Spring naar bijdragen

Waarom verwoest God de duivel niet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 388
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaaaaaa, dat is nog eens een nieuwe schepping! Prijs de Heer Jezus voor Zijn goedheid, hallelujah!

verbaast (stam + t) 

"Ik merk op" is het begin van de zin. Merk is hier de 1e persoon enkelvoud van merken. De vorm van verbazen waar je op doelt is een voltooid deelwoord.  Het was duidelijker geweest als ik "het h

Posted Images

25 minuten geleden zei Gaitema:

Je hebt nog steeds niet het antwoord gegeven. En ik klaag je aan wegens het spot drijven met het christelijke geloof, door weer over de duivel vangen te hebben.

 Nog een keer de vraag: wat kan ik doen? 

Het begint een beetje zijn stokpaardje te worden, heel hinderlijk idd.

2 uur geleden zei thom:

Weg-vertaald kom ik achter als ik bijv. Rom.3vers 22 opzoek.

Zou het woordje ‘van’ niet gewoon oud Nederlands zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Gaitema:

Je hebt nog steeds niet het antwoord gegeven. En ik klaag je aan wegens het spot drijven met het christelijke geloof, door weer over de duivel vangen te hebben. Nog een keer de vraag: wat kan ik doen? De link is in het Engels. Dat beheers ik niet.

De bijbel lezen en daarover introspectief reflecteren, dat kan/moet ieder voor zich maar bepalen. Je kan die website ook in het Nederlands op je scherm krijgen maar hier een andere link met dezelfde verwijzingen en aanbevelingen. Er wordt helemaal niet gespot met het christendom, die duivel vangen is hier een metaforische beschouwing, een manier van zeggen. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

De bijbel lezen en daarover introspectief reflecteren, dat kan/moet ieder voor zich maar bepalen. Je kan die website ook in het Nederlands op je scherm krijgen maar hier een andere link met dezelfde verwijzingen en aanbevelingen. Er wordt helemaal niet gespot met het christendom, die duivel vangen is hier een metaforische beschouwing, een manier van zeggen. 

Het wordt hier niet gewenst en het is me helemaal niet duidelijk wat je er mee wilt zeggen. Dus je wilt geen antwoord geven op mijn vraag en alleen maar trollen?

Dan zijn we bij deze uitgesproken. Je bent niet serieus te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Het wordt hier niet gewenst en het is me helemaal niet duidelijk wat je er mee wilt zeggen. Dus je wilt geen antwoord geven op mijn vraag en alleen maar trollen?Dan zijn we bij deze uitgesproken. Je bent niet serieus te nemen.

Sjako zegt al heel de tijd dat we de duivel gaan vangen, hoe dat gaat gebeuren zegt hij echter niet. Dat is aan Gods leger zoals hij zegt, dat zijn anderen die de woorden ook in daden omzetten. Principieel kan dit alles fluweelzacht, de middelen daartoe zijn voorhanden. Wat rest er dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto unlocked this discussie

Als ik de laatste tijd op credible lees kom ik vooral deprimerende topics tegen.

1 Waarom verwoest God de duivel niet? 2 De macht van de duivel.  ik heb in mijn christelijke levende nog nooit zoveel over duivel en zonde horen preken. Wat is dat toch dat orthodox christenen hier zo graag over spreken. Nu bedoel ik niet dat het niet bespreekbaar mag zijn, maar zoveel deprimerende topics tegelijkertijd.

Mij raakt het niet omdat het zo oppervlakkig overkomt, ook omdat ik denk ; nee; ik hoor er niet thuis. Gelukkig kom ik veel christenen tegen in real life waar ik me wel aan opkan trekken omdat ze bewogen en positief zijn. Hier is het één en al triestigheid. Je zou toch wel gek zijn om christen te worden als je het niet bent, een en al treurnis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Lobke:

Als ik de laatste tijd op credible lees kom ik vooral deprimerende topics tegen.

1 Waarom verwoest God de duivel niet? 2 De macht van de duivel.  ik heb in mijn christelijke levende nog nooit zoveel over duivel en zonde horen preken. Wat is dat toch dat orthodox christenen hier zo graag over spreken. Nu bedoel ik niet dat het niet bespreekbaar mag zijn, maar zoveel deprimerende topics tegelijkertijd.

Ik voel mij niet gedeprimeerd als ik over deze zaken schrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lobke:

Als ik de laatste tijd op credible lees kom ik vooral deprimerende topics tegen. 1 Waarom verwoest God de duivel niet? 2 De macht van de duivel.  ik heb in mijn christelijke levende nog nooit zoveel over duivel en zonde horen preken. Wat is dat toch dat orthodox christenen hier zo graag over spreken. Nu bedoel ik niet dat het niet bespreekbaar mag zijn, maar zoveel deprimerende topics tegelijkertijd. Mij raakt het niet omdat het zo oppervlakkig overkomt, ook omdat ik denk ; nee; ik hoor er niet thuis. Gelukkig kom ik veel christenen tegen in real life waar ik me wel aan opkan trekken omdat ze bewogen en positief zijn. Hier is het één en al triestigheid. Je zou toch wel gek zijn om christen te worden als je het niet bent, een en al treurnis.

Denk dat steeds meer mensen aan het wakker worden zijn, op die manier wordt het logisch dat allerhande mistoestanden worden aangekaart. Gezien de omstandigheden in deze wereld lijkt me dat niet onbegrijpelijk, een kwestie van realiteitszin. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-8-2018 om 17:16 zei TTC:

De bijbel lezen en daarover introspectief reflecteren, dat kan/moet ieder voor zich maar bepalen. Je kan die website ook in het Nederlands op je scherm krijgen maar hier een andere link met dezelfde verwijzingen en aanbevelingen. Er wordt helemaal niet gespot met het christendom, die duivel vangen is hier een metaforische beschouwing, een manier van zeggen. 

Link gelezen trouwens. Ik lees dat de overheid het moet doen. Wat mijn bijdrage zou moeten zijn, is mij niet duidelijk.

5 uur geleden zei Lobke:

Als ik de laatste tijd op credible lees kom ik vooral deprimerende topics tegen.

1 Waarom verwoest God de duivel niet? 2 De macht van de duivel.  ik heb in mijn christelijke levende nog nooit zoveel over duivel en zonde horen preken. Wat is dat toch dat orthodox christenen hier zo graag over spreken. Nu bedoel ik niet dat het niet bespreekbaar mag zijn, maar zoveel deprimerende topics tegelijkertijd.

Mij raakt het niet omdat het zo oppervlakkig overkomt, ook omdat ik denk ; nee; ik hoor er niet thuis. Gelukkig kom ik veel christenen tegen in real life waar ik me wel aan opkan trekken omdat ze bewogen en positief zijn. Hier is het één en al triestigheid. Je zou toch wel gek zijn om christen te worden als je het niet bent, een en al treurnis.

Misschien heb je een punt. Ik heb zelfs een positief topic geopend over de Psalmen. Het levert geen enkele reactie op.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Lobke:

Als ik de laatste tijd op credible lees kom ik vooral deprimerende topics tegen.

1 Waarom verwoest God de duivel niet? 2 De macht van de duivel.  ik heb in mijn christelijke levende nog nooit zoveel over duivel en zonde horen preken. Wat is dat toch dat orthodox christenen hier zo graag over spreken. Nu bedoel ik niet dat het niet bespreekbaar mag zijn, maar zoveel deprimerende topics tegelijkertijd.

Mij raakt het niet omdat het zo oppervlakkig overkomt, ook omdat ik denk ; nee; ik hoor er niet thuis. Gelukkig kom ik veel christenen tegen in real life waar ik me wel aan opkan trekken omdat ze bewogen en positief zijn. Hier is het één en al triestigheid. Je zou toch wel gek zijn om christen te worden als je het niet bent, een en al treurnis.

Ik zei het gisteren al: het zijn bepaald geen lachebekjes. Uit de reactie van Kaasjeskruid blijkt al dat hij niet eens meer door heeft in welke deprimerende gedachtengangen hij zit.

Net als jij hoor ik niet meer thuis in dit soort gedachten. In het echte leven is het gelukkig anders, daar zijn christenen die over het algemeen wel een stukje vrolijker zijn.

Als je geen christen bent, weten de conservatieven hier je zeker niet te overtuigen. Naast de treurnis is ook de argumentatie vaak bedroevend danwel tenenkrommend. En bijzonder inconsequent.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Als je geen christen bent, weten de conservatieven hier je zeker niet te overtuigen.

Nee, ze weten jou niet te overtuigen. Dat is een geheel andere kwestie. Waarom vind je het toch altijd zo nodig om anderen te betrekken bij jou ideeën? Laat anderen maar voor zichzelf spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, ze weten jou niet te overtuigen. Dat is een geheel andere kwestie. Waarom vind je het toch altijd zo nodig om anderen te betrekken bij jou ideeën? Laat anderen maar voor zichzelf spreken.

Ik zeg dat ze niemand ander HIER weten te overtuigen. En dat klopt. Tenzij jij voorbeelden hebt van mensen die geen christen waren, hier op de site kwamen en hier door conservatieven bekeerd zijn.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW:

Ik zeg dat ze niemand ander HIER weten te overtuigen. En dat klopt. Tenzij jij voorbeelden hebt van mensen die geen christen waren, hier op de site kwamen en hier door conservatieven bekeerd zijn.

Mijn interesse gaat niet uit naar kwantitatieve hoeveelheden. Wat een ander doet met wat ik schrijf, moet ie zelf weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei HJW:

Ik zeg dat ze niemand ander HIER weten te overtuigen. En dat klopt. Tenzij jij voorbeelden hebt van mensen die geen christen waren, hier op de site kwamen en hier door conservatieven bekeerd zijn.

Het lijkt er soms op dat de Duivel ook hier heerst, zelfs in die mate dat atheïsten christelijker lijken door wat ze in praktijk laten zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het lijkt er soms op dat de Duivel ook hier heerst, zelfs in die mate dat atheïsten christelijker lijken door wat ze in praktijk laten zien.

Het is een gebrek aan liefde, gecombineerd met een hoog gehalte aan Farizeeërschap. Staat helemaal los van een niet bestaande duivel.

Atheïsten die menselijk en liefdevol zijn, zijn christelijker dan onze farizeeërs. Het gaat om de praktijk, althans volgens Jezus. Ook Paulus acht liefde belangrijker dan geloof. Maar onze conservatieve medeforummers denken daar anders over. En zijn bereid om nog te geloven in pratende slangen en mensen die 900 jaar oud werden en stellen dat de wetenschap er niets van snapt.

Het gaat om de liefde, en niet om de verzonnen satan/duivel.

Zoals @Lobke ook stelt: het is allemaal zeer deprimerend.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei HJW:

Het is een gebrek aan liefde, gecombineerd met een hoog gehalte aan Farizeeërschap. Staat helemaal los van een niet bestaande duivel. Atheïsten die menselijk en liefdevol zijn, zijn christelijker dan onze farizeeërs. Het gaat om de praktijk, althans volgens Jezus. Ook Paulus acht liefde belangrijker dan geloof. Maar onze conservatieve medeforummers denken daar anders over. En zijn bereid om nog te geloven in pratende slangen en mensen die 900 jaar oud werden en stellen dat de wetenschap er niets van snapt. Het gaat om de liefde, en niet om de verzonnen satan/duivel. Zoals @Lobke ook stelt: het is allemaal zeer deprimerend.

Op die manier lijkt Satan meer een synoniem voor onwetendheid en onbegrip, leidend tot allerhande perverse neveneffecten en de spontane neiging om een en ander te willen herstellen. En ja, de wereldse toestand is deprimerend, dat is het punt niet.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Op die manier lijkt Satan meer een synoniem voor onwetendheid en onbegrip, leidend tot allerhande perverse neveneffecten en de spontane neiging om een en ander te willen herstellen. En ja, de wereldse toestand is deprimerend, dat is het punt niet.

Het is veel beter te stoppen met de term "satan". Zeker op een christelijk forum leidt dat tot verwarring.

Ik denk dat de ellende voortkomt uit het weg zijn gegaan van Huis (zie verhaal van de verloren zoon). Als je niet meer in connectie bent met de bron van Liefde, dan raakt de Liefde in vergetelheid. Herstel is: herinneren wie we ook al weer waren.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei HJW:

Het is veel beter te stoppen met de term "satan". Zeker op een christelijk forum leidt dat tot verwarring. Ik denk dat de ellende voortkomt uit het weg zijn gegaan van Huis (zie verhaal van de verloren zoon). Als je niet meer in connectie bent met de bron van Liefde, dan raakt de Liefde in vergetelheid. Herstel is: herinneren wie we ook al weer waren.

Met je eens, net zoals kennisdeling groei bevordert en meer verbondenheid stimuleert.

30 minuten geleden zei Gaitema:

Dus eigenlijk wil je dat ik er over praat.

Je hoeft niet, je kan het eens proberen en dan zien wat de reacties zijn. Vergis je echter niet, de theorie is eenvoudiger dan de praktijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid