat we niet ten volle kunnen begrijpen betekent niet dat het niet waar is, wij begrijpen zoveel niet ten volle hoe denk je een eeuwig God boven alles verheven te begrijpen? Er blijft een mysterie maar

Voor de zoveelste keer: Je gaat er niet van uit wat er staat maar wat het WTG denkt wat er staat. En dat neem je dan klakkeloos over. Daarmee geef jij jouw eigen verantwoordelijkheid uit handen. Wel z

5 minuten geleden zei Jimmy:

De woorden Wij en Ons staan duidelijk voor God want ze Zijn met hoofdletters geschreven. Hier maakt God DIRECT al duidelijk dat Hij 1 is maar dat Hij toch uit verschillende delen bestaat.

Ik ga stuk voor stuk reageren, maar voor vanavond blijft het bij deze.

Hier heeft God het tegen Zijn Zoon. Jehovah zegt over zichzelf dat Hij de schepper is. Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden:  ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders.

In het NT zegt dat via Jezus alles is ontstaan. Omdat te begrijpen gebruik ik vaak Spreuken 8:22 ev

Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden.  23 In het verre verleden ben ik aangesteld, vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde.  24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren, toen er geen bronnen waren, overlopend van water.  25 Voordat de bergen waren neergezet, vóór de heuvels, werd ik voortgebracht, 26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt, toen de eerste kluit grond er nog niet was.  27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar, toen hij de horizon aftekende op het watervlak, 28 toen hij daarboven de wolken plaatste, toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde, 29 toen hij grenzen stelde aan de zee zodat het water zijn gebod niet zou overschrijden, toen hij de fundamenten van de aarde legde, 30 toen was ik naast hem als een meesterwerker.  Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer. Ik was altijd vrolijk bij hem.

Jezus wordt in Spreuken 8 voorgesteld als de gepersonifiseerde Wijsheid. Hier wordt duidelijk dat Jezus als een Meesterwerker naast God stond tijdens de schepping. Via de heilige Geest kreeg Jezus de kracht om alles te maken, maar de heilige Geest komt van God af. De heilige Geest is de werkzame kracht van God, de Vader. De heilige Geest stroomt als het ware door Jezus heen. Jezus gebruikt de heilige Geest om alles vorm te geven. Daarom staat er ook dat de Geest over de wateren ging en dat alles tot stand bracht. Als je de Geest als de derde Persoon ziet krijg je een conflict met het feit dat Jezus wordt genoemd als Degene die alles tot stand heeft gebracht. Maar de kracht daarvoor komt van de Vader, zodat gezegd kan worden dat de Vader de Schepper is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Jezus wordt in Spreuken 8 voorgesteld als de gepersonifiseerde Wijsheid

Raar dat ie dan in het n.t nergens gezegd heeft ik ben de wijsheid, daardoor weet ik dat het puur een eigen invulling betreft.

Spreuken 8 spreekt over de kinderen Gods want weet je dit staat wel in de bijbel de vreze Gods is het begin der wijsheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Thinkfree:

Raar dat ie dan in het n.t nergens gezegd heeft ik ben de wijsheid, daardoor weet ik dat het puur een eigen invulling betreft.

Jezus is ook de Logos. Het is voor zover ik kan zien heel breed aangenomen dat Spreuken 8 over Christus gaat. Ik heb in de kast een SV met commentaar en zelfs daar wordt de gezegd dat het om Christus gaat. Het woord wordt daar vertaald met ‘voedsterling’. Commentaar: alzo is de eeuwige Zoon Gods, de zelfstandige wijsheid des Vaders, van eeuwigheid onverscheidenlijk bij Hem geweest, gelijk geschreven is in Joh 1:1 etc 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Het is voor zover ik kan zien heel breed aangenomen dat Spreuken 8 over Christus gaat

Ik denk dat die uitleg ook al is ie breed aangenomen fout is, mede omdat spreuken 8 begint met de vreze Gods (kinderen Gods) en eindigt met de vreze Gods.

En bijbels gezien Christus nergens beweerd de wijsheid te zijn maar dat degene die hem zoeken het begin der wijsheid is.

Spreuken 1

De vrees des HEEREN is het beginsel der wetenschap; de dwazen verachten wijsheid en tucht

Het gaat er mij om wat de bijbel leert in het geheel wat mij ook opvalt is dat nwv dit stuk geheel op/naar hun eigen ideologie vertaalt heeft.

Naar mijn idee gruwelijk fout.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Thinkfree:

En bijbels gezien Christus nergens beweerd de wijsheid te zijn maar dat degene die hem zoeken het begin der wijsheid is.

Zoals de SV ook uitlegt is Jezus gelijk aan de Logos, het Woord. Dus het komt juist prachtig overeen. Jezus is het vleesgeworden Woord zoals in Johannes 1:14 wordt verklaard.

Lucepedia.nl schrijft het volgende:

Voor de formulering van zijn proloog greep Johannes in eerste instantie terug op de Joodse traditie, niet alleen op de sprekende, scheppende God in Genesis, maar ook op het eeuwige woord, DBR JHWH (vgl. Logos: Philo van Alexandrië). Waarschijnlijk is de Logos van Johannes ook beïnvloed door de oudtestamentische, pre-existerende Wijsheid van God, waardoor de wereld werd gemaakt (Wijsheid 6:9 - 7:27; Spreuken 8:23; Sirach 1:4; 24:9). 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Zoals de SV ook uitlegt is Jezus gelijk aan de Logos, het Woord. Dus het komt juist prachtig overeen. Jezus is het vleesgeworden Woord zoals in Johannes 1:14 wordt verklaard.

Lucepedia.nl schrijft het volgende:

Voor de formulering van zijn proloog greep Johannes in eerste instantie terug op de Joodse traditie, niet alleen op de sprekende, scheppende God in Genesis, maar ook op het eeuwige woord, DBR JHWH (vgl. Logos: Philo van Alexandrië). Waarschijnlijk is de Logos van Johannes ook beïnvloed door de oudtestamentische, pre-existerende Wijsheid van God, waardoor de wereld werd gemaakt (Wijsheid 6:9 - 7:27; Spreuken 8:23; Sirach 1:4; 24:9). 

 

Spreuken gaat in zijn geheel niet over Christus maar over de wijsheid gegeven aan degene die horen willen, als je spreuken in zijn geheel leest weet je dat het gericht is aan de mensen.

Zoals spreuken 9 zegt 

10 De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid, en de wetenschap der heiligen is verstand.

Johannes spreekt over het woord hetwelke God is en de wereld heeft gemaakt.

 

Spreuken8: 22 - 30 gaat over de rechtvaardige die voor de tijd al met God was en waarom hij alles schiep.

Dat is ook ui het vervolg te halen spreuken 8:31

31 Spelende in de wereld Zijns aardrijks, en Mijn vermakingen zijn met de mensenkinderen.

32 Nu dan, kinderen! hoort naar Mij; want welgelukzalig zijn zij, die Mijn wegen bewaren.

33 Hoort de tucht, en wordt wijs, en verwerpt die niet.

34 Welgelukzalig is de mens, die naar Mij hoort, dagelijks wakende aan Mijn poorten, waarnemende de posten Mijner deuren.

35 Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Thinkfree:

Spreuken gaat in zijn geheel niet over Christus maar over de wijsheid gegeven aan degene die horen willen, als je spreuken in zijn geheel leest weet je dat het gericht is aan de mensen.

Vrijwel alle theologen zijn het niet met je eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Jimmy:

De Geest van God. Dat is de Heilige Geest. Hier zegt God duidelijk dat de Geest een deel is van Hem. Want de Geest van God zweefde boven het water.

God is een Geest. God kan Zijn kracht uitoefenen tot in de verste hoeken van het heelal zoals je in Genesis ziet. Dat Gods geest zich manifesteert als Gods kracht zie je in heel veel verschillende teksten. Een heel duidelijk voorbeeld is Numeri 11:17. Mozes was moe en had teveel verantwoordelijkheden. God besloot wat Geest van Mozes weg te nemen en die te geven aan 70 oudsten van het volk zodat Mozes niet alles alleen hoeft te dragen.

In vers 17 lezen we:

Ik zal afdalen en daar met je spreken, en ik zal wat van de geest die op jou is, wegnemen en op hen leggen. Dan zullen zij je helpen de vracht van het volk te dragen, zodat je die niet alleen hoeft te dragen.

Een deel van een persoon kan je niet wegnemen en aan anderen geven. Een werkzame kracht wel. Hier neemt God dus een deel van Zijn kracht weg van Mozes en geeft die kracht aan de 70 oudsten.

In Genesis zien we die scheppende kracht over de wateren zweven. Jezus krijgt de Geest van Zijn Vader en gebruikt die kracht om te scheppen. Je ziet dat God en Jezus altijd heel nauw samenwerken. Daarom is Jezus goddelijk, maar alleen de Vader is de Almachtige God. 
Nog een duidelijk voorbeeld is de opstanding van Lazarus. Jezus wekte zijn vriend Lazarus weer uit de doden, maar Hij gaf alle eer aan Zijn Vader. 
Johannes 11:41

Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord.  42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd

29 minuten geleden zei Thinkfree:

Een zwak argument, waarheid ligt niet persé bij de meerderheid dan zou Jezus in zijn dagen ook een leugenaar zijn.

Ik ga geen twistgesprek met je aan. Het is wat mij betreft heel duidelijk uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Ik ga geen twistgesprek met je aan. Het is wat mij betreft heel duidelijk uitgelegd.

Geen uitleg die mij aanspreekt 

wat mij betreft sluiten psalm 139 

14 Ik loof U, omdat ik op een heel vreselijke wijze wonderbaarlijk gemaakt ben; wonderlijk zijn Uw werken! ook weet het mijn ziel zeer wel.

15 Mijn gebeente was voor U niet verholen, als ik in het verborgene gemaakt ben, en als een borduursel gewrocht ben, in de nederste delen der aarde.

16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.

17 Daarom, hoe kostelijk zijn mij, o God, Uw gedachten! hoe machtig veel zijn haar sommen!

En spreuken 8

 

22 De HEERE bezat Mij in het beginsel Zijns wegs, voor Zijn werken, van toen aan.

23 Ik ben van eeuwigheid af gezalfd geweest; van den aanvang, van de oudheden der aarde aan.

24 Ik was geboren, als de afgronden nog niet waren, als nog geen fonteinen waren, zwaar van water;

25 Aleer de bergen ingevest waren, voor de heuvelen was Ik geboren.

26 Hij had de aarde nog niet gemaakt, noch de velden, noch de aanvang van de stofjes der wereld.

27 Toen Hij de hemelen bereidde, was Ik daar; toen Hij een cirkel over het vlakke des afgronds beschreef;

28 Toen Hij de opperwolken van boven vestigde; toen Hij de fonteinen des afgronds vastmaakte;

29 Toen Hij der zee haar perk zette, opdat de wateren Zijn bevel niet zouden overtreden; toen Hij de grondvesten der aarde stelde;

30 Toen was Ik een voedsterling bij Hem, en Ik was dagelijks Zijn vermakingen, te aller tijd voor Zijn aangezicht spelende;

31 Spelende in de wereld Zijns aardrijks 

naadloos aan 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Ik zou zeggen lees spreuken in zijn geheel, meschien verrijkt dat je wijsheid, zo God het wil.

Spreuken vormen geen een opvolgend geheel. Het is een boek met losse Spreuken en gedachten. Er is geen echte samenhang.

1 uur geleden zei Thinkfree:

Ik loof U, omdat ik op een heel vreselijke wijze wonderbaarlijk gemaakt ben; wonderlijk zijn Uw werken! ook weet het mijn ziel zeer wel.

Wie is de ‘U’ dan? Jehovah of Jezus of misschien de heilige Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
2 minuten geleden zei sjako:

@sandingisaskill. Hier kunnen we goed redeneren over de Drieeenheid 

Prima. Ik ga me eerst inlezen, er staat zo te zien al heel wat over geschreven. Wellicht een idee om de berichten in het topic "Koning van het noorden gaat aanvallen" hier naar te verplaatsen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-3-2021 om 10:51 zei sjako:

God is een Geest. God kan Zijn kracht uitoefenen tot in de verste hoeken van het heelal zoals je in Genesis ziet. Dat Gods geest zich manifesteert als Gods kracht zie je in heel veel verschillende teksten. Een heel duidelijk voorbeeld is Numeri 11:17. Mozes was moe en had teveel verantwoordelijkheden. God besloot wat Geest van Mozes weg te nemen en die te geven aan 70 oudsten van het volk zodat Mozes niet alles alleen hoeft te dragen.

In vers 17 lezen we:

Ik zal afdalen en daar met je spreken, en ik zal wat van de geest die op jou is, wegnemen en op hen leggen. Dan zullen zij je helpen de vracht van het volk te dragen, zodat je die niet alleen hoeft te dragen.

Een deel van een persoon kan je niet wegnemen en aan anderen geven. Een werkzame kracht wel. Hier neemt God dus een deel van Zijn kracht weg van Mozes en geeft die kracht aan de 70 oudsten.

In Genesis zien we die scheppende kracht over de wateren zweven. Jezus krijgt de Geest van Zijn Vader en gebruikt die kracht om te scheppen. Je ziet dat God en Jezus altijd heel nauw samenwerken. Daarom is Jezus goddelijk, maar alleen de Vader is de Almachtige God. 
Nog een duidelijk voorbeeld is de opstanding van Lazarus. Jezus wekte zijn vriend Lazarus weer uit de doden, maar Hij gaf alle eer aan Zijn Vader. 
Johannes 11:41

Toen haalden ze de steen weg. Jezus keek omhoog en zei: ‘Vader, dank u wel dat u me hebt verhoord.  42 Ik weet dat u me altijd verhoort. Maar ik zeg dit voor de menigte die hier staat, zodat ze zullen geloven dat u me hebt gestuurd

Ik ga geen twistgesprek met je aan. Het is wat mij betreft heel duidelijk uitgelegd.

Dus je hebt geen moeite met de drieheid maar wel met de eenheid van die drie. 

Hoe komt dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Divine_will:

Dus je hebt geen moeite met de drieheid maar wel met de eenheid van die drie. 

Ik geloof dat Jezus rechtstreeks is voortgebracht uit de Vader, daardoor is Hij Gods Zoon. De schepping is via Jezus voortgebracht. Daardoor wordt Hij het begin van de schepping door God genoemd. Openbaring 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God:  

Jezus heeft een begin gekend de Vader niet. De heilige Geest is Gods werkzame kracht, dus eigenlijk God, de Vader, zelf. Hij geeft Jezus Zijn heilige Geest waarmee hij bijv zieken kon genezen en mensen uit de dood kon opwekken. De Vader, Jezus en de heilige Geest werken dus heel nauw samen, maar zijn niet één in wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sandingisaskill:

Wat is je definitie van een christen?

Dat je gelooft dat Jezus je Redder is en dat je in zijn voetsporen loopt. En dat je gelooft dat Zijn Vader, JHWH, de enige ware God is. Jezus leerde ons dat zoals eerder gezegd. 
Handelingen 2:32 zegt het mooi

God heeft deze Jezus opgewekt, en daar zijn wij allemaal getuigen van.  33 Hij is verhoogd tot Gods rechterhand en heeft de beloofde heilige geest van de Vader ontvangen. Daarom heeft hij uitgestort wat jullie zien en horen.  34 David is weliswaar niet naar de hemel opgestegen, maar toch zegt hij: “Jehovah heeft tegen mijn Heer gezegd: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten  35 totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’” 
Nieuwe wereld vertaling 

Via Jezus ontvangen we de heilige Geest. Jezus heeft het zoenoffer gebracht dat ons vrij kan kopen van de erfzonde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

Dat je gelooft dat Jezus je Redder is en dat je in zijn voetsporen loopt. En dat je gelooft dat Zijn Vader, JHWH, de enige ware God is. Jezus leerde ons dat zoals eerder gezegd. 
Handelingen 2:32 zegt het mooi

God heeft deze Jezus opgewekt, en daar zijn wij allemaal getuigen van.  33 Hij is verhoogd tot Gods rechterhand en heeft de beloofde heilige geest van de Vader ontvangen. Daarom heeft hij uitgestort wat jullie zien en horen.  34 David is weliswaar niet naar de hemel opgestegen, maar toch zegt hij: “Jehovah heeft tegen mijn Heer gezegd: ‘Ga aan mijn rechterhand zitten  35 totdat ik je vijanden aan je voeten leg als een voetenbank.’” 
Nieuwe wereld vertaling 

Via Jezus ontvangen we de heilige Geest. Jezus heeft het zoenoffer gebracht dat ons vrij kan kopen van de erfzonde.

Het is onmogelijk om over deze kwestie te discussiëren als je een bijbel gebruikt die zelfbedacht is. In de Bijbel die gebaseerd is op de Textus Receptus staat namelijk het volgende:

Dezen Jezus heeft God opgewekt; waarvan wij allen getuigen zijn. Hij dan, door de rechter hand Gods verhoogd zijnde, en de belofte des Heiligen Geestes, ontvangen hebbende van den Vader, heeft dit uitgestort, dat gij nu ziet en hoort. Want David is niet opgevaren in de hemelen; maar hij zegt: De Heere heeft gesproken tot Mijn Heere: Zit aan Mijn rechter hand. Totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten.

Zolang dit het geval is blijft het een kwestie van langs elkaar heen praten en heeft een discussie geen enkele zin.

• Christenen geloven dat Jezus Christus één is met Zijn Vader en Heilige Geest als God. Jehovah Getuigen geloven dat God nooit uit drie personen bestaat, maar slechts één is en dat is Jehovah.

• Christenen geloven dat de Heilige Geest God Zelf is, maar Jehovah's Getuigen spreken dit tegen met hun overtuiging dat de Heilige Geest Gods manier is om met Zijn volk om te gaan.

• Christenen weten niet zeker wanneer de wereld zou eindigen, maar Jehovah Getuigen zijn er zeker van dat het jaar 1914 het einde van dit alles is begonnen.

• Jehovah's Getuigen geloven dat ze ware christenen zijn. De meeste christenen zijn het daar echter niet mee eens. Op dezelfde manier aanvaarden Jehovah's Getuigen andere christenen niet als ware christenen.

Het lijkt mij dan ook schijnheilig om met elkaar in gesprek te gaan als zouden we beiden christen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Ik geloof dat Jezus rechtstreeks is voortgebracht uit de Vader, daardoor is Hij Gods Zoon. De schepping is via Jezus voortgebracht. Daardoor wordt Hij het begin van de schepping door God genoemd. Openbaring 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God:  

Jezus heeft een begin gekend de Vader niet. De heilige Geest is Gods werkzame kracht, dus eigenlijk God, de Vader, zelf. Hij geeft Jezus Zijn heilige Geest waarmee hij bijv zieken kon genezen en mensen uit de dood kon opwekken. De Vader, Jezus en de heilige Geest werken dus heel nauw samen, maar zijn niet één in wezen.

Bedankt voor het vertellen hoe jij dit ziet.  Heb ik nog één vraag:  Hoe zie jij dan de volgende tekst?

Kolossenzen 1: 19 Want het is des Vaders welbehagen geweest, dat  in Hem al de volheid wonen zou;

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-3-2021 om 21:58 zei Hermanos2:

Tuurlijk. Ik vind het prima dat je hier jouw visie uitlegt. Daar is het forum voor. In het millennium, na Christus wederkomst, zullen we eensgezind zijn. 

Ik heb wel wat moeite met de verklaring dat Jezus jouw toestemming geeft. Dat vind ik nogal wat. Jezus heeft nog nooit tegen mij gesproken. Daar heb ik de Schrift voor en de verzekering dat Hij mijn gebed hoort. 

Geloof je niet dat Jezus tot jou spreekt? Dan geloof je ook niet wat de bijbel tot jou zegt. Want in de bijbel staat: "de schapen herkennen mijn stem en volgen Mij."

Verder zei Jezus voor Zijn heengaan aan de leerlingen, dat de Heilige Geest hen zal ingeven wat ze zeggen moeten en wijst Paulus op het streven naar de gave van profetie.

Je hebt het geloof in de dode letters of in het levend makende Geest.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Gaitema:

Geloof je niet dat Jezus tot jou spreekt? Dan geloof je ook niet wat de bijbel tot jou zegt. Want in de bijbel staat: "de schapen herkennen mijn stem en volgen Mij."

Verder zei Jezus voor Zijn heengaan aan de leerlingen, dat de Heilige Geest hen zal ingeven wat ze zeggen moeten en wijst Paulus op het streven naar de gave van profetie.

Je hebt het geloof in de dode letters of in het levend makende Geest.

Hoi Gaitema, dat bericht van mij is een jaar oud. Spijt me, maar ik herinner het me echt niet. 

Misschien ben ik zelfs intussen van mening veranderd. Het leven is tenslotte een leerschool. 

Fijne dag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid