Spring naar bijdragen

Waarom verwoest God de duivel niet?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 388
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaaaaaa, dat is nog eens een nieuwe schepping! Prijs de Heer Jezus voor Zijn goedheid, hallelujah!

verbaast (stam + t) 

"Ik merk op" is het begin van de zin. Merk is hier de 1e persoon enkelvoud van merken. De vorm van verbazen waar je op doelt is een voltooid deelwoord.  Het was duidelijker geweest als ik "het h

Posted Images

13 minuten geleden zei TTC:

Laat ons verder alles negeren en hier gewoon verder doen alsof het christelijk zou zijn, amper geloofwaardig op een nota bene christelijk forum.

Ik ga niet mee in jullie oordelen. De linkerhand moet niet weten wat de rechterhand doet. Als jullie mijn linkerhand zijn, zeg ik jullie dus niet wat ik doe. Ik doe het namelijk niet voor jullie. Ik hoef jullie eer niet. Gods eer is mij genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik ga niet mee in jullie oordelen. De linkerhand moet niet weten wat de rechterhand doet. Als jullie mijn linkerhand zijn, zeg ik jullie dus niet wat ik doe. Ik doe het namelijk niet voor jullie. Ik hoef jullie eer niet. Gods eer is mij genoeg.

Heel nobel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ga niet mee in jullie oordelen. De linkerhand moet niet weten wat de rechterhand doet. Als jullie mijn linkerhand zijn, zeg ik jullie dus niet wat ik doe. Ik doe het namelijk niet voor jullie. Ik hoef jullie eer niet. Gods eer is mij genoeg.

Daarom, laat ons gewoon alles negeren en doen alsof het niet allemaal al een keertje geschreven is. En straks roepen we weer met z'n allen: zie je wel, we hebben het nog gezegd maar niets gedaan! Puik!

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Heel nobel.

En nu zijn ze weer broeders, mooi. Binnen luttele seconden zal het weer anders zijn, watch it.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maakt me niet uit. God heeft jullie beiden even lief. Kom een keer mee naar onze kerk in Veenendaal. Gemeente "De Rots" dat onder de Regenbooggemeente valt. Een evangelische gemeente. Daar delen we de naastenliefde. Een groep van rond de 50 personen gemiddeld rond mijn leeftijd en hun kinderen van 0 tot een jaar of 16.

Maakt me niet uit. God heeft jullie beiden even lief. Kom een keer mee naar onze kerk in Veenendaal. Gemeente "De Rots" dat onder de Regenbooggemeente valt. Een evangelische gemeente. Daar delen we de naastenliefde. Een groep van rond de 50 personen gemiddeld rond mijn leeftijd en hun kinderen van 0 tot een jaar of 16. Dienst om half elf :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Maakt me niet uit. God heeft jullie beiden even lief. Kom een keer mee naar onze kerk in Veenendaal. Gemeente "De Rots" dat onder de Regenbooggemeente valt. Een evangelische gemeente. Daar delen we de naastenliefde. Een groep van rond de 50 personen gemiddeld rond mijn leeftijd en hun kinderen van 0 tot een jaar of 16.

Maakt me niet uit. God heeft jullie beiden even lief. Kom een keer mee naar onze kerk in Veenendaal. Gemeente "De Rots" dat onder de Regenbooggemeente valt. Een evangelische gemeente. Daar delen we de naastenliefde. Een groep van rond de 50 personen gemiddeld rond mijn leeftijd en hun kinderen van 0 tot een jaar of 16. Dienst om half elf :)

Geeft de naam 'regenbooggemeente' nooit aanleiding tot verwarring?

Immers, regenbooggemeentes zijn gemeentes waarin wordt beloofd om blijvend beleid te ontwikkelen dat zich richt op de sociale acceptatie, veiligheid en emancipatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgenders en mensen met een intersekse-conditie. Heerenveen. Harderwijk, Zutohen, Midden-Drenthe, om maar een paar voorbeelden te noemen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Geeft de naam 'regenbooggemeente' nooit aanleiding tot verwarring?

Immers, regenbooggemeentes zijn gemeentes waarin wordt beloofd om blijvend beleid te ontwikkelen dat zich richt op de sociale acceptatie, veiligheid en emancipatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgenders en mensen met een intersekse-conditie. Heerenveen. Harderwijk, Zutohen, Midden-Drenthe, om maar een paar voorbeelden te noemen.

 

Die verwarring kan er ontstaan. 

Het lijkt me trouwens heel lastig om een homoseksuele christen te zijn in veel kerken. Behalve dan in een deel van de PKN en (relatief) vrijzinnige geloofsgemeenschappen. Laat staan de overige mensen die je noemt.

De intersekse conditie heb ik nog nooit een discussie over gehoord in de kerken. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Die verwarring kan er ontstaan. 

Het lijkt me trouwens heel lastig om een homoseksuele christen te zijn in veel kerken. Behalve dan in een deel van de PKN en (relatief) vrijzinnige geloofsgemeenschappen. Laat staan de overige mensen die je noemt.

De intersekse conditie heb ik nog nooit een discussie over gehoord in de kerken. 

Vandaar ook dat de verwarring voor de hand ligt. In het ene geval worden mensen geaccepteerd zoals ze zijn, in het andere gediscrimineerd vanwege wie ze zijn.
Vreemd dan de termen 'god houdt van iedereen even veel'  en 'naastenliefde' juist in het tweede geval te gebruiken, maar dat terzijde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vandaar ook dat de verwarring voor de hand ligt. In het ene geval worden mensen geaccepteerd zoals ze zijn, in het andere gediscrimineerd vanwege wie ze zijn.
Vreemd dan de termen 'god houdt van iedereen even veel'  en 'naastenliefde' juist in het tweede geval te gebruiken, maar dat terzijde.

Volgens jou ligt het aan God en de christenen begrijp ik? Oké.. Ik kan hier niet verder uitwijden. Het zou off-topic zijn. Wel kan ik je zeggen dat iedere week een christelijk lesbisch echtpaar op onze dochter past en we staan volledig achter hen. Ze doen het erg goed ?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Gaitema:

Maakt me niet uit. God heeft jullie beiden even lief. Kom een keer mee naar onze kerk in Veenendaal. Gemeente "De Rots" dat onder de Regenbooggemeente valt. Een evangelische gemeente. Daar delen we de naastenliefde. Een groep van rond de 50 personen gemiddeld rond mijn leeftijd en hun kinderen van 0 tot een jaar of 16. Maakt me niet uit. God heeft jullie beiden even lief. Kom een keer mee naar onze kerk in Veenendaal. Gemeente "De Rots" dat onder de Regenbooggemeente valt. Een evangelische gemeente. Daar delen we de naastenliefde. Een groep van rond de 50 personen gemiddeld rond mijn leeftijd en hun kinderen van 0 tot een jaar of 16. Dienst om half elf :)

Het wordt erger met de minuut, om half elf gaat nu uitgelegd worden wat al eeuwen niet gezien of begrepen wordt? Komaan Gatema, denk je nu echt dat christenen dit nog ernstig nemen? Waarom betrek je onze kinderen bij deze gelegenheden, is dat omdat je niet beter weet misschien? Dit is werkelijk hallucinant en dat alsof je die kinderen wil beletten om tot twee te leren tellen wellicht? Waarom doe je dat? Voor niets verlegen misschien? Van 0 tot 16 jaar, afschuwelijk is het. Kortom, het gaat je helemaal niet om naastenliefde, anders zou je wel iets anders doen.

8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Geeft de naam 'regenbooggemeente' nooit aanleiding tot verwarring? Immers, regenbooggemeentes zijn gemeentes waarin wordt beloofd om blijvend beleid te ontwikkelen dat zich richt op de sociale acceptatie, veiligheid en emancipatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgenders en mensen met een intersekse-conditie. Heerenveen. Harderwijk, Zutohen, Midden-Drenthe, om maar een paar voorbeelden te noemen.

En toch blijft men dit alles christelijk noemen, ondertussen schaam ik me diep om christen te zijn. Heb je dat gevoel ook niet?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent helemaal geen christen TTC. Christenen erkennen Jezus als God en hun verlosser. Wat kinderen betreft. Jezus zei: " wie deze kinderen ontvangt uit liefde voor mij, ontvangt Mij en Hem die mij ontvangen heeft."

Wat heb je nu tegen het bezoeken van een kerk?

Dat jij mij veroordeeld vanuit het niets, is omdat je het niet kan hebben dat ik niet wil mee werken aan het redden van de antichristelijke heerschappij in deze wereld en mijn hoop vestig op de levende God die de redder is van alle mensen, in het bijzonder van zij die geloven.

Ik weet zeker dat ik nog in mijn leven de wederkomst van Jezus zal mee maken en ik verheug me op de wereld die Jezus zal stichten. Ondertussen maak ik een klacht aan vanwege jouw valse beschuldiging aan mijn adres.

Ik heb je eens verteld wat ik versta onder naastenliefde en je negeerde het. Je bent puur er op uit mij kapot te maken en dat terwijl ik dat niet verdient heb.

Heb ik in dit topic dan werkelijk parels voor de zwijnen gegooid. Er is er maar één geweest die liefdevol reageerde en dat is Willempie. De rest moest me belachelijk maken en besmeuren, puur omdat ik hun overtuiging niet aanhang.

Nee ik laat me niet jullie leringen opleggen en geloof oprecht wat ik deel.

Naastenliefde is hongerigen te eten geven. Dorstige te drinken geven.  Zieken bezoeken. Gevangenen bezoeken. Weduwen en wezen opvangen. Vluchtelingen helpen. Verdrietig en troosten. Etc..

Dat jij mij van naastenliefde verwijt niets er aan te doen, is puur jouw laster. Ik last me niet tot verleiding brengen weer in jouw vallen te trappen.

Je weet niet eens dat Jezus jouw Schepper is, valse christen. Je weet niet eens dat satan deze wereld wil voort zetten en ons op roept voor deze aarde te knokken, alsof hij te redden is.  Wij knokken ook voor deze wereld, maar dan om wat Maarten Luther leerde: als Jezus morgen terug zal komen, planten we vandaag nog een boom.

Jouw beschuldigingen slaan werkelijk nergens op en zijn puur jouw vergif en laster.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Je bent helemaal geen christen TTC. Christenen erkennen Jezus als God en hun verlosser. Wat kinderen betreft. Jezus zei: " wie deze kinderen ontvangt uit liefde voor mij, ontvangt Mij en Hem die mij ontvangen heeft." Wat heb je nu tegen het bezoeken van een kerk? Dat jij mij veroordeeld vanuit het niets, is omdat je het niet kan hebben dat ik niet wil mee werken aan het redden van de antichristelijke heerschappij in deze wereld en mijn hoop vestig op de levende God die de redder is van alle mensen, in het bijzonder van zij die geloven. Ik weet zeker dat ik nog in mijn leven de wederkomst van Jezus zal mee maken en ik verheug me op de wereld die Jezus zal stichten. Ondertussen maak ik een klacht aan vanwege jouw valse beschuldiging aan mijn adres. Ik heb je eens verteld wat ik versta onder naastenliefde en je negeerde het. Je bent puur er op uit mij kapot te maken en dat terwijl ik dat niet verdient heb. Heb ik in dit topic dan werkelijk parels voor de zwijnen gegooid. Er is er maar één geweest die liefdevol reageerde en dat is Willempie. De rest moest me belachelijk maken en besmeuren, puur omdat ik hun overtuiging niet aanhang. Nee ik laat me niet jullie leringen opleggen en geloof oprecht wat ik deel. Naastenliefde is hongerigen te eten geven. Dorstige te drinken geven.  Zieken bezoeken. Gevangenen bezoeken. Weduwen en wezen opvangen. Vluchtelingen helpen. Verdrietig en troosten. Etc.. Dat jij mij van naastenliefde verwijt niets er aan te doen, is puur jouw laster. Ik last me niet tot verleiding brengen weer in jouw vallen te trappen. Je weet niet eens dat Jezus jouw Schepper is, valse christen. Je weet niet eens dat satan deze wereld wil voort zetten en ons op roept voor deze aarde te knokken, alsof hij te redden is.  Wij knokken ook voor deze wereld, maar dan om wat Maarten Luther leerde: als Jezus morgen terug zal komen, planten we vandaag nog een boom. Jouw beschuldigingen slaan werkelijk nergens op en zijn puur jouw vergif en laster.

En zo gaat het oneindig verder, vertel nog eens iets over die sociale correctiemechanismen. Vergeten? Gaan we straks Satan vangen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto unlocked this discussie
8 uur geleden zei Trajecto:

Topic gaat weer open.

@TTC, Het is hier bij de moderators niet duidelijk wat je beoogt. Waarom doe je zo negatief tegen Gaitema?

Als hij noemt waar hij kerkt maak je er een zaak van. Wat is de gedachte achter het zo weinig positief bezig zijn?

 

Gaitema maakt van de tweenaturenleer een karikatuur door object (beeld) en subject (innerlijke) door elkaar heen te halen, vervolgens gaat hij dat aan onze kinderen opleggen onder het mom van het christendom en naastenliefde, dit is verwerperlijk. Verder negeert hij de sociale correctiemechanismen die ons door God geschonken werden, dit is des duivels aangezien er helemaal niets aan de bron van het probleem gedaan wordt. Het is als het negeren van God maar toch zeggen dat het christelijk is, zich beperkend tot het opvangen van de slachtoffers van een probleem dat halsstarrig vermeden wordt, zelfs krachtdadig ondermijnd op allerhande manieren. Iedereen hier kan wel bijbelteksten citeren, de daad bij het woord blijkt nog een heel andere zaak. Gaitema zegt ook goede en mooie dingen, dit hebben we ook bevestigd maar als hij blijft denken dat we hier allen z'n vijand zijn dan is dat zijn zaak. Kortom, het is uiterst pijnlijk om hem bezig te zien, net zoals de rest van de wereld ondanks de beschikbare correctiemechanismen. En dan komt de vraag waarom God de Duivel niet verwoest?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Allemaal bla bla. Ik heb hier niks genegeerd. Het is hier gewoon off topic en we waren er al over uit dat de antichrist zijn nieuwe betaalmiddel zal invoeren. Ik kan daar dus ook niks aan veranderen. Wel kan ik mijn naaste helpen wat binnen mijn bevoegdheid ligt. En nu wens ik met rust gelaten te worden. Hij respecteerd mijn grenzen niet en mijn geloof niet en is daarom aan het trollen. Maar wat verwacht ik ook van iemand die Jezus slechts als een gewoon mens ziet en niet als Zijn God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Allemaal bla bla. Ik heb hier niks genegeerd. Het is hier gewoon off topic en we waren er al over uit dat de antichrist zijn nieuwe betaalmiddel zal invoeren. Ik kan daar dus ook niks aan veranderen. Wel kan ik mijn naaste helpen wat binnen mijn bevoegdheid ligt. En nu wens ik met rust gelaten te worden. Hij respecteerd mijn grenzen niet en mijn geloof niet en is daarom aan het trollen. Maar wat verwacht ik ook van iemand die Jezus slechts als een gewoon mens ziet en niet als Zijn God.

Een mens kan niet negeren wat hij niet ziet, het resultaat zien we elke dag.

modbreak Trajecto: Zeker, maar wellicht is het je dan mogelijk om hints te geven hier op het forum om dingen wat op te helderen. Een uitleg voor eenieder die iets niet gezien heeft, of niet begrepen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-8-2018 om 06:39 zei TTC:

Gaitema maakt van de tweenaturenleer een karikatuur door object (beeld) en subject (innerlijke) door elkaar heen te halen, vervolgens gaat hij dat aan onze kinderen opleggen onder het mom van het christendom en naastenliefde, dit is verwerperlijk. Verder negeert hij de sociale correctiemechanismen die ons door God geschonken werden, dit is des duivels aangezien er helemaal niets aan de bron van het probleem gedaan wordt. Het is als het negeren van God maar toch zeggen dat het christelijk is, zich beperkend tot het opvangen van de slachtoffers van een probleem dat halsstarrig vermeden wordt, zelfs krachtdadig ondermijnd op allerhande manieren. Iedereen hier kan wel bijbelteksten citeren, de daad bij het woord blijkt nog een heel andere zaak. Gaitema zegt ook goede en mooie dingen, dit hebben we ook bevestigd maar als hij blijft denken dat we hier allen z'n vijand zijn dan is dat zijn zaak. Kortom, het is uiterst pijnlijk om hem bezig te zien, net zoals de rest van de wereld ondanks de beschikbare correctiemechanismen. En dan komt de vraag waarom God de Duivel niet verwoest?

Dat Gaitema de kinderen wil opvoeden in overeenstemming met zijn eigen geloofsopvattingen is niet een ongebruikelijke zaak.

Maar het lijkt me dat je meer de dingen die je belangrijk vindt uiteen moet zetten en uitleggen hoe iets (volgens jou) werkt. Ook kun je niet verwachten dat eenieder goed met de filosofische terminologie kan werken zonder dat je er uitleg bij geeft.

Dus... niet misnoegd brommen dat iets nog voor christelijk zou moeten doorgaan ook, maar meer uitleggend naar voren halen wat je als problematisch en niet kloppend ziet.

In het geval hier moet je dus kort weergeven wat de tweenaturenleer inhoudt en waar en op welke manier iemand er de mist mee ingaat, volgens jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou hier offtopic zijn! Maar dan nog, het komt er op neer dat het volgens hem een misverstand is om te geloven dat Jezus God is. Nou lees dan Johannes 1 maar goed. Het Licht was in God, bij God en het was God. Het kwam naar de wereld die door Hem geschapen is en de wereld heeft Hem niet gekend.

Maar ik wil het niet meer over die correctiemechanismen hebben. We hebben het daar al uitvoerig over gehad en ik heb me altijd daar positief over opgesteld.

Ooit heb ik gezegd dat de wereld vergaat na de wederkomst van Jezus en toen is TTC zich vreselijk gaan misdragen en daarom wil ik het er niet meer over hebben. Het is zijn eigen schuld en zijn eigen wangedrag.

Ik zou trouwens ook niet weten wat ik daar aan zou kunnen doen. Ik ben geen bankier en de overheid niet. Ik ben slechts een slaaf in hun babilonische systeem.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid