Spring naar bijdragen

Waarom verwoest God de duivel niet?


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Trajecto:

Dat Gaitema de kinderen wil opvoeden in overeenstemming met zijn eigen geloofsopvattingen is niet een ongebruikelijke zaak.

Maar het lijkt me dat je meer de dingen die je belangrijk vindt uiteen moet zetten en uitleggen hoe iets (volgens jou) werkt. Ook kun je niet verwachten dat eenieder goed met de filosofische terminologie kan werken zonder dat je er uitleg bij geeft.

Dus... niet misnoegd brommen dat iets nog voor christelijk zou moeten doorgaan ook, maar meer uitleggend naar voren halen wat je als problematisch en niet kloppend ziet.

In het geval hier moet je dus kort weergeven wat de tweenaturenleer inhoudt en waar en op welke manier iemand er de mist mee ingaat, volgens jou.

Dit topic handelt eigenlijk niet over de tweenaturenleer maar waarom God de Duivel niet verwoest, God voorziet ons in alle middelen om er een betere wereld van te maken. En wat doen we? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 388
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaaaaaa, dat is nog eens een nieuwe schepping! Prijs de Heer Jezus voor Zijn goedheid, hallelujah!

verbaast (stam + t) 

"Ik merk op" is het begin van de zin. Merk is hier de 1e persoon enkelvoud van merken. De vorm van verbazen waar je op doelt is een voltooid deelwoord.  Het was duidelijker geweest als ik "het h

Posted Images

1 uur geleden zei Gaitema:

Het zou hier offtopic zijn! Maar dan nog, het komt er op neer dat het volgens hem een misverstand is om te geloven dat Jezus God is. Nou lees dan Johannes 1 maar goed. Het Licht was in God, bij God en het was God. Het kwam naar de wereld die door Hem geschapen is en de wereld heeft Hem niet gekend. Maar ik wil het niet meer over die correctiemechanismen hebben. We hebben het daar al uitvoerig over gehad en ik heb me altijd daar positief over opgesteld. Ooit heb ik gezegd dat de wereld vergaat na de wederkomst van Jezus en toen is TTC zich vreselijk gaan misdragen en daarom wil ik het er niet meer over hebben. Het is zijn eigen schuld en zijn eigen wangedrag. Ik zou trouwens ook niet weten wat ik daar aan zou kunnen doen. Ik ben geen bankier en de overheid niet. Ik ben slechts een slaaf in hun babilonische systeem.

Hier doe je het weer Gaitema, die correctiemechanismen tracht je telkens buitenspel te zetten. Vanuit het perspectief van Sjako zijn dat de middelen die 'Gods leger' kan gebruiken om de Duivel te neutraliseren, dit is niet hetzelfde als verwoesten aangezien dan God z'n eigen kinderen dient te vernietigen. Van wie ben je dan de slaaf eigenlijk?

1 minuut geleden zei thom:

Zo'n bijzondere tekst, en dan weglaten wat juist óns aangaat betreft het Licht.

Ik begrijp soms niet waarom dit op een christelijk forum nog een discussiepunt kan/moet zijn, het is toch de evidentie zelve?

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Hier doe je het weer Gaitema, die correctiemechanismen tracht je telkens buitenspel te zetten. Vanuit het perspectief van Sjako zijn dat de middelen die 'Gods leger' kan gebruiken om de Duivel te neutraliseren, dit is niet hetzelfde als verwoesten aangezien dan God z'n eigen kinderen dient te vernietigen. Van wie ben je dan de slaaf eigenlijk?

Ik geloof niet in het voortbestaan van de wereld die de antichrist met zijn aanhang ten koste van alle wereldgodsdiensten en hun aanhang wil voortzetten. God grijpt juist in om de antichrist en zijn aanhang een halt toe te roepen, om de zwaar vervolgde gelovigen te redden. De kudde van Jezus zal dan opgenomen worden en zoals het in de bijbel staat gaat satan met zijn aanhang in het poel van vuur. Wij gaan dan in het duizendjarige vredesrijk verder. Dat is mijn geloof! En wij hebben daar helemaal geen correctie nodig! 

In Openbaringen staat dat de antichrist een vervangend betaalmiddel wil invoeren, waaraan wij christenen niet mee kunnen doen. Daar heb je jouw correctiemechanisme! Ten koste van alle gelovigen. Het plan van de Elite!

39 minuten geleden zei thom:

Zo'n bijzondere tekst, en dan weglaten wat juist óns aangaat betreft het Licht.

En een huidige wereld die Hem niet kent, het Licht bezit en hieruit leeft... klinkt niet logisch.

 

Wat ons aangaat is aan ons.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Ik geloof niet in het voortbestaan van de wereld die de antichrist met zijn aanhang ten koste van alle wereldgodsdiensten en hun aanhang wil voortzetten. God grijpt juist in om de antichrist en zijn aanhang een halt toe te roepen, om de zwaar vervolgde gelovigen te redden. De kudde van Jezus zal dan opgenomen worden en zoals het in de bijbel staat gaat satan met zijn aanhang in het poel van vuur. Wij gaan dan in het duizendjarige vredesrijk verder. Dat is mijn geloof! En wij hebben daar helemaal geen correctie nodig! In Openbaringen staat dat de antichrist een vervangend betaalmiddel wil invoeren, waaraan wij christenen niet mee kunnen doen. Daar heb je jouw correctiemechanisme! Ten koste van alle gelovigen. De plan van de Elite!

Waarom zouden we een vervangend betaalmiddel nodig hebben? Zoiets als die bitcoin misschien? Hoe is de wereld georganiseerd tijdens dat 1000-jarig Vredesrijk, enig idee daarover?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei TTC:

Waarom zouden we een vervangend betaalmiddel nodig hebben? Zoiets als die bitcoin misschien? Hoe is de wereld georganiseerd tijdens dat 1000-jarig Vredesrijk, enig idee daarover?

Nee, daarvoor moeten we op God vertrouwen. Antwoorden zijn ook niet mijn gebied. Het interesseert me ook geen ene moer. Het gaat boven mijn pet. Ik vind het te moeilijk en ik ben geen econoom. Dus stop met het bespotten en belasteren van mijn overtuigingen en mijn Heer en Mijn God.

Ik stop met dit gesprek, want ik wil het er niet over hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Nee, daarvoor moeten we op God vertrouwen. Antwoorden zijn ook niet mijn gebied. Het interesseert me ook geen ene moer. Het gaat boven mijn pet. Ik vind het te moeilijk en ik ben geen econoom. Dus stop met het bespotten en belasteren van mijn overtuigingen en mijn Heer en Mijn God. Ik stop met dit gesprek, want ik wil het er niet over hebben.

Waarom maak je het voor jezelf zo moeilijk eigenlijk? God voorziet in alle middelen en dan zeg je dat zoiets te moeilijk is, zo kunnen we nog eeuwig bezig blijven. Voel je vrij om te stoppen, dan kunnen we hier verder. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Waarom maak je het voor jezelf zo moeilijk eigenlijk? God voorziet in alle middelen en dan zeg je dat zoiets te moeilijk is, zo kunnen we nog eeuwig bezig blijven. Voel je vrij om te stoppen, dan kunnen we hier verder. 

Je begon er zelf over. 
Niet ik. Jij doet moeilijk. Niet ik. 

Ik wil het er niet over hebben. Ik vertrouw jou ook niet.

Ik heb geen verstand van die correctiemechanismen van je. Het is jouw vakgebied. Ik ben gewoon een orderpikker. Het is mijn vakgebied niet en nergens lees ik in de bijbel over jouw mechanismen. Behalve dan dat de antichrist een teken van het beest invoert waarmee betaald gaat worden en wij christenen buiten gesloten worden. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Gaitema:

Je begon er zelf over. Niet ik. Jij doet moeilijk. Niet ik. Ik wil het er niet over hebben. Ik vertrouw jou ook niet. Ik heb geen verstand van die correctiemechanismen van je. Het is jouw vakgebied. Ik ben gewoon een orderpikker. Het is mijn vakgebied niet en nergens lees ik in de bijbel over jouw mechanismen. Behalve dan dat de antichrist een teken van het beest invoert waarmee betaald gaat worden en wij christenen buiten gesloten worden. 

Vreemd dat je ze niet eens kent maar je hebt er blijkbaar wel een oordeel over. Christenen worden niet uitgesloten, dat is iets dat jij ervan maakt en/of jezelf oplegt door jezelf tot slaaf te maken.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei TTC:

Vreemd dat je ze niet eens kent maar je hebt er blijkbaar wel een oordeel over. Christenen worden niet uitgesloten, dat is iets dat jij ervan maakt en/of jezelf oplegt door jezelf tot slaaf te maken.

Ik ben een slaaf van onze economische stelsel. Daarom kan ik dat niet veranderen. Ik snap dan ook niet wat je van me wil. 

 

In de bijbel lees ik dat we weg moeten uit Babilon, omdat die gevallen is. Nou, dat doe ik door mijn hart niet op het geld te zetten, maar op God en Zijn wil te doen.

 

Maar zoals ik al zei: ik wil het met jou daar niet over hebben, want na alle aanvaringen vertrouw ik jou niet meer.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ben een slaaf van onze economische stelsel. Daarom kan ik dat niet veranderen. Ik snap dan ook niet wat je van me wil. In de bijbel lees ik dat we weg moeten uit Babilon, omdat die gevallen is. Nou, dat doe ik door mijn hart niet op het geld te zetten, maar op God en Zijn wil te doen. Maar zoals ik al zei: ik wil het met jou daar niet over hebben, want na alle aanvaringen vertrouw ik jou niet meer.

Wees verstandig : vergewist u van alles! (1 Thess. 5:21)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Wat moet ik dan doen dan? Vertel me dat eens.

Je hoeft niets te doen, je hebt gekozen om slaaf te zijn van het systeem. Het maakt niet uit wat anderen je vertellen, het is toch allemaal des duivels volgens jou. Jij maakt die keuze, wij niet.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Je hoeft niets te doen, je hebt gekozen om slaaf te zijn van het systeem. Het maakt niet uit wat anderen je vertellen, het is toch allemaal des duivels volgens jou. Jij maakt die keuze, wij niet.

Je geeft dus geen antwoord op mijn vraag. Dan wil ik er met jou ook niet meer over hebben en je valt me er ook niet meer mee lastig, want dat is voor mij ongewenst intimiderend gedrag.

Wat ik tot nu toe van jou gezien heb was zeer complex boekhoudkundig werk. Ik geloof best dat het zou werken, maar omdat ik geen boekhouder ben, ging het boven mijn pet. Dat ik een slaaf ben in deze wereld is gewoon zoals de eliminatie ons gemaakt heeft. Ik moet werken voor mijn geld om mijn gezin te onderhouden. Ik kan moeilijk mij daar aan onttrekken. Ik kan daar ook niks aan veranderen. Daarom zie ik ook niet in wat ik zou kunnen doen. En je wilt alleen maar gal over mij spuwen vanwege mijn geloof. Dat is het enige wat je doet.

21 minuten geleden zei thom:

 Ik ben het Licht, dus Christus in ons.

Dat is juist wat ons aangaat; wel of niet bewust van Hem, in ons.

Zoals het eens was, wat Joh.1 vers 4 schrijft.

Maar goed, dit schijnt een nogal moeilijk te geloven(..) item te zijn.

 

 

Wij zijn Christus niet. Dat is een punt van verschil waardoor ik in conflict kom met TTC

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei thom:

Joh. 17 doet een mooie gooi naar het Christus-zijn;

21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.
23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.
11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij.
12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

En wie daaruit verloren gaat; de tijdelijkheid van het bestaan van de levende ziel en zijn verworven rijk. Met andere woorden, het tijdelijke verruilen voor het eeuwige. (wat een bijzondere uitdrukking opeens.. ?)

 

We worden eens één met God. Dat is een proces naar het paradijs toe. Jezus zelf is uniek. Voor Hij Mens werd was Hij al bij God en in God. Hij komt voort uit God als Het Licht dat er altijd al bij en in God was. Dat maakt Hem ook automatisch God. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Je geeft dus geen antwoord op mijn vraag. Dan wil ik er met jou ook niet meer over hebben en je valt me er ook niet meer mee lastig, want dat is voor mij ongewenst intimiderend gedrag. Wat ik tot nu toe van jou gezien heb was zeer complex boekhoudkundig werk. Ik geloof best dat het zou werken, maar omdat ik geen boekhouder ben, ging het boven mijn pet. Dat ik een slaaf ben in deze wereld is gewoon zoals de eliminatie ons gemaakt heeft. Ik moet werken voor mijn geld om mijn gezin te onderhouden. Ik kan moeilijk mij daar aan onttrekken. Ik kan daar ook niks aan veranderen. Daarom zie ik ook niet in wat ik zou kunnen doen. En je wilt alleen maar gal over mij spuwen vanwege mijn geloof. Dat is het enige wat je doet.

Al je verdachtmakingen brengen niet veel zoden aan de dijk Gaitema, die correctiemechanismen staan gewoon in de Bijbel. Dat ze vandaag in moderner bewoordingen worden gebracht doet daar geen afbreuk aan, integendeel. Beetje kennis ter zake kan helpen, dat is een kwestie van motivatie, elaboratie en daadkracht. Ergo, we kunnen dus niet zeggen dat God niet voorzien heeft in tal van remedies, dat is als God loochenen terwijl je stelt dat je er vertrouwen in stelt. Redelijk paradoxaal dus.

1 uur geleden zei Gaitema:

Wij zijn Christus niet. Dat is een punt van verschil waardoor ik in conflict kom met TTC

Waarom stel je je dan niet open voor Christus?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei thom:

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

 

Het Licht "voor de" mensen, staat in de nieuwe vertaling. Zo wordt het ook bedoeld.

9 minuten geleden zei TTC:

Al je verdachtmakingen brengen niet veel zoden aan de dijk Gaitema, die correctiemechanismen staan gewoon in de Bijbel. Dat ze vandaag in moderner bewoordingen worden gebracht doet daar geen afbreuk aan, integendeel. Beetje kennis ter zake kan helpen, dat is een kwestie van motivatie, elaboratie en daadkracht. Ergo, we kunnen dus niet zeggen dat God niet voorzien heeft in tal van remedies, dat is als God loochenen terwijl je stelt dat je er vertrouwen in stelt. Redelijk paradoxaal dus.

Waarom stel je je dan niet open voor Christus?

Ik heb geen idee waar je het over hebt en wat ik dan doen zou kunnen. Ik weet alleen dat je me aan het zwart maken bent. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Met het idee, dat wij dit nooit hebben kunnen zijn.

Daarom ben ik blij met de SV.

Staat er in de nieuwe vertaling ook nog; het geloof van Jezus Christus ergens?

Of is dat ook weg-vertaald.

Je moet maar geloven wat je gelooft. Ik geloof in Jezus mijn Heer en Mijn God en ik ben God niet. Wij zijn wel door Hem geschapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb geen idee waar je het over hebt en wat ik dan doen zou kunnen. Ik weet alleen dat je me aan het zwart maken bent. 

Je zou interesse kunnen tonen in wat in de bijbel staat, dan hoeft die tweede zin helemaal niet. Kunnen ons laten informeren Gaitema, heel wat mensen zijn hier vandaag mee bezig ter voorbereiding op iets anders. Over dat waar dit topic over gaat nochtans, misschien helpt deze link.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei TTC:

Je zou interesse kunnen tonen in wat in de bijbel staat, dan hoeft die tweede zin helemaal niet. Kunnen ons laten informeren Gaitema, heel wat mensen zijn hier vandaag mee bezig ter voorbereiding op iets anders. Over dat waar dit topic over gaat nochtans, misschien helpt deze link.

Geef gewoon een simpel antwoord en stop wat gal spuwen draak!

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Gaitema:

Geef gewoon een simpel antwoord en stop wat gal spuwen draak!

Een simpel antwoord is dat er al eeuwen iets nagelaten wordt wat gewoon in de bijbel staat, en zo kunnen we de volgende eeuwen wellicht ook nog bezig blijven. In het verlengde allerhande bombastische verhalen om iets dat principieel heel eenvoudig is. Maar doe rustig verder Gaitema, geen probleem. Ja, we gaan de duivel vangen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

Een simpel antwoord is dat er al eeuwen iets nagelaten wordt wat gewoon in de bijbel staat, en zo kunnen we de volgende eeuwen wellicht ook nog bezig blijven. In het verlengde allerhande bombastische verhalen om iets dat principieel heel eenvoudig is. Maar doe rustig verder Gaitema, geen probleem. Ja, we gaan de duivel vangen?

Je hebt nog steeds niet het antwoord gegeven. En ik klaag je aan wegens het spot drijven met het christelijke geloof, door weer over de duivel vangen te hebben.

Nog een keer de vraag: wat kan ik doen? 

2 uur geleden zei TTC:

Je zou interesse kunnen tonen in wat in de bijbel staat, dan hoeft die tweede zin helemaal niet. Kunnen ons laten informeren Gaitema, heel wat mensen zijn hier vandaag mee bezig ter voorbereiding op iets anders. Over dat waar dit topic over gaat nochtans, misschien helpt deze link.

De link is in het Engels. Dat beheers ik niet.

2 uur geleden zei thom:

Weg-vertaald kom ik achter als ik bijv. Rom.3vers 22 opzoek.

Geloven wat je gelooft, maakt het extra moeilijk, als het geloof van vervangen wordt door een geloven in, omdat de mens geneigd is ''geloven'' als een eigen zaak te maken.

Volgens de SV is het geloof van Hem. En zo is het fundament opeens ook uit Hem, van Hem, en zullen de werken hierop ook alleen ter ere van Hem moeten of kunnen zijn.

 

 

Oké, dat klinkt helder. Maar wie is Hij dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid