Spring naar bijdragen

Drie-eenheid en het debat


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei TTC:
26 minuten geleden zei thom:

De ene denkt dat hijzelf het onderwerp is, en de ander dat hijzelf kleiner moet worden, opgaan in wat goed is.

Op welke stimulus reageer je hier dan? :)

Hoe de teksten belicht kunnen worden.

1 uur geleden zei Hermanos2:
1 uur geleden zei TTC:

Welke? 

Oordeel. In de evangelische wereld wordt de liefde mijns inziens te sterk benadrukt. Jezus oordeelt snoeihard over hen die Zijn Vader afwijzen. Daar hoor je niet zoveel over. Je zou bijna gaan denken dat een liefdevolle God alles goed vindt..... 

God is Liefde. God is Geest.

Die de Geest heeft, heeft zowel de Vader als de Zoon.

 

Joh. 16

7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.

8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:

9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;

10 En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;

11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 855
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bestaat er een grotere liefde dan jezelf opofferen voor het leven van een ander? Elke andere vorm van opofferen, bijvoorbeeld door het aanwijzen van een schepsel als offer, zou een goedkoop alternatie

Dat we niet ten volle kunnen begrijpen betekent niet dat het niet waar is, wij begrijpen zoveel niet ten volle hoe denk je een eeuwig God boven alles verheven te begrijpen? Er blijft een mysterie maar

Voor de zoveelste keer: Je gaat er niet van uit wat er staat maar wat het WTG denkt wat er staat. En dat neem je dan klakkeloos over. Daarmee geef jij jouw eigen verantwoordelijkheid uit handen. Wel z

1 minuut geleden zei WdG:

Het is trouwens gelooft, met een t, maar dat terzijde). Wat zijn sneuters?

Bedankt voor de correctie. Op YouTube kan je filmpjes vinden voor elke mening. Daarom vraag ik je ook om zelf met argumenten te komen, niet met filmpjes. Snuiters zijn mensen die denken alles te weten terwijl ze lang niet alles weten en zeggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei sjako:

Snuiters zijn mensen die denken alles te weten terwijl ze lang niet alles weten en zeggen. 

Wat snuiters zijn, weet ik wel. Bedoelde je dat? Ik vroeg wat je bedoelt met "sneuters"? Of zijn dat ook, volgens jou, mensen die denken alles te weten, terwijl ze lang niet alles weten en zeggen. Volgens mij bestaan die mensen niet.

Een snuiter:

1) Ademhalingsapparaat 2) Belhamel 3) Buitenbeentje 4) Gaapsnaas 5) Gabber 6) Gast 7) Gereedschap 😎 Gezel 9) Grappenmaker 10) Hulpmiddel om verbrande kaarsenpit af te knijpen 11) Jonge vent 12) Kaarsenknipper 13) Kaarsenpitknipper 14) Kaarsepitknipper 15) Knakker 16) Knul 17) Kwant 18) Kwast 19) Kwibus

Het ligt er dus aan welke definitie je hanteert. Het kan beledigend zijn, maar, dat hoeft niet.

Niet alles op Youtube is onzin, zoals je weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Wat snuiters zijn, weet ik wel. Bedoelde je dat? Ik vroeg wat je bedoelt met "sneuters"? Of zijn dat ook, volgens jou, mensen die denken alles te weten, terwijl ze lang niet alles weten en zeggen. Volgens mij bestaan die mensen niet.

Ben blij dat je mn Nederlands wilt verbeteren, maar het is geen spellingforum. Ben soms heel creatief met bedenken van namen.

12 minuten geleden zei WdG:

Niet alles op Youtube is onzin, zoals je weet.

In dit geval wel want onze theologie is niet gebaseerd op 1 vertaling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Ben blij dat je mn Nederlands wilt verbeteren, maar het is geen spellingforum. Ben soms heel creatief met bedenken van namen.

Het gaat me verder ook niet om je Nederands, maar, het ging me om het woord "sneuter", dat ik niet kende. Ik heb weer een nieuw woord geleerd. Ik waardeer creativiteit, en fijn dat we namen mogen bedenken!

Citaat

In dit geval wel want onze theologie is niet gebaseerd op 1 vertaling.

Je hebt het filmpje dus bekeken? Die conclusie trek ik, omdat je zegt "in dit geval". Leg eens uit wat er niet aan klopt (inhoudelijk)?

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei TTC:

Nog even en Sjako komt tot leven, als er plots al 288.000 en veel meer voor z'n deur staan, hoopvol is de gedachte. :)

Da's wel een hele snelle verdubbeling... Het lijken wel coronacijfers. Zal er ook een soort test zijn voor de 144.000?

Probeer in-topic te blijven. Het gaat over de Drieeenheid hier. Niet afdwalen anders is er geen touw meer aan vast te knopen. Mod sjako

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Da's wel een hele snelle verdubbeling... Het lijken wel coronacijfers. Zal er ook een soort test zijn voor de 144.000?

Ja, op die manier leren we nog iets, over hoe netwerking werkt. Voor hoopvolle gedachten gaat het net hetzelfde, het zit immers allemaal tussen onze twee oren, informatie is gratis. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Bedankt, ik zal mijn best doen mee te delen wat ik weet.

 

Genesis 1:

26En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en laten zij heersen over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht, over het vee, over heel de aarde en ...

De woorden Wij en Ons staan duidelijk voor God want ze Zijn met hoofdletters geschreven. Hier maakt God DIRECT al duidelijk dat Hij 1 is maar dat Hij toch uit verschillende delen bestaat.

Nu zullen wij elk deel van God laten zien in de Bijbel:

 

De Heilige Geest:

Genesis 1

1 Job 38:4; Ps. 33:6; 89:12; 136:5; Hand. 14:15; 17:24; Hebr. 11:3 In het begin schiep God de hemel en de aarde.

2De aarde nu was woest en leeg, en duisternis lag over de watervloed; en de Geest van God zweefde boven het water.

De Geest van God. Dat is de Heilige Geest. Hier zegt God duidelijk dat de Geest een deel is van Hem. Want de Geest van God zweefde boven het water.

De Vader:

Mattheüs 27:46 (HSV)

Ongeveer op het negende uur riep Jezus met een luide stem: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?

Hier maakt Christus duidelijk dat de Vader God is.

 

Jezus Christus:

Exodus 3:14 (HSV)

En God zei tegen Mozes: IK BEN DIE IK BEN. Ook zei Hij: Dit moet u tegen de Israëlieten zeggen: IK BEN heeft mij naar u toe gezonden.

Hier zegt God tegen Mozes dat Zijn Naam: IK BEN DIE IK BEN is. Laat ons nu eens kijken wat Christus over zichzelf zegt dat Hij is:

Ik heb dit even gegoogled omdat ik het niet meteen vond in de Bijbel waar het geschreven stond:

Toen de Farizeeën Jezus vroegen “Wie denkt u wel dat u bent?” (Johannes 8:53), antwoordde Hij: “‘Abraham, uw vader, verheugde zich op mijn komst, en toen hij die meemaakte was hij blij.’ De Joden zeiden: ‘U bent nog geen vijftig en u zou Abraham gezien hebben?’ ‘Waarachtig, ik verzeker u,’ antwoordde Jezus, ‘van voordat Abraham er was, ben ik er.’ Toen raapten ze stenen op om naar hem te gooien. Maar Jezus wist onopgemerkt uit de tempel te ontkomen.” De gewelddadige reactie van de Joden op de “Ik Ben”-uitspraak van Jezus geeft aan dat zij duidelijk begrepen wat Hij zei – namelijk dat Hij Zichzelf gelijkstelde met de "Ik Ben”-titel die God Zichzelf gaf in Exodus 3:14.

 

Maar natuurlijk kan ieder dat draaien en keren hoe hij wilt, dus laat het mij glashelder laten zien wat Thomas zegt als Hij de verrezen Christus ziet en Christus hem vraagt wie hij denkt dat Hij is:

Johannes 20:28 (HSV)

En Thomas antwoordde en zei tegen Hem: Mijn Heere en mijn God!

 

Ik ga hier niet over discusieren want Christus heeft eigenlijk liever dat ik me tussen al die zaken tussen uit houd maar ik heb de toelating gekregen om dit toch te zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jimmy:

Bedankt, ik zal mijn best doen mee te delen wat ik weet.

 

Genesis 1:

26En God zei: Laten Wij mensen maken naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en laten zij heersen over de vissen van de zee, over de vogels in de lucht, over het vee, over heel de aarde en ...

De woorden Wij en Ons staan duidelijk voor God want ze Zijn met hoofdletters geschreven. Hier maakt God DIRECT al duidelijk dat Hij 1 is maar dat Hij toch uit verschillende delen bestaat.

Nu zullen wij elk deel van God laten zien in de Bijbel:

 

De Heilige Geest:

Genesis 1

1 Job 38:4; Ps. 33:6; 89:12; 136:5; Hand. 14:15; 17:24; Hebr. 11:3 In het begin schiep God de hemel en de aarde.

2De aarde nu was woest en leeg, en duisternis lag over de watervloed; en de Geest van God zweefde boven het water.

De Geest van God. Dat is de Heilige Geest. Hier zegt God duidelijk dat de Geest een deel is van Hem. Want de Geest van God zweefde boven het water.

De Vader:

Mattheüs 27:46 (HSV)

Ongeveer op het negende uur riep Jezus met een luide stem: Eli, Eli, lama sabachtani? Dat betekent: Mijn God, Mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?

Hier maakt Christus duidelijk dat de Vader God is.

 

Jezus Christus:

Exodus 3:14 (HSV)

En God zei tegen Mozes: IK BEN DIE IK BEN. Ook zei Hij: Dit moet u tegen de Israëlieten zeggen: IK BEN heeft mij naar u toe gezonden.

Hier zegt God tegen Mozes dat Zijn Naam: IK BEN DIE IK BEN is. Laat ons nu eens kijken wat Christus over zichzelf zegt dat Hij is:

Ik heb dit even gegoogled omdat ik het niet meteen vond in de Bijbel waar het geschreven stond:

Toen de Farizeeën Jezus vroegen “Wie denkt u wel dat u bent?” (Johannes 8:53), antwoordde Hij: “‘Abraham, uw vader, verheugde zich op mijn komst, en toen hij die meemaakte was hij blij.’ De Joden zeiden: ‘U bent nog geen vijftig en u zou Abraham gezien hebben?’ ‘Waarachtig, ik verzeker u,’ antwoordde Jezus, ‘van voordat Abraham er was, ben ik er.’ Toen raapten ze stenen op om naar hem te gooien. Maar Jezus wist onopgemerkt uit de tempel te ontkomen.” De gewelddadige reactie van de Joden op de “Ik Ben”-uitspraak van Jezus geeft aan dat zij duidelijk begrepen wat Hij zei – namelijk dat Hij Zichzelf gelijkstelde met de "Ik Ben”-titel die God Zichzelf gaf in Exodus 3:14.

 

Maar natuurlijk kan ieder dat draaien en keren hoe hij wilt, dus laat het mij glashelder laten zien wat Thomas zegt als Hij de verrezen Christus ziet en Christus hem vraagt wie hij denkt dat Hij is:

Johannes 20:28 (HSV)

En Thomas antwoordde en zei tegen Hem: Mijn Heere en mijn God!

 

Ik ga hier niet over discusieren want Christus heeft eigenlijk liever dat ik me tussen al die zaken tussen uit houd maar ik heb de toelating gekregen om dit toch te zeggen.

We hoeven er ook niet over te discussiëren. Deze discussie is al ontelbare keren gevoerd en wij gaan daar niets nieuws aan toevoegen. 

Ik lees in de bijbel dat de Sabbath nooit werd afgeschaft en dat eeuwig leven hier op aarde zal zijn. Ook daar gaan wij samen niet uitkomen. 

Ik zie ook dat er meer bijbel vertalingen uitkomen die God's Naam herstellen. Dit is enorm belangrijk. Duidelijk teken van de eindtijd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos2:

We hoeven er ook niet over te discussiëren. Deze discussie is al ontelbare keren gevoerd en wij gaan daar niets nieuws aan toevoegen. 

Ik lees in de bijbel dat de Sabbath nooit werd afgeschaft en dat eeuwig leven hier op aarde zal zijn. Ook daar gaan wij samen niet uitkomen. 

Ik zie ook dat er meer bijbel vertalingen uitkomen die God's Naam herstellen. Dit is enorm belangrijk. Duidelijk teken van de eindtijd. 

Het is volledig uw keuze. Iemand vroeg mij om het uit te leggen. En Christus heeft mij de toestemming gegeven. Ik heb het u duidelijk laten zien. Doe er mee wat u wenst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid